Side 2 af 2

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 13. maj 2020, 16:05
af Martin1986
Username skrev:
Martin1986 skrev:
13. maj 2020, 09:51
Kan det nemt mærkes, 50 heste, når den har så meget i forvejen?
Skal du have chippet din BMW? Overvejer det..... :mrgreen:
Ja bliver jeg nød til.. Skal bare lige finde penge der står chip på :) vil også have egr off, det er vel 1500 oven i

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 13. maj 2020, 22:19
af Andy
Martin1986 skrev:
13. maj 2020, 16:05
Ja bliver jeg nød til.. Skal bare lige finde penge der står chip på :) vil også have egr off, det er vel 1500 oven i
EGR off bruger man normalt det?

Jeg kender en mekanikker som jeg egentlig betragter som rimelig kompetent, han laver også selv chiptuning. Han ville ikke anbefale mig EGR off. Det er langt bedre for partikelfilteret, da den hjælper med at varme motor/udstødningsgassen.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 13. maj 2020, 22:28
af HansH
Andy skrev:
13. maj 2020, 22:19
EGR off bruger man normalt det?

Jeg kender en mekanikker som jeg egentlig betragter som rimelig kompetent, han laver også selv chiptuning. Han ville ikke anbefale mig EGR off. Det er langt bedre for partikelfilteret, da den hjælper med at varme motor/udstødningsgassen.
Det kommer an på...

På de gamle VAG dieseler (EA189) som har højtryks-EGR, er tilsodning en problematik. Det forkorter levetiden af EGR-ventil/køler og hele indsugningen.
På de motorer er EGR således en god idé i forhold til levetidsforlængelse.

På nye VAG dieseler (EA288) som har lavtryks-EGR, er tilsodning slet ikke i samme grad et issue. Der er det nok tvivlsomt om det betyder noget at få lavet EGROFF.

EGROFF forlænger bilens opvarmningsfase en lille smule, da den normalt vil åbne EGR-ventilen lige efter koldstart, for at få den varme udstødningsgas blandet i indsugningsstrømmen ==> hurtigere opvarmning af motoren.
Når først motoren er driftvarm, forstår jeg ikke lige hvordan din mekaniker mener at EGROFF skulle gøre driftbetingelser for partikelfilter værre ?

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 14. maj 2020, 05:48
af Obel
Har tid ved Thomas i Hjallerup på mandag til opdatering og dsgmod.
Min er en 3,0 TDI Quattro 218 hk.
Det skulle jf. Thomas ende omkring 320/700, da den er identisk med 272hk modellen.

Det må kunne mærkes

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 16. maj 2020, 11:08
af Andy
Er der nogen som kører med BSR til sådan en 3.0?

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 17. maj 2020, 18:24
af Andy
Okonomen skrev:
13. maj 2020, 09:20
Hej,

Lige en opdatering. Den fik 360HK og 720NM.

Den kører SUPER godt, specielt med opdateret gearkasse. Vi snakkede lidt om at den måske godt kunne få flere HK, men noget blokerede den. (Intet galt med motoren, men en sikkerhedsfunktion som ESP eller lignende blokerede vidst den)

Hvad har andre 313erne fået?
Er der forskel på 313'eren og 320'eren?

BSR skriver 406hk og 755nm på 320'eren og 348hk og 717nm på 313'eren.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 17. maj 2020, 18:28
af superbeszzz
Okonomen skrev:
13. maj 2020, 09:20
Hej,

Lige en opdatering. Den fik 360HK og 720NM.

Den kører SUPER godt, specielt med opdateret gearkasse. Vi snakkede lidt om at den måske godt kunne få flere HK, men noget blokerede den. (Intet galt med motoren, men en sikkerhedsfunktion som ESP eller lignende blokerede vidst den)

Hvad har andre 313erne fået?
Hvem lavede det for dig?

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 17. maj 2020, 18:44
af Tor Morrison
superbeszzz skrev:
17. maj 2020, 18:28
Okonomen skrev:
13. maj 2020, 09:20
Hej,

Lige en opdatering. Den fik 360HK og 720NM.

Den kører SUPER godt, specielt med opdateret gearkasse. Vi snakkede lidt om at den måske godt kunne få flere HK, men noget blokerede den. (Intet galt med motoren, men en sikkerhedsfunktion som ESP eller lignende blokerede vidst den)

Hvad har andre 313erne fået?
Hvem lavede det for dig?
Han skriver Landberg på forrige side.

Audi A6 313 HK - Chip?

: 18. maj 2020, 18:24
af Obel

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 18. maj 2020, 18:35
af Charlimike
100hk det må kunne mærkes

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 18. maj 2020, 18:46
af Obel
Helt anden bil nu.....

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 18. maj 2020, 20:12
af Andy
Obel skrev:
18. maj 2020, 18:46
Helt anden bil nu..... BilledeBillede
Fedt.

Er der ingen bekymringer omkring gearkassen eller er den rated til dette?

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 18. maj 2020, 21:06
af Obel
Det har jeg ingen bekymringer om ved Landberg.
Har dog læst mig frem til at den skulle være god for op mod 1000nm. (DL501)

Den fik dsg mod i samme omgang som chippen. Fjernet begrænsning, hurtigere skiftetider mv.... det spiller

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 19. maj 2020, 09:32
af Okonomen
Det ser virkelig godt ud!!

Fjerner de altid begrænsingen?

Hvad er forskellen på en 330 HK 680 NM Single turbo, og en 360HK 720NM BI-turbo? Arbejder BI-turboen anderledes - eller er de performance-wise næsten ens?

Nysgerrig i forhold til den anderledes hardware, men tæt på ens performance.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 19. maj 2020, 18:01
af Obel
Okonomen skrev:Det ser virkelig godt ud!!

Fjerner de altid begrænsingen?

Hvad er forskellen på en 330 HK 680 NM Single turbo, og en 360HK 720NM BI-turbo? Arbejder BI-turboen anderledes - eller er de performance-wise næsten ens?

Nysgerrig i forhold til den anderledes hardware, men tæt på ens performance.
Jeg ved ikke om de altid fjerner begrænsningen - men det vil jeg da næsten tro.

Jeg kender ikke umiddelbart den præcise forskel. De er også tættere i performance end jeg umiddelbart ville have troet.
Men hvis du har din kurve, så kan vi da sammenligne, med mindre nogen sidder med et klart svar.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 19. maj 2020, 19:18
af Charlimike
218 motoren er en generation nyere end 313 motoren. 272/218 kan bedst sammenlignes.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 21. maj 2020, 04:57
af Obel
313 er pre facelift i 2015, hvor der sker opdatering af motorer også.

Efter facelift skal 313 sammenlignes med 320, da begge er med biturbo.

Med single turbo, kommer efter facelift 218 og 272, som er identisk hvis 218 er med Quattro.
Thomas Landberg som lavede min sagde at filen i min 218, var identisk med en fra 272. Samme ladetryk osv. Der var blot lagt to begrænsere ind på 218 filen i min.
Prøver lige at finde udskriften fra rullefeltet - der er det ret tydeligt.

Det var tydeligt at mærke ved normal kørsel at 218 var droslet. Den føltes som om nogen fjernede en stor klud fra indsugningen da den endelig fik lov at suge igennem
Alt tøven er fuldstændig væk og den trækker meget lineært i hele omdrejningsregistret.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 25. maj 2020, 10:51
af Okonomen
Hvad er forskellen på en Single og Biturbo? Kan man mærke forskel i acclerationen, og er single turboen større end den store i en bi turbo?

Jeg prøvede lige en 0 - 100, og i følge speedometer tager det mellem 4,8 og 5 sek at komme derop - en forbedring på 0.3ish sek i forhold til hvad den er opgivet til.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 25. maj 2020, 15:54
af m power
Okonomen skrev:
25. maj 2020, 10:51
Hvad er forskellen på en Single og Biturbo? Kan man mærke forskel i acclerationen, og er single turboen større end den store i en bi turbo?

Jeg prøvede lige en 0 - 100, og i følge speedometer tager det mellem 4,8 og 5 sek at komme derop - en forbedring på 0.3ish sek i forhold til hvad den er opgivet til.
Kender du ikke en der har en dragy ? Så får du både 0-100, 60fod, 1/8, 1/4 tider, det er lidt sjovt og du kan også se tider på andre der har lagt dem op i dragy app.
Tiderne er meget præcise med en dragy 😎

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 25. maj 2020, 20:30
af KBoesen
Obel skrev:
21. maj 2020, 04:57
Med single turbo, kommer efter facelift 218 og 272, som er identisk hvis 218 er med Quattro.
Lige en korrektion, så er det ikke korrekt. 218er og 272 er ens uanset Quattro eller ej, i hvert i 2015 og 2016 modeller (Har ikke undersøgt en 17 model). :)

Okonomen skrev:
25. maj 2020, 10:51
Hvad er forskellen på en Single og Biturbo? Kan man mærke forskel i acclerationen, og er single turboen større end den store i en bi turbo?
Oftest når man anvender biturbo løsningen, har man en lille turbo, som arbejder i lave omdrejninger, hvor en større turbo tager over, når omdrejningstallet stiger.
Den løsning anvender man for at kunne minimere turbotøven samt at have power over en væsentligt bredere omdrejningskala.

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 26. maj 2020, 08:51
af Okonomen
m power skrev:
25. maj 2020, 15:54
Okonomen skrev:
25. maj 2020, 10:51
Hvad er forskellen på en Single og Biturbo? Kan man mærke forskel i acclerationen, og er single turboen større end den store i en bi turbo?

Jeg prøvede lige en 0 - 100, og i følge speedometer tager det mellem 4,8 og 5 sek at komme derop - en forbedring på 0.3ish sek i forhold til hvad den er opgivet til.
Kender du ikke en der har en dragy ? Så får du både 0-100, 60fod, 1/8, 1/4 tider, det er lidt sjovt og du kan også se tider på andre der har lagt dem op i dragy app.
Tiderne er meget præcise med en dragy 😎

Desværre ikke. Kan være man er heldig at støde på en der har en i midtjylland en dag! :)

Re: Audi A6 313 HK - Chip?

: 13. jul 2020, 18:14
af Andy
Okonomen skrev:
13. maj 2020, 09:20
Hej,

Lige en opdatering. Den fik 360HK og 720NM.

Den kører SUPER godt, specielt med opdateret gearkasse. Vi snakkede lidt om at den måske godt kunne få flere HK, men noget blokerede den. (Intet galt med motoren, men en sikkerhedsfunktion som ESP eller lignende blokerede vidst den)

Hvad har andre 313erne fået?
Jeg har en 320'er som har fået en fil fra BSR.

Den fik 380HK og 715NM.