1.4tsi ujævn i acceleration

Besvar
highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af highline » 23. dec 2015, 23:25

Hej
Er der nogen der ved hvorfor min golf 6 1.4 tsi er ujævn i trækket hvis man træder speederen i bund og lader den trække helt ud fra lave o/min er der en form for små ryk op igennem omdrejnings feltet.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5582
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 324 times
Been thanked: 371 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af GranTurismo » 23. dec 2015, 23:34

highline skrev:Hej
Er der nogen der ved hvorfor min golf 6 1.4 tsi er ujævn i trækket hvis man træder speederen i bund og lader den trække helt ud fra lave o/min er der en form for små ryk op igennem omdrejnings feltet.
manuel eller DSG?

Slidt kobling måske. Hvor langt har den gået?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af highline » 23. dec 2015, 23:36

GranTurismo skrev:
highline skrev:Hej
Er der nogen der ved hvorfor min golf 6 1.4 tsi er ujævn i trækket hvis man træder speederen i bund og lader den trække helt ud fra lave o/min er der en form for små ryk op igennem omdrejnings feltet.
manuel eller DSG?

Slidt kobling måske. Hvor langt har den gået?
Manuel og har kun kørt 43000 km så det er helt sikkert ikke koblingen ;)

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af madsobh » 24. dec 2015, 07:36

Det formentlig ikke koblingen når det er en manuel.... men man skal aldrig sige aldrig....

Dette er en video fra min o3 1.4tsi dsg7 som har kørt 20000
https://goo.gl/photos/vV23C7CkgdJAryv19
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af vwbattle » 24. dec 2015, 09:47

Der sidder 2 forskelligere tryk følere til turboen, dem sagde en vw mekaniker man kunne skifte, de blev trætte som han sagde :)

Db
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af highline » 25. dec 2015, 19:23

vwbattle skrev:Der sidder 2 forskelligere tryk følere til turboen, dem sagde en vw mekaniker man kunne skifte, de blev trætte som han sagde :)

Db
Okay det har jeg også hørt noget om ved du mere præcist hvilke følere og hvad de ca. Koster ;)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HansH » 25. dec 2015, 19:29

Inden du gør noget, kunne du måske hygge dig med at skimme denne 117-siders tråd fra motor-talk.de igennem..

http://www.motor-talk.de/forum/leistung ... 77864.html

Den debatterer problemet intensivt, og kort fortalt er der ikke en fuldstændig entydig løsning.
Jeg har selv akkurat samme problem med min Octavia (samme motor, CAXA).

Det har intet med kobling og/eller gearkasse at gøre. (Min er en DSG7).
Min konklusion er at designet omkring turbo og wastegate er skrøbeligt og utilstrækkeligt på denne motor.
Man kan udskifte en masse ting (også dyre!), for måske at få problemet løst i noget tid ... men så kan det komme igen.

Hvis du har lyst til at gå i dialog med aut. omkring det, så er problemet kendt som TPI 2035056/1 i deres system.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af Sace » 25. dec 2015, 19:44

[quote="HansH]
Hvis du har lyst til at gå i dialog med aut. omkring det, så er problemet kendt som TPI 2035056/1 i deres system.[/quote]

Ved du om de har en løsning på det i den TPI?

Min har også lidt når man accelerer op fx på en motorvejsrampe. Har droppet at gøre mere ved det, men det er da drøn irriterende.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HansH » 25. dec 2015, 20:38

Sace skrev:Ved du om de har en løsning på det i den TPI?

Min har også lidt når man accelerer op fx på en motorvejsrampe. Har droppet at gøre mere ved det, men det er da drøn irriterende.
Det er rigtig møg-irriterende!
Den motor arbejder så sygt godt, når den trækker rent... hvad den heldigvis gør det meste af tiden.
Men det er virkelig synd :(

Hele pointen er, at der ikke findes en løsning. Altså som i "løser problemet once and for all".
TPI er vedhæftet.
Selvom du investerer i rep.kit 03C 198 722 som beskrives i TPI'en, så er det ingen garanti for løsning.
I den tyske tråd beskriver nogle hvordan de har taget dette skridt, men hvor problemet blot er kommet tilbage igen efter måske 1 år.

Problemet er at wastegaten ikke lukker når den skal, eller i hvert fald lukker i en "hakkende" bevægelse pga. en dårligt konstrueret mekanik.
Rep.kittet udskifter turboladeren, hvoraf wastegate er en integreret del.
Kittet koster vejl pris hos dansk aut. 5.145,-. Dertil skal lægges arbejdsløn.
Det er jo også en slags penge..

I de tidlige dage efter problemet var blevet anerkendt, kunne man få en større eller mindre del på kulance.
Min 2010'er vil de ikke yde noget på :D Det kan jeg så udmærket forstå.
Vedhæftede filer
2035056-1.PDF
(185.57 KiB) Downloadet 113 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Superbdvh
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 1. dec 2012, 11:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af Superbdvh » 25. dec 2015, 20:51

Lige en hurtig bemærkning jeg havde samme problem i min gamle Octavia 02, den begyndte også på dette da den havde kørt omkring 30000 km, der fik jeg et tip af en mekaniker på / hos skoda jeg skulle prøve at køre på dynamik fra Q8 benzin, og jeg tænkte okay vi giver det et skud, efter en 5 / 6 tanke forsvandt det igen, men hvis jeg bare fyldte andet benzin på så kom det langsomt igen, så der efter køret jeg yderlig kun på dette og de sidste 10 / 15 000 km enden jeg solgt den videre var det væk.
Nu Skoda Superb 1.5 TSI ACT Style DSG 2020 Business executive og
Vw T-Cross 1.0 TSI Style DSG7 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HansH » 25. dec 2015, 20:59

Superbdvh skrev:Lige en hurtig bemærkning jeg havde samme problem i min gamle Octavia 02, den begyndte også på dette da den havde kørt omkring 30000 km, der fik jeg et tip af en mekaniker på / hos skoda jeg skulle prøve at køre på dynamik fra Q8 benzin, og jeg tænkte okay vi giver det et skud, efter en 5 / 6 tanke forsvandt det igen, men hvis jeg bare fyldte andet benzin på så kom det langsomt igen, så der efter køret jeg yderlig kun på dette og de sidste 10 / 15 000 km enden jeg solgt den videre var det væk.
Okay,
men ...... Octavia fra 2002 siger du ?
Det kan jo ikke have været en CAXA motor.
Og derfor må der have ligget en anden problematik bag ?

Brændstofkvalitet bliver også diskuteret i den tyske tråd. (Jeg har læst alle 117 sider).
Jeg er ikke helt skarp på hvad de kalder tingene dernede... Vi opererer jo med 92 og 95 oktan, og så har vi benzinselskabernes "superkvalitet", dvs. Shell V-power, Statoil Ultima (som er udgået)... osv.
Tyskerne kalder det nogen helt andre betegnelser, som jeg ikke kan mappe til vores.
Men det korte af det lange er, at nogle også skriver om en vis succes med at gå op i brændstofkvalitet.

Den eneste sammenhæng jeg kan se mellem brændstofkvalitet og det symptom man oplever, er hvis bankesensoren skulle regulere ydelsen ned pga. tændingsbanken, men den tror jeg ikke så meget på. Jeg tror meget mere på den mekaniske problematik i forhold til wastegaten.

Jeg kører ganske alm. 95 oktan som der er foreskrevet.
Jeg har ikke prøvet at tanke f.eks. Shell V-power.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af Sace » 25. dec 2015, 21:20

Tak.

Ja den går super godt den motor, men efter en gearkasse og tog gange kæde på 65000km, ja så er jeg efterhånden ved at være lidt træt af den :shock:

Har set den med wastegaten før. Ærgerligt at de ikke har lavet det ordentligt, så vi skal døje med sådanne problemer.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af Michael_VW » 25. dec 2015, 22:05

ALT vil være rent gætværk uden at have kigget på bilen. Er det en 122 HK eller 160 HK motor? Kan godt være dig behjælpelig med og kigge lidt på den, har da VCDS.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HansH » 25. dec 2015, 22:15

Michael_VW skrev:ALT vil være rent gætværk uden at have kigget på bilen. Er det en 122 HK eller 160 HK motor? Kan godt være dig behjælpelig med og kigge lidt på den, har da VCDS.
Det er altid godt at få VCDS på og se om det kan give noget.
Mit bud er at der ikke ligger noget i fejllagret under [01].
Man kan selvfølgelig med god ret kalde det gætteværk.
Men jeg vil tillade mig at kalde det velfunderet gætteværk, da problemet er så udbredt og symptomet så veldefineret, at ud fra trådstarters beskrivelse, tillod jeg mig at antage at det var en 122HK .. selvom det ikke fremgik.

Hvis det er en 160'er, er alt hvad jeg hidtil har skrevet i denne tråd, irrelevant.
I så fald beklager jeg og folder kortene :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af Michael_VW » 25. dec 2015, 22:46

Det fremgår ikke af trådstarters indlæg, hvilken motor type det er, derfor spurgte jeg. Nu kan VCDS andet end og læse fejlkoder :)

Superbdvh
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 1. dec 2012, 11:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af Superbdvh » 25. dec 2015, 23:01

Det var en Octavia 2 facelifte 2010, 122 HK .
Nu Skoda Superb 1.5 TSI ACT Style DSG 2020 Business executive og
Vw T-Cross 1.0 TSI Style DSG7 2020

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HansH » 26. dec 2015, 00:05

Superbdvh skrev:Det var en Octavia 2 facelifte 2010, 122 HK .
Okay :) Læste det som nul-2 og ikke O2...

Da jeg drøftede problemet med lokal aut. værksted, foreslog de at putte Bell-add additiv i for hver tank.
Det gjorde vi så.
Har mindst tanket 15 tanke nu, hvor den hver gang har fået en slat snaps oveni.
Det har intet forskel gjort.
Hvilket for så vidt er logisk, såfremt det er det mekaniske problem jeg tror det er.

Jeg ved ikke om tilsætning af Bell-Add benzinadditiv til alm. 95 oktan kan sammenlignes med at tanke V-power ?
Men kunne være vi skulle prøve at give V-power en chance.
Der er vel alt at vinde...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Superbdvh
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 1. dec 2012, 11:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af Superbdvh » 26. dec 2015, 01:13

Det samme tænkte jeg også, men det skal være dynamic, og ikke v-power, lyder åndssvagt, men som sagt det virkede.
Nu Skoda Superb 1.5 TSI ACT Style DSG 2020 Business executive og
Vw T-Cross 1.0 TSI Style DSG7 2020

cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af cyklisten » 26. dec 2015, 19:51

Jeg har samme 122 hk motor i passat b7 og har oplevet det samme, tror jeg. Her i hvert fald et råd du bør forsøge dig med, og det er tilmed gratis og nemt! Efter en længere periode, hvor bilen har kørt meget pænt i længere tid uden motorvejskørsel, har jeg også oplevet at accelrationen ikke var så jævn som den ellers kan være med denne motors karakteristik in mende. hvis jeg pludselig fik den ide at køre bilen ud i gearene (med olietemp over 80 grader selvfølgelig) efter en lang periode med alt for pæn kørsel, manglede der noget kraft undervejs fra tid til anden op igennem omdrejningsregistret. løsningen var at køre motoren godt varm og lade den æde nogle hårde motorvejsaccelrationer. når så den var helt kørt igennem (olietemperatur ca 100 grader), var motoren (og udstødningen) brændt helt ren (sådan føles det i hvert fald). efterfølgende har motoren kørt som den skal indtil der igen er gået et par måneder med for meget passiv kørestil...ps husk at man altid skal lade en turbo motor køle lidt ned efer hårdt arbejde inden motoren slukkes, og dette er ikke en opfordring til at bryde færdselsloven, naturligvis ;)
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af LAKGT » 27. dec 2015, 08:42

Istedet for at hælde alt muligt i tanken.
Hvad med at prøve en Bell ADD indsugningsrens.

Kan sagtens være lidt
Elefantfod på indsugningsventilerne som skal renses af.

Værd at prøve tænker jeg.

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af highline » 27. dec 2015, 08:49

Michael_VW skrev:Det fremgår ikke af trådstarters indlæg, hvilken motor type det er, derfor spurgte jeg. Nu kan VCDS andet end og læse fejlkoder :)
Der er en golf 6 122hk fra 2012 og har kørt ca 43000 km og den har næsten altid gjort det. Har bemærket at det ligesom bliver værre hvis man i en tid har kørt morfar kørsel og så lader den trække igennem og det er også ved forskellige omdrejninger forleden dag var det ved ca. 5500o/min da jeg så havde gjort det et par gange var det næsten væk :shock: jeg har også i en lang periode kørt på vpower og det ændrede ikke rigtigt noget ud over vægten på pungen :D
Vcds melder ingen fejl

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af highline » 27. dec 2015, 08:52

cyklisten skrev:Jeg har samme 122 hk motor i passat b7 og har oplevet det samme, tror jeg. Her i hvert fald et råd du bør forsøge dig med, og det er tilmed gratis og nemt! Efter en længere periode, hvor bilen har kørt meget pænt i længere tid uden motorvejskørsel, har jeg også oplevet at accelrationen ikke var så jævn som den ellers kan være med denne motors karakteristik in mende. hvis jeg pludselig fik den ide at køre bilen ud i gearene (med olietemp over 80 grader selvfølgelig) efter en lang periode med alt for pæn kørsel, manglede der noget kraft undervejs fra tid til anden op igennem omdrejningsregistret. løsningen var at køre motoren godt varm og lade den æde nogle hårde motorvejsaccelrationer. når så den var helt kørt igennem (olietemperatur ca 100 grader), var motoren (og udstødningen) brændt helt ren (sådan føles det i hvert fald). efterfølgende har motoren kørt som den skal indtil der igen er gået et par måneder med for meget passiv kørestil...ps husk at man altid skal lade en turbo motor køle lidt ned efer hårdt arbejde inden motoren slukkes, og dette er ikke en opfordring til at bryde færdselsloven, naturligvis ;)
Det er det samme jeg oplever det bliver værre efter pæn kørsel og hvis den så bliver " brændt af " bliver det klart mindre :?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HansH » 27. dec 2015, 08:56

highline skrev:Der er en golf 6 122hk fra 2012 og har kørt ca 43000 km og den har næsten altid gjort det.
Jeg har også i en lang periode kørt på vpower og det ændrede ikke rigtigt noget ud over vægten på pungen :D
Vcds melder ingen fejl
Tak for den afklaring.
Jeg nægter at tro at dette er et spørgsmål om tilsodning.
Er overbevist om at det er det velkendte problem med wastegaten du (vi) oplever.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af highline » 27. dec 2015, 13:47

HansH skrev:
highline skrev:Der er en golf 6 122hk fra 2012 og har kørt ca 43000 km og den har næsten altid gjort det.
Jeg har også i en lang periode kørt på vpower og det ændrede ikke rigtigt noget ud over vægten på pungen :D
Vcds melder ingen fejl
Tak for den afklaring.
Jeg nægter at tro at dette er et spørgsmål om tilsodning.
Er overbevist om at det er det velkendte problem med wastegaten du (vi) oplever.
Helt enig ;)

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HamSjelv » 27. dec 2015, 14:00

Hejsa,

Hvis det var min vogn, ville jeg som det første smøre alle anlægsflader på den der stang fra vacuumdåse til VGT med noget alupasta...


/(

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: 1.4tsi ujævn i acceleration

Indlæg af HansH » 27. dec 2015, 14:03

HamSjelv skrev:Hvis det var min vogn, ville jeg som det første smøre alle anlægsflader på den der stang fra vacuumdåse til VGT med noget alupasta...
Hvis du har mod på at læse den lange tråd på det tyske forum, så ville du erfare at det er afprøvet.
Alupasta og andet der kan tåle høje temperaturer, giver en kortvarig forbedring.
Derefter forsvinder effekten efter kort tid, fordi der bliver så varmt dernede at ingenting kan holde til de temperaturer, og det smøremiddel man har anvendt, slides/smelter væk.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Motor"