Et lille råd om bil køb
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Et lille råd om bil køb
Jeg har hele tiden været lidt lun på at købe en Octavia med DSG i nyeste årgang, men fra 2014/15 deromkring
1,4 TSI skulle det være.
Men min kone har det der skoda syndrom desværre...
Ville det være dumt, i stedet for, at gå efter den forrige passat omkring 2013/14 lige før den nye kom?
Jeg har ikke så meget passat viden.
1,4 TSI skulle det være.
Men min kone har det der skoda syndrom desværre...
Ville det være dumt, i stedet for, at gå efter den forrige passat omkring 2013/14 lige før den nye kom?
Jeg har ikke så meget passat viden.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1588
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 369 times
- Been thanked: 170 times
Re: Et lille råd om bil køb
Skoda er ikke som i “gamle” dage.
Lyt ikke på hende, men køb den Skoda du ønsker.
Passat er bestemt også en lækker bil, og en “klasse” over Octavia (i MIN verden), men du betaler også en god sum mere.
I min optik, får man super meget bil for pengene i en Skoda Octavia og et produkt af høj kvalitet.
Hvis du agter at købe Skoda med DSG, så læs lige trådene herinde om den berygtede DQ200 gearkasse. Jeg skulle ikke nyde noget
Lyt ikke på hende, men køb den Skoda du ønsker.
Passat er bestemt også en lækker bil, og en “klasse” over Octavia (i MIN verden), men du betaler også en god sum mere.
I min optik, får man super meget bil for pengene i en Skoda Octavia og et produkt af høj kvalitet.
Hvis du agter at købe Skoda med DSG, så læs lige trådene herinde om den berygtede DQ200 gearkasse. Jeg skulle ikke nyde noget
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg er ikke fan af den nu udgåede Passat.
Det er på mange måder en fin bil, men med alderen knager de mere og mere. Jeg kunne ikke leve med det - men tag en LANG tur før du køber en og lyt efter "lyde". Tag i forskellige håndstag m.v. herunder indvendige dørhåndtag.
Det er på mange måder en fin bil, men med alderen knager de mere og mere. Jeg kunne ikke leve med det - men tag en LANG tur før du køber en og lyt efter "lyde". Tag i forskellige håndstag m.v. herunder indvendige dørhåndtag.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg er ikke i tvivl om at den nuværende passat udseende mæssigt slår octaviaen.Syndicate skrev: ↑20. dec 2018, 16:23Skoda er ikke som i “gamle” dage.
Lyt ikke på hende, men køb den Skoda du ønsker.
Passat er bestemt også en lækker bil, og en “klasse” over Octavia (i MIN verden), men du betaler også en god sum mere.
I min optik, får man super meget bil for pengene i en Skoda Octavia og et produkt af høj kvalitet.
Hvis du agter at købe Skoda med DSG, så læs lige trådene herinde om den berygtede DQ200 gearkasse. Jeg skulle ikke nyde noget
Sikkert også køre mæssigt.
Men nu er det den "gamle" passat jeg tænker på.
Den ser lidt mere gammeldags ud... selvfølgelig.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg er superglad for min 2013 Passat : viewtopic.php?f=108&t=122593
Meen... vi har også en Octavia, og den er i min optik svær at slå i forhold til value for money.
Du får et konservativt design.. men det vil nogle jo også se som et plus
I forhold til daglig, praktisk anvendelighed, rummelighed osv osv, så er den fremragende.
Så hvis du kunne smoothtalke fru koden til at være åben overfor Skoda ......
Meen... vi har også en Octavia, og den er i min optik svær at slå i forhold til value for money.
Du får et konservativt design.. men det vil nogle jo også se som et plus
I forhold til daglig, praktisk anvendelighed, rummelighed osv osv, så er den fremragende.
Så hvis du kunne smoothtalke fru koden til at være åben overfor Skoda ......
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg har søgt lidt på passat fra 2012/13.
Tyder på at man får en 2-3 år ældre bil til samme pris som en 2015 Octavia.
Jeg tror konen skal overbevises
Tyder på at man får en 2-3 år ældre bil til samme pris som en 2015 Octavia.
Jeg tror konen skal overbevises
Senest rettet af koden 20. dec 2018, 17:35, rettet i alt 1 gang.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Et lille råd om bil køb
Det lyder meget rigtigt.
Nu ved jeg ikke om du kigger benzin eller diesel ... ?
Men HVIS vi snakker diesel, så kan du gøre en virkelig god handel ved at importere en fra D. De kan ikke sælge dem dernede.
Jeg hentede min dernede, dog (desværre) inden priserne var begyndt at blive påvirket.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 265
- Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 51 times
Re: Et lille råd om bil køb
Hans, har du en ide om hvor meget der er at spare? Jeg har selv kigget på en Superb st.car fra omkring 2013-2015 herhjemme (2,0 TDI 140 hk), men har ikke udforsket det tyske marked endnu.HansH skrev: ↑20. dec 2018, 17:35Det lyder meget rigtigt.
Nu ved jeg ikke om du kigger benzin eller diesel ... ?
Men HVIS vi snakker diesel, så kan du gøre en virkelig god handel ved at importere en fra D. De kan ikke sælge dem dernede.
Jeg hentede min dernede, dog (desværre) inden priserne var begyndt at blive påvirket.
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg har ikke et konkret tal på en gevinst.. det tror jeg er svært at komme frem med.baconbaronen skrev: ↑20. dec 2018, 19:25Hans, har du en ide om hvor meget der er at spare? Jeg har selv kigget på en Superb st.car fra omkring 2013-2015 herhjemme (2,0 TDI 140 hk), men har ikke udforsket det tyske marked endnu.
Så det er mere nogle generelle betragtninger som jeg suger til mig, ved at følge med på motor-talk.de og tyske nyheder fra branchen generelt:
- man anslår at det merværditab, der var kun som følge af dieselgate, klingede af omkring juli-august i år. Dvs nu har priserne fundet sit leje, og man skal derfor ikke afvente yderligere, hvis man vil handle. Dette er altså de udbudte priser der er tale om.
- 87% af deres bilforhandlere melder, at de kun kan sælge dieselbiler hvis de giver afslag på den udbudte pris
- 22% af forhandlerne tager slet ikke dieselbiler ind i byttehandler
- gnsn. liggetid for en diesel var i juli 106 dage, mens benzin var 82 dage
Alt dette gælder for diesel generelt som jeg har forstået det, men jeg er ret overbevist om at tendensen er mest markant på EUR5 bilerne.
Når man lægger tingene sammen, så peger alt i retning af at man kan gøre en god handel - især på en EUR5 bil.
Da jeg handlede min april 2016 var der ingenting sket med priserne, og man kunne kun sjældent få et afslag på den udbudte pris.
Selv om det var et halvt år efter at dieselgate var breaket, var der endnu ingen effekt ude i forhandlernettet. De uønskede effekter af VW's opdatering, alt det med kørselsforbud i byerne, den hype der er blevet bygget op imod diesel.. osv osv, har gjort at det først slog igennem på brugtbilsmarkedet senere.
Men som sagt vurderer den tyske brancheforening altså at priserne nu har fundet sit leje.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Re: Et lille råd om bil køb
Kan det betale sig at hente i Tyskland?
Har selv gjort det flere gange, men for mange år siden.
Dengang synes jeg det kunne betale sig nogen gange.
Men i dag hvor forhandlere selv sætter afgiften, så synes jeg at have hørt at man bliver snydt.
Når du som privat beder om reg. afgift hos SKAT, så kigger de jo på hvad de sælges til hos danske forhandlere.
Men selvfølgelig kan du måske spare 5000 euro på indkøbspris i Tyskland, fordi de ikke kan sælges dernede.
Er det den besparelse du tænker på?
Har selv gjort det flere gange, men for mange år siden.
Dengang synes jeg det kunne betale sig nogen gange.
Men i dag hvor forhandlere selv sætter afgiften, så synes jeg at have hørt at man bliver snydt.
Når du som privat beder om reg. afgift hos SKAT, så kigger de jo på hvad de sælges til hos danske forhandlere.
Men selvfølgelig kan du måske spare 5000 euro på indkøbspris i Tyskland, fordi de ikke kan sælges dernede.
Er det den besparelse du tænker på?
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Et lille råd om bil køb
I min verden skal man dele det op i FØR dieselgate og EFTER dieselgate.
FØR dieselgate, handler det i min optik ikke om besparelse. Som i ikke overhovedet.
For mig var det udelukkende et spørgsmål om udvalg at kigge til Tyskland. Der er 20x så mange brugte til salg dernede, så du har bare mere at vælge imellem. Dertil kommer, at du finder nogle udstyrsvarianter som aldrig er blevet solgt på det danske marked. Min egen Passat er et eksempel på dette.
EFTER dieselgate, gælder selvfølgelig stadig at udvalget er stort. Måske endda større end nogen sinde, da folk bytter deres dieselbil ind.
Derudover mener jeg også at du nu kan gøre en god handel dernede, fremfor at handle i DK.
Hvis man skulle kunne påvise det, så kræver det at man finder to fuldstændig éns sammenlignelige biler - en i Tyskland og en i DK. Hvis du så har lyst til det, så kan du importere den tyske, og når afgift og das ganze molevitten er betalt, så kan du sammenligne hvad det endte med på bundlinjen - og hvad den danske kostede.
Hvis du fanger min pointe, så vil du forstå hvad jeg mener med at det er svært at påvise, på samme måde som man kan føre bevis for at 2+2=4.
Jeg siger bare, at al form for logik, og alle meldinger fra markedet i Tyskland, peger i retning af at du kan købe disse EUR5 biler fordelagtigt dernede. Jeg tror at EUR5 bilernes svære salgsvilkår og deraf følgende merværditab, er mere udpræget i Tyskland end i DK.
Hvis du spørger til 5000 EUR i besparelse, så siger jeg - glem det! Det er ikke i den størrelsesorden jeg ser en mulig besparelse ved at handle i Tyskland. Det er mindre. Men jeg kan af indlysende årsager ikke sætte noget præcis tal på.
Mht. Afgiftsfastsættelsen i DK, så er det mit indtryk at det også i et eller andet omfang er slået igennem, at dieselbiler er knap så populære.
Det statistikmateriale jeg baserer det på, må retfærdigvis siges at være meget, meget beskedent
Efter jeg havde hentet min Passat, hentede min kammi først en Passat som var ganske meget sammenlignelig med, og senere en Golf VII.
I begge tilfælde gik han direkte til SKAT (jeg brugte godkendt 3. part anmelder), og i begge tilfælde var der tale om at folketingets reduktioner af reg.afgift var slået igennem - hvor min egen blev vurderet inden de afgiftslempelser kom.
Derfor - hvor meget der kan tilskrives hvad, er utrolig svært at sige noget om.
Blot kan jeg konstatere at han - i min optik - fik en meget gunstig afgiftsfastsættelse på hans biler, hvis man sammenligner med min.
FØR dieselgate, handler det i min optik ikke om besparelse. Som i ikke overhovedet.
For mig var det udelukkende et spørgsmål om udvalg at kigge til Tyskland. Der er 20x så mange brugte til salg dernede, så du har bare mere at vælge imellem. Dertil kommer, at du finder nogle udstyrsvarianter som aldrig er blevet solgt på det danske marked. Min egen Passat er et eksempel på dette.
EFTER dieselgate, gælder selvfølgelig stadig at udvalget er stort. Måske endda større end nogen sinde, da folk bytter deres dieselbil ind.
Derudover mener jeg også at du nu kan gøre en god handel dernede, fremfor at handle i DK.
Hvis man skulle kunne påvise det, så kræver det at man finder to fuldstændig éns sammenlignelige biler - en i Tyskland og en i DK. Hvis du så har lyst til det, så kan du importere den tyske, og når afgift og das ganze molevitten er betalt, så kan du sammenligne hvad det endte med på bundlinjen - og hvad den danske kostede.
Hvis du fanger min pointe, så vil du forstå hvad jeg mener med at det er svært at påvise, på samme måde som man kan føre bevis for at 2+2=4.
Jeg siger bare, at al form for logik, og alle meldinger fra markedet i Tyskland, peger i retning af at du kan købe disse EUR5 biler fordelagtigt dernede. Jeg tror at EUR5 bilernes svære salgsvilkår og deraf følgende merværditab, er mere udpræget i Tyskland end i DK.
Hvis du spørger til 5000 EUR i besparelse, så siger jeg - glem det! Det er ikke i den størrelsesorden jeg ser en mulig besparelse ved at handle i Tyskland. Det er mindre. Men jeg kan af indlysende årsager ikke sætte noget præcis tal på.
Mht. Afgiftsfastsættelsen i DK, så er det mit indtryk at det også i et eller andet omfang er slået igennem, at dieselbiler er knap så populære.
Det statistikmateriale jeg baserer det på, må retfærdigvis siges at være meget, meget beskedent
Efter jeg havde hentet min Passat, hentede min kammi først en Passat som var ganske meget sammenlignelig med, og senere en Golf VII.
I begge tilfælde gik han direkte til SKAT (jeg brugte godkendt 3. part anmelder), og i begge tilfælde var der tale om at folketingets reduktioner af reg.afgift var slået igennem - hvor min egen blev vurderet inden de afgiftslempelser kom.
Derfor - hvor meget der kan tilskrives hvad, er utrolig svært at sige noget om.
Blot kan jeg konstatere at han - i min optik - fik en meget gunstig afgiftsfastsættelse på hans biler, hvis man sammenligner med min.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Et lille råd om bil køb
Så et program på ZDF fra en tysk autoophugger. Der røg fx en fin 2009 Audi A3 2,0 TDI i pressen, så hvis man i stedet for en 2011-12 model går ned til 2008-09 må man kunne finde dieselbiler i D til meget små priser.
- Fredrik
- Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Charlottenlund
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Et lille råd om bil køb
Er du gal den står også flot din vognHansH skrev: ↑20. dec 2018, 17:13Jeg er superglad for min 2013 Passat : viewtopic.php?f=108&t=122593
Kode: Vælg alt
Fredrik
- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT
Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Re: Et lille råd om bil køb
ja det må man sige... var slet ikke klar over at alt det udstyr fandtes til den "gamle" passat....
Måske sådan en der skulle hentes hjem fra tyskerland
Måske sådan en der skulle hentes hjem fra tyskerland
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg fik min GTD hentet i Tyskland. Der var 0 til salg i DK hvis man bare ville have en smule udstyr. Oven i ville jeg have en Van = endnu mere umuligt. Som bonus "sparede" jeg 125.000kr kontra en ny (i forhold til listeprisen). Bilen havde gået 17.000 og var 9 måneder gammel
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Et lille råd om bil køb
En given bil kan muligvis findes en slat billigere i Tyskland end i DK, muligvis koster de bare det samme. Tror ikke at de vil være dyrere.
Til gengæld har man som tidligere nævnt et udvalg der er 20 gange så stort (i hvert fald når det gælder VW og Audi).
Garanti er det samme.
I DK sælges en brugt bil med 6 mdr. garanti og derudover 18 mdrs. reklamationsret. Dvs de første 1-6 mdr skal forhandleren bevise at en given fejl ikke var der ved købet, mens man selv har bevisbyrden i månederne 7-24.
Jeg fik 12 mdrs garanti fra den tyske forhandler via Cargarantie på min. Og det virker. 4 mdr. efter køb stod Haldex pumpen på 4WD af, og den blev skiftet U/B.
Det største argument for bare at handle i DK, er i min optik bekvemmelighed.
Det er supernemt bare at køre ned til en dansk forhandler, aflevere sin gamle bil i en byttehandel, lade forhandler ordne papirer, finansiering og det hele, og så køre hjem i den nye racer.
Hvis man ønsker den samme bekvemmelighed i forhold til import, så skal man have et af de (mange) firmaer der gør i den slags, til at hjælpe.
Og det skal de naturligvis have et honorar for.
Men hvis man selv har styr på tysk - eller er så heldig at finde en tysk sælger der kan klare den på engelsk - så kan man ordne det hele selv.
Og få præcis den bil man ønsker sig.
I hvert fald hvis det gælder VW eller Audi, er min påstand. Det samme gælder nok BMW og Mercedes ... men nu er vi jo på vagcars.dk
Til gengæld har man som tidligere nævnt et udvalg der er 20 gange så stort (i hvert fald når det gælder VW og Audi).
Garanti er det samme.
I DK sælges en brugt bil med 6 mdr. garanti og derudover 18 mdrs. reklamationsret. Dvs de første 1-6 mdr skal forhandleren bevise at en given fejl ikke var der ved købet, mens man selv har bevisbyrden i månederne 7-24.
Jeg fik 12 mdrs garanti fra den tyske forhandler via Cargarantie på min. Og det virker. 4 mdr. efter køb stod Haldex pumpen på 4WD af, og den blev skiftet U/B.
Det største argument for bare at handle i DK, er i min optik bekvemmelighed.
Det er supernemt bare at køre ned til en dansk forhandler, aflevere sin gamle bil i en byttehandel, lade forhandler ordne papirer, finansiering og det hele, og så køre hjem i den nye racer.
Hvis man ønsker den samme bekvemmelighed i forhold til import, så skal man have et af de (mange) firmaer der gør i den slags, til at hjælpe.
Og det skal de naturligvis have et honorar for.
Men hvis man selv har styr på tysk - eller er så heldig at finde en tysk sælger der kan klare den på engelsk - så kan man ordne det hele selv.
Og få præcis den bil man ønsker sig.
I hvert fald hvis det gælder VW eller Audi, er min påstand. Det samme gælder nok BMW og Mercedes ... men nu er vi jo på vagcars.dk
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Re: Et lille råd om bil køb
Enig. Har selv prøvet at få skiftet noget på garantien på en importeret tysker bil.
Godt nok for 15 år siden, men det er sikkert ikke blevet ringere..
Godt nok for 15 år siden, men det er sikkert ikke blevet ringere..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Re: Et lille råd om bil køb
Forresten... komfort sæder i en salgsannonce på en octavia.
Hvad er komfort sæder? Noget bedre end dem der er standard?
Et andet spørgsmål... kan man sjusse sig til afgift på importeret bil i dag eller få forhåndsvurd. den?
Hvad er komfort sæder? Noget bedre end dem der er standard?
Et andet spørgsmål... kan man sjusse sig til afgift på importeret bil i dag eller få forhåndsvurd. den?
Senest rettet af koden 23. dec 2018, 17:07, rettet i alt 1 gang.
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: Et lille råd om bil køb
Har ikke rigtigt hørt om det men sidder pragtfuldt i min, der er normal "Style"
Måske el-justérbare?
Med el-varme?
Eller bare mere understøttende - sådan lidt sportsagtige?
Måske el-justérbare?
Med el-varme?
Eller bare mere understøttende - sådan lidt sportsagtige?
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg fik min godkendte anmelder til at vurdere afgift. Det kan han gøre, blot ved at du mailer ham link til salgsannoncen på f.eks. mobile.de.
Brugte Søren hos Jels Biler (kan anbefales).
Han tager vist 250-300 kr pr. vurdering, men tror måske han ser med milde øjne på de sager, hvis du giver ham resten af entreprisen - dvs at han skal handle og hente bilen hjem osv.
Jeg handlede og hentede selv, så derfor betalte jeg ham for de vurderinger han lavede for mig.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Et lille råd om bil køb
Jeg leder efter den helt rigtige Touran T5 og der er ingen i DK ( inden for den pris jeg er villige til at give )
2015 max. 80000km 2.0tdi DSG / 7pers. EL-bagklap, svingbar træk, LED forlygter, Oliefyr, Keyless, skilte genkendelse, Line ass, mm.
Derfor har jeg det sidste 1/2 år set mod syd og fundet 2 i den tid der kunne være interessante, bare et problem med farven, kan kun finde den i sort og det vil jeg ikke have igen.
Jeg har fået forhånds beregnet prisen på 8 forskellige biler der var fra 2015 / 2016 med 20-100000km
De lå mellem 108000-165500 og ud fra et par tlf. opkald er jeg limelig sikker på hvad afgiften vil være, +-10000.- på en bil, så nu venter jeg bare på at den rigtige kommer til salg.
Jeg henter den selv ( EU prøve skilte ) og lader Skat fast sætte afgiften.
Jeg kan se at der er mellem 50-80000 at spare. på sådan en bil, hvis man tager forhandlernes udbuds pris som udgangspunkt.
2015 max. 80000km 2.0tdi DSG / 7pers. EL-bagklap, svingbar træk, LED forlygter, Oliefyr, Keyless, skilte genkendelse, Line ass, mm.
Derfor har jeg det sidste 1/2 år set mod syd og fundet 2 i den tid der kunne være interessante, bare et problem med farven, kan kun finde den i sort og det vil jeg ikke have igen.
Jeg har fået forhånds beregnet prisen på 8 forskellige biler der var fra 2015 / 2016 med 20-100000km
De lå mellem 108000-165500 og ud fra et par tlf. opkald er jeg limelig sikker på hvad afgiften vil være, +-10000.- på en bil, så nu venter jeg bare på at den rigtige kommer til salg.
Jeg henter den selv ( EU prøve skilte ) og lader Skat fast sætte afgiften.
Jeg kan se at der er mellem 50-80000 at spare. på sådan en bil, hvis man tager forhandlernes udbuds pris som udgangspunkt.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 434
- Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 72 times
Re: Et lille råd om bil køb
50-80.000 lyder godt nok af rigtig meget på en bil til omkring 350.000 i DK (Passer det med det udstyr du søger)?
Dog er det jo diesel og måske derfor?
Jeg skal have en benzin (jeg har ikke behovet længere til at køre diesel).
Men hvordan med at købe en bil på afstand som man ikke har set?
Jeg synes min erfaring siger mig, at tyskerne har et lidt mere lempligt forhold til "perfekt stand" end os danskere.
Dog er det jo diesel og måske derfor?
Jeg skal have en benzin (jeg har ikke behovet længere til at køre diesel).
Men hvordan med at købe en bil på afstand som man ikke har set?
Jeg synes min erfaring siger mig, at tyskerne har et lidt mere lempligt forhold til "perfekt stand" end os danskere.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Et lille råd om bil køb
Det har næsten ingen indflydelse, hvor meget udstyr bilen har for afgiften, kun om det er en Comfort line eller R-line.koden skrev: ↑24. dec 2018, 12:0550-80.000 lyder godt nok af rigtig meget på en bil til omkring 350.000 i DK (Passer det med det udstyr du søger)?
Dog er det jo diesel og måske derfor?
Jeg skal have en benzin (jeg har ikke behovet længere til at køre diesel).
Men hvordan med at købe en bil på afstand som man ikke har set?
Jeg synes min erfaring siger mig, at tyskerne har et lidt mere lempligt forhold til "perfekt stand" end os danskere.
Prisforskellen på to biler med 90000 i forskel i kørt km.(140000-233000) er kun 500.- ( 115.300 og 115.800 )
Den dyrest afgift jeg har fået pris på var en R-line 12/2015 med 26000 km, til 166.625.- indkøb i tyskland 23.000 euro = pris her hjemme incl alt 348.000.- udsalgs pris hos forhandler 450.000.- !
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: Et lille råd om bil køb
Det var årsagen til at jeg valgte selv at skaffe den ... dvs tage ned og besigtige og handle.
Det betød så en pæn lille turné i Tyskland inden jeg fandt den rette.
Var i Hamburg, Dresden, syd for München, Augsburg, Stuttgart, Göppingen og Heilbronn .. inden der var gevinst sydøst for Darmstadt.
Men jeg synes at det var det værd, for der er ingen andre end mig selv der kan vurdere hvad der er "god stand".
De biler jeg kiggede på, der havde kørt som leasing (inkl den jeg valgte), har fra VW's leasingselskab en meget udførlig rapport over alle skader. Detaljeret beskrevet og med ganske fornuftige close up fotos.
Jeg har vedhæftet et eksempel på en sådan rapport, som jeg fik mailet fra forhandleren, inden jeg kørte derned og kiggede på den.
Du skal ned på side 4 under "Beschädigungsfotos" for at finde det afsnit jeg taler om.
Men!
En ting er skader .... en helt anden er det man kan kalde slidmærker.
Dvs en lille ridse her, en plet der, en skramme osv i kabinen.
Det betegnes ikke som skader, og kan derfor ikke findes i den rapport.
Billeder i salgsannoncen er taknemmelige. De er ikke tæt nok på til at man kan se de ting der tales om her.
Man kan heller ikke bede forhandleren fortælle hvordan den ser ud indvendig... om den er behandlet ordentligt.
Det er KUN dig selv der kan afgøre hvad din definition af "behandlet godt" er.
Så der er kun én måde at finde ud af det på - se det med egne øjne in real life.
Jeg fandt min egen i 8. forsøg, og alle de foregående var fravalgt fordi de ikke var "behandlet ordentligt" efter mine begreber, når jeg så dem.
Og man ser det faktisk med det samme når man åbner den første dør. Det førstehåndsindtryk snyder meget sjældent, er min erfaring.
Nede i Weilheim syd for München havde jeg meldt min ankomst, og forhandleren havde så kørt den for døren og den stod i tomgang, så den kunne være varm og klar til en fin lille prøvetur.
Han fik mit kørekort med ind og skulle skrive papirer på prøveturen, og imens kunne jeg lige kigge på den. Jeg kiggede i 2-3 min, hvorefter jeg slukkede bilen, tog nøglen og gik ind og afleverede med meldingen at en prøvetur ikke blev aktuel. Ingen grund til at spilde hans og min egen tid.
Så det er klart, at hvis man vælger min fremgangsmåde, og har min tærskel for hvad der dur og ikke dur, så skal man være indstillet på at bruge lidt tid og ressourcer på at finde den rigtige. Det ville være heldigt hvis den var der i første skud.
Jeg valgte at se sådan på det, at det var kun én gang jeg skulle ofre den investering - og så har jeg en bil jeg forhåbentlig skal have glæde af i en del år.
- Vedhæftede filer
-
- P149118 VW PASSAT Var. HLBMT 130 D6F R-Line.pdf
- (1004.2 KiB) Downloadet 83 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 613 times
- Been thanked: 350 times
Re: Et lille råd om bil køb
Hvis jeg havde kørt langt for at se en bil og den så stod gennemvarm i tomgang, så ville jeg blive pænt knotten..
Hvis jeg skal handle brugt, så vil jeg gerne selv starte motoren i kold tilstand
Hvis jeg skal handle brugt, så vil jeg gerne selv starte motoren i kold tilstand