Codan vil reparere biler i Polen

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Lindegaard
Medlem
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Lindegaard » 29. jan 2015, 21:38

jansom skrev:
Lindegaard skrev:
jansom skrev:4500 kr, er der virkelig nogen der bruger så høj selvrisiko? Udover unge førstegangskøbere
Selvrisiko og præmie er da noget man handler sig til... - hvis du har lav eller ingen selvrisiko så har du angiveligt højere præmie, og omvendt... om du vil det eller ej ;)
Om jeg vil det eller ej? Jeg er da udmærket klar over hvordan det hænger sammen.
Det lyder ikke rigtigt sådan....
Touran 2.0 TDI 170hk DSG Highline 7pers Fuld læder
Passat TDI Variant, 3b afn, Highline. SOLGT
Golf III TDI 1z SOLGT
Touran 1,9 TDI 7pers 03 SOLGT

Brugeravatar
JP-Auto
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JP-Auto.
Geografisk sted: Havdrup.
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af JP-Auto » 29. jan 2015, 21:50

Jeg har som regel højst mulig selvrisiko, det har jeg sparet en del på, men det kræver selvfølgelig man kører ordentligt og passer godt på i trafikken...
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6242
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af jansom » 29. jan 2015, 22:08

Lindegaard skrev:
jansom skrev:
Lindegaard skrev: Selvrisiko og præmie er da noget man handler sig til... - hvis du har lav eller ingen selvrisiko så har du angiveligt højere præmie, og omvendt... om du vil det eller ej ;)
Om jeg vil det eller ej? Jeg er da udmærket klar over hvordan det hænger sammen.
Det lyder ikke rigtigt sådan....
Det er vidst dine ører det er galt med så
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Andreas K » 29. jan 2015, 22:25

Jeg gør det samme som JP. vil hellere have lidt billigere giro kort :) Og med de år hvor der intet er sket, der kan jeg vidst godt sige det har kunne betale sig for mig i hvert fald.
Lav selvrisiko er da lækkert, hvis det skulle være nødvendigt, men kører ikke så tæt galt, hehe.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Sputte » 30. jan 2015, 06:33

Fabia Combi skrev:Jeg kommer der tit, og bortset fra det totale fravær af perler, så er der ikke meget at råbe hurra for
Så fordomsfyldt var jeg også selv engang, men jeg er heldigvis blevet et lidt mere åbent og forstående menneske. Og ja, jeg bor selv i Polen nu og selvfølgelig er tingene da anderledes her, men forudsætningerne er sgu også nogen helt andre.
Uffe skrev:Jeg er ligeglad med Polen. Jeg konkurrerer allerede med indere der får 1/6 af min løn
Og det er præcist det der sker, min kæreste oplever det for fuld hammer lige nu. Hun arbejder ved et relativt stort firma og de fik en helvedes masse "flyttet over" fra US, selvfølgelig med det formål at selskabet ønskede at spare penge. Alt det de fik "flyttet over" er det seneste års tid blevet flyttet til Indien - og der bliver lavet ringere stykke arbejde, men det er billigere og så er selskabet sådan set iskolde med resten af resultatet, for der ér bare rigtig mange penge sparet ved at flytte det til Indien.
Uffe skrev:De kan udvikle en industri der tager sig af autoreparationer og med tiden vil de blive stærke
Den har de allerede, er du sindssyg nogen lig de henter rundt omkring i Europa og får til at se rigtig flotte ud igen. Der er faktisk en del fokus på det, for Hr og Fru Polen kan sgu ikke lige se at den bil de kigger på har været fuldstændig krøllet sammen - og nok ikke er helt så god en bil længere.
Decipher skrev:Men hvis de danske autoriserede værksteder havde mere styr på tingene end de har, så behøvede de ikke være bange for lidt priskonkurrence. Problemet er, at der er så mange eksempler på dyr og dårlig service, så hvis man alligevel ikke er sikret et godt produkt, kan man da lige så godt spare nogle penge.
Helt enig, det kan være et lotteri om man får et godt resultat, især når det er ting der skal males imo. Jeg ved ikke hvad man lærer når man bliver uddannet som bilsprøjter, men i mange tilfælde er kundeservice og levering til tiden en by i et land endnu længere mod øst.
erlingvj skrev:Der ER en del tvivlsomme værksteder i PL men der er så sandelig også nogle der er både fremragende og billige.
Helt bestemt og nogen af dem ser mere tvivlsomme ud end de er. Det jeg selv benytter her i udkanten af Warszawa ville jeg aldrig overlade min bil til, hvis det ikke var fordi min kæreste havde sagt god for dem og at ejeren er en flinker fyr. De laver sgu noget rigtig fint arbejde og er yderst fair med tiden tingene tager og hvad det så koster i sidste ende. Har sågar set et Bentley hænge oppe under loftet dernede og udefra tænker man ikke de laver andet end lettere trætte biler inde på det værksted der.
Senest rettet af Sputte 30. jan 2015, 07:55, rettet i alt 2 gange.
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Uffe » 30. jan 2015, 07:54

DkSputte skrev: Og det er præcist det der sker, min kæreste oplever det for fuld hammer lige nu. Hun arbejder ved zxyvpq og de fik en helvedes masse "flyttet over" fra US, selvfølgelig med det formål at selskabet ønskede at spare penge. Alt det de fik "flyttet over" er det seneste års tid blevet flyttet til Indien - og der bliver lavet ringere stykke arbejde, men det er billigere og så er selskabet sådan set iskolde med resten af resultatet, for der ér bare rigtig mange penge sparet ved at flytte det til Indien.
Min loyalitet overfor mit arbejde forhindrer mig i at berette historier om vores indiske erfaringer.
Senest rettet af Uffe 30. jan 2015, 12:17, rettet i alt 1 gang.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Kims » 30. jan 2015, 08:47

Uffe skrev:Min loyalitet overfor mit arbejde forhindrer mig i at berette historier om vores indiske erfaringer.
Konsulenter fra Ukraine har også fået en del af kagen :shock:
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af ij6210 » 30. jan 2015, 09:47

JP-Auto skrev:Jeg har som regel højst mulig selvrisiko, det har jeg sparet en del på, men det kræver selvfølgelig man kører ordentligt og passer godt på i trafikken...Billede
Og at man ikke bor i København, for her er der så mange andre trafikanter man ikke kan regne med, og alt for mange situationer med præcedens for at dele skylden.

Har selvrisiko på 5.000 - hos if.dk kan man ikke få en lavere :-/
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af malern » 30. jan 2015, 10:42

ij6210 skrev:
JP-Auto skrev:Jeg har som regel højst mulig selvrisiko, det har jeg sparet en del på, men det kræver selvfølgelig man kører ordentligt og passer godt på i trafikken...Billede
Og at man ikke bor i København, for her er der så mange andre trafikanter man ikke kan regne med, og alt for mange situationer med præcedens for at dele skylden.

Har selvrisiko på 5.000 - hos if.dk kan man ikke få en lavere :-/
Også høj selvrisiko her. Meget hellere ha en lavere præmie. Det kommer jo så selvfølgelig an på hvor mange skader man kører og laver.
Kører over 50k km om året i Kbh og har ikke lavet en skade de sidste ti år. Billede
Kodeordet er at køre defensivt, og folk der kender mig ved at jeg ikke er bleg for at gi den lidt gas.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Kims » 30. jan 2015, 10:46

jansom skrev:4500 kr, er der virkelig nogen der bruger så høj selvrisiko? Udover unge førstegangskøbere
Har også en høj selvrisiko, omkring 6.000 så vidt jeg husker.
Har aldrig haft brug for den, så langt hellere en høj selvrisiko end høj ydelse.
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

HenrikH
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 142 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af HenrikH » 30. jan 2015, 11:49

ij6210 skrev:
JP-Auto skrev:Jeg har som regel højst mulig selvrisiko, det har jeg sparet en del på, men det kræver selvfølgelig man kører ordentligt og passer godt på i trafikken...Billede
Og at man ikke bor i København, for her er der så mange andre trafikanter man ikke kan regne med, og alt for mange situationer med præcedens for at dele skylden.

Har selvrisiko på 5.000 - hos if.dk kan man ikke få en lavere :-/
Har selvrisiko på 3.000 hos if, så det forstår jeg ikke

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af ij6210 » 30. jan 2015, 12:38

HenrikH skrev:
ij6210 skrev:
JP-Auto skrev:Jeg har som regel højst mulig selvrisiko, det har jeg sparet en del på, men det kræver selvfølgelig man kører ordentligt og passer godt på i trafikken...Billede
Og at man ikke bor i København, for her er der så mange andre trafikanter man ikke kan regne med, og alt for mange situationer med præcedens for at dele skylden.

Har selvrisiko på 5.000 - hos if.dk kan man ikke få en lavere :-/
Har selvrisiko på 3.000 hos if, så det forstår jeg ikke
Så skal jeg vist have fat på dem. Omvendt, så er IF også lidt ufleksible. Hvis jeg fx flexleaser en bil uden afgift (og dermed en billigere bil ved fx totalskade), så vil de ikke engang give lavere præmie...
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

carlslund
Medlem
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af carlslund » 6. feb 2015, 12:57


ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af ij6210 » 6. feb 2015, 20:11

Fint. Håber dog stadig at de danske værksteder forstår et vink med en vognstang.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Krog » 7. feb 2015, 09:58

ij6210 skrev:
Fint. Håber dog stadig at de danske værksteder forstår et vink med en vognstang.
Det tror jeg godt at du kan skyde en hvid pil efter, Codans plan nåede aldrig længere end til overskrifterne. De har givetvist brugt det i forbindelse med en forhandling mellem forsikringen og rammeaftalerne til at presse værestederne herhjemme, men det kommer jo ikke resten af dk til gode..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Codan vil reparere biler i Polen

Indlæg af Decipher » 7. feb 2015, 11:56

På deres facebook side står der nu også
Codan har i dag besluttet at afslutte pilotprojektet med at sende større autoreparationer til et danskejet værksted i Polen. Vi startede pilotprojektet, fordi vi gerne ville tilbyde vores kunder nogle fordele – primært en økonomisk besparelse – mod at få repareret deres bil i udlandet. Der har ikke været den opbakning fra kunderne, som vi havde forventet. Derfor tager vi nu konsekvensen og tilbyder ikke længere kunderne denne mulighed.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"