Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Søren K » 18. jan 2019, 06:33

Halløj

Først: ja gu er det dumt og den bøde skal bare betales...

Fik før jul en bøde af Onepark for manglende p-skive. Efter at have fået bilen kort forinden var jeg en tur i biltema Horsens. De havde ikke hvad jeg manglede så efter 10 min. kommer jeg ud igen. Ser en vagt luske rundt ved bilen, så skynder mig at låse den op så han kan se jeg er på vej. Han begynder straks at gå væk mens han siger: "Du skal lige få monteret en p-skive". Jep selvfølgelig, havde overhovedet ikke tænkt på det da bilen lige er overtaget, svarer jeg... Jeg tjekker selvfølgelig forruden og kan lettet konstatere at der ingen bøde sidder.

Nu kommer der så en betalingspåmindelse med posten, så han har tilsyneladende noteret mig. Mit spørgsmål går på:

* SKAL han ikke efterlade en hilsen i ruden? Jeg har selvfølgelig svært ved at dokumentere at han ikke har gjort det, men er det tilfældigvis kutyme at de tager billede af bøden monteret i ruden?
* Så vidt jeg husker skal de ved andre typer ulovlig parkering overvåge bilen i en vis periode før bøden må placeres, gælder det ikke ved manglende skive?

Træls er det under alle omstændigheder, men så ka man jo lære det :) Billede

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Vh Søren K


Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af DanielB12 » 18. jan 2019, 06:49

Er ret sikker på, at ikke skal efterlade en kvittering for en bøde pr lovkrav. Det selskab vi bruger, efterlader ikke i varevogne pga sikkerheden ved at de skal klatre op.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af BrianB » 18. jan 2019, 06:53

Men hvorom andet er, så er det da en lidt mærkelig forretningstrategi at uddele parkeringsbøder til biler efter 10 minutter, når man driver en forretning der sælger p-skiver i massevis.

Kan du ikke prøve at kontakte butikken og sige du bare var inde efter en p-skive?
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Tonny » 18. jan 2019, 07:52

BrianB skrev:
18. jan 2019, 06:53
Men hvorom andet er, så er det da en lidt mærkelig forretningstrategi at uddele parkeringsbøder til biler efter 10 minutter, når man driver en forretning der sælger p-skiver i massevis.

Kan du ikke prøve at kontakte butikken og sige du bare var inde efter en p-skive?
Uanset at han skulle købe en P-skive så kunne han jo bare have skrevet en seddel og lagt i forruden.

Udover det så er det totalt dårlig stil ikke at sætte noget i forruden, og det strider garanteret også mod deres firmapolitik hvis du ringer til dem. Men jeg tror du er nødt til at betale anyway :) (ikke rart for en nærig jyde)

DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af DrDice » 18. jan 2019, 07:53

Rent lovmæssigt må de faktisk slet ikke røre bilen. Det er bare “venlighed” at de fleste sætter en seddel i forruden.

Hvis du helt vil undgå p-bøder, så sæt et stykke tape på nummerpladerne så de ikke kan læses tydeligt. Så er de nødt til at tilkalde politiet for at fjerne tapen


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author DrDice for the post:
DanielB12
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Søren K » 18. jan 2019, 08:02

BrianB skrev:Men hvorom andet er, så er det da en lidt mærkelig forretningstrategi at uddele parkeringsbøder til biler efter 10 minutter, når man driver en forretning der sælger p-skiver i massevis.

Kan du ikke prøve at kontakte butikken og sige du bare var inde efter en p-skive?
Bøden er givet af p-selskabet, ikke af Biltema Billede

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Vh Søren K


Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Søren K » 18. jan 2019, 08:04

Tonny skrev:
BrianB skrev:
18. jan 2019, 06:53
Men hvorom andet er, så er det da en lidt mærkelig forretningstrategi at uddele parkeringsbøder til biler efter 10 minutter, når man driver en forretning der sælger p-skiver i massevis.

Kan du ikke prøve at kontakte butikken og sige du bare var inde efter en p-skive?
Uanset at han skulle købe en P-skive så kunne han jo bare have skrevet en seddel og lagt i forruden.

Udover det så er det totalt dårlig stil ikke at sætte noget i forruden, og det strider garanteret også mod deres firmapolitik hvis du ringer til dem. Men jeg tror du er nødt til at betale anyway :) (ikke rart for en nærig jyde)
Vi ligger ikke noget i ruden hvor jeg færdes til dagligt, der smider man bilen hvor man vil så længe man vil, endnu en gang hurra for det vestjyske :) (og ja, det gør squ lidt ondt)

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Vh Søren K


Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Søren K » 18. jan 2019, 08:37

Nogen grund til at give 2-3-400 kr for en elektronisk skive når man kan få denne til 80 kr? https://www.thansen.dk/bil/udstyr/eluds ... -244599305
Vh Søren K


Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Mike H » 18. jan 2019, 08:56

Billig, ja - men heller ikke køn :?

Iøvrigt vedr. din p-bøde. Der står at der kan ses billede - har du været inde og kigge på Onepark.dk?
Senest rettet af Mike H 18. jan 2019, 09:00, rettet i alt 2 gange.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af DrDice » 18. jan 2019, 08:57

Søren K skrev:Nogen grund til at give 2-3-400 kr for en elektronisk skive når man kan få denne til 80 kr? https://www.thansen.dk/bil/udstyr/eluds ... -244599305
Den er noget skrammel. Har selv haft 2 stk og så snart de blev varme eller kolde, blev displayet utæt og krystallerne rendte ud i hele displayet.

Thansen prøvede at bortforklare det med at de skulle bare have nye batterier Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Tonny » 18. jan 2019, 09:00


Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af TorbenRasmussen » 18. jan 2019, 09:44

Søren K skrev:
18. jan 2019, 08:37
Nogen grund til at give 2-3-400 kr for en elektronisk skive når man kan få denne til 80 kr? https://www.thansen.dk/bil/udstyr/eluds ... -244599305
... det kommer sq nok an på beskaffenheden af dit vogntøj og hvor nærig du er. Man kan også klæde sig i et aflagt lagen og spare 800 kr på et par jeans, men det ser bare heller ikke skide fikst ud.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af majland » 18. jan 2019, 10:57

Men lidt interessant om man egentligt må standse (uden p-skive) på en p-plads med parkerings restriktioner efter privatretslige regler.

Skiltet siger kun at parkering er tilladt med 2 timer med korrekt indstillet p-skive. Der står intet om standsning.

Hvis standsning er tilladt - skal der være en observationstid på min 3 min for at sikre at det ikke er en parkering.

Men da OP sagde han var inde i 10min har p-vagten jo godt kunne nå det - billeder er dog kun små 2min imellem. Men tror det er spild af tid at forsøge at få den omstødt...

Da vores superb var ny nåede konen også at få en p-bøde i den inden jeg fik sat en p-watch i. Vi har 2 af de helt gamle FS01 der efterhånden har siddet i nogle biler. De er vel snart 15år gamle ? Næste gang tror jeg at vil prøve med en med solceller eller batteri for at slippe for at rode med strøm
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af DanielB12 » 18. jan 2019, 11:05

majland skrev:
18. jan 2019, 10:57

Da vores superb var ny nåede konen også at få en p-bøde i den inden jeg fik sat en p-watch i. Vi har 2 af de helt gamle FS01 der efterhånden har siddet i nogle biler. De er vel snart 15år gamle ? Næste gang tror jeg at vil prøve med en med solceller eller batteri for at slippe for at rode med strøm
Vi har sådan en park One exclusive som er super fin. Har holdt strøm i 2,5 år nu. Det gode er, at sen er nem at sætte da man bare klinker på bagsiden. Mon svoger har en billig fra kop og kande, og der skal man stå og fumle med en lille knap. Trykker man forkert, så sætter den en hel time frem..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af Schmidt » 18. jan 2019, 11:57

Dejligt sted - Faldt også i "fælden" da jeg var der for noget tid siden. Var der sent en søndag og der var vel 3-4 andre biler på hele pladsen. Faldt mig OVERHOVEDET ikke ind at der skulle stilles P-skive. Tænkte slet ikke over det. Bor i Aarhus hvor man skal betale alle steder, men da jeg kørte derned og så den store plads faldt det mig overhovedet ikke ind.

Det blev sgu nogle dyre varer i Biltema, som jeg ellers havde sparet en del på, ved at trille derned :lol: :oops:
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Bøde for manglende p-skive, men intet i ruden

Indlæg af JKBP » 18. jan 2019, 13:11

majland skrev:Men lidt interessant om man egentligt må standse (uden p-skive) på en p-plads med parkerings restriktioner efter privatretslige regler.

Skiltet siger kun at parkering er tilladt med 2 timer med korrekt indstillet p-skive. Der står intet om standsning.

Hvis standsning er tilladt - skal der være en observationstid på min 3 min for at sikre at det ikke er en parkering.

Men da OP sagde han var inde i 10min har p-vagten jo godt kunne nå det - billeder er dog kun små 2min imellem. Men tror det er spild af tid at forsøge at få den omstødt...

Da vores superb var ny nåede konen også at få en p-bøde i den inden jeg fik sat en p-watch i. Vi har 2 af de helt gamle FS01 der efterhånden har siddet i nogle biler. De er vel snart 15år gamle ? Næste gang tror jeg at vil prøve med en med solceller eller batteri for at slippe for at rode med strøm
Standsning er altid tilladt på de private p-pladser. Det er kun politiet der kan lave standsningsforbud.
At der så sommetider står både standsning og parkering forbudt på de privat opsatte tavler er noget helt andet. Men den holder ikke i retten selvom de skriver det på tavlen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"