Min import af A5 cabriolet.

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 31. jan 2019, 11:03

Kan læse der er flere oplevelser mht. import af biler, så jeg vil lige dele min oplevelse af import af en A5 cabriolet fra 2010.

Jeg har skrevet flere af nedenstående ting i andet indlæg, men tænkte det også står bedre i eget seperat indlæg, hvis nogen har spørgsmål eller kommentarer til det.

Jeg søgte i nogle måneder efter den helt rigtige, og fandt den via mobile.de.

Kontakt til sælger/forhandler gik primært via mail på tysk, men slutteligt også telefonisk således der kunne aftales mundtligt inden afhentning.

Jeg havde mulighed for selv at afhente, så jeg kørte fra det midtjyske en morgen kl 4 og vi var retur kort før 23 samme dag.
Lang dag, men en bil rigere.

Afmelding i Tyskland og bestilling og afhentning af tyske korttidsnummerplader hjalp sælger med.
Jeg var ca to timer hos sælger, og i den tid blev alt det praktiske ordnet. Jeg havde forinden informeret om hvad jeg ønskede ift at jeg selv skulle køre den hjem.

Pt. afventer jeg SKAT så jeg kan få betalt afgift og få plader på.

Lidt detaljer om bilen:
- 07/2010
- 101.000 km.
- 1,8 tfsi, 160 HK.
- S-Line inde/ude
- Diverse udstyr som S-Line typisk har
- Spritnye sommerdæk på 18” originalfælge medfulgte - monteret 17” vinterdæk på alu da jeg købte den
- Har fået lavet motor hos Audi, således den har normalt olieforbrug (der har været store problemer med denne motor grundet stempelringe der var for små, såvidt jeg lige husker)

Pris: 14.800 euro.


Vedr. afgift:

Jeg er for nærig til at betale et firma for at ordne det praktiske inkl. at lave en hurtig værdifastsættelse, så jeg ordner det selv, såfremt jeg ikke er enig med SKAT i deres vurdering.

Der er bla fradrag/tillæg for antal kørte km. brændstofforbrug og sikkerhedsudstyr, ligesom der er fradrag for ‘gennemsnitlig opnået rabat’ ift handelspriser i DK, fradrag for ‘ middel/under middel stand’,
Nogle af fradragene/tillæggene skal beregnes ud fra det værditab som udregnes via nypris og handelspris på bilen. Dette er feks gældende for sikkerhedsudstyr som airbags og selealarmer.

Nogle af beløbene er fradrag/tillæg til udregning af handelsprisen, andre trækkes fra/lægges til selve afgiften.

Grundet min nærighed omkring ikke at ville betale firma for at hjælpe, har jeg gennemlæst såvel SKATs hjemmeside vedrørende fradrag og tillæg, såvel som lov om registreringsafgift.
Jeg har derigennem kortlagt alle muligheder for fradrag og tillæg, således jeg er klar over hvilke muligheder jeg har herfor, såfremt SKAT ikke husker disse.

Hvis du kender model osv på den bil du ønsker at importere kan du dog lave en grov udregning på SKATs hjemmeside. Men den er kun vejledende, og der er ikke medtaget alle fradrag/tillæg.

Såfremt jeg kan være behjælpelig med noget vedr. import, må du og andre gerne kontakte mig. Jeg har været hele møllen igennem, lige fra at finde bilen på mobile.de til afhentning af bil i Tyskland, skaffe korttidsnummerplader i Tyskland til told- og reg. syn samt kontakt og værdifastsættelse igennem SKAT.

Et par billeder af bilen:
Billede

Billede

Billede


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author Monze1980 for the post (total 3):
erlingvjAAMSPF
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af HansH » 31. jan 2019, 11:42

Cool! Tak for at dele :)
Jeg har også positiv oplevelse med selv at finde+handle+hente i Tyskland.

Hvor langt ned måtte du for at finde drømmebilen ? (jeg kan lige akkurat ikke tyde de første bogstaver på 5-dages pladerne)
Var du i stand til at sikre hjemmefra, at den ikke havde ridser/skrammer/mærker/hak/brugsspor osv, som ikke fremgår af billeder ? Eller tog du chancen..
These users thanked the author HansH for the post:
Monze1980
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 31. jan 2019, 11:52

HansH skrev:Cool! Tak for at dele :)
Jeg har også positiv oplevelse med selv at finde+handle+hente i Tyskland.

Hvor langt ned måtte du for at finde drømmebilen ? (jeg kan lige akkurat ikke tyde de første bogstaver på 5-dages pladerne)
Var du i stand til at sikre hjemmefra, at den ikke havde ridser/skrammer/mærker/hak/brugsspor osv, som ikke fremgår af billeder ? Eller tog du chancen..
Jeg var i Immelborn, lidt over 700 km fra Ikast, hvor jeg bor.

Der er nogle mindre stenslag, som jeg finder næsten umuligt at undgå på en 8-9 år gl bil.
Desværre et mindre hak i kofanger foran, men det kan jeg snildt fixe, så ikke noget ‘træls’ i det.

Sælger havde noteret et par småting i udstyr som ikke var der, men det var som nævnt blot småting, så det havde ingen betydning for mit køb.

Jeg informerede dog sælger efterfølgende, at han fremover bør notere sine biler med korrekt udstyr således kunder ikke kan føle sig snydt (hvilket jeg dog ikke gjorde, da det ikke betød noget for mig).

Jeg påtænker helt klart at afhente vores næste bil i Tyskland også.


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 1. mar 2019, 19:47

Hvis nogen kan have interesse i at vide det, kan jeg fortælle, at afgiften blev ca. 117.000,-

Så alt i alt lige omkring 230.000,-

Har regnet de forskellige parametre igennem ift. værdifastsættelse osv., og det jeg har fået fra SKAT ser rigtig fint og detaljeret ud, så ikke noget at komme efter dér.


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author Monze1980 for the post (total 5):
HansHjcnAAMSpeter wPF
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af vandhunden » 1. mar 2019, 21:15

Flot bil og tak for beskrivelsen

Vi må håbe det bliver en lang og varm sommer igen ;)

Jeg kender ikke prisniveauet herhjemme for denne model men hvordan ser de 230.000,00 kr. ud i forhold til prisen ved forhandler hvis du havde købt her?
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af KBoesen » 1. mar 2019, 22:32

Monze1980 skrev:
31. jan 2019, 11:03
Grundet min nærighed omkring ikke at ville betale firma for at hjælpe, har jeg gennemlæst såvel SKATs hjemmeside vedrørende fradrag og tillæg, såvel som lov om registreringsafgift.
Jeg har derigennem kortlagt alle muligheder for fradrag og tillæg, således jeg er klar over hvilke muligheder jeg har herfor, såfremt SKAT ikke husker disse.

Hvis du kender model osv på den bil du ønsker at importere kan du dog lave en grov udregning på SKATs hjemmeside. Men den er kun vejledende, og der er ikke medtaget alle fradrag/tillæg.
Hvor har du lige dette fra? Den regnemaskine SKAT har inde på hjemmesiden, er nøjagtig den samme alle selvanmeldere også bruger, når der skal beregnes afgift. Også den endelige? :?
Der er hverken flere eller færre muligheder. :)

I øvrigt, hvordan kan det være, at du har fravalgt at finde en med xenon? :| Det gør bare så meget for sådan en vogn.
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 2. mar 2019, 03:53

vandhunden skrev:Flot bil og tak for beskrivelsen

Vi må håbe det bliver en lang og varm sommer igen ;)

Jeg kender ikke prisniveauet herhjemme for denne model men hvordan ser de 230.000,00 kr. ud i forhold til prisen ved forhandler hvis du havde købt her?
De biler der er på markedet lige nu, er den billigste til 235.000,-, men der er ingen S-Line til, salg pt.
Men så er der sikkert nogle andre ting, som de biler har, som min ikke har Billede


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 2. mar 2019, 03:56

KBoesen skrev:
Monze1980 skrev:
31. jan 2019, 11:03
Grundet min nærighed omkring ikke at ville betale firma for at hjælpe, har jeg gennemlæst såvel SKATs hjemmeside vedrørende fradrag og tillæg, såvel som lov om registreringsafgift.
Jeg har derigennem kortlagt alle muligheder for fradrag og tillæg, således jeg er klar over hvilke muligheder jeg har herfor, såfremt SKAT ikke husker disse.

Hvis du kender model osv på den bil du ønsker at importere kan du dog lave en grov udregning på SKATs hjemmeside. Men den er kun vejledende, og der er ikke medtaget alle fradrag/tillæg.
Hvor har du lige dette fra? Den regnemaskine SKAT har inde på hjemmesiden, er nøjagtig den samme alle selvanmeldere også bruger, når der skal beregnes afgift. Også den endelige? :?
Der er hverken flere eller færre muligheder. :)

I øvrigt, hvordan kan det være, at du har fravalgt at finde en med xenon? :| Det gør bare så meget for sådan en vogn.
Som privatperson kan du ikke 100% definere handelsprisen, så det bliver et estimat der sættes ind på regnemaskinens felt der.

Ligeledes er tillæg/fradrag for km-stand ikke muligt at sætte ind i den regnemaskine SKAT har.
Dette da det afhænger af andre modeller, der er til salg på det tidspunkt, som bilen søges værdifastsat.

Det jeg satte som et must, var at bilen skulle have fået repareret motoren ift de udfordringer der er med olieforbrug på den motor, der ligger i modellerne på 1,8-/2,0-versionen den årgang.

Og så ville jeg gerne have en S-Line.

Lygter var ikke noget jeg tænkte/tænker som værende vigtigt for mig ift. at købe bilen.


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
Søren K
Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:00
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Søren K » 2. mar 2019, 05:13

Du har tydeligvis ikke meget fidus til at de selvstændige anmeldere er inde i sagerne. Rigtig interessant er din sag først hvis du inden du selv blev ekspert og søgte hos Skat, fik foretaget et par uvildige vurderinger hos et par anmeldere for sammenligningens skyld, det formoder jeg ikke du gjorde?

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Vh Søren K


Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 2. mar 2019, 07:06

Søren K skrev:Du har tydeligvis ikke meget fidus til at de selvstændige anmeldere er inde i sagerne. Rigtig interessant er din sag først hvis du inden du selv blev ekspert og søgte hos Skat, fik foretaget et par uvildige vurderinger hos et par anmeldere for sammenligningens skyld, det formoder jeg ikke du gjorde?

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Jo det har jeg bestemt.
Jeg er helt sikker på at de er rigtig dygtige til deres arbejde.

Jeg vil bare ikke betale for det, og havde ikke noget imod at vente de uger det tog SKAT at lave arbejdet.
Jeg skriver vist også ovenover, at det er pga. det økonomiske i at betale nogen for noget jeg selv kan ordne, at jeg ikke ønsker at bruge dem.

Har intet nævnt omkring at jeg ikke tror på at de kan deres arbejde.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af peter w » 2. mar 2019, 08:32

Hej Monze

Fedt indlæg, og dejligt at du følger op med reg.afgift. Går selv i de samme overvejelser - dog skal det nok være en Mercedes SLK mk II med max 50.000 km på tælleren - så spændende at høre om dine praktiske erfaringer. Kanon, at du tilbyder, at man kan kontakte dig for nærmere info.

Kan du kort fortælle hvad de i tråden omtalte selvstændige anmeldere er for nogen?

Er fortsat lidt i tvivl om, hvor meget jeg sparer ved at købe den i Tyskland fremfor i DK - der skal jo helst være lidt at hente for besværet og den manglende garanti? Håber på en 30-50.000 kr. Håber på en samlet pris på 250.000.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af HansH » 2. mar 2019, 08:43

peter w skrev:
2. mar 2019, 08:32
Er fortsat lidt i tvivl om, hvor meget jeg sparer ved at købe den i Tyskland fremfor i DK - der skal jo helst være lidt at hente for besværet og den manglende garanti? Håber på en 30-50.000 kr. Håber på en samlet pris på 250.000.
Jeg har også været processen igennem, og i min optik handler det ikke om besparelse - men om udvalg.
Udvalget er x20 i Tyskland, og du kan finde udstyrsvarianter der aldrig har været markedsført i DK.
Så kort sagt kan du få den bil du gerne vil have.

Mht. garanti, så skriver jeg lidt om det i dette indlæg:
viewtopic.php?p=1525082#p1525082
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 2. mar 2019, 08:59

peter w skrev:Hej Monze

Fedt indlæg, og dejligt at du følger op med reg.afgift. Går selv i de samme overvejelser - dog skal det nok være en Mercedes SLK mk II med max 50.000 km på tælleren - så spændende at høre om dine praktiske erfaringer. Kanon, at du tilbyder, at man kan kontakte dig for nærmere info.

Kan du kort fortælle hvad de i tråden omtalte selvstændige anmeldere er for nogen?

Er fortsat lidt i tvivl om, hvor meget jeg sparer ved at købe den i Tyskland fremfor i DK - der skal jo helst være lidt at hente for besværet og den manglende garanti? Håber på en 30-50.000 kr. Håber på en samlet pris på 250.000.
Selvstændige anmeldere er nogen, der er godkendt til at ordne reg afgift på SKATs vegne.
De kan ordne nærmest alt, inkl import af selve bilen. Men det koster naturligvis.

Du kan snildt få flere af dem til at lave en vurdering af din drømmebil for relativt få penge, og så koster det lidt mere, når afgiften er fastsat og denne skal betales.

Der er feks QuickImport, som vist er en af de større på markedet. De ville skulle have haft 5.000,- for at værdifastsætte min bil og ordne reg afgift.
For de penge står de inde for afgiften, skulle SKAT kontrollere afgiften senere hen og den blev højere.
De ordner også alt papirarbejde så man indbetaler bare direkte til dem.
Såvidt jeg husker er det gennemsigtigt således man får udspecificeret regning hvor man kan se hvor meget de har videregivet til skat således det også passer med den beregning der er lavet (såvidt jeg kan læse herinde, er det ikke alle der har den gennemsigtighed).

Fordelen er at du kan få plader i løbet af få dage, hvor jeg måtte vente i to-tre uger, før jeg fik mine.
Du skal selv stå for udgift til told- og registreringssyn samt til nummerplader.
De er dog behjælpelige med alt det du ønsker, og samarbejder med forskellige synshaller der kan benyttes. I disse haller kan alt ordnes i løbet af kort tid. Også værdifastsættelsen.

Se evt mere her https://quickimport.dk

Bemærk at der er enormt mange der kan gøre dette, så undersøg markedet inden, såfremt du tænker det er den vej du går, og ikke kan vente den tid det vil tage SKAT at ordne det.

Kunne godt have gjort det kortere ved bare at linke, men nu gik det lige så godt Billede

Bemærk, at der uden tvivl er noget at spare ved at overveje hvornår du importerer.
En cabriolet som min vil stå noget dyrere i handelspris når forår og (en forhåbentlig) god sommer er over os.
Dette da der så vil være større efterspørgsel på dem, og prisen derfor højere.
SKAT vurderer handelsprisen ud fra lignende modeller til salg på det danske marked på det tidspunkt bilen søges værdifastsat.

Der er også penge at spare, hvis du finder en bil, der har kørt flere km. end lignende modeller på det danske marked.
Har den kørt kortere, kommer der et tillæg.
I mit tilfælde var tillægget omkring 10.000 da den havde kørt 24.000 km. kortere end gennemsnittet af de tre biler, der var til salg i DK da den blev værdifastsat.

Jeg valgte at importere, da jeg ikke kunne finde en model der havde det jeg ønskede.
Der var nogle udfordringer med olieforbrug der skulle være lavet rent motormæssigt, og det var der ingen herhjemme der havde fået lavet - i hvert fald ingen, hvor resten af bilen var acceptabel for mig.

Jeg søgte derfor sydpå og fandt en perfekt bil med alt det udstyr jeg ønskede, som stod i god stand, havde få km på tælleren og til den pris jeg havde i tankerne.
Og så gik jeg igang med kontakt til sælger, undersøge alt vedr. import, og så gik det slag i slag.



Skriv endelig hvis der er yderligere.


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author Monze1980 for the post:
DanielB12
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af CJ2110 » 2. mar 2019, 09:45

KBoesen skrev:
1. mar 2019, 22:32
Monze1980 skrev:
31. jan 2019, 11:03
Grundet min nærighed omkring ikke at ville betale firma for at hjælpe, har jeg gennemlæst såvel SKATs hjemmeside vedrørende fradrag og tillæg, såvel som lov om registreringsafgift.
Jeg har derigennem kortlagt alle muligheder for fradrag og tillæg, således jeg er klar over hvilke muligheder jeg har herfor, såfremt SKAT ikke husker disse.

Hvis du kender model osv på den bil du ønsker at importere kan du dog lave en grov udregning på SKATs hjemmeside. Men den er kun vejledende, og der er ikke medtaget alle fradrag/tillæg.
Hvor har du lige dette fra? Den regnemaskine SKAT har inde på hjemmesiden, er nøjagtig den samme alle selvanmeldere også bruger, når der skal beregnes afgift. Også den endelige? :?
Der er hverken flere eller færre muligheder. :)

I øvrigt, hvordan kan det være, at du har fravalgt at finde en med xenon? :| Det gør bare så meget for sådan en vogn.
Som jeg ser det, har den da xenon lygter ? Jeg har aldrig set en A5 med halogen forlygter
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 2. mar 2019, 10:18

CJ2110 skrev:
KBoesen skrev:
1. mar 2019, 22:32
Monze1980 skrev:
31. jan 2019, 11:03
Grundet min nærighed omkring ikke at ville betale firma for at hjælpe, har jeg gennemlæst såvel SKATs hjemmeside vedrørende fradrag og tillæg, såvel som lov om registreringsafgift.
Jeg har derigennem kortlagt alle muligheder for fradrag og tillæg, således jeg er klar over hvilke muligheder jeg har herfor, såfremt SKAT ikke husker disse.

Hvis du kender model osv på den bil du ønsker at importere kan du dog lave en grov udregning på SKATs hjemmeside. Men den er kun vejledende, og der er ikke medtaget alle fradrag/tillæg.
Hvor har du lige dette fra? Den regnemaskine SKAT har inde på hjemmesiden, er nøjagtig den samme alle selvanmeldere også bruger, når der skal beregnes afgift. Også den endelige? :?
Der er hverken flere eller færre muligheder. :)

I øvrigt, hvordan kan det være, at du har fravalgt at finde en med xenon? :| Det gør bare så meget for sådan en vogn.
Som jeg ser det, har den da xenon lygter ? Jeg har aldrig set en A5 med halogen forlygter
Billeder af bilens lygter. BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af vw4ever » 2. mar 2019, 10:33

peter w skrev:
2. mar 2019, 08:32
Hej Monze

Fedt indlæg, og dejligt at du følger op med reg.afgift. Går selv i de samme overvejelser - dog skal det nok være en Mercedes SLK mk II med max 50.000 km på tælleren - så spændende at høre om dine praktiske erfaringer. Kanon, at du tilbyder, at man kan kontakte dig for nærmere info.

Kan du kort fortælle hvad de i tråden omtalte selvstændige anmeldere er for nogen?

Er fortsat lidt i tvivl om, hvor meget jeg sparer ved at købe den i Tyskland fremfor i DK - der skal jo helst være lidt at hente for besværet og den manglende garanti? Håber på en 30-50.000 kr. Håber på en samlet pris på 250.000.
Tror måske ikke der altid er en masse at spare, men muligheden for at få en "bedre" bil er bestemt tilstede.
Jeg hentede min cabriolet i Tyskland i 2017, (Eller rettere betalte en for det) for at få det udstyr jeg ville have, og ikke mindst for at få en 17 år gammel rustfri bil :)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 2. mar 2019, 10:47

vw4ever skrev:
peter w skrev:
2. mar 2019, 08:32
Hej Monze

Fedt indlæg, og dejligt at du følger op med reg.afgift. Går selv i de samme overvejelser - dog skal det nok være en Mercedes SLK mk II med max 50.000 km på tælleren - så spændende at høre om dine praktiske erfaringer. Kanon, at du tilbyder, at man kan kontakte dig for nærmere info.

Kan du kort fortælle hvad de i tråden omtalte selvstændige anmeldere er for nogen?

Er fortsat lidt i tvivl om, hvor meget jeg sparer ved at købe den i Tyskland fremfor i DK - der skal jo helst være lidt at hente for besværet og den manglende garanti? Håber på en 30-50.000 kr. Håber på en samlet pris på 250.000.
Tror måske ikke der altid er en masse at spare, men muligheden for at få en "bedre" bil er bestemt tilstede.
Jeg hentede min cabriolet i Tyskland i 2017, (Eller rettere betalte en for det) for at få det udstyr jeg ville have, og ikke mindst for at få en 17 år gammel rustfri bil :)
Helt enig.

Synsmanden så meget positivt på undervognen, som nærmest sø helt ny ud.

Første pleje bilen fik, var også en undervognbehandling.

Og ja, der er bare mange flere muligheder ift. varianter, udstyr osv., så har man lyst og mulighed, og ved hvad man specifikt ønsker, kan det varmt anbefales at hente en udenlands.


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af HansH » 2. mar 2019, 11:53

CJ2110 skrev:
2. mar 2019, 09:45
KBoesen skrev:
1. mar 2019, 22:32
I øvrigt, hvordan kan det være, at du har fravalgt at finde en med xenon? :| Det gør bare så meget for sådan en vogn.
Som jeg ser det, har den da xenon lygter ? Jeg har aldrig set en A5 med halogen forlygter
Med det ene forbehold at jeg ikke har set bilens PR-koder, så er jeg 99,9% på at dét der er alm. halogen forlygter.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Watcher » 2. mar 2019, 12:02

Det er halogen det der.. som Hans siger så hvis den havde xenon var der led kørelys også


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
Monze1980
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af erlingvj » 2. mar 2019, 13:22

Min A3 cabriolet har xenon fordi det var standard, men på lige netop en cabrio er det da fløjtende lige meget. Jeg kører alligevel ikke i den på Lars Tyndskids mark når det er mere mørkt end mørkt.
Og så tillykke med bilen :)
These users thanked the author erlingvj for the post:
Monze1980

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af HenrikH29 » 2. mar 2019, 13:39

Enig med HansH, at udvalget er meget større, og der ofte er mere udstyr med. Den kan så også gøre, at der er noget at spare. Det kommer selvfølgelig an på, om man ville have købt en tilsvarende med samme udstyr alligevel ved køb i DK.

Til min egen Q5, der også er hentet i tyskland, var der f.eks. sædevarme på bagsæde, 3 zonet klima (klimaregulering ved bagsæde), sidegardiner i bagdøre, motor/kabinevarmer, autohold mm. som jeg ikke havde sat som et "must", men det bare i den, jeg fandt. Det betød ikke noget for afgiftsberegningen (ikke væsentlig), så på den måde kan man sige, at man også har sparet - eller fået noget mere.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af erlingvj » 2. mar 2019, 14:09

En bil er altid mest value for money når man selv har bestemt hvilket udsyr den skal have. Chancen for at finde den "rigtige" bil i Tyskland er jo 100 gange større, når vi taler Audi. I Danmark har Semler i rigtig mange tilfælde hjemtaget biler med det udstyr som de mener er mest salgbart. Jeg er stort set aldrig enig med Semler og ville også søge en brugt i Tyskland. Se på de brugte A5 cab som Semler udbyder lige nu - de har alle det samme udstyr.
Et eksempel på hvor tåbelig Semler er til af vælge udstyr:
Audi har pt. 89 brugte Q2 til salg til typisk 350.000. Alle med et primitivt A/C aircon og alle med med Audi Sound System. 98% af befolkningen ville vælge anderledes: Klima-anlæg + almindelig lydsystem.
These users thanked the author erlingvj for the post (total 3):
HansHMonze1980DanielB12

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af KBoesen » 2. mar 2019, 15:39

Monze1980 skrev:
2. mar 2019, 03:56
Som privatperson kan du ikke 100% definere handelsprisen, så det bliver et estimat der sættes ind på regnemaskinens felt der.

Ligeledes er tillæg/fradrag for km-stand ikke muligt at sætte ind i den regnemaskine SKAT har.
Dette da det afhænger af andre modeller, der er til salg på det tidspunkt, som bilen søges værdifastsat.

Og så ville jeg gerne have en S-Line.

Lygter var ikke noget jeg tænkte/tænker som værende vigtigt for mig ift. at købe bilen.
Du kan som privatperson, få et lige så nøjagtigt estimat, som selvanmelderne og SKAT selv, hvis du ellers er inde i hvordan en handelspris fastsættes. Så det andet der er noget vås.
De bruger ikke andre parametre, end dem du også har adgang til som privat person.

Går ud fra bilen har indvendig S-Line, for den har ikke udvendig S-line. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
Monze1980
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Min import af A5 cabriolet.

Indlæg af Monze1980 » 2. mar 2019, 18:29

KBoesen skrev:
Monze1980 skrev:
2. mar 2019, 03:56
Som privatperson kan du ikke 100% definere handelsprisen, så det bliver et estimat der sættes ind på regnemaskinens felt der.

Ligeledes er tillæg/fradrag for km-stand ikke muligt at sætte ind i den regnemaskine SKAT har.
Dette da det afhænger af andre modeller, der er til salg på det tidspunkt, som bilen søges værdifastsat.

Og så ville jeg gerne have en S-Line.

Lygter var ikke noget jeg tænkte/tænker som værende vigtigt for mig ift. at købe bilen.
Du kan som privatperson, få et lige så nøjagtigt estimat, som selvanmelderne og SKAT selv, hvis du ellers er inde i hvordan en handelspris fastsættes. Så det andet der er noget vås.
De bruger ikke andre parametre, end dem du også har adgang til som privat person.

Går ud fra bilen har indvendig S-Line, for den har ikke udvendig S-line. :-)
Enig, men der er nu engang tale om et estimat.

Mener heller ikke jeg skrev der var andre parametre, blot at alle ikke er med i den regnemaskine der er på SKAT, som en henviste til.

Havde også selv lavet en ca. vurdering inden jeg importerede, så jeg nogenlunde vidste hvad afgiften ville være.
Men der er nu engang tale om en vurdering, som i og for sig kan nå at ændre sig lidt såfremt biler tages af markedet og/eller der kommer nye på i den tid der går mellem de udregninger man laver, samt frem til den tid bilen værdifastsættes hos SKAT.

Yes, S-Line indenfor.


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"