Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ztrejfer » 15. mar 2019, 12:12

Ja, nu lægger jeg denne ind under "Lovgivning"..... ;)

Færdselsbetjent idømmes seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport
En erfaren færdselsbetjent er blevet idømt seks måneders ubetinget fængsel ved Østre Landsret. Han er dømt for at have løjet i politirapporter for at få uskyldige dømt. Dommen faldt torsdag og er en skærpelse af straffen fra byretten, hvor han fik fire måneders fængsel.
https://www.berlingske.dk/nyheder/betje ... e-loejet-i

En "erfaren" betjent burde vide bare, vil jeg mene. Heldigvis har jeg stadig fuld tillid til det danske politikorps, er ret sikker på, at det er en enlig "svale".

Minder mig om en skør type, som boede i min barndomsby. Han havde malet en tom cigarkasse sort, sat en antenne fra en gammel transistorradio i låget i samt en håndmikrofon med ledning ind i kassen. Så kørte han rundt med hele "udstyret" sat op i forruden og stoppede med sin ligeledes hjemmelavede "slikkepind" andre bilister, som han mente kørte for stærkt eller på anden måde ikke overholdt færdselsreglerne. Når han havde stoppet folk, lod han som om han var i kontakt med den lokale politistation vis sin "radio" og rapporterede folks navne og adresser ind til "stationen" - så kunne de lære det, kunne de. Han var selv blevet taget af det officielle politi for denne maskerade og fået en bøde for sin på sin vis beundringsværdige adfærd. De lokale kendte alle til ham ;)

Vi drenge kaldte ham for Baron von Münchhausen ;) Vi snakkede en del med ham, idet han hang ud nede på den tankstation, hvor vi arbejdede. En spøjs, men ret beset total uskadelig type, altid glad og fornøjet ;)
Senest rettet af Ztrejfer 15. mar 2019, 12:38, rettet i alt 8 gange.
Audi A3

Brugeravatar
Ogopogo
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. jul 2018, 22:06
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 44 times
Been thanked: 18 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ogopogo » 15. mar 2019, 12:20

Hvorfor er du sikker på, det er en enlig svale? Jeg læser jævnligt om politifolk, som bliver dømt for det ene og det andet. De besidder vel hverken bedre eller dårligere moral end resten af befolkningen?
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ztrejfer » 15. mar 2019, 12:24

Uenig. Har faktisk den opfattelse at både den menneskelige kvalitet hos folkene plus den gode uddannelse, som danske politifolk får, giver landet et rigtig godt politi.

Men der kan gå orm i alle æbler. Spørg bare apostlene Peter eller Judas (har ikke lige deres email...)
Audi A3

Brugeravatar
Ogopogo
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. jul 2018, 22:06
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 44 times
Been thanked: 18 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ogopogo » 15. mar 2019, 12:29

Det tager godt 2 år at blive politibetjent. https://www.ug.dk/uddannelser/politiogf ... itibetjent

Min tillid til ordensmagten ligger på et lavt niveau ud fra hvad jeg har læst, set på tv, hørt og oplevet.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ztrejfer » 15. mar 2019, 12:34

Så prøv at tage til Sicilien, Afrika eller Mexico og oplev "politiet" der.
These users thanked the author Ztrejfer for the post:
rugbroed
Audi A3

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af MKay » 15. mar 2019, 12:41

Når vi mennesker bliver testet så fejler vi.

En ting er sikkert politiet bliver ikke bedre og bedre så længe vi slækker på uddannelse og kvalifikationer for optag (herunder "diversitet").
Prøv at kigge på jobindex.dk og læs anmeldelser af Politiet som arbejdsplads. Det giver et indtryk af at enten er man ildsjæl der brænder for jobbet og samfundet eller man bliver bitter og ligeglad.

Jeg kender et par betjente, der har de sygeste historier, om de nye rekrutter og livet som laboratorierotte for DJØF'erne generelt.
These users thanked the author MKay for the post (total 2):
HansHKMDTHY
Skoda Octavia 3

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Turbotrim » 15. mar 2019, 12:42

Politiet er jo efterhånden også begyndt og slække på optagelse af tidligere straffede, de ser mere bort fra kriminelle småsager hos ansøgere, end tidligere.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af HansH » 15. mar 2019, 12:44

At være politibetjent fremstår for mig som et af de mest utaknemmelige jobs anno 2019.
Måske kun overgået af at være Premierminister i England..
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
DanielB12KevinffKMDTHY
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ztrejfer » 15. mar 2019, 12:49

Der er ingen tvivl om, at politiet er under pres på forskellige måder. De politikere vi har i disse årtier er heller ikke de bedste, de tænker kun med de økonomiske briller på. Det er gået hårdt ud over dels mange vidt forskellige uddannelser (undtagen handelsskolerne, læg mærke til det) - dels børnene. Børn har nemlig ingen stemmeret.

Det må også være hårdt for en betjent at være udsat for rigtig ofte at se det dårlige i mennesker. Forstår godt, hvis nogen lader sig "omvende" og bliver bitre eller ligeglade. Ligesom læger, der kun ser de syge - det kommer over tid til at se ud som om hele menneskeheden er syg.

Det er ikke nemt...
Audi A3

benj0219
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 9. feb 2018, 20:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af benj0219 » 15. mar 2019, 13:02

Der er omkring 10.000 betjente i Danmark. En vis del af dem burde nok aldrig være blevet betjent. Men personligt mener jeg, at vi har et meget troværdig politi. Det er en fordom, men der er helt sikkert mange lande hvor der dækkes meget mere over hinanden. Jeg kan huske en sag om en fartbøde til en betjent, hvor vedkommende forslog sine kolleger at droppe den. De betjente som havde stoppet ham anmeldte ham og han fik en dom for embedsmisbrug.

Sendt fra min SM-N960F med Tapatalk


Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af vandhunden » 15. mar 2019, 15:16

Jeg har personligt ikke de bedste oplevelser med ordensmagten.

De dækker over hinanden hvis de laver en fejl, og om det så skal beskrives som misforstået korpsånd eller noget andet må andre vurdere.

Men at blive trukket ud af sengen midt om natten af 2 betjente og sigtet for vold uden de vidste noget som helst om hvilke skader anmelderen havde fået eller var blevet behandlet for er dybt kritisabelt.

Når man så bagefter finder ud af, at det var en falsk anmeldelse efter jeg selv undersøger sagen og beder om en kopi af attesten fra skadestuen, så fortæller man mig, at man aldrig har været på min adresse.

Det vil sige, at der ikke er nogen sag og jeg kan derfor heller ikke skrive en anmeldelse for det er noget jeg selv har fundet på.

Den ene betjent var Michael som har været med i Politijagt
maxresdefault.jpg
maxresdefault.jpg (15.5 KiB) Vist 5562 gange
Jeg synes der mangler en evne til at erkende fejl og tage konsekvensen af det, hvilket den sag der er linket til også vidner om.
These users thanked the author vandhunden for the post:
Ogopogo
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
Ogopogo
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. jul 2018, 22:06
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 44 times
Been thanked: 18 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ogopogo » 15. mar 2019, 17:30

En klage over ordensmagten kan kun rettes til ordensmagten eller statsadvokaten som hører under samme ministerium.

https://www.berlingske.dk/kommentatorer ... densmagten
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af jencka » 15. mar 2019, 19:05

Ogopogo skrev:
15. mar 2019, 17:30
En klage over ordensmagten kan kun rettes til ordensmagten eller statsadvokaten som hører under samme ministerium.

https://www.berlingske.dk/kommentatorer ... densmagten
Det er vel DUP - Den uafhængige Politiklagemyndighed - man klager til?
http://www.politiklagemyndigheden.dk

Og fra hvad jeg hører er den i den grad uafhængig
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ztrejfer » 15. mar 2019, 19:24

Nu skal vi jo huske på, at vi har politiet for at beskytte os mod os selv. Derfor er det også trist, når man oplever, at politiet fx ikke bliver hjulpet ved efterforskninger etc. Det må være særlig barsk for politifolk at blive modarbejdet af den befolkning, som de ønsker og arbejder for at hjælpe og beskytte.

Når det er sagt, så er der brådne kar alle vegne, man kan endda selv være i den situation uden at ville eller kunne erkende realiteten i det. Det er det man kalder menneskeligt.

Sådan er det jo, og alle ved det egentlig godt. Og så er vi tilbage til Immanuel Kant's kategoriske imperativ:

”Handl således, at grundlaget for din beslutning altid tillige kan gælde som princip for en almengyldig lovgivning”.:
Audi A3

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Monze1980 » 15. mar 2019, 21:00

Desværre så er det de få brodne kar, der bemærkes, og ikke dem, der daglig gør et kæmpe stykke arbejde for at sikre Danmark på så mange fronter.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af holberg19 » 15. mar 2019, 22:58

Har kun gode erfaringer med politiet de 4 gange jeg har haft med dem at gøre.

Dem jeg har erfaret ser ned på ordensmagten er generelt en håndfuld sjatpissere, der generelt har det svært med autoriteter :lol:
These users thanked the author holberg19 for the post (total 4):
KorreborgjansomMadsNielsenclaussor

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ztrejfer » 16. mar 2019, 00:12

Monze1980 skrev:
15. mar 2019, 21:00
Desværre så er det de få brodne kar, der bemærkes, og ikke dem, der daglig gør et kæmpe stykke arbejde for at sikre Danmark på så mange fronter.
Ikke noget nyt i det: det hjul der piver får al smørelsen.
Audi A3

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af mobilos » 4. apr 2019, 08:33

Ztrejfer skrev:
15. mar 2019, 12:12
Ja, nu lægger jeg denne ind under "Lovgivning"..... ;)

Færdselsbetjent idømmes seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport
En erfaren færdselsbetjent er blevet idømt seks måneders ubetinget fængsel ved Østre Landsret. Han er dømt for at have løjet i politirapporter for at få uskyldige dømt. Dommen faldt torsdag og er en skærpelse af straffen fra byretten, hvor han fik fire måneders fængsel.
https://www.berlingske.dk/nyheder/betje ... e-loejet-i

En "erfaren" betjent burde vide bare, vil jeg mene. Heldigvis har jeg stadig fuld tillid til det danske politikorps, er ret sikker på, at det er en enlig "svale".

Minder mig om en skør type, som boede i min barndomsby. Han havde malet en tom cigarkasse sort, sat en antenne fra en gammel transistorradio i låget i samt en håndmikrofon med ledning ind i kassen. Så kørte han rundt med hele "udstyret" sat op i forruden og stoppede med sin ligeledes hjemmelavede "slikkepind" andre bilister, som han mente kørte for stærkt eller på anden måde ikke overholdt færdselsreglerne. Når han havde stoppet folk, lod han som om han var i kontakt med den lokale politistation vis sin "radio" og rapporterede folks navne og adresser ind til "stationen" - så kunne de lære det, kunne de. Han var selv blevet taget af det officielle politi for denne maskerade og fået en bøde for sin på sin vis beundringsværdige adfærd. De lokale kendte alle til ham ;)

Vi drenge kaldte ham for Baron von Münchhausen ;) Vi snakkede en del med ham, idet han hang ud nede på den tankstation, hvor vi arbejdede. En spøjs, men ret beset total uskadelig type, altid glad og fornøjet ;)
:lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af AU-R8 » 4. apr 2019, 10:26

Har kun positive erfaringer med de almindelige politibetjente.
Junior taler om at blive det også.

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af keller » 4. apr 2019, 14:35

Den dømte betjent er fra samme lille by som jeg voksede op i, han har altid været en hidsig satan og der var også rygter om han ikke selv havde helt ren mel i posen.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af claussor » 4. apr 2019, 15:40

holberg19 skrev:
15. mar 2019, 22:58
Har kun gode erfaringer med politiet de 4 gange jeg har haft med dem at gøre.

Dem jeg har erfaret ser ned på ordensmagten er generelt en håndfuld sjatpissere, der generelt har det svært med autoriteter :lol:



Eeeeeeeeeeeeenig. Stor respekt for ordensmagten herfra. De er under kæmpepres og langt størstedelen beundrer jeg. De sataner der står og filmer dem fx. mens de bliver tjekket eller anholdt skulle have en lussing selvom det er deres ret at gøre det. Mangel på respekt. Helt generelt er det bare sørgeligt at se hvordan respekten for offentlige ansatte er dalende.
These users thanked the author claussor for the post (total 4):
ZtrejferHansHMonze1980RasmusAndersen

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af SteffenStork » 4. apr 2019, 15:42

Har næsten kun haft dårlige oplevelser med politiet. Også selvom jeg er en gut med rent mel i posen.

Har oplevet dem overskride deres beføjelser, løjet og direkte gjordt ting som burde føre til en fyreseddel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author SteffenStork for the post:
Ogopogo

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af jencka » 4. apr 2019, 16:16

Synes bare at det godt må være nuanceret.

Fordi jeg har har haft 3-4 eller flere dårlige oplevelser med eksempelvis elektrikere, der snyder, overskrider budgetter, ikke overholder aftaler, osv betyder ikke at jeg synes alle elektrikere hører til i samme dårlige skuffe.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Monze1980 » 4. apr 2019, 16:58

SteffenStork skrev:Har næsten kun haft dårlige oplevelser med politiet. Også selvom jeg er en gut med rent mel i posen.

Har oplevet dem overskride deres beføjelser, løjet og direkte gjordt ting som burde føre til en fyreseddel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I hvilken kontekst er det sket?


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af SteffenStork » 4. apr 2019, 16:59

jencka skrev:Synes bare at det godt må være nuanceret.

Fordi jeg har har haft 3-4 eller flere dårlige oplevelser med eksempelvis elektrikere, der snyder, overskrider budgetter, ikke overholder aftaler, osv betyder ikke at jeg synes alle elektrikere hører til i samme dårlige skuffe.
Helt enig.

Man må bare ikke falde ved siden af som betjent. Ellers giver det jo ikke mening at gå ind i faget.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af jencka » 4. apr 2019, 17:10

Også enig.
Og hvis barren for dem sidder højere end for de fleste andre i dette samfund, synes jeg de får lidt i løn.
For til det job skal vi så have de bedste af de bedste.
(Og helt generelt giver det jo ikke mening i nogen fag at folk der er gået ind i faget falder ved siden af)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Bjn1955
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. apr 2019, 18:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Bjn1955 » 4. apr 2019, 18:42

Nu har jeg både gode og dårlige erfaringer med færdselspolitiet; nogle har god humor og kan udvikle begavede samtaler til stor glæde for begge parter, og andre er bare "tørre" på den kedelige måde; summa summarum du får en bøde- den ene var bare lidt mere underholdende end den anden-Jeg oplever at et kompetent og levende politikorrps med hang til den virkelige verden, er et plus og når det bare er bøder -Hva' Så? I andre lande kan du betale til et (Måske) korrupt piolitikorps-Kontantbøder med tvivlsom kvittering
BSN

Brugeravatar
Ogopogo
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. jul 2018, 22:06
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 44 times
Been thanked: 18 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Ogopogo » 4. apr 2019, 19:21

Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af SteffenStork » 4. apr 2019, 19:44

Monze1980 skrev:
SteffenStork skrev:Har næsten kun haft dårlige oplevelser med politiet. Også selvom jeg er en gut med rent mel i posen.

Har oplevet dem overskride deres beføjelser, løjet og direkte gjordt ting som burde føre til en fyreseddel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I hvilken kontekst er det sket?


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har prøvet at blive slæbt med ind på gården midt om natten lørdag og tilbageholdt til kl. 14.00 søndag pga jeg var for fuld til at blive løsladt. Kom ikke ud tidligere fordi de ikke kunne få fat på min kæreste, selvom hun aldrig fik et opkald fra dem.

Da politiet blev kontaktet ugen efter grundet episoden som førte til anholdelsen, var der ingen rapport om at jeg havde været i deres varetægt overhovedet..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Færdselsbetjent idømt seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport

Indlæg af Monze1980 » 5. apr 2019, 09:43

SteffenStork skrev:
Monze1980 skrev:
SteffenStork skrev:Har næsten kun haft dårlige oplevelser med politiet. Også selvom jeg er en gut med rent mel i posen.

Har oplevet dem overskride deres beføjelser, løjet og direkte gjordt ting som burde føre til en fyreseddel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I hvilken kontekst er det sket?


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg har prøvet at blive slæbt med ind på gården midt om natten lørdag og tilbageholdt til kl. 14.00 søndag pga jeg var for fuld til at blive løsladt. Kom ikke ud tidligere fordi de ikke kunne få fat på min kæreste, selvom hun aldrig fik et opkald fra dem.

Da politiet blev kontaktet ugen efter grundet episoden som førte til anholdelsen, var der ingen rapport om at jeg havde været i deres varetægt overhovedet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mon ikke det blot står som en hændelse og ikke en rapport?

Oplever af og til det er det der sker ude på mit arbejde (socialpædagog).

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"