Teori - 4-benet kryds?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Låst
SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af SkodiaqDK » 2. jun 2019, 20:53

Kan godt se man kan forstå det sådan når jeg har skrevet jeg ikke var chauffør. (men det var jeg heller ikke).

Jeg kørte i en lille punto bagved, da bilen lige var hentet på værkstedet. Og madamen vil ikke køre med manuelt gear. ;)

... Men mener nu jeg har skrevet det et andet sted også i denne efterhånden halvlange tråd.

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af SorenR » 2. jun 2019, 21:12

SkodiaqDK skrev:
2. jun 2019, 20:53
Kan godt se man kan forstå det sådan når jeg har skrevet jeg ikke var chauffør. (men det var jeg heller ikke).

Jeg kørte i en lille punto bagved, da bilen lige var hentet på værkstedet. Og madamen vil ikke køre med manuelt gear. ;)

... Men mener nu jeg har skrevet det et andet sted også i denne efterhånden halvlange tråd.
Du var ikke i bilen da det skete - OK, du ved ikke om rød var påbegyndt begyndt sit venstresving da grøn kommer til hajtænderne.
Jeg kunne lege djævlens advokat og påstå at grøn rammer rød midt i venstresvinget fordi grøn ikke sætter farten ned for at orientere sig i krydset men bare "vil hjem" ... Der kunne jo argumenteres for at der havde været en lille kurre på tråden fordi DU skulle køre "smadrekassen". Vi ved jo alle hvordan kvinder er!

Men det kan vi jo kun gætte om da du jo ikke var i bilen - men formentlig 10 meter bagved travlt optaget med at bremse og skifte gear og kigge til venstre og passe på ikke at køre op i kæresten ...

Hvad fanden er det vi har spildt vores tid med her.

Som bonus info kan oplyses at man ikke nødvendigvis SKAL lave fuldt stop ved hajtænder - kun hvis der er et 8-kantet STOP skilt.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af SkodiaqDK » 2. jun 2019, 21:15

:lol:

Jeg er simpelthen så sur på damen efter uheldet, at jeg ikke har snakket med hende siden.

Kan du have en god aften søren. :)

Edit: til dem der misser sarkasmen, så er jeg ikke sur og jeg har selvfølgelig fået fortalt hvad der skete, hvilket jeg har forsøgt at gengive bedst muligt.
Senest rettet af SkodiaqDK 2. jun 2019, 23:14, rettet i alt 1 gang.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 2. jun 2019, 21:24

SkodiaqDK skrev:
2. jun 2019, 21:15
:lol:

Jeg er simpelthen så sur på damen efter uheldet, at jeg ikke har snakket med hende siden.

Kan du have en god aften søren. :)
:lol: går ud fra at hun har sovet på sofaen lige siden :lol:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af Korreborg » 2. jun 2019, 22:11

SorenR skrev:
2. jun 2019, 21:12
Jeg kunne lege djævlens advokat og påstå at grøn rammer rød midt i venstresvinget fordi grøn ikke sætter farten ned for at orientere sig i krydset men bare "vil hjem" ... Der kunne jo argumenteres for at der havde været en lille kurre på tråden fordi DU skulle køre "smadrekassen". Vi ved jo alle hvordan kvinder er!
Men det er stadig rød der har skylden, da han/hun ikke har holdt tilbage for modkørende.
Og jeg snakker om færdselsloven, ikke om hvordan forsikringsselskaber forsøger retfærdiggøre at de kan opkræve 2x selvrisiko.

Men er enig med kørelæreren. Hold kæft hvor er det lavt at sidde og blive ved med at tale imod at vi skal overholde de samme regler og forsøge at finde smuthuller, da man af ene eller anden årsag ikke kan li TS, eller bare vil være rasmus modsat. Men det hele var vel ikke sket hvis der var kørt i en Honda :roll:
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 2. jun 2019, 22:23

Korreborg skrev:
2. jun 2019, 22:11
SorenR skrev:
2. jun 2019, 21:12
Jeg kunne lege djævlens advokat og påstå at grøn rammer rød midt i venstresvinget fordi grøn ikke sætter farten ned for at orientere sig i krydset men bare "vil hjem" ... Der kunne jo argumenteres for at der havde været en lille kurre på tråden fordi DU skulle køre "smadrekassen". Vi ved jo alle hvordan kvinder er!
Men det er stadig rød der har skylden, da han/hun ikke har holdt tilbage for modkørende.
Og jeg snakker om færdselsloven, ikke om hvordan forsikringsselskaber forsøger retfærdiggøre at de kan opkræve 2x selvrisiko.

Men er enig med kørelæreren. Hold kæft hvor er det lavt at sidde og blive ved med at tale imod at vi skal overholde de samme regler og forsøge at finde smuthuller, da man af ene eller anden årsag ikke kan li TS, eller bare vil være rasmus modsat. Men det hele var vel ikke sket hvis der var kørt i en Honda :roll:
Jamen for H...vede jeg har da aldrig sagt at vi IKKE skal overholde de samme regler eller forsøgt at finde smuthuller og jeg kender slet ikke ts eller dennes bedre halvdel :? og har slet ingen intention om at være Rasmusmodsat

Den problemstilling valgte "rød" at sætte "grøn" i!

om "grøn" så Slet ikke har set "rød", eller blot ikke observeret at "rød" kørte, eller har tænkt: Han/hun skal fandeme ikke ind foran mig... Det har jeg aldrig og vil heller ikke ytre mig om for det er situationen uvedkomment og det er der slet ingen grund til at begynde at spekulere i!

Det ENESTE jeg har skrevet er at hvis grøn ikke forholder sig til at rød ikke har til hensigt at overholde sin vigepligt over for grøn ...Så ender det som her med buler og skrammer
Jeg er da oprigtigt ked "på ts vegne eller hvordan det formuleres..." af at ts bedre halvdel har overset at rød ikke har haft til hensigt at overholde sin vigepligt Det er da helt sikkert pisse surt at få bulet sin næsten nye bil fordi en eller anden ikke overholder sin vigepligt og en anden overser dette uanset om det er ts eller en anden som...
Men det kan ts da ikke bruge til en skid
Senest rettet af ph 2. jun 2019, 22:59, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 2. jun 2019, 22:33

Bottomline så er det egentligt ret vildt at i går så meget i selvsving over en mindre bule i en bil

Havde en cyklist endt under en højresvingende lastbil så havde stort set alle været enige om at cyklisten burde ha været lidt mere vågen og ikke holdt på sin ret til at køre ligeud i krydset når konsekvensen meget vel kan være at cyklisten ikke overlever at holde på sin ret
bevares vi kan alle være enige om at lastbilchaufføren skal være opmærksom i trafikken men derfra til at det er en klog beslutning at cyklisten.....

Det ER tilladt at tage ansvar for sine egne handlinger ...også i trafikken!
det gælder både erhvervs chauffører, rød og grøn og cyklister og........
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 2. jun 2019, 22:41

og jeg vil stadig ...for at bruge kørelærerens formulering.... mene at det (er) kan være hensigtsmæssigt... for den øvrige færdsel (samt minimering af risikoen for buler ...hvilket ts også har argumenteret for) at lade den røde køre først når denne holder på tværs af en trafikkeret vej
også selvom rød har vigepligten ...det kan den øvrige færdsel bare ikke rigtigt bruge til ret meget når de holder og venter på at rød tager sig sammen til at bakke ind på vejen hvor denne kom fra. nu der ikke er nogen som vil lade rød fuldføre sin trafikale handling "bare fordi den i første omgang var en dårlig beslutning"
These users thanked the author ph for the post:
QT1410
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af Dakota » 3. jun 2019, 00:12

ph skrev:
2. jun 2019, 22:33
Bottomline så er det egentligt ret vildt at i går så meget i selvsving over en mindre bule i en bil

Havde en cyklist endt under en højresvingende lastbil så havde stort set alle været enige om at cyklisten burde ha været lidt mere vågen og ikke holdt på sin ret til at køre ligeud i krydset når konsekvensen meget vel kan være at cyklisten ikke overlever at holde på sin ret
bevares vi kan alle være enige om at lastbilchaufføren skal være opmærksom i trafikken men derfra til at det er en klog beslutning at cyklisten.....

Det ER tilladt at tage ansvar for sine egne handlinger ...også i trafikken!
det gælder både erhvervs chauffører, rød og grøn og cyklister og........
Hold nu kæft, hvor er det bare dumt sagt. Du aner helt tydeligvis intet om hverken færdsel eller hvordan højresvingsulykker opstår. Og din kommentar om at “alle ville være enige om at cyklisten burde have været mere vågen”, når der sker dødsulykker, får det til at vende sig i mig.

Jeg ved ikke hvad fanden der er galt med dig, men jeg vil stærkt opfordre dig til at få noget professionel hjælp.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 3. jun 2019, 01:29

Dakota skrev:
3. jun 2019, 00:12
ph skrev:
2. jun 2019, 22:33
Bottomline så er det egentligt ret vildt at i går så meget i selvsving over en mindre bule i en bil

Havde en cyklist endt under en højresvingende lastbil så havde stort set alle været enige om at cyklisten burde ha været lidt mere vågen og ikke holdt på sin ret til at køre ligeud i krydset når konsekvensen meget vel kan være at cyklisten ikke overlever at holde på sin ret
bevares vi kan alle være enige om at lastbilchaufføren skal være opmærksom i trafikken men derfra til at det er en klog beslutning at cyklisten.....

Det ER tilladt at tage ansvar for sine egne handlinger ...også i trafikken!
det gælder både erhvervs chauffører, rød og grøn og cyklister og........
Hold nu kæft, hvor er det bare dumt sagt. Du aner helt tydeligvis intet om hverken færdsel eller hvordan højresvingsulykker opstår. Og din kommentar om at “alle ville være enige om at cyklisten burde have været mere vågen”, når der sker dødsulykker, får det til at vende sig i mig.
jamen du må da hellere end gerne komme med den formulering som du mener er den rigtige
bottomline det er dumt at forsøge at vælte en lastbil med en cykel
nu var det ikke en kommentar ang. dødsulykker men om højresvingende lastbiler vs. cyklister!
Tjoee jeg har da en idé om hvordan højresvingsulykker sker ....selvom jeg stadig undrer mig over at en cyklist kan overse en lastbil som befinder sig få cm til venstre ...og ud fra div. billeder også lidt foran cyklisten
havde jeg selv en lastbil i den position i forhold til mig så ville jeg kaste anker og/eller flygte op på fortovet
ja det koster måske 5.sekunder at holde lidt igen og få styr på hvor kolossen skal hen! men jeg er stadig i live!

i de tilfælde hvor jeg har været nødt til at møve mig ind på cyklisternes "enemærker" har der heldigvis været forståelse herfor... eller ingen cyklister i nærheden
...bortset fra dengang jeg kørte kbh. og en eller anden cyklist mente at det var genialt at køre bagom en bakkende lastbil som var på vej ind i en baggård ...hvor han så kunne stå og råbe op om hvor meget for dårligt at jeg ikke havde set at han kom kørende med 20+ km/t i regnvejr på fortovet (hvilket han selv højlydt kommenterede at han var kørende på) tjaee mellem mit sidespejl og fortov holdt div. kassevogne så at se ham havde krævet røngensyn...
og min fart og opmærksomhed var afpasset efter at det kunne forventes at der kunne være forgængere på fortovet
Cyklister forventes at befinde sig på vej eller cykelsti og der var ingen at se
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 3. jun 2019, 01:37

Dakota skrev:
3. jun 2019, 00:12
Hold nu kæft, hvor er det bare dumt sagt. Du aner helt tydeligvis intet om hverken færdsel eller hvordan højresvingsulykker opstår. Og din kommentar om at “alle ville være enige om at cyklisten burde have været mere vågen”, når der sker dødsulykker, får det til at vende sig i mig.

Jeg ved ikke hvad fanden der er galt med dig, men jeg vil stærkt opfordre dig til at få noget professionel hjælp.
Jo jeg har tydeligvis en ret god formodning om hvordan/ hvorfor højresvingsulykker sker!
en af dem kunne være:
Special surprise for u my friend :P
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
sorry fand lige lidt flere....
eller https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
eller https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
eller https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
De blinde vinkler gælder også for cyklister...
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX

Men i sidste ende så håber jeg da at vi kan blive enige om at den af de 2. Cyklisten vs. chaufføren... som har de bedste forudsætninger for at se den anden... Er cyklisten
At reglerne i Dk så ikke er tilrettet dette faktum, er sgu lidt sørgeligt
dermed ikke sagt at man skal fjerne alt ansvar fra chaufføren MEN Hvor ville det dog være fantastisk hvis cyklister og fodgængere tog en smule ansvar for eget liv og helbred i trafikken (det er der heldigvis rigtigt mange som allerede har på trods af at lovgivning siger at vi har ansvaret for ikke at påkøre "de bløde trafikanter")
Det er fandeme en skræmmende oplevelse at indhente en mørkklædt gående med ryggen til trafikken... uden refleks, på en en mørklagt landevej inde i en skov ...til hans held gik han tur med hunden som valgte at kigge direkte ind i nærlyset (pga. modkørende) fra bilen så dens øjne blev hans redning
Sorry for endnu et emne skift fra cyklist til fodgænger
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 3. jun 2019, 03:00

UTROLIGT NOK er jeg ikke ene om at ha den holdning :P https://www.sikkertrafik.dk/boern-unge/ ... -10-12-aar
Lær dit barn at passe på højresvingende lastbiler
Det kan være svært for lastbilchaufføren at se cyklisterne. Især når han skal svinge. Lær dit barn at være meget opmærksom og passe ekstra godt på, når der er en lastbil.

Det er allerfarligste at være tæt på lastbilens førerhus og forhjul, når den skal svinge.


Lær dit barn at:

Sætte farten ned på cyklen, når han/hun nærmer sig og passerer et kryds.

Holde øje med lastbiler, især dem der holder ved siden af eller bag ved.
Først at køre frem, når han/hun er helt sikker på, at lastbilen holder stille. Hold øje med, at forhjulet står helt stille.
Hvis dit barn ikke er sikker på, at lastbilen holder tilbage, så skal han/hun stoppe og vente med at cykle videre, til den er kørt om hjørnet.
Koncentrere sig om trafikken og ikke tale i mobiltelefon og høre musik på cyklen.


og Nej overstående gælder ikke kun børn :ugeek:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 3. jun 2019, 03:48

er jeg virkeligt ...bortset fra SørenR... den eneste her, som er så gammel at jeg er opdraget med at tage ansvar for eget liv/ heldbred/ handlinger, ...også i trafikken :ugeek:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ANAJ » 3. jun 2019, 05:35

ph skrev:
3. jun 2019, 03:48
er jeg virkeligt ...bortset fra SørenR... den eneste her, som er så gammel at jeg er opdraget med at tage ansvar for eget liv/ heldbred/ handlinger, ...også i trafikken :ugeek:
Nej, mon ikke bare folk har andet at tage sig til end at bruge timevis på at diskutere noget så åndssvagt...

Der er tydeligvis nogen som har for lidt at se til, eftersom at man efter flere fagfolks udtalelser, stadig hårdnakket har behov for at diskutere på et internetforum. Det er jo ikke bare 3-5 opslag på et par linjer, men hele A4 sider som efterhånden er udfyldt.
Det er også fascinerende hvor vigtigt det er for folk at få ret på et internetforum overfor folk man (formodentligt) slet ikke kender.

Lad det nu ligge og nyd det gode vejr...

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af Dakota » 3. jun 2019, 09:07

ph skrev:nu var det ikke en kommentar ang. dødsulykker men om højresvingende lastbiler vs. cyklister! Tjoee jeg har da en idé om hvordan højresvingsulykker sker ....selvom jeg stadig undrer mig over at en cyklist kan overse en lastbil som befinder sig få cm til venstre ...og ud fra div. billeder også lidt foran cyklisten
Du snakker om "cyklister der ender under højresvingende lastbiler" og så var det ikke en kommentar om dødsulykker? Øh :roll:
Der er jo ingen cyklister der "overser" lastbilerne - de forventer jo at lastbilen HOLDER TILBAGE SOM DEN SKAL. Når den ikke gør det, pga. blinde vinkler, chaufførens uopmærksomhed eller hvad ved jeg, så er det ulykkerne sker. Det er ene og alene chaufførens ansvar først at køre, når han er HELT SIKKER på der ikke kommer cyklister. Jeg har selv - bogstaveligt talt - været millimeter fra at ende under en hænger, fordi chaufføren skar ind foran mig i en svingbane, hvor cykelstien og vejbanen flettede. Her kørte han så helt op ad kantstenen, med det resultat at jeg blev klemt af hængeren og var røget ned under den, havde jeg ikke hoppet af cyklen med 15 km/t og kastet mig ind på fortovet.
ph skrev:
3. jun 2019, 01:37
Jo jeg har tydeligvis en ret god formodning om hvordan/ hvorfor højresvingsulykker sker!
en af dem kunne være:
Special surprise for u my friend :P
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
sorry fand lige lidt flere....
eller https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
eller https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
eller https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
De blinde vinkler gælder også for cyklister...
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
Du snakker om "cyklister der ender under lastbiler" - og linker du til en masse videoer med bilister, der ikke ser sig for. Makes perfect sense.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 5. jun 2019, 10:35

Det er fandeme også dumt at forvente at man er blevet set MED MINDRE AT MAN HAR HAFT ØJENKONTAKT med chaufføren ...hvilket de færreste har!
These users thanked the author ph for the post (total 2):
QT1410RasmusAndersen
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af Dakota » 5. jun 2019, 12:12

ph skrev:
5. jun 2019, 10:35
Det er fandeme også dumt at forvente at man er blevet set MED MINDRE AT MAN HAR HAFT ØJENKONTAKT med chaufføren ...hvilket de færreste har!
Nej, det er fandme ikke dumt. Du kan umuligt opnå øjenkontakt med folk der sidder 3 meter oppe og ditto vil venstre og da slet ikke i mørke. Så seriøst, hold nu din fucking kæft. Du aner tydeligvis intet om bytrafik og hvordan det fungerer i hverdagen.

Som cyklist bliver man nødt til at kunne forvente at folk generelt - og især den tungere trafik - overholder færdselsreglerne. Eller vent, du venter måske også altid med at foretage en manøvre til du har øjenkontakt med samtlige andre på vejen?
These users thanked the author Dakota for the post:
jansom

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af ph » 5. jun 2019, 19:38

Dakota skrev:
5. jun 2019, 12:12
ph skrev:
5. jun 2019, 10:35
Det er fandeme også dumt at forvente at man er blevet set MED MINDRE AT MAN HAR HAFT ØJENKONTAKT med chaufføren ...hvilket de færreste har!
Nej, det er fandme ikke dumt. Du kan umuligt opnå øjenkontakt med folk der sidder 3 meter oppe og ditto vil venstre og da slet ikke i mørke. Så seriøst, hold nu din fucking kæft. Du aner tydeligvis intet om bytrafik og hvordan det fungerer i hverdagen.

Som cyklist bliver man nødt til at kunne forvente at folk generelt - og især den tungere trafik - overholder færdselsreglerne. Eller vent, du venter måske også altid med at foretage en manøvre til du har øjenkontakt med samtlige andre på vejen?
og så undrer man sig over at der engang i mellem ryger en cyklist i en højresvings... :roll:

sorry men som Cyklist kan man ikke bruge sin "ret" til ret meget når man er blevet overset
forstå det eller bliv en del af statistikken :ugeek:

Som cyklist ville jeg sgu ALDRIG ...med livet som indsats... satse på at jeg var blevet set!!!
kan kun gentage:
havde jeg selv en lastbil i den position i forhold til mig så ville jeg kaste anker og/eller flygte op på fortovet
ja det koster måske 5.sekunder at holde lidt igen og få styr på hvor kolossen skal hen! men jeg er stadig i live!
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af mojo » 5. jun 2019, 19:43

+1

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af Dakota » 5. jun 2019, 22:48

ph skrev:
5. jun 2019, 19:38
Dakota skrev:
5. jun 2019, 12:12
ph skrev:
5. jun 2019, 10:35
Det er fandeme også dumt at forvente at man er blevet set MED MINDRE AT MAN HAR HAFT ØJENKONTAKT med chaufføren ...hvilket de færreste har!
Nej, det er fandme ikke dumt. Du kan umuligt opnå øjenkontakt med folk der sidder 3 meter oppe og ditto vil venstre og da slet ikke i mørke. Så seriøst, hold nu din fucking kæft. Du aner tydeligvis intet om bytrafik og hvordan det fungerer i hverdagen.

Som cyklist bliver man nødt til at kunne forvente at folk generelt - og især den tungere trafik - overholder færdselsreglerne. Eller vent, du venter måske også altid med at foretage en manøvre til du har øjenkontakt med samtlige andre på vejen?
og så undrer man sig over at der engang i mellem ryger en cyklist i en højresvings... :roll:

sorry men som Cyklist kan man ikke bruge sin "ret" til ret meget når man er blevet overset
forstå det eller bliv en del af statistikken :ugeek:

Som cyklist ville jeg sgu ALDRIG ...med livet som indsats... satse på at jeg var blevet set!!!
kan kun gentage:
havde jeg selv en lastbil i den position i forhold til mig så ville jeg kaste anker og/eller flygte op på fortovet
ja det koster måske 5.sekunder at holde lidt igen og få styr på hvor kolossen skal hen! men jeg er stadig i live!
Det er utroligt som du formår at lyde dummere og dummere for hver post du skriver. Det imponerer mig alligevel, så tillykke med det.
Det handler ikke om "ret" men om at der i København, hvor jeg bor - i modsætning til Sønder Bøvelse hvor du bor - faktisk kommer mere end en traktor og en pensionist forbi i timen. Det betyder at hvis alle cyklister skulle HOLDE FUCKING TILBAGE for højresvingende, ville trafikken aldrig blive afviklet. Jeg forstår at det med dine begrænsede åndsevner og simultankapacitet kan være svært at forstå at der er mere end én bil på vejen ad gangen, men måske du skulle prøve at lægge vejen forbi en by med flere end to kokneppende indbyggere og se hvordan virkeligheden ser ud.

At du seriøst forventer at 25 cyklister i et kryds skal holde tilbage - for grønt - for én højresvingende siger alt om din intellektuelle formåen og jeg må således erkende at jeg heller ikke - ligesom andre i denne tråd - kan formå at overbevise dig om at den virkelighed, vi andre befinder os i, rent faktisk findes. Men jeg håber du opdager den en dag.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Teori - 4-benet kryds?

Indlæg af Tonny » 6. jun 2019, 07:20

Kære alle.
Efter at have læst den her tråd er jeg virkelig ked af tonen. Jeg syntes det er langt fra respektfuld og jeg håber i vil følge vores regler omkring sprogbrug og respekt.
Jeg lukker hermed tråden.
These users thanked the author Tonny for the post (total 13):
MichaelSmedMonze1980mojojansomDanielB12GranTurismoRasmusAndersenkGlerupPassatg 3cjencka and 3 more users

Låst

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"