Jeg snakkede kort med sælger over telefonen dengang (meget stort nyt- og brugtvognshus i Wolfsburg) vedr. reklamationsret, hvor han dengang sagde, at jeg skulle få den diagnosticeret ved en VW-shop herhjemme og så ville vi tage den derfra, hvis der var noget.
Jeg luftede allerede i februar pr. mail, at der nok var problemer med højtaleren i højre fordør, da den skramlede lidt vel meget ved lave frekvenser; det gør ingen af de andre højtalere.
Da den er med Canton-anlæg, skulle ingen af dem jo sige noget, men være nogenlunde isolerede og monterede, så man undgik den slags.
Jeg har gået og lyttet lidt de seneste par måneder og er ret sikker på, at der er noget galt med højtaleren. Derfor skrev jeg til ham for at høre, hvordan jeg præcist skulle gøre, så der var nemmest for ham.
Jeg bliver nu mødt med en kategorisk afvisning af min reklamation. Han skriver:
Kan det virkelig være rigtigt? Skal han ikke give mig alm. reklamationsret (Gewährleistung) i 6 mdr. som i Danmark?since the entire entertainment system is not included in the warranty, troubleshooting (if it is a mistake at all !!!) and a possible repair go`s at your expense!
Forslag til hvad jeg skal gøre videre herfra, modtages meget gerne!