Permanent fartkontrol Storebælt

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4955
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4445 times
Been thanked: 1963 times
Kontakt:

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af DanielB12 » 7. okt 2019, 21:13

På Storebælt så kræver selv relativt små uheld og sammenstød en meget større indsats end på alm. motorvej. Alle uheld bliver opdaget via overvågningen, og de tilkalder politi til dem alle, og der skal ikke meget til før brændvæsen også tilkaldes, især ved oliespild.
Så hvis man kan bremse bare 15 pct af de uheld, så vil det jo være en mærkbar forbedring.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Korreborg » 7. okt 2019, 21:35

Pacs skrev:
7. okt 2019, 20:36
30 kmt ned af strøget er jo sindsygt .... 200 kmt på Esbjerg motorvejen en sommer søndag hvor der ikke er et øje og der er 8 km til næste afkørsel er ikke noget der kan bringe mit pis i kog
Enig. Fart er i meget få tilfælde skyld i ulykker. Det kan være en stærkt medvirkende faktor, og gøre ulykken 100 gange værre.
Men det er uopmærksomhed eller for god tro på egne evner :roll:

Som Steffen er inde på. så er det vist efterhånden et stort problem i UK at idioterne skal se hvem der kan nå den højeste fart, og nå at holde gennemsnittet under det tilladte = der kører folk med 10km/t på motorvejen midt om natten. For det er jo slet ikke farligt.

Men det største problem på de danske motorveje, er at folk sætter fartpiloten, og så kan man ikke køre hverken hurtigere eller langsommere. Altså hverken giver man plads og lukker folk ind, eller giver lidt gas for at få det til at passe,
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Mike H » 8. okt 2019, 07:32

HHKP skrev:
7. okt 2019, 21:09
Husk, Fart dræber ikke
Det er idioten bag rattet der gør :roll:
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af QT1410 » 8. okt 2019, 08:38

Jeg krydser Storebælt adskillige gange hver uge.

Hvis der partout skal være skærpet hastighedskontrol, så sæt for helvede nogle "din fart" skilte op, så tumperne kan se at de kører 101 når deres speedometer viser 110.

Det er jo ikke noget problem hvis jeg bliver tvunget til at køre 110 i stedet for de 130,0 ægte som fartpiloten ellers står på, men det bliver jo ikke hastigheden, men nærmere 100 eller lavere, når Hr. og Fru Skovsnegl føler sig fuldt berettiget til at overhale en lastvogn med 100 km/h på deres misvisende speedometer.

Fandet tage EU's krav om slukkede baglygter og speedometre, der skal vise absurd meget for meget.
These users thanked the author QT1410 for the post:
majland

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4955
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4445 times
Been thanked: 1963 times
Kontakt:

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af DanielB12 » 8. okt 2019, 10:28

QT1410 skrev:
8. okt 2019, 08:38
Jeg krydser Storebælt adskillige gange hver uge.

Hvis der partout skal være skærpet hastighedskontrol, så sæt for helvede nogle "din fart" skilte op, så tumperne kan se at de kører 101 når deres speedometer viser 110.

Det er jo ikke noget problem hvis jeg bliver tvunget til at køre 110 i stedet for de 130,0 ægte som fartpiloten ellers står på, men det bliver jo ikke hastigheden, men nærmere 100 eller lavere, når Hr. og Fru Skovsnegl føler sig fuldt berettiget til at overhale en lastvogn med 100 km/h på deres misvisende speedometer.

Fandet tage EU's krav om slukkede baglygter og speedometre, der skal vise absurd meget for meget.
Det er ret sjovt på motorvejen - man kan tydeligt se at mange har installeret saphe, oonoo, etc, for der sker altid rimelig gode hastighedsnedsættelser når den bipper, og så lister folk sig forbi med 95-100, for tænk nu hvis... :roll:
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af SteffenR » 8. okt 2019, 10:50

Slår altid bare waze til og sætter fartpilot til fartgræsen på waze.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4955
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4445 times
Been thanked: 1963 times
Kontakt:

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af DanielB12 » 8. okt 2019, 11:19

SteffenR skrev:
8. okt 2019, 10:50
Slår altid bare waze til og sætter fartpilot til fartgræsen på waze.
Det burde man også gøre jo - ACC i vores bil sætter også aut fartpilot til den skiltede hastighed. Men f.eks. på Køge Bugt, så er det nærved umuligt at køre 110, uden man føler man chikanere alt og alle.. I indersporet ligger lastbilerne med 85-90, i 2. spor ligger fru jensen med 105 og de to andre spor ligger alle de andre med min. 120.. Her i weekenden kørte vi til allerød, og satte den på 125.. vi blev overhalet konstant af store og små biler. En enkelt idiot kom også lige forbi med en freetrailer i hans skamsænket og helt sorte mercedes A250.. Han lå nok på 135..

Så enten bør man sætte hastighederne op, eller også skal der strækningskontrol med minimum og maximum hastighed, på alle rigets veje.. ;)
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af SteffenR » 8. okt 2019, 11:38

Begyndte på det efter jeg havde lavet en lille undersøgelse i diverse udlejningsbiler ved hastighedsmålinger og Renault clio ligger feks konsekvent 10% under, hvad der står på speedo, hvilket også er den forskel waze giver, så ligger altid på 88 på speedo i 80 zoner, 55 i zone osv.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af perw » 8. okt 2019, 11:40

DanielB12 skrev:
8. okt 2019, 11:19
minimum og maximum hastighed, på alle rigets veje.. ;)
Nu er der jo ingen gældende minimums hastighed.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af preben76 » 8. okt 2019, 12:31

perw skrev:
8. okt 2019, 11:40
DanielB12 skrev:
8. okt 2019, 11:19
minimum og maximum hastighed, på alle rigets veje.. ;)
Nu er der jo ingen gældende minimums hastighed.
Jo på motorveje er der.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af ph » 8. okt 2019, 12:41

preben76 skrev:
8. okt 2019, 12:31
perw skrev:
8. okt 2019, 11:40
DanielB12 skrev:
8. okt 2019, 11:19
minimum og maximum hastighed, på alle rigets veje.. ;)
Nu er der jo ingen gældende minimums hastighed.
Jo på motorveje er der.
nope
Der er en nedre grænse... 50.km/t som et køretøj Skal kunne køre for at måtte bevæge sig ned på motorvejen
og kører du meget mindre end 70 så risikerer du sikkert også at blive stoppet meeen en egentlig nedre grænse findes ikke
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af perw » 8. okt 2019, 13:49

Der er jo blockvogne der max må kører 60 km/h og de kan sagtens kører på motorvejen.

Eneste krav er at kørertøjet kan og må kører 50 km/s. Så slipper man for 45 knallerter (Heldigvis).

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Dakota » 8. okt 2019, 14:46

Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af hpo » 8. okt 2019, 15:12

Dakota skrev:
8. okt 2019, 14:46
Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.
Men det er da også fint hvis hun nu køre foran en blokvogn som kun må køre 60
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Dakota » 8. okt 2019, 15:21

hpo skrev:
8. okt 2019, 15:12
Dakota skrev:
8. okt 2019, 14:46
Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.
Men det er da også fint hvis hun nu køre foran en blokvogn som kun må køre 60
Nu ved jeg ikke hvor tit du ser blokvogne på danske motorveje kontra tosser med 70 km/t. Jeg ved godt hvad jeg ser oftest.

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 396 times
Been thanked: 478 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Monze1980 » 8. okt 2019, 15:33

Husk nu, at 110/120/130 km/t er det man MÅ køre.
Ikke det man skal.

Der skal være plads til alle.

Dem der kører langsommere synes nok i, der kører det.man må, er lige så store idioter, som i synes de er.

Det ville være endnu farligere hvis fru/hr Jensen kørte 130 km/t og slet ikke havde styr på bilen.

Og langtfra alle er jo klar over speedometer viser mindre fart end man reelt kører.
Også dét er lavet af en grund. Det havde også været galt hvis speedometeret viste præcist eller for meget....

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk





These users thanked the author Monze1980 for the post (total 4):
AvantismoKevinffPFgudhjem
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af hpo » 8. okt 2019, 15:49

Dakota skrev:
8. okt 2019, 15:21
hpo skrev:
8. okt 2019, 15:12
Dakota skrev:
8. okt 2019, 14:46
Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.
Men det er da også fint hvis hun nu køre foran en blokvogn som kun må køre 60
Nu ved jeg ikke hvor tit du ser blokvogne på danske motorveje kontra tosser med 70 km/t. Jeg ved godt hvad jeg ser oftest.
Jeg ser klart flest der køre med blokvogns plader gudskelov,og det er jo alt fra mobilkraner til lastbiler med stort læs og store kraner monteret
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af SteffenStork » 8. okt 2019, 16:00

Jeg var oppe og hente en trækker i Nørresundby i dag, og på vej sydover før tunnelen, måtte jeg ud i tredje vane pga en tumpe som lå med 70km/t i anden bane.


Mere politi på vejen, for det er som om jo mere der bliver snakket fart, jo større forskel er der på folks fart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author SteffenStork for the post:
DanielB12

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af perw » 8. okt 2019, 16:28

SteffenStork skrev:
8. okt 2019, 16:00
Jeg var oppe og hente en trækker i Nørresundby i dag, og på vej sydover før tunnelen, måtte jeg ud i tredje vane pga en tumpe som lå med 70km/t i anden bane.


Mere politi på vejen, for det er som om jo mere der bliver snakket fart, jo større forskel er der på folks fart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
trækker=Lastbil??

Så får han en bøde for ikke at holde til højre.

Og du bøde og klip??, da du ikke må være i 3. vognbane.

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af SteffenStork » 8. okt 2019, 16:30

Lige præcis. Men jeg må jo ikke overhalede indenom. Pointen er, at en masse kører lovligt, men skaber så farlige og trælse situtationener at vi andre bryder loven.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af SteffenR » 8. okt 2019, 17:29

Der bør bare sættes 50 kal op på diverse broer, hvis du ikke holder til højre så får du en gang bly. Problem løst.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 799
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 157 times
Been thanked: 120 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af jencka » 8. okt 2019, 17:34

Generel kommentar til det omkring andres hastighed, mangel på samme og deres trafikadfærd:

Jeg vælger altså ofte at trykke på "PYT"-knappen - så kommer jeg forhåbentlig mere sikkert frem, men dog i gladere humør og ja - lidt senere.
(Men jeg har dog ikke vejene som min arbejdplads, så på den måde noget nemmere for mig)
These users thanked the author jencka for the post:
Ztrejfer
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 396 times
Been thanked: 478 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Monze1980 » 8. okt 2019, 20:02

jencka skrev:Generel kommentar til det omkring andres hastighed, mangel på samme og deres trafikadfærd:

Jeg vælger altså ofte at trykke på "PYT"-knappen - så kommer jeg forhåbentlig mere sikkert frem, men dog i gladere humør og ja - lidt senere.
(Men jeg har dog ikke vejene som min arbejdplads, så på den måde noget nemmere for mig)
Pyt-knappen burde være standardudstyr i alle biler.

Desværre er den det ikke, og ufattelig få bilejere vælger at få den installeret.......


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 148 times
Been thanked: 147 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af EsbenJ » 8. okt 2019, 20:35

De der gennemsnitsmålinger - dem burde de lave flytbare og bruge ved nogle af vejarbejderne på Esbjerg motorvejen - der er virkelig mange der ikke sætter farten nævneværdigt ned.
Jeg siger ofte pyt når jeg kører - jeg er blevet for gammel til at hidse mig op over alm rådden kørsel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af SteffenR » 8. okt 2019, 20:43

Monze1980 skrev:
8. okt 2019, 20:02

Pyt-knappen burde være standardudstyr i alle biler.

Desværre er den det ikke, og ufattelig få bilejere vælger at få den installeret.......
Der er også grænser for, hvor meget man kan trække på skuldren, at en lastbil skal ud i 3. Vognbane pga en hat, der ikke kan finde ud af noget helt basalt, er sgu lige i overkanten til man bare kan sige 🤷🏻‍♂️
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 396 times
Been thanked: 478 times

Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Monze1980 » 8. okt 2019, 20:49

SteffenR skrev:
Monze1980 skrev:
8. okt 2019, 20:02

Pyt-knappen burde være standardudstyr i alle biler.

Desværre er den det ikke, og ufattelig få bilejere vælger at få den installeret.......
Der er også grænser for, hvor meget man kan trække på skuldren, at en lastbil skal ud i 3. Vognbane pga en hat, der ikke kan finde ud af noget helt basalt, er sgu lige i overkanten til man bare kan sige Billede
“Man”?

Du kan jo intet gøre ved det, så hvorfor bruge krudt på at blive irriteret over det? Det kommer det ikke til at gå hurtigere af, og din dag bliver med stor sandsynlighed ikke bedre.


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Ztrejfer » 8. okt 2019, 20:57

EsbenJ skrev:
8. okt 2019, 20:35
Jeg siger ofte pyt når jeg kører - jeg er blevet for gammel til at hidse mig op over alm rådden kørsel.
Det er nemli' rigtigt - for det er meget sjovere at indstille sig på de udfordringer, som man får i trafikken. På den måde får man trykket mere på både speeder og bremser, tilmed drejet mere på rattet, og bliver derved en bedre bilist. Og lad os oveni også bare indrømme, at vi stadig er nogle drengerøve, der synes, at den slags legeri stadig er en god omgang bil-sjov.
Audi A3

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af SteffenR » 8. okt 2019, 21:03

Monze1980 skrev:
8. okt 2019, 20:49

“Man”?

Du kan jo intet gøre ved det, så hvorfor bruge krudt på at blive irriteret over det? Det kommer det ikke til at gå hurtigere af, og din dag bliver med stor sandsynlighed ikke bedre.
Der er forskel på at tænke “shit et fjols” og så stryge forbi og blive sur og lade det ødelægge ens dag.

Der var en debat herinde for noget tidssiden, hvor jeg fik af vide jeg var syg i hovedet, da jeg skrev at jeg passere den type indenom, hvis der ikke er mulighed for at komme uden om, så du skal ikke tage mine ord for gode vare.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
fkm66
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times

Re: Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af fkm66 » 8. okt 2019, 21:12

Jeg har det godt med at der kommer permanent hastighedskontrol de 2 steder - det er centrale færdselsårer og selv mindre uheld skaber store kødannelser på tværs af landet eller mod Sverige. Senest i går var der en bilbrand på Storebælt, hvor broen i en periode var lukket i vestgående retning.

Jeg er selv blevet bedre til at bruge pyt-knappen selvom man ind i mellem ser tåbeligheder i trafikken. Så sent som i lørdags var der en norsk turistbud der lå i 2 bane på Køge-bugt motorvejen med 90 km/t på trods af at der ikke var nogen i første vognbane. Den var derinde måske en enkelt kilometer, hvorefter den trak ud igen.

Ofte roses vores naboer for deres gode færdselskultur. For at modbevise dette, så kan jeg anbefale en aftentur på førnævnte Køge-Bugt motorvej. Ofte ligger der en enkelt bil i 3 vognbane, på trods af at der ikke er anden trafik - og i 99,9% af tilfældene så er det en svensker - de kan sgu ikke finde ud af at holde til højre.
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 396 times
Been thanked: 478 times

Permanent fartkontrol Storebælt

Indlæg af Monze1980 » 8. okt 2019, 21:14

SteffenR skrev:
Monze1980 skrev:
8. okt 2019, 20:49

“Man”?

Du kan jo intet gøre ved det, så hvorfor bruge krudt på at blive irriteret over det? Det kommer det ikke til at gå hurtigere af, og din dag bliver med stor sandsynlighed ikke bedre.
Der er forskel på at tænke “shit et fjols” og så stryge forbi og blive sur og lade det ødelægge ens dag.

Der var en debat herinde for noget tidssiden, hvor jeg fik af vide jeg var syg i hovedet, da jeg skrev at jeg passere den type indenom, hvis der ikke er mulighed for at komme uden om, så du skal ikke tage mine ord for gode vare.
Tænker da heller ikke det er helt normalt lige at tage den indenom, fordi du ikke kan komme udenom.

Om du er syg i hovedet ved jeg ikke, men det lyder ikke til at du er en skidegod bilist når du vælger at gøre sådan noget.
Så er du en større fare end den person du selv brokker dig over.

Håber aldrig du kommer til at skade nogen med din kørsel. Men håber derimod at du får en god omgang klip i kortet og mange tusinde kr i bøde.
Om det hjælper, har jeg så ingen mulighed for at vide.

Men hvis den diskussion har været der, så kan vi jo bare lade den ligge.


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"