Permanent fartkontrol Storebælt
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
På Storebælt så kræver selv relativt små uheld og sammenstød en meget større indsats end på alm. motorvej. Alle uheld bliver opdaget via overvågningen, og de tilkalder politi til dem alle, og der skal ikke meget til før brændvæsen også tilkaldes, især ved oliespild.
Så hvis man kan bremse bare 15 pct af de uheld, så vil det jo være en mærkbar forbedring.
Så hvis man kan bremse bare 15 pct af de uheld, så vil det jo være en mærkbar forbedring.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Enig. Fart er i meget få tilfælde skyld i ulykker. Det kan være en stærkt medvirkende faktor, og gøre ulykken 100 gange værre.
Men det er uopmærksomhed eller for god tro på egne evner
Som Steffen er inde på. så er det vist efterhånden et stort problem i UK at idioterne skal se hvem der kan nå den højeste fart, og nå at holde gennemsnittet under det tilladte = der kører folk med 10km/t på motorvejen midt om natten. For det er jo slet ikke farligt.
Men det største problem på de danske motorveje, er at folk sætter fartpiloten, og så kan man ikke køre hverken hurtigere eller langsommere. Altså hverken giver man plads og lukker folk ind, eller giver lidt gas for at få det til at passe,
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg krydser Storebælt adskillige gange hver uge.
Hvis der partout skal være skærpet hastighedskontrol, så sæt for helvede nogle "din fart" skilte op, så tumperne kan se at de kører 101 når deres speedometer viser 110.
Det er jo ikke noget problem hvis jeg bliver tvunget til at køre 110 i stedet for de 130,0 ægte som fartpiloten ellers står på, men det bliver jo ikke hastigheden, men nærmere 100 eller lavere, når Hr. og Fru Skovsnegl føler sig fuldt berettiget til at overhale en lastvogn med 100 km/h på deres misvisende speedometer.
Fandet tage EU's krav om slukkede baglygter og speedometre, der skal vise absurd meget for meget.
Hvis der partout skal være skærpet hastighedskontrol, så sæt for helvede nogle "din fart" skilte op, så tumperne kan se at de kører 101 når deres speedometer viser 110.
Det er jo ikke noget problem hvis jeg bliver tvunget til at køre 110 i stedet for de 130,0 ægte som fartpiloten ellers står på, men det bliver jo ikke hastigheden, men nærmere 100 eller lavere, når Hr. og Fru Skovsnegl føler sig fuldt berettiget til at overhale en lastvogn med 100 km/h på deres misvisende speedometer.
Fandet tage EU's krav om slukkede baglygter og speedometre, der skal vise absurd meget for meget.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Det er ret sjovt på motorvejen - man kan tydeligt se at mange har installeret saphe, oonoo, etc, for der sker altid rimelig gode hastighedsnedsættelser når den bipper, og så lister folk sig forbi med 95-100, for tænk nu hvis...QT1410 skrev: ↑8. okt 2019, 08:38Jeg krydser Storebælt adskillige gange hver uge.
Hvis der partout skal være skærpet hastighedskontrol, så sæt for helvede nogle "din fart" skilte op, så tumperne kan se at de kører 101 når deres speedometer viser 110.
Det er jo ikke noget problem hvis jeg bliver tvunget til at køre 110 i stedet for de 130,0 ægte som fartpiloten ellers står på, men det bliver jo ikke hastigheden, men nærmere 100 eller lavere, når Hr. og Fru Skovsnegl føler sig fuldt berettiget til at overhale en lastvogn med 100 km/h på deres misvisende speedometer.
Fandet tage EU's krav om slukkede baglygter og speedometre, der skal vise absurd meget for meget.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Slår altid bare waze til og sætter fartpilot til fartgræsen på waze.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4955
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4445 times
- Been thanked: 1963 times
- Kontakt:
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Det burde man også gøre jo - ACC i vores bil sætter også aut fartpilot til den skiltede hastighed. Men f.eks. på Køge Bugt, så er det nærved umuligt at køre 110, uden man føler man chikanere alt og alle.. I indersporet ligger lastbilerne med 85-90, i 2. spor ligger fru jensen med 105 og de to andre spor ligger alle de andre med min. 120.. Her i weekenden kørte vi til allerød, og satte den på 125.. vi blev overhalet konstant af store og små biler. En enkelt idiot kom også lige forbi med en freetrailer i hans skamsænket og helt sorte mercedes A250.. Han lå nok på 135..
Så enten bør man sætte hastighederne op, eller også skal der strækningskontrol med minimum og maximum hastighed, på alle rigets veje..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Begyndte på det efter jeg havde lavet en lille undersøgelse i diverse udlejningsbiler ved hastighedsmålinger og Renault clio ligger feks konsekvent 10% under, hvad der står på speedo, hvilket også er den forskel waze giver, så ligger altid på 88 på speedo i 80 zoner, 55 i zone osv.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
- preben76
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1595
- Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 79 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jo på motorveje er der.
Preben
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
nope
Der er en nedre grænse... 50.km/t som et køretøj Skal kunne køre for at måtte bevæge sig ned på motorvejen
og kører du meget mindre end 70 så risikerer du sikkert også at blive stoppet meeen en egentlig nedre grænse findes ikke
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Der er jo blockvogne der max må kører 60 km/h og de kan sagtens kører på motorvejen.
Eneste krav er at kørertøjet kan og må kører 50 km/s. Så slipper man for 45 knallerter (Heldigvis).
Eneste krav er at kørertøjet kan og må kører 50 km/s. Så slipper man for 45 knallerter (Heldigvis).
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.
-
- Medlem
- Indlæg: 922
- Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Men det er da også fint hvis hun nu køre foran en blokvogn som kun må køre 60Dakota skrev: ↑8. okt 2019, 14:46Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.
A3 3,2 vr6
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Nu ved jeg ikke hvor tit du ser blokvogne på danske motorveje kontra tosser med 70 km/t. Jeg ved godt hvad jeg ser oftest.hpo skrev: ↑8. okt 2019, 15:12Men det er da også fint hvis hun nu køre foran en blokvogn som kun må køre 60Dakota skrev: ↑8. okt 2019, 14:46Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 478 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Husk nu, at 110/120/130 km/t er det man MÅ køre.
Ikke det man skal.
Der skal være plads til alle.
Dem der kører langsommere synes nok i, der kører det.man må, er lige så store idioter, som i synes de er.
Det ville være endnu farligere hvis fru/hr Jensen kørte 130 km/t og slet ikke havde styr på bilen.
Og langtfra alle er jo klar over speedometer viser mindre fart end man reelt kører.
Også dét er lavet af en grund. Det havde også været galt hvis speedometeret viste præcist eller for meget....
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Ikke det man skal.
Der skal være plads til alle.
Dem der kører langsommere synes nok i, der kører det.man må, er lige så store idioter, som i synes de er.
Det ville være endnu farligere hvis fru/hr Jensen kørte 130 km/t og slet ikke havde styr på bilen.
Og langtfra alle er jo klar over speedometer viser mindre fart end man reelt kører.
Også dét er lavet af en grund. Det havde også været galt hvis speedometeret viste præcist eller for meget....
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
- Medlem
- Indlæg: 922
- Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg ser klart flest der køre med blokvogns plader gudskelov,og det er jo alt fra mobilkraner til lastbiler med stort læs og store kraner monteretDakota skrev: ↑8. okt 2019, 15:21Nu ved jeg ikke hvor tit du ser blokvogne på danske motorveje kontra tosser med 70 km/t. Jeg ved godt hvad jeg ser oftest.hpo skrev: ↑8. okt 2019, 15:12Men det er da også fint hvis hun nu køre foran en blokvogn som kun må køre 60Dakota skrev: ↑8. okt 2019, 14:46Mht. "minimumskrav" er det (svjh) i lovgivningen defineret som at du ikke hindrer andres normale kørsel ved at køre med overdreven lav hastighed. Om det så er 50 km/t eller 70 km/t, kan man jo diskutere. Men jeg tror de fleste kan blive enige om at når alle andre kører 130 km/t og Jonna kører 70 km/t, giver det normale farlige situationer.
A3 3,2 vr6
- SteffenStork
- Nyt medlem
- Indlæg: 440
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 25 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg var oppe og hente en trækker i Nørresundby i dag, og på vej sydover før tunnelen, måtte jeg ud i tredje vane pga en tumpe som lå med 70km/t i anden bane.
Mere politi på vejen, for det er som om jo mere der bliver snakket fart, jo større forskel er der på folks fart.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mere politi på vejen, for det er som om jo mere der bliver snakket fart, jo større forskel er der på folks fart.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- These users thanked the author SteffenStork for the post:
- DanielB12
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
trækker=Lastbil??SteffenStork skrev: ↑8. okt 2019, 16:00Jeg var oppe og hente en trækker i Nørresundby i dag, og på vej sydover før tunnelen, måtte jeg ud i tredje vane pga en tumpe som lå med 70km/t i anden bane.
Mere politi på vejen, for det er som om jo mere der bliver snakket fart, jo større forskel er der på folks fart.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så får han en bøde for ikke at holde til højre.
Og du bøde og klip??, da du ikke må være i 3. vognbane.
- SteffenStork
- Nyt medlem
- Indlæg: 440
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 25 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Lige præcis. Men jeg må jo ikke overhalede indenom. Pointen er, at en masse kører lovligt, men skaber så farlige og trælse situtationener at vi andre bryder loven.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Der bør bare sættes 50 kal op på diverse broer, hvis du ikke holder til højre så får du en gang bly. Problem løst.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 799
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 157 times
- Been thanked: 120 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Generel kommentar til det omkring andres hastighed, mangel på samme og deres trafikadfærd:
Jeg vælger altså ofte at trykke på "PYT"-knappen - så kommer jeg forhåbentlig mere sikkert frem, men dog i gladere humør og ja - lidt senere.
(Men jeg har dog ikke vejene som min arbejdplads, så på den måde noget nemmere for mig)
Jeg vælger altså ofte at trykke på "PYT"-knappen - så kommer jeg forhåbentlig mere sikkert frem, men dog i gladere humør og ja - lidt senere.
(Men jeg har dog ikke vejene som min arbejdplads, så på den måde noget nemmere for mig)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 478 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Pyt-knappen burde være standardudstyr i alle biler.jencka skrev:Generel kommentar til det omkring andres hastighed, mangel på samme og deres trafikadfærd:
Jeg vælger altså ofte at trykke på "PYT"-knappen - så kommer jeg forhåbentlig mere sikkert frem, men dog i gladere humør og ja - lidt senere.
(Men jeg har dog ikke vejene som min arbejdplads, så på den måde noget nemmere for mig)
Desværre er den det ikke, og ufattelig få bilejere vælger at få den installeret.......
Sent from my iPad using Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 147 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
De der gennemsnitsmålinger - dem burde de lave flytbare og bruge ved nogle af vejarbejderne på Esbjerg motorvejen - der er virkelig mange der ikke sætter farten nævneværdigt ned.
Jeg siger ofte pyt når jeg kører - jeg er blevet for gammel til at hidse mig op over alm rådden kørsel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg siger ofte pyt når jeg kører - jeg er blevet for gammel til at hidse mig op over alm rådden kørsel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Der er også grænser for, hvor meget man kan trække på skuldren, at en lastbil skal ud i 3. Vognbane pga en hat, der ikke kan finde ud af noget helt basalt, er sgu lige i overkanten til man bare kan sige
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 478 times
Permanent fartkontrol Storebælt
“Man”?SteffenR skrev:Der er også grænser for, hvor meget man kan trække på skuldren, at en lastbil skal ud i 3. Vognbane pga en hat, der ikke kan finde ud af noget helt basalt, er sgu lige i overkanten til man bare kan sige
Du kan jo intet gøre ved det, så hvorfor bruge krudt på at blive irriteret over det? Det kommer det ikke til at gå hurtigere af, og din dag bliver med stor sandsynlighed ikke bedre.
Sent from my iPad using Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Det er nemli' rigtigt - for det er meget sjovere at indstille sig på de udfordringer, som man får i trafikken. På den måde får man trykket mere på både speeder og bremser, tilmed drejet mere på rattet, og bliver derved en bedre bilist. Og lad os oveni også bare indrømme, at vi stadig er nogle drengerøve, der synes, at den slags legeri stadig er en god omgang bil-sjov.
Audi A3
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Der er forskel på at tænke “shit et fjols” og så stryge forbi og blive sur og lade det ødelægge ens dag.
Der var en debat herinde for noget tidssiden, hvor jeg fik af vide jeg var syg i hovedet, da jeg skrev at jeg passere den type indenom, hvis der ikke er mulighed for at komme uden om, så du skal ikke tage mine ord for gode vare.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- fkm66
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 21 times
Re: Permanent fartkontrol Storebælt
Jeg har det godt med at der kommer permanent hastighedskontrol de 2 steder - det er centrale færdselsårer og selv mindre uheld skaber store kødannelser på tværs af landet eller mod Sverige. Senest i går var der en bilbrand på Storebælt, hvor broen i en periode var lukket i vestgående retning.
Jeg er selv blevet bedre til at bruge pyt-knappen selvom man ind i mellem ser tåbeligheder i trafikken. Så sent som i lørdags var der en norsk turistbud der lå i 2 bane på Køge-bugt motorvejen med 90 km/t på trods af at der ikke var nogen i første vognbane. Den var derinde måske en enkelt kilometer, hvorefter den trak ud igen.
Ofte roses vores naboer for deres gode færdselskultur. For at modbevise dette, så kan jeg anbefale en aftentur på førnævnte Køge-Bugt motorvej. Ofte ligger der en enkelt bil i 3 vognbane, på trods af at der ikke er anden trafik - og i 99,9% af tilfældene så er det en svensker - de kan sgu ikke finde ud af at holde til højre.
Jeg er selv blevet bedre til at bruge pyt-knappen selvom man ind i mellem ser tåbeligheder i trafikken. Så sent som i lørdags var der en norsk turistbud der lå i 2 bane på Køge-bugt motorvejen med 90 km/t på trods af at der ikke var nogen i første vognbane. Den var derinde måske en enkelt kilometer, hvorefter den trak ud igen.
Ofte roses vores naboer for deres gode færdselskultur. For at modbevise dette, så kan jeg anbefale en aftentur på førnævnte Køge-Bugt motorvej. Ofte ligger der en enkelt bil i 3 vognbane, på trods af at der ikke er anden trafik - og i 99,9% af tilfældene så er det en svensker - de kan sgu ikke finde ud af at holde til højre.
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 478 times
Permanent fartkontrol Storebælt
Tænker da heller ikke det er helt normalt lige at tage den indenom, fordi du ikke kan komme udenom.SteffenR skrev:Der er forskel på at tænke “shit et fjols” og så stryge forbi og blive sur og lade det ødelægge ens dag.
Der var en debat herinde for noget tidssiden, hvor jeg fik af vide jeg var syg i hovedet, da jeg skrev at jeg passere den type indenom, hvis der ikke er mulighed for at komme uden om, så du skal ikke tage mine ord for gode vare.
Om du er syg i hovedet ved jeg ikke, men det lyder ikke til at du er en skidegod bilist når du vælger at gøre sådan noget.
Så er du en større fare end den person du selv brokker dig over.
Håber aldrig du kommer til at skade nogen med din kørsel. Men håber derimod at du får en god omgang klip i kortet og mange tusinde kr i bøde.
Om det hjælper, har jeg så ingen mulighed for at vide.
Men hvis den diskussion har været der, så kan vi jo bare lade den ligge.
Sent from my iPad using Tapatalk
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22