Nedvejning 3025-->3000 ???

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 6. jan 2020, 22:48

Goddaws...
Når jeg kigger i VW's prislister, så koster en T6.1 på 3025 det samme som en T6.1 på 3000, og afgiften er osse identisk - Det er i 2020 prislisten, frigivet 27. Dec.
Betyder det, at man kan veje en 3025 Varevogn ned til 3000 kilo, uden at skulle betale mere registreringsafgift ??
Privatbenyttelses-afgiften er jo ganske anderledes over 3025 i forhold til 3000 eller derunder.

Og i fald det er en DEMO der er indregistreret før 30/12-19, hvad så ???

Jeg har rodet rundt i lovteksterne og på SKAT, uden at kunne se forskel i beregning og beregningsgrundlag... :-(

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af Frederik DH » 8. jan 2020, 05:57

Lars - Sound2Vision skrev:Goddaws...
Når jeg kigger i VW's prislister, så koster en T6.1 på 3025 det samme som en T6.1 på 3000, og afgiften er osse identisk - Det er i 2020 prislisten, frigivet 27. Dec.
Betyder det, at man kan veje en 3025 Varevogn ned til 3000 kilo, uden at skulle betale mere registreringsafgift ??
Privatbenyttelses-afgiften er jo ganske anderledes over 3025 i forhold til 3000 eller derunder.

Og i fald det er en DEMO der er indregistreret før 30/12-19, hvad så ???

Jeg har rodet rundt i lovteksterne og på SKAT, uden at kunne se forskel i beregning og beregningsgrundlag... :-(

/ Lars
Hej Lars

Det er en fejl i prislisten, jeg skal nok lige tage fat i importøren.

En S63 (3.025) kan/skal ikke koste mere end 56.800,- i registreringsafgift.

Du kan ikke veje en demo 3.025,- ned uden at få lov at betale en difference i afgiften. Bilen skal være 2-3 år inden det giver mening at lave den finte.

Sig til hvis du skal bruge en skarp pris på en nu i stedet.

/Frederik
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 8. jan 2020, 21:34

Frederik DH skrev:
8. jan 2020, 05:57

Sig til hvis du skal bruge en skarp pris på en nu i stedet.

/Frederik
Mnjaerh Frederik, der er jo sket det uheldige, at jeg var oppe ved sædvanlig VW Handler for at få styr på lidt service og sådan, og småsludrer lidt om det, og han spørger om jeg er tilpas med vognen - Jeg brokker mig lidt over lyset, længden på kassen ( Det er en lang ), og så ville man jo gerne ha lidt større motor og sådan, så hvis han ved lejlighed har det man kan prøve, såeh...
TrylleTrylle op af en Skrivebordsskuffe kommer der en nøgle "Du ka lige ta' en tur i den her, den har vi netop indregistreret som DEMO, der er lidt udstyr og stort set det du spørger efter ( Desværre osse en lang :-( )
BopBop, den var fin, jeg tror ikke der kan sættes flere krydser i en Varevogn - DSG, 150hk, Alt i LED, Navi, Kamera, Optik, Udstyrslisten fylder ca. halvanden side. - Og til en ganske rimelig pris... :-)
Så den skal jeg hente her engang i løbet af næste uge - eller sådan - når jeg får de sidste detaljer til at falde på plads, og får pillet reoler ud af den anden, og gjort den klar...

Så Tak For Buddet!! - Måske om en 3 - år igen... :-)
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
scrallar
Nyt medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af scrallar » 25. jul 2020, 14:17

Jeg bringer lige denne tråd til live da jeg har lidt spørgsmål ang. det nedvejnings sjov.

Vi er ved at skulle købe en nyere transporter som skal på papegøjeplader da den skal bruges privat.

Den vi har kig på nu (Nr. plade BS42394) har en Teknisk totalvægt på 3000 kg, og en Totalvægt på 3025 kg. Betyder det at den er "født" med en vægt på 3000 kg, og så er vejet op til 3025 kg?, og vil jeg så kunne køre ned til en synshal og veje den tilbaget til de 3000 kg så jeg kan nøjes med at betale knap 6k i privatanvendelses i stedet for knap 18k det koster når den er over 3000 kg. Eller skal jeg også af med noget afgift?

Kan nogle forklare hvorfor der er de to vægte på 3000 kg, og 3025 kg når det kun er sølle 25 kg forskel?, hvorfor er de alle ikke bare 3000 kg?
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af Frederik DH » 25. jul 2020, 14:32

Det er afgiftsmæssigt at de 25 kg gør en forskel. På varebiler op til 3000 kg betaler man løbende afgift af den værdi bilen har. På biler over 3.000 kg opnår man en max afgift på kr. 56.800,-

Løseligt bedømt på udstyret på den du er der nok sparet 20-25.000,- på afgiften ved at veje den op. Dem kan du risikere at skulle betale noget af når du vejer den ned men tror ikke det er meget. Sidste jeg gjorde det på en ca. 3 år gammel Transporter tror jeg det var 4-5.000,- i ekstra afgift.

Derefter falder privatbenyttelsesafgiften.

Alle Transporter (undtagen 3.200 kg) bygges som 3.000 kg og opvejes herhjemme i en synshal.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
scrallar
Nyt medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af scrallar » 25. jul 2020, 14:50

Ah okey på den måde.

Jeg var ude og kigge på en som var til salg da ejeren skulle bruge en camper i stedet. Han havde købt den af forhandler hvor den stod sprit ny, og havde betalt forhandleren 6500kr for at veje den ned til 3000 kg da den skulle anvendes privat.

Men hvordan er fremgangsmåden så hvis jeg køber en der er 3025 kg?
Er det noget med at købe den, og vente med at omregistrere den til jeg har kontaktet nedvejning.dk for at få den vejet ned. Og så køre den til syn, og omregistrere den bagefter så jeg ikke kommer af med de knap 18k i privatanvendelse?

Eller køber og omregistrere jeg den bare med det samme og betaler de 18k i privatanvendelse, og så kontakter så hurtigs muligt nedvejning.dk for at få den vejet ned, og så til syn. Og så får jeg knap 12k tilbage af skat når de opdager den er vejet ned?
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af claussor » 25. jul 2020, 15:38

scrallar skrev:
25. jul 2020, 14:50
Ah okey på den måde.

Jeg var ude og kigge på en som var til salg da ejeren skulle bruge en camper i stedet. Han havde købt den af forhandler hvor den stod sprit ny, og havde betalt forhandleren 6500kr for at veje den ned til 3000 kg da den skulle anvendes privat.

Men hvordan er fremgangsmåden så hvis jeg køber en der er 3025 kg?
Er det noget med at købe den, og vente med at omregistrere den til jeg har kontaktet nedvejning.dk for at få den vejet ned. Og så køre den til syn, og omregistrere den bagefter så jeg ikke kommer af med de knap 18k i privatanvendelse?

Eller køber og omregistrere jeg den bare med det samme og betaler de 18k i privatanvendelse, og så kontakter så hurtigs muligt nedvejning.dk for at få den vejet ned, og så til syn. Og så får jeg knap 12k tilbage af skat når de opdager den er vejet ned?
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234541

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 25. jul 2020, 18:32

- I mit tilfælde klarede forhandleren det, inden vi var færdige med at lægge en byttepris fast - Så hvordan regnestykket endte mhp. + / - vægt og afgift, er jeg faktisk ikke klar over...

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

JackPetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. jul 2020, 07:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af JackPetersen » 30. jul 2020, 07:23

Hej med jer jeg har netop lige gjort det med en mercedes sprinter fra 2017.
Jeg ringede til min lokale synshal i Vejle og han sagde at der ikke skulle betales registreringsafgift når jeg nedvejede fra 3025kg til 3000kg, så det fik jeg forhandleren til at gøre i en synshal i roskilde samtidig med at den blev omregistreret på papegøjeplade til halv privatbenyttelse.

Efter at have læst denne tråd kan jeg se at min lokale synsmand nok ikke helt har ret.
Kan jeg nu risikere at få en meget høj efterregning på registreringsafgiften?
Og kan jeg i så fald nå at fortryde nedvejningen? (Den blev nedvejet i mandags i denne uge)
Gammel registreringsnr.: bn23587
Nyt registreringsnummer.: ct11672

Jeg sparer ca. 6.500,- kr årligt på vægtafgiften ved at nedveje.
Til gengæld kunne jeg have trukket momsen på købet af bilen fra hvis jeg bevarede den på 3025kg pga. nogle lidt underlige momsregler. Momsens værdi udgør ca. 21.000,- kr. for jeg gav ca. 85.000,- kr. + moms for bilen.
Så hvis jeg både mister til at trække de 21000,- i moms fra og samtidig skal betale en høj registreringsafgift kan det måske slet ikke svare sig for mig alligevel.

Glæder mig til at høre jeres kommentarer.
God dag til jer allesammen

Mvh Jack

Brugeravatar
scrallar
Nyt medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af scrallar » 30. jul 2020, 09:12

Jeg ringede til nedvejning.dk i går som ikke tog den, og så ringede jeg til quickimport som sagde til at starte med at jeg med stor sandsynlighed ikke skulle af med ekstra afgift hvis jeg vejede ned fra 3025kg til 3000kg, men jeg ville kunne se det når jeg havde været i synshallen og veje den ned. Jeg skulle se om køretøjet var "blokeret", og hvis den var det så var det fordi der skulle betales ekstra afgift, og jeg skulle så anmode skat om prisen.
Hvis ikke den var blokeret efter nedvejnings synet, så skulle der ikke betales ekstra penge sagde han.
Da han så hørte det var en 2017 model der var lidt dyr fra ny som jeg havde kigget på, så var han næsten sikker på jeg kom af med ekstra penge, og han prøvede at regne lidt frem og tilbage hvad jeg skulle af med, men han fik en masse forskellige tal 22.000kr, 20.000-30.000kr, 8.000kr, men han turde ikke helt sige hvad jeg kom af med før den var vejet ned hos synshallen, og det var faktisk slet ikke sikkert han kunne hjælpe da han ikke havde prøvet det før.

Men han sagde at man altid kunne veje den tilbage hvis man fortrød feks, fordi ekstra afgiften var for høj, så skulle man bare ned i synshallen igen og veje den op til de 3025kg.

Nedvejning.dk ringede til mig lidt efter, og dem fik jeg en lille snak med, og sendte dem info på transporteren jeg har kig på, og han skrev tilbage at ud fra skats beregninger skulle jeg af med 5.600kr i ekstra afgift som jeg kan betale til ham (Plus de 875kr de tager for at gøre det) hvis jeg vil have gjort det med det samme så jeg ikke skulle vente 2 måneder på svar fra skat.

Så jeg tror jeg vælger at betale de 5600kr til nedvejning.dk, da jeg så er sikker på hvad jeg kommer af med, plus jeg ikke skal vente for længe på svar fra skat hvor jeg så i mellemtiden skal betale den høje privatanvendelses afgift på 18.000kr
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi

Brugeravatar
scrallar
Nyt medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 29. dec 2012, 19:06
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4690 Haslev / 3500 Værløse
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nedvejning 3025-->3000 ???

Indlæg af scrallar » 30. jul 2020, 09:15

JackPetersen: Hvis jeg slår din nummerplade op hos skat, så står der i bunden at de køretøj ikke er blokeret. Så tror ikke du kommer af med nogle penge. Men ham fra Quickimport sagde jeg kunne prøve at ringe til ham lige efter nedvejnings synet, så kunne han fortælle mig om jeg skulle af med ekstra afgift eller ej, så du kan da lige prøve at give dem et kald og høre om de gider tjekke det for dig.
Bil: Skoda octavia combi elegance 1,9 TDI 12/2009
http://www.bilgalleri.dk/galleri/261210 ... ance_combi

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"