Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Kjeld - s
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2009, 01:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af Kjeld - s » 19. jan 2010, 15:33

Hej .
Jeg har købt mig en golf d. 5 januar og den 14 gik den så i stykker og måtte parkere i vejsiden, det skal siges af jeg var på vej hen af omregistrer bilen. Men da jeg kommer dagen efter og henter bilen mangler pladerne og politiet siger det er ham jeg har købt den af der ikke har betalt vægtafgift . Men det kan vel ikk passe det skal gå ud over mig ? Hva kan og skal jeg gøre ?

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af SorenR » 19. jan 2010, 17:33

Kjeld - s skrev:Hej .
Jeg har købt mig en golf d. 5 januar og den 14 gik den så i stykker og måtte parkere i vejsiden, det skal siges af jeg var på vej hen af omregistrer bilen. Men da jeg kommer dagen efter og henter bilen mangler pladerne og politiet siger det er ham jeg har købt den af der ikke har betalt vægtafgift . Men det kan vel ikk passe det skal gå ud over mig ? Hva kan og skal jeg gøre ?
Behøver du at få synet bilen for at få den omregistreret? Fordi så er du på r***n.. Man kan ikke købe prøveskilte til bilen hvis politiet har inddraget nummerpladerne.

Jeg ville ringe til motorkontoret og forhøre mig om hvad man så skal gøre.

I bagklogskabens navn burde du have ringet til politiet og checket nummerpladerne/stelnummeret. Det har jeg gjort hver gang jeg har købt bil. Har du checket bilen for restgæld?

http://www.domstol.dk/Tinglysning/om%20 ... fault.aspx
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Kjeld - s
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2009, 01:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af Kjeld - s » 19. jan 2010, 21:17

Bilen er nysynet og ingen gæld.

Men der må da være noget af gøre ? Jeg skal da ikke til af betale for nye plader pga. hans gæld til skat ?

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af Chr-Hj » 27. jan 2010, 13:40

Hvis politiet ikke uden videre vil slippe de gamle plader og det gør de jo nok kun, hvis regningen bliver betalt.
Tror jeg sku ikke du slipper uden om, at hente et nyt sæt plader i dit navn.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

JDJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 10. jul 2008, 16:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 8740 Brædstrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af JDJ » 27. jan 2010, 17:16

Tror heller ikke du kan slippe uden, om jeg har oplevet det en gang, da jeg stod på motor kontoret for at skulle omregistrere bilen. De kunne/ville ikke omregistere før jeg havde afleveret de gamle plader, og betalt for et sæt nye. Brokkede mig en del og kom til at tale med en politimand om det (det var den gang det stadigt foregik hos politiet) Og fik beskeden at når først pladerne var efterlyste for manglende betaling så var der ingen vej tilbage, så skulle de inddrages.

Så måtte sur og gal pænt låne en skruetrækker og gå ud på parkeringspladsen og hive nummerplader af for gå ind og betale for et sæt nye. :?

1987 BMW e30 325i M-Tech II til sommer og søndage
2015 BMW X5 40d
2017 SEAT ATECA 1,4 tsi xcellencel

Kjeld - s
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2009, 01:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af Kjeld - s » 27. jan 2010, 17:55

Jeg har osse hentet nye plader . . Men fortsætter min klage hos politiet og skat .

speedy
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 27. jun 2008, 08:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: løgstør/ nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af speedy » 27. jan 2010, 18:04

der er vel ikke noget at klage over du/ han har jo ikke betalt for at de måtte sidde på bilen... det var noget andet hvis den var omreg. men det var den jo ikke så det er spild af din tid at klage...
Kjeld - s skrev:Jeg har osse hentet nye plader . . Men fortsætter min klage hos politiet og skat .
Mvh
Brian
www.smøremanden.dk
30 27 46 47

Kjeld - s
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2009, 01:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af Kjeld - s » 27. jan 2010, 18:12

Jo det er da noget af klage over , pladerne er efterlyst og det ok de tager dem , men når jeg så ringer og fortæller jeg har købt bilen så burde de da stikke mig nogle plader , jeg har jo i følge lov 3 uger til omreg og det skal da ikk gå ud over mig af sælger har restancer .

Yesbar
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. aug 2009, 14:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Købt bil med "efterlyste" plader , hva gør jeg?

Indlæg af Yesbar » 10. mar 2010, 08:08

Er bilen opdateret med restance, forsikring/synssag eller lignende, skæver man ikke til omstændighederne.

Medaljerne bliver inddraget på stedet medmindre du kan fremvise en betalt kvittering for betalt vægtafgift, synsrapport osv.

Lige så snart de er inddraget er der IKKE mulighed for, at få pladerne igen. De bliver med det samme sendt til motorkontoret og destrueret - der er ikke noget at gøre.

I stedet for at klage til politiet eller skat, så brug dit krudt på den tidligere ejer. Det er ham der ikke har haft styr på tingene og i sidste ende skal man forholde sig til, at hvis der er forsikringssag på et køretøj (læs: der er ikke forsikring på køretøjet!) så er der ikke noget der dækker, hvis føreren bag rattet kører en person ned.

Eksempel: En person bliver påkørt og bliver svært invalid eller dør= millionerstatning. Er køretøjet ikke forsikret holder man skadevolder personligt ansvarlig= insolvent (formentlig) resten af livet. Som bekendt kan man ikke plukke håret af en skaldet, dvs. at det i sidste ende bliver det alle os andre som betaler gildet, men men... forsikringsselskabet opgiver aldrig kravet om at få deres penge. Alt hvad du potentielt kommer til at eje, tager de fra dig.

Mvh

Jesper

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"