2002 Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family car

Her kan du vise din Porsche frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Porsche > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Besvar
Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 27. nov 2016, 10:36

lune skrev:Er dine børn så høje så de får brug for nakkestøtte? Det ser ud som om man sidder dybt.
Det er ham den ene, men jeg har bestemt mig for at lave 2 nakkestøtter alligevel :D
Watcher skrev:Nej min er sandbeige inde i..
Mine kiddies er 6 og 8år og ikke særlig høje er deres alder og deres hoveder stikker alligevel en del over i min.. er nød til at kører mit sæde extra frem når de er med og alligevel sidder de og sparker mig i ryggen, og du højere end mig Tonny så tænker det må også påvirke dig..
Lækre unger der nyder at få luft i Porschen ser det ud til. Jeg troede det var børnemishandling at lade børn sidde bag i sådan en :mrgreen:
Og jeg mener ikke jeg er højere end dig, tværtimod. Jeg er jo kun 176cm. Og der er stadig så vidt jeg husker mindre plads i en cab i forhold til en coupe.
MichaelSmed skrev:En løs tanke, men kunne det tænkes at man kunne modificere de originale nakkestøttee fra en tilfældig bil, med huller, stænger osv, som dykker ned i skummet?
Kan Allan ikke trylle noget der, hvis man f.eks. finder et bagsæde med nakkestøtter, med hylster osv?
Så ser det forholdsvis originalt ud, og kan skydes op og ned i højden, og så virker det som det skal, og kan tage de smæld der kan komme ved et eventuelt sammenstød Billede
Ryglænet er kun 4cm tykt og består fra forsiden af af læder, skum, 12-14mm krydsfinerplade og så limet det her gulvtæppe lignende noget på ryggen. Dvs der er simpelthen ikke materiale til at sætte noget ned i ryglænet, der skal skrues bagpå. Og selv om man skruer noget bagpå så er man meget hæmmet af de kun 4cm offset der er plads til. Jeg havde som sagt fundet et par nakkestøtter, men de var så for høje, og da jeg tjekkede det nærmere så syntes jeg også at fastgørelsen af dem ville blive mindre fantastisk end krydsfinerløsningen jeg arbejder på nu.
Anders D skrev:Respekt for projektet. Fantastisk kvinde du er gift med.
Det er de færreste der reelt ville acceptere, at manden udlever en drøm, der påvirker hverdagen direkte.
Bliver spændende at følge. Projektet er vel at holde den kørende. Jeg forstår godt du monterer et diskret infotainment system, der er lidt mere tidssvarende end hvad teknologien kunne anno år 2000. Hvad tænder forstærkerne?
Nakkestøtter. Du har vel forklaret konen at de batter nada i det samlede billede af sikkerhedsniveauet på en 20 år gammel bil, ik'? Hvor gamle/høje er børnene? Kunne et kompromis være at lade dem sidde i fleksible booster sæder med ryg og hovedstøtte?
Er det er mockup siden skruerne sidder tilfældigt i pladen?
Yes hun er god! Forstærkerne skulle kunne håndtere det.
Og hov hov, den er kun 15 år gammel, og jeg har trods alt gjort hvad jeg kunne for at få mest mulig sikkerhed aktiv som passiv, altså ESP, 4WD, modellen med sideairbags osv. Vi ved godt det ikke er det samme som den nuværende Mercedes. Nakkestøtter har været et kardinalpunkt for hende for at gå med til denne bil så det skal jeg bare have løst. Løse booster sæder er der bare ikke plads til desværre, til det er ungerne for store.
Skruerne sidder bare lige der hvor der var skruehuller i forvejen fra et håndtag. I den endelige løsning skal pladen være længere og læderbeklædes og skrues fast med flere skruer selvfølgelig.
m power skrev: Uanset om det er hjemmelavede nakkestøtter eller de fra en anden bil, så vil der altid være nogen der syntes at det er en fusker løsning ;-)
Hvis radio og nakkestøtter er noget der skal til for at i kan bruge bilen som hverdags bil, ja så skal det jo til uanset om det er kønt eller ej.
Hvad er formålet med de nakkestøtter, er det for komfortens skyld eller sikkerhed ?
Men pøj pøj med projektet, jeg håber i bliver glad for den som hverdags bil, ellers må der jo indkøbes en micro bil til de daglige gøremål :-)
Nakkestøtterne er for sikkerhedens skyld. Og jeg er overbevist om at jeg sagtens kan lave noget der forbedrer sikkerheden markant!
Og ellers tak for kommentarerne. Jeg tror der på sigt bliver en ekstra bil, men en mikrobil bliver det ikke for det vil ligesom ikke løse et eneste af de kompromiser der er ved Porschen IMO :)

Misser
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Misser » 27. nov 2016, 11:59

Hvad er mål på de træ stykker?

Jeg kan godt lave et par til dig.

Har noget 15 mm mdf til overs fra byggeprojekt, og det er lang tid siden overtræderen har været i gang


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 27. nov 2016, 12:02

Misser skrev:Hvad er mål på de træ stykker?
Jeg kan godt lave et par til dig.
Har noget 15 mm mdf til overs fra byggeprojekt, og det er lang tid siden overtræderen har været i gang Billede
Det lyder ikke dumt. Jeg har målene, men jeg tænker det skal være i krydsfiner ligesom ryglænet, og måske endda birke krydsfiner for at være stærkest muligt, lyder det ikke rigtigt?

Misser
Nyt medlem
Indlæg: 496
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Misser » 27. nov 2016, 12:10

Den den her opgave vil jeg tænke det er lige gyldigt.

Det hele bliver beklædt ik?

Man kan også lave kanten/ rundingen på kanten pænere på mdf.

Det er mere hvordan monteringen bliver.

Skal de skrues bag på bagsædet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af RIX » 27. nov 2016, 12:21

krydsfiner der da noget skrøpligt pis til den opgave, mdf det dur bar og kan holde til vibrationer

VH:

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 110 times
Been thanked: 227 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af mojo » 27. nov 2016, 12:23

kunne du ikke lave en hel bagplade i krydfiner og flytte tæppet over på og øverst lade det gå over i læder nakkestøtte.altså så hele pladen bag på sædet er et stykke.det andet holder ikke en skid hvis det går galt. det skal minimum kunne holde til du sparker alt hvad du kan uden den knækker af. evt lave det i fuld læder betræk.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af DanielB12 » 27. nov 2016, 12:24

Lækker familiebil! Min egen viv var så storsindet at gå med til en Polo BlueGT som vores familiebil... det var svært nok at overtale hende til den, så du må virkelig besidde nogle magiske kræfter! :lol:

Er træ (krydsfiner - MDF) stærkt nok til at modstå hovedet hvis du bliver kørt op i bagfra..? Tænker det måske giver nok falsk tryghed - er alligevel nogle voldsomme kræfter der er på spil l sådanne uheld.. tænker man måske kan lave en forstærkning på midten med noget metal, så de ikke bare knækker af. Man kunne udnytte den ekstra tykkelse, til at lave en paraply-holder bagpå..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 27. nov 2016, 12:27

Misser skrev:Den den her opgave vil jeg tænke det er lige gyldigt.
Det hele bliver beklædt ik?
Man kan også lave kanten/ rundingen på kanten pænere på mdf.
Det er mere hvordan monteringen bliver.
Skal de skrues bag på bagsædet?
Mht styrken så var det i forhold til sikkerheden jeg tænkte det.
Alt bliver beklædt og der kommer skum på de nødvendig steder.
Pga skummet så tror jeg heller ikke at kanten behøver at blive af-faset eller hvad det hedder.
Ja de skal bare skrues bag på bagsædet med helt almindelige træskruer. Her regner jeg bare med at kunne forbore igennem læder og det hele til slut.
RIX skrev:krydsfiner der da noget skrøpligt pis til den opgave, mdf det dur bar og kan holde til vibrationer
Jeg tænkte bare at når nu det originale bagsæde var lavet i det så var det the shit til sådan en opgave? :)

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 27. nov 2016, 12:30

mojo skrev:kunne du ikke lave en hel bagplade i krydfiner og flytte tæppet over på og øverst lade det gå over i læder nakkestøtte.altså så hele pladen bag på sædet er et stykke.det andet holder ikke en skid hvis det går galt. det skal minimum kunne holde til du sparker alt hvad du kan uden den knækker af. evt lave det i fuld læder betræk.
Jeg tror det er rigeligt stærkt. Hele pladen har også været i tankerne, men det kan ikke helt lade sig gøre og jeg mener faktisk at hvis den dækker 15cm ned på ryglænet og får 8-10 skruer så skal det nok holde.
Har i nogensinde set hvad der er indeni en alm nakkestøtte og den måde det sidder fast ned i et ryglæn? Det er altså ikke kæmpe store jernprofiler ;)

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 27. nov 2016, 12:39

Billede
Billede
Det er indeni de nakkestøtter jeg købte der var for høje

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Martin1986 » 27. nov 2016, 12:57

Kunne det ikke skæres i noget jernplade der holder, og så monteres på forsiden af ryglænet, hvor læder osv tilpasses, for at give det styrke? Så er det heller ikke synligt da det ville være inde i sædet. Tror desværre ikke det der holder en meter hvis uheldet er ude.


Hvis min ide da overhovedet er til at fatte på skrift :)
Nuværende bil: BMW F11 530D

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af m power » 27. nov 2016, 13:47

Hvis det var min bil og der absolut skulle være nakkestøtter i bag, så er der kun en måde at lave det på.
Ryglænet skal adskilles og der skal laves en forstærkning af stålplade hvor der er svejst 2 stykker rør på hvor man så kan skyde et sæt alm nakkestøtter ned i.
Den dag man vil sælge bilen og den nye køber ikke vil have nakkestøtter,så er det bare at trække dem op og montere 2 propper.
Det er ikke den billige løsning, men det er i min optik den rigtige ;)

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af donfetaful » 27. nov 2016, 14:45

Enig. Ud med bagsædet og ned til møbelpolstreren
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 27. nov 2016, 14:47

donfetaful skrev:Enig. Ud med bagsædet og ned til møbelpolstreren
Ha ha - det er sgu da det jeg er igang med? Møbelpolstreren har bedt mig og at lave de indledende øvelser :)
Martin1986 skrev:Kunne det ikke skæres i noget jernplade der holder, og så monteres på forsiden af ryglænet, hvor læder osv tilpasses, for at give det styrke? Så er det heller ikke synligt da det ville være inde i sædet. Tror desværre ikke det der holder en meter hvis uheldet er ude.
Hvis min ide da overhovedet er til at fatte på skrift :)
Jeg forstår det godt, men det kan ikke monteres på forsiden og hvilken forskel skulle det egentligt også gøre? Se beskrivelsen af opbygningen af bagsædet tidligere i tråden.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Nicklossi » 28. nov 2016, 10:23

Hvis den krydsfinerplade, som ryglænet består af kun er 12-14 mm, så får dine skruer også kun fat med 12-14mm, og det er altså ikke ret meget, hvis det skal holde til noget som helst, der bare minder om et uheld :)

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af QT1410 » 28. nov 2016, 11:39

Kig til 356 rep tråden. Der kan sagtens laves en bagplade af stålplade til bagsædet.

Er det forsædets nakkestøtter man kan se her?

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af m power » 28. nov 2016, 12:56

Det ligner sikkerheds bøjler der springer op ved kollision.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af SteffenR » 28. nov 2016, 19:05

Synes vi mangler svar på et spørgsmål. Hvis Tonny skal være Watcher.jy, skal Jan så være Micki.jy?
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 28. nov 2016, 19:06

SteffenR skrev:Synes vi mangler svar på et spørgsmål. Hvis Tonny skal være Watcher.jy, skal Jan så være Micki.jy?
No matter what så får jeg ham ihvertfald aldrig klemt om på bagsædet af Porschen :lol:

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af AU-R8 » 28. nov 2016, 19:13

.jy = jyde :lol:

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af SteffenR » 28. nov 2016, 20:58

Tonny skrev: No matter what så får jeg ham ihvertfald aldrig klemt om på bagsædet af Porschen :lol:

Ind skal han nok komme, det er ud der er problemet.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af AU-R8 » 28. nov 2016, 21:41

Tonny er en glad mand :D
Vedhæftede filer
IMG_1549.JPG
IMG_1549.JPG (115.89 KiB) Vist 4705 gange
Senest rettet af AU-R8 28. nov 2016, 22:16, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af SteffenR » 28. nov 2016, 22:07

AU-R8 skrev:Tommy er en glad mand :D

Tommy har ikke en Porsche, så Tommys kone er glad og så er Tommy glad.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af GranTurismo » 2. dec 2016, 12:28

Jeg tænker at det vil være praktisk med nakkestøtter som kan skydes næsten helt ned, for at forbedre udsynet bagud når de ikke er i brug. F.eks. som dem der er i Polo 6R/6C:

Billede

Jeg tror at dybden passer med at man kan lave nogle rør som bliver monteret bagpå ryglænet. Evt. med de originale monteringsbeslag monteret på toppen så de kan låses i position.

De midterste er lidt mindre end dem i siderne. Måske de passer bedre?

Billede

Og forresten... tillykke med den Tonny!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 2. dec 2016, 13:07

GranTurismo skrev:Jeg tænker at det vil være praktisk med nakkestøtter som kan skydes næsten helt ned, for at forbedre udsynet bagud når de ikke er i brug. F.eks. som dem der er i Polo 6R/6C:

Og forresten... tillykke med den Tonny!
Tusind tak. Og nej de der kan slet ikke bruges, for som jeg lige husker det så er de forskudt 10-12cm i forhold til stængerne og jeg har brug for max 4cm. Det er desværre ikke så nemt. :?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af GranTurismo » 2. dec 2016, 14:33

Tonny skrev:
GranTurismo skrev:Jeg tænker at det vil være praktisk med nakkestøtter som kan skydes næsten helt ned, for at forbedre udsynet bagud når de ikke er i brug. F.eks. som dem der er i Polo 6R/6C:

Og forresten... tillykke med den Tonny!
Tusind tak. Og nej de der kan slet ikke bruges, for som jeg lige husker det så er de forskudt 10-12cm i forhold til stængerne og jeg har brug for max 4cm. Det er desværre ikke så nemt. :?
Hvad er det for et mål du snakker om? Fra midt på stængerne til bagkanten af nakkestøtterne som skal glide ned over ryglænet?

Jeg kan da måle alle de mål du er interesseret i. Du siger bare til hvad du vil have mål på...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af GranTurismo » 2. dec 2016, 15:37

Er det disse mål du mener?
Vedhæftede filer
DSC_0506.JPG
Lille nakkestøtte i midten
DSC_0506.JPG (56.95 KiB) Vist 4336 gange
DSC_0509.JPG
Stor nakkestøtte
DSC_0509.JPG (72.32 KiB) Vist 4336 gange
DSC_0510.JPG
Stor nakkestøtte
DSC_0510.JPG (76.84 KiB) Vist 4336 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 2. dec 2016, 15:43

Jeg har gået rundt 1,5 time i ådum autoophug og målt nakkestøtter :)
De må maks være 4cm fra røret til der hvor hovedet skal ligge mod.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 367 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af GranTurismo » 2. dec 2016, 16:07

Tonny skrev:Jeg har gået rundt 1,5 time i ådum autoophug og målt nakkestøtter :)
De må maks være 4cm fra røret til der hvor hovedet skal ligge mod.
Hvis de nu kunne glide ned over ryglænet som på billedet her, så passer afstanden mellem rør og nakkestøtte jo perfekt...

Billede
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Porsche 911 (996.2) Carrera 4 - Not your average family

Indlæg af Tonny » 2. dec 2016, 16:09

GranTurismo skrev:
Tonny skrev:Jeg har gået rundt 1,5 time i ådum autoophug og målt nakkestøtter :)
De må maks være 4cm fra røret til der hvor hovedet skal ligge mod.
Hvis de nu kunne glide ned over ryglænet som på billedet her, så passer afstanden mellem rør og nakkestøtte jo perfekt...
Kig forbi Sdr. Felding så skal jeg forklare dig det. Men ryglænet i Porschen er i forvejen helt lodret og derfor skal det ikke have det offset som f.eks en Polo har

Besvar

Tilbage til "Porsche"