Golf Mk1 5dr - R32. Projekt bil.
: 18. apr 2021, 09:37
Hej Alle sammen.
Vil lige dele mit projekt herinde, bilen er stort set færdig, den mangler lige en indkøring på rullefelt.
Før denne bil havde ejg en vw boble 1303'er, men den skulle videre og havde en drøm om en grøn golf mk1 R32 printet på nethinden
Den startede som en Polsk 1,1L, da jeg fik den hjem så den ok ud mht til rust, men det viste sig at der var ret meget gemt bag hønsenet og spartel.
Rust har været den helt store udfordring her, nye plader er bla. Komplet front, komplet bagende, komplette inder/yderskærme bag, nye skærme foran, nye paneler, nye bundvanger, nyt montering hjørne til bagaksel, nye plade under forrude, og meget mere
Motoren er en BUB 3,2L 24V R32 fra en golf 5. Motoren har gået i omegn af 170.000km. Jeg har selvfølgelig skiftet kæder før motoren blev lagt i.
Gearkassen er en 02A CCM med et 5gear fra en Diesel gearkasse, nye lejer i hele gearkassen og et LSD Fra wavetrac (tandhjuls spær)
Koblingen er en forstærket VR6 Sachs kobling og svinghjulet er lettet og afbalanceret.
Intiøret ved jeg ikke om jeg tør fortælle hvor er fra, vil lade den ligge og se om der er en der genkender mønsteret
Speedo fra mk2'er og Can-bus converter så omdrejningstælleren kan læse signalet fra den lidt nyere motor
Hmm, hvad ellers ? Kan kun sige det har været en fantastisk projekt hele vejen igennem, det har taget mig ca. 4 år, med en endt uddannelse, nyt arbejde, flytning, og 2 børn til verden undervejs Men at "høste frugten" nu her i solskinvejret giver virkelig en helt ubeskrivelig følese.
Jeg har haft fat i alt på denne bil, og er ret sikker på jeg har europa's eneste golf mk1 5dr R32'er. Hvilket er en ret fed følelse.
Jeg har ufattelig mange billeder af resturering, men her for i lige en lille smag af det
Vil lige dele mit projekt herinde, bilen er stort set færdig, den mangler lige en indkøring på rullefelt.
Før denne bil havde ejg en vw boble 1303'er, men den skulle videre og havde en drøm om en grøn golf mk1 R32 printet på nethinden
Den startede som en Polsk 1,1L, da jeg fik den hjem så den ok ud mht til rust, men det viste sig at der var ret meget gemt bag hønsenet og spartel.
Rust har været den helt store udfordring her, nye plader er bla. Komplet front, komplet bagende, komplette inder/yderskærme bag, nye skærme foran, nye paneler, nye bundvanger, nyt montering hjørne til bagaksel, nye plade under forrude, og meget mere
Motoren er en BUB 3,2L 24V R32 fra en golf 5. Motoren har gået i omegn af 170.000km. Jeg har selvfølgelig skiftet kæder før motoren blev lagt i.
Gearkassen er en 02A CCM med et 5gear fra en Diesel gearkasse, nye lejer i hele gearkassen og et LSD Fra wavetrac (tandhjuls spær)
Koblingen er en forstærket VR6 Sachs kobling og svinghjulet er lettet og afbalanceret.
Intiøret ved jeg ikke om jeg tør fortælle hvor er fra, vil lade den ligge og se om der er en der genkender mønsteret
Speedo fra mk2'er og Can-bus converter så omdrejningstælleren kan læse signalet fra den lidt nyere motor
Hmm, hvad ellers ? Kan kun sige det har været en fantastisk projekt hele vejen igennem, det har taget mig ca. 4 år, med en endt uddannelse, nyt arbejde, flytning, og 2 børn til verden undervejs Men at "høste frugten" nu her i solskinvejret giver virkelig en helt ubeskrivelig følese.
Jeg har haft fat i alt på denne bil, og er ret sikker på jeg har europa's eneste golf mk1 5dr R32'er. Hvilket er en ret fed følelse.
Jeg har ufattelig mange billeder af resturering, men her for i lige en lille smag af det