Side 2 af 5

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 12. aug 2023, 23:31
af Møbbe
DanielB12 skrev:
17. jul 2023, 16:05
Agger skrev:
17. jul 2023, 15:10
Et lille sidespring: Jer der ejer en IX3, er i bange for en voldsom afskrivning de første år? Har en kammerat der mener jeg kommer til at afskrive mange penge de første år. Regner med at finansiere via banklån, 20% udbetaling, 8 års løbetid. Næsten ny bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke mere end på en hver anden (el)bil, og slet ikke end en Tesla jf. @BrianDS 🤓
Jeg tror ikke den er værre end andre biler, ej heller fordi der kommer en ny iX3 om et års tid, forventeligt.
Plus der jo eftersigende kommer mere afgift på elbiler de kommende år, og mange nye biler har lidt under en høj inflation (åbenbart, jf fdm).
Vi købte vores 23.12.22 og 1.1.23 steg den jo omkring 30k.. det er da et lille plaster på et åbent knoglebrud 😂

Derudover, 20% er jo altid en “for lav” udbetaling hvis man ikke vil være teknisk insolvent, så snart man har kørt de første par tusinde kilometer..

Der er ikke "varslet" ny model af Ix3, fra nu, og 2024 ud.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 13. aug 2023, 07:34
af Tonny
mortenmol skrev:
12. aug 2023, 17:45
Møbbe skrev:Hvorfor ikke en Q4 - spørger da jeg intet aner om el-bilerne, men undrer mig over den aldrig nævnes :)...den er vel magen til ix3, ID4 o.s.v ? Hvad gør bmwèn så populær i forhold til Q4 ?
Plastik helvede indvendigt, for lidt plads og for høj pris ift Enyaq
Det især, men også det fact at Q4 var UMULIG at få fingrende i da jeg skulle have bil.
Hvis man er en sucker for lækker kabine så mener jeg rækkefølgen er:
1) iX3
2) Enyaq
3) GLB/GLA
4) ID.4 / Q4

Mine erindringer om Volvo og Polestar er at de også rangerer højt på den liste der.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 13. aug 2023, 09:58
af _Jensen
Anfægter ikke rækkefølgen. Men IMO er der sindsygt at Skoda har bedre kabinekvalitet end VW. Det er ud over min fatteevne.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 13. aug 2023, 14:54
af jansom
_Jensen skrev:Anfægter ikke rækkefølgen. Men IMO er der sindsygt at Skoda har bedre kabinekvalitet end VW. Det er ud over min fatteevne.
Og Cupra slår dem begge

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 13. aug 2023, 15:36
af Nicklossi
jansom skrev:
13. aug 2023, 14:54
_Jensen skrev:Anfægter ikke rækkefølgen. Men IMO er der sindsygt at Skoda har bedre kabinekvalitet end VW. Det er ud over min fatteevne.
Og Cupra slår dem begge
Og du er ikke biased, vel? :lol:

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 13. aug 2023, 16:40
af jansom
Nicklossi skrev:
jansom skrev:
13. aug 2023, 14:54
_Jensen skrev:Anfægter ikke rækkefølgen. Men IMO er der sindsygt at Skoda har bedre kabinekvalitet end VW. Det er ud over min fatteevne.
Og Cupra slår dem begge
Og du er ikke biased, vel? Billede
Næ det mener jeg ikke. Jeg har prøvet masser af biler fra de tre mærker da jeg sidst handlede bil og endte med at købe min Born. VW kan slet slet ikke være med. Det er måske mere lige med Skoda, men ikke hvis du kigger på prisklasser. Jeg gav 280.000 kr for min Born. Ingen bil fra Skoda til samme pris og årgang kan slå den på kabine kvalitet. Det er ganske sikkert.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 14. aug 2023, 15:53
af GaSelle
De har jo heller ikke en "ID.3" variant i deres sortiment. Jeg er enig i, at Enyaq, især Sport Line, er lysår mere lækker end en ID.4.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 07:07
af TorbenRasmussen
Kigger noget mere seriøst på iX3 disse dage. Har fundet tre der passer til temperamentet (magen til Tonnys) med 10k på klokken. Nogen forbehold ift rækkevidde eller afsindige bugs I vil byde ind med?

Jeg kan ikke blive klog på: har den varmepumpe? Der står “el-kabinevarmer” i beskrivelserne for de 2022-modeller jeg ser på. Eksempelvis https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/i ... re_listing

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 08:37
af DanielB12
Har ikke hørt om at de ikke skulle have varmepumpe, men kan selvfølgelig godt være hvis det er en tysker.

Du kan slå stelnummer op på https://www.mdecoder.com/

Efter små 20.000 km i vores, har jeg endnu ikke oplevet nogle decideret bugs eller ting der irriterer grænseløst. Tværtimod 😍
Jeg bliver dagligt imponeret over hvor godt ACC fungerer, og at man snildt kan køre hele ture uden at røre hverken bremser eller speeder.. selv uden du har gps aktiverer, bremser den ned når du skal dreje af, i rundkørsler etc. Det er virkelig en fryd.

Største irritation er at bremserne har tendens til at larme ved start/stop og at stikket til traileren sidder utrolig tæt på kofangeren, så det er bøvlet at sætte især 13 polet ind og få vredet godt.
Men det er til at overleve, begge ting.


Rækkevidde er den også god. Jeg ligger på de her 15-16 kWh/100km her om sommeren til/fra arbejde af motorvej på Køgebugtmotorvejen. Om vinteren har jeg ikke så megen erfaring endnu, men var omkring 20.. jeg kører rimelig pænt og altid bare på fartgrænsen.. men vil gerne først ud af krydset..

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 08:40
af HansH
DanielB12 skrev:
23. sep 2023, 08:37
.. selv uden du har gps aktiverer, bremser den ned når du skal dreje af, i rundkørsler etc. Det er virkelig en fryd.
Jeg er med på at den kan finde ud af at bremse, når den er på vej mod en rundkørsel eller et T-kryds.
Men så kan den vel heller ikke mere uden at kende din destination ?

@TorbenRasmussen - do it. Det er en morderlig fin bil ! Jeg tror hurtigt du glemmer din V60er når du har fået sådan en iX3 lækkerbisken i garagen.

BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 09:05
af TorbenRasmussen
Det tog lige lidt tid at finde sig til rette i, at accelerationen ikke bliver bedre og den er mindre stabil i sving. Resten har jeg forventning om bliver en opgradering. Naboen har en grå Charged, så jeg har kunne varme lidt op til skiftet ved at køre med ham af og til…

Jeg ved ikke om man kan risikere at der er forskel på en dansk og tysk Charged Plus. Der er kun 3 annoncer på iX3 på Bilbasen, der specifikt nævner “varmepumpe” og BMW skriver det heller ikke selv på deres hjemmeside. Det er hvad det er - enten har ingen brugte modeller det, eller også har alle det nok

Jeg fik i øvrigt et friskt bud fra Tesla i sidste uge, da vi igen lige skulle lugte en sidste gang til en Y’er. 240.000 bød de. Altså 120.000 mindre end i juni.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 09:15
af DanielB12
HansH skrev:
23. sep 2023, 08:40
DanielB12 skrev:
23. sep 2023, 08:37
.. selv uden du har gps aktiverer, bremser den ned når du skal dreje af, i rundkørsler etc. Det er virkelig en fryd.
Jeg er med på at den kan finde ud af at bremse, når den er på vej mod en rundkørsel eller et T-kryds.
Men så kan den vel heller ikke mere uden at kende din destination ?.
Den er ikke synsk, endnu 😂

Men kører du af en vej, og der kommer en sidevej længere fremme og du blinker, så sænker den også farten så du kan tage svinget - givet der ikke er modkørende hvis det er et venstresving - uden selv at regulere hastigheden.

Det kræver selvfølgelig at vejen er i navigationen.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 09:22
af HansH
DanielB12 skrev:
23. sep 2023, 09:15
.. kører du af en vej, og der kommer en sidevej længere fremme og du blinker, så sænker den også farten så du kan tage svinget - givet der ikke er modkørende hvis det er et venstresving - uden selv at regulere hastigheden.
Tjek. Det er smart 👍

Det er jeg faktisk ikke sikker på om Enyaq'ens auto-rekup kan finde ud af. Skal jeg da lige have testet..

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 11:47
af HansH
HansH skrev:
23. sep 2023, 09:22
DanielB12 skrev:
23. sep 2023, 09:15
.. kører du af en vej, og der kommer en sidevej længere fremme og du blinker, så sænker den også farten så du kan tage svinget - givet der ikke er modkørende hvis det er et venstresving - uden selv at regulere hastigheden.
Det er jeg faktisk ikke sikker på om Enyaq'ens auto-rekup kan finde ud af. Skal jeg da lige have testet..
Det kan den ikke. iX3 vs Enyaq 1-0 .. :)

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 12:20
af DanielB12
HansH skrev:
23. sep 2023, 11:47
HansH skrev:
23. sep 2023, 09:22
DanielB12 skrev:
23. sep 2023, 09:15
.. kører du af en vej, og der kommer en sidevej længere fremme og du blinker, så sænker den også farten så du kan tage svinget - givet der ikke er modkørende hvis det er et venstresving - uden selv at regulere hastigheden.
Det er jeg faktisk ikke sikker på om Enyaq'ens auto-rekup kan finde ud af. Skal jeg da lige have testet..
Det kan den ikke. iX3 vs Enyaq 1-0 .. :)
😅 fedt du lige testede det.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 12:32
af TorbenRasmussen
Volvoen tager også sving mv med den hastighed den mener er rigtig. Det er dog oftest fuld hastighed Rundkørsel med 80 km/t er spændende.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 13:21
af DanielB12
TorbenRasmussen skrev:
23. sep 2023, 12:32
Volvoen tager også sving mv med den hastighed den mener er rigtig. Det er dog oftest fuld hastighed BilledeBillede Rundkørsel med 80 km/t er spændende.
Det gjorde vores A4'er også.. det gør den imo praktisk talt ubrugelig... I bimmeren er det rimelig tilpasset - omkring 29-39 km/t sådan umiddelbart, så man ikke flyver rundt.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 14:38
af HansH
TorbenRasmussen skrev:
23. sep 2023, 12:32
Volvoen tager også sving mv med den hastighed den mener er rigtig. Det er dog oftest fuld hastighed BilledeBillede Rundkørsel med 80 km/t er spændende.
Men... den har vi jo haft oppe og vende før.
Skyldes det ikke sløje kortdata .. og ikke bilens software ?

Jeg kan i hvert fald konstatere, at hvis man aktiverer "Hensyntagen til vejens forløb" under ACC settings i Enyaq'en, så klarer den mange sving og rundkørsler fint og nydeligt, med samme hastighed som man selv ville være kørt igennem med ..... mens andre tages med alt for høj fart. Og min erfaring er, at det er helt konsekvent hvor det virker og hvor det ikke virker.
Jeg er en overbevist discipel for dem der prædiker at disse forhold må tilskrives kortdata.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 14:51
af DanielB12
Håber da bestemt at systemet, i VAG, er forbedret i en ny Enyaq end i vores A4 som vist, sammen med
Q7, var en af de første modeller til at få det.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 15:14
af HansH
Tja... jamen det tror jeg da næsten. At de har udviklet videre på det. Eller - hvad ved jeg om det ?

Men hvis inddata er skrald, så kan den kværn du kører det igennem jo være nok så god .. det kan ikke redde output'et.
Lidt ligesom med ejendomsvurderingssystemet. For nu at drage en aktuel parallel. Også for at mudre trådene totalt sammen! :lol:

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 15:32
af DanielB12
HansH skrev:
23. sep 2023, 15:14
Tja... jamen det tror jeg da næsten. At de har udviklet videre på det. Eller - hvad ved jeg om det ?

Men hvis inddata er skrald, så kan den kværn du kører det igennem jo være nok så god .. det kan ikke redde output'et.
Lidt ligesom med ejendomsvurderingssystemet. For nu at drage en aktuel parallel. Også for at mudre trådene totalt sammen! :lol:
Så var det bare alle rundkørsler jeg kørte igennem
Der havde ringe data 😂😅

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 15:41
af HansH
DanielB12 skrev:
23. sep 2023, 15:32
Så var det bare alle rundkørsler jeg kørte igennem
Der havde ringe data 😂😅
:lol:

Ja det tror jeg gerne. Totalt sus hood du bor i jo.. :D

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 23. sep 2023, 22:18
af KMDTHY
HansH skrev:
23. sep 2023, 11:47
HansH skrev:
23. sep 2023, 09:22
DanielB12 skrev:
23. sep 2023, 09:15
.. kører du af en vej, og der kommer en sidevej længere fremme og du blinker, så sænker den også farten så du kan tage svinget - givet der ikke er modkørende hvis det er et venstresving - uden selv at regulere hastigheden.
Det er jeg faktisk ikke sikker på om Enyaq'ens auto-rekup kan finde ud af. Skal jeg da lige have testet..
Det kan den ikke. iX3 vs Enyaq 1-0 .. :)
Den gør det modsatte..... er Travel Assist aktiv og man blinker til venstre... så øger den farten fordi den tror man vil overhale... :?

BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 24. sep 2023, 07:45
af Monze1980
Sving går ret fint ift. tilpasning af hastighed i vores Enyaq, synes jeg. Dog kan 35 km/t godt være en kende for hurtigt i rundkørsler.

Hvis vi blot blinker, tilpasser Enyaq ikke hastighed til næste vej til den respektive side.
Det kræver at der er sat destination ind i navigationen, men så tilpasser den også hastigheden til at kunne svinge, når navigationen mener der skal drejes jf. den rute, der er planlagt.

Jeg synes dog ofte at hastigheden i svingene er lige hurtig nok, så jeg bremser oftest manuelt også.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 24. sep 2023, 14:44
af DanielB12
Der egentlig underligt, at sådan noget behovs-styret ting ikke er mere udbredt og avanceret..

iX3'eren har det en lille bitte smule - den kan tænde 180° kameraet ved indlagte GPS-punkter, eller rulle vinduet ned.. og tænde varmen under xx grader..
Tesla er vist en my mere avanceret..

Men f.eks. til ACC'en.. vi har et sving lige ved os hvor man må kører 80 igennem det - det kan man også godt.. men nogen mener det er mere komfortabelt og sidde i passagersædet hvis man kører 60 som er anbefalet..
Hvis man ALTID gør det, så burde den jo lige spørge "Hey, hvad med at vi bare altid sætter ACC'en til 60 i det her sving?"..

Man man har jo en faste profiler allerede.. og den har al dataen

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 24. sep 2023, 19:38
af TorbenRasmussen
Jeg tester rækkevidden på iX3’eren fredag. Vi var på efterskolernes dag i dag og da vi parkerede skabte det dette trekløver… it’s meant to be.
Billede

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 26. sep 2023, 09:00
af GaSelle
Nu nævner du selv, at din nabo har en Charged (M Sport?). Føl lige rigtigt efter mht. sæderne ift. Charged Plus; der er ret stor forskel. Jeg er blevet gjort til grin mere end en gang pgra. af det påstulat, men især på det amerikanske X3 forum er holdningen den samme, at sæderne med Sensatec i Charged er mere komfortable/bløde end sæderne med Vanesca (eller hvad et hedder) i Plus. Jeg sidder decideret dårligt (mere "på" end "i" sædet) i en Plus; men det er jo ikke to mennesker, der er ens bygget - bare et råd.

Ellers er det bare at få handlet; det er dæleme en fin bil til prisen. Jeg har ikke fået øje på noget jeg hellere vil have, og det behov begynder ellers hurtigt at opstå, når jeg skifter bil normalt :D Ang. "stabilitet i sving" så vær opmærksom på, at den har adaptiv undervogn, så undervognen er hårdere i "Sport" end "Comfort" fx.

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 26. sep 2023, 11:13
af DanielB12
GaSelle skrev:
26. sep 2023, 09:00

Ellers er det bare at få handlet; det er dæleme en fin bil til prisen. Jeg har ikke fået øje på noget jeg hellere vil have, og det behov begynder ellers hurtigt at opstå, når jeg skifter bil normalt :D Ang. "stabilitet i sving" så vær opmærksom på, at den har adaptiv undervogn, så undervognen er hårdere i "Sport" end "Comfort" fx.
Har alle LCI ikke det? Men det så bare er tilkøb ift at aktivere det?

Har du aktiveret det? Synes man hører lidt forskelligt ift om det giver noget ekstra eller ej..

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 26. sep 2023, 11:40
af mobworld
DanielB12 skrev:
26. sep 2023, 11:13
Har alle LCI ikke det? Men det så bare er tilkøb ift at aktivere det?

Har du aktiveret det? Synes man hører lidt forskelligt ift om det giver noget ekstra eller ej..
Alle LCI'er har adaptiv undervogn, forstået på den måde at den kan sættes til Sport eller Comfort (enten eller).

Derudover kan man tilkøbe M-adaptiv undervogn som 'Functions On Demand'. Denne tilpasser sig dynamisk mens du ruller adsted med armen i karmen og blondie ved siden af.

Om det er pengene værd, aner jeg ikke

Re: BMW IX3 rækkevidde erfaring

: 26. sep 2023, 11:58
af DanielB12
mobworld skrev:
26. sep 2023, 11:40
DanielB12 skrev:
26. sep 2023, 11:13
Har alle LCI ikke det? Men det så bare er tilkøb ift at aktivere det?

Har du aktiveret det? Synes man hører lidt forskelligt ift om det giver noget ekstra eller ej..
Alle LCI'er har adaptiv undervogn, forstået på den måde at den kan sættes til Sport eller Comfort (enten eller).

Derudover kan man tilkøbe M-adaptiv undervogn som 'Functions On Demand'. Denne tilpasser sig dynamisk mens du ruller adsted med armen i karmen og blondie ved siden af.

Om det er pengene værd, aner jeg ikke
Ah har ikke lagt mærke til forskellen mellem comfort og sport i vores..