En uge med E-UP

Stedet hvor der snakkes VAG biler
erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af erlingvj » 19. dec 2014, 15:20

koden skrev:
Det er lidt sjovt at rykke fra de store audi'er og lign. :-).
E-up går til 100 km/h på 12 - 13 sekunder.
Findes der en Audi der er SÅ langsom?

De gider bare ikke lege med en Up!

CarbonCarsten
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 29. jul 2008, 10:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: En uge med E-UP

Indlæg af CarbonCarsten » 19. dec 2014, 19:09

Hvis det er lyskryds vi taler om er det fra 0 til 50 kmt. Og der er der ikke mange der kan følge med.....

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: En uge med E-UP

Indlæg af ABT » 19. dec 2014, 19:19

Kan du sige T E S L A :mrgreen:

Men nej, der er skub en elbil..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af GranTurismo » 19. dec 2014, 19:31

CarbonCarsten skrev:Hvis det er lyskryds vi taler om er det fra 0 til 50 kmt. Og der er der ikke mange der kan følge med.....
Det vil jeg nu påstå at de fleste kan...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Tonny » 19. dec 2014, 19:45

GranTurismo skrev:
CarbonCarsten skrev:Hvis det er lyskryds vi taler om er det fra 0 til 50 kmt. Og der er der ikke mange der kan følge med.....
Det vil jeg nu påstå at de fleste kan...
Jeg skal ikke sige at det her er 100% korrekt, meeen ;)


Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Villanyi » 19. dec 2014, 20:25

Jeg skal ikke sige at det her er 100% korrekt, meeen ;)
Den er god nok.
Vi lavede også den test ude hos os dengang E-up blev lanceret.

Men altså, det gælder kun i tørvejr.
For ligeså snart der er lidt frisk dug på vejbanen så kan den slet ikke stå fast :mrgreen:
Mvh.
Micki


Das Auto

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af koden » 19. dec 2014, 21:03

Ja der skal være tørt ellers fedter de små cykelhjul bare rundt.

0-100 mener jeg er 10 sek.
men det er også lige meget det er 0-60 vi taler om.

I glemmer en vigtig ting.

Målte 0-100 tider er jo udført af en der kan skifte gear rigtigt og på de rigtige tidspkt.
Hvor mange kan lige det?

I en E-UP kan alle for der er ikke noget gearskift :-)

Skulle man endelig have en automatgears bil, så er de jo sådan indrettet at du har foden på bremsen indtil du flytter den til speeder.

I en Elbil har du foden på speeder hele tiden...
Den tid en aut. gear kører bruger på at flytte foden til speeder, da er elbilen væk :-)

Filmen ovenover viser det meget godt.

Brugeravatar
Nic
Medlem
Indlæg: 643
Tilmeldt: 17. sep 2008, 09:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nyk F
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Nic » 19. dec 2014, 21:45

Kan man ikke bremse med venstre fod og gi gas med højre.
Eller har alle med aut gear amputeret det ene ben

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af koden » 19. dec 2014, 21:49

Nic skrev:Kan man ikke bremse med venstre fod og gi gas med højre.
Eller har alle med aut gear amputeret det ene ben
sagtens... nu nævnte jeg bare hvad der var almindeligt....

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af GranTurismo » 19. dec 2014, 22:52

koden skrev:Ja der skal være tørt ellers fedter de små cykelhjul bare rundt.

0-100 mener jeg er 10 sek.
men det er også lige meget det er 0-60 vi taler om.

I glemmer en vigtig ting.

Målte 0-100 tider er jo udført af en der kan skifte gear rigtigt og på de rigtige tidspkt.
Hvor mange kan lige det?

I en E-UP kan alle for der er ikke noget gearskift :-)

Skulle man endelig have en automatgears bil, så er de jo sådan indrettet at du har foden på bremsen indtil du flytter den til speeder.

I en Elbil har du foden på speeder hele tiden...
Den tid en aut. gear kører bruger på at flytte foden til speeder, da er elbilen væk :-)

Filmen ovenover viser det meget godt.
I en spurt fra 0-50 eller 0-60 kan de fleste biler med manuelt gear vist nøjes med første gear.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Mikael M109R » 20. dec 2014, 11:42

Den er hurtig ude af starthullerne, jeg morede mig kosteligt over effekten, ud af et lyskryds kunne ingen følge den. Husk du har fuld drejningsmoment fra start, den skal ikke op i omdrejninger først, tag ud og prøv i bliver overrasket!
Jeg har både en Diesel med stort drejningsmoment og en V6`er med multitronic, og de kan bestemt ikke være med ud af lyskrydset. At den så hurtigt taber pusten er en anden sag ;)

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af JGGH » 23. dec 2014, 14:08

Dagens strøm priser :lol: :geek: :P :o

Minus(-) = med penge for at bruge strøm.

DKK/MWh




23-12-2014

DK1

kl - kl kr.
00 - 01 -0,22
01 - 02 -7,14
02 - 03 -15,32
03 - 04 -14,58
04 - 05 -14,13
05 - 06 -14,51
06 - 07 72,23
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

Brugeravatar
JanE
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 3. aug 2008, 22:25
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: En uge med E-UP

Indlæg af JanE » 25. dec 2014, 10:18

Super med lidt elbils debat..... har kørt e-up! i næste 1 år og over 20.000 km er meget tilfreds, kik med her https://www.facebook.com/groups/1454263331467023/
M.v.h Jan

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Aeggos » 25. dec 2014, 18:59

Det lyder lidt mærkeligt at den sku kunne trække fra en 200+ hestes bil noget sted i rpm.

Hvis du i en diesel eller benz bil timer dit rpm i 1. Gear eller har Launch control, så må det jo udelukkende handle om at den står bedre fast eller vejer mindre for så har den rigtige bil jo det "dobbelte" i moment fra første sekund

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: En uge med E-UP

Indlæg af ABT » 25. dec 2014, 19:24

Aeggos skrev:Det lyder lidt mærkeligt at den sku kunne trække fra en 200+ hestes bil noget sted i rpm.

Hvis du i en diesel eller benz bil timer dit rpm i 1. Gear eller har Launch control, så må det jo udelukkende handle om at den står bedre fast eller vejer mindre for så har den rigtige bil jo det "dobbelte" i moment fra første sekund
Du har tydeligvis ikke prøvet at køre i en el-bil endnu.. ;)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Aeggos » 25. dec 2014, 20:56

Nej endnu ikke.. men det må vel betyde at de har et enormt moment i de lave rpm?

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Avantismo » 25. dec 2014, 21:12

Korrekt.

Fra 0-50 km/t kan næsten intet følge med..
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af ph » 26. dec 2014, 00:16

Med mindre at en E-up har træk på alle hjul
Er det så kun mig der ikke forstår hvordan en E-up kan overføre mere effekt til vejen end en hvilkensomhelst benzin/dieselbil
Der må da være et hav a 4x4 biler som trækker fra den
En alm. Up står da stortset lige så dårligt fast som en lupo3l. =ALT burde kunne trække fra den
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
JanE
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 3. aug 2008, 22:25
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: En uge med E-UP

Indlæg af JanE » 26. dec 2014, 10:59

Som skrevet tidligere har jeg en e-up! og har kørt over 20.000 km i den. Bilen vejer 1250 Kg og har 82 Hk det giver ikke nogen vilde præstationer men da det er en elektro motor har den 210 Nm og 82 Hk fra 0 omdr/min. og kun 1 gear fremad, det giver en pokkers god acceleration fra 0-50/60 km/t, derfor føles bilen rigtigt sjov og hurtig når du feks. kører i bytrafikken hvor farten typisk ikke når over de 60 km/t.

e-up! er meget hurtigere en de fleste alm. biler i bytrafikken, og hænger fin på en hurtig bil op til de 50 km/t men der stopper det så også :-) jeg har fået hidset en del mænd op i deres hurtige biler rundt i Odense da de ikke helt forstår hvorfor den lille up! var så hurtigt :-)

@ph, prøv en elbil ved en af forhandlerne rundt i landet så har du selv prøvet !
M.v.h Jan

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af koden » 26. dec 2014, 13:51

PH: Kun en måde at finde ud af det... prøv det.
BMW 530D kunne ikke følge med forleden...slet ikke... :-)

Nu er det minus 9 grader.... ikke særligt godt for rækkevidden skal jeg hilse at sige.
Så det er der problemet stadig ligger... vi skal have noget mere strøm pr. ladning.

En benzinbil bruger selvfølgelig også meget mere brændstof ved -9 grader.
Men den har jo også fra start en 500 km. rækkevidde.

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: En uge med E-UP

Indlæg af Josl » 26. dec 2014, 14:07

Her er et billede der giver den gode grund til hvorfor en elbil kan tvære temmelig mange almindelige biler ud fra et lyskryds.

Kurven er desværre fra en Tesla, men en e-Up har samme kurve, tallene er bare ikk ligeså høje. Læg mærke til at allerede fra 1. omdrejning smider den (Tesla i det her tilfælde) 600 (!) Nm i vejen, en e-Up vil så smide 210Nm fra 1. omdrejning.
Den forklarer så også hvorfor en Tesla stadig kan have 700hk på papiret, men ikke kan køre mere end 250 km/t. Det er fordi hestene ikke ligger langt ude i omdrejningerne som på en diesel/benzin motor og så iøvrigt fordi den ikke har en gearkasse :)

Kunne desværre ikk finde et for e-up
Vedhæftede filer
Tesla Model S Power and Torque.png
Fra Tesla. Samme slags kurve for en e-Up!
Tesla Model S Power and Torque.png (65.37 KiB) Vist 683 gange
"Hvor blev min signatur af?"

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af The Micktrix / Dk » 27. dec 2014, 00:30

Men hvis du tag hvilken som helts diesel bil, BMW/Mercedes/Audi og smider den i D, foden på bremsen og så holder den på 2500 omd og fyre den af. Så smider de os plus 500 Nm og det uden de blinker i esp eller noget. Så er de os mindst lige så hurtig som sådan en E-Up da. Og det ligegyldig om det på våd vej eller ej ;)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af JGGH » 27. dec 2014, 08:35

Josl skrev:Her er et billede der giver den gode grund til hvorfor en elbil kan tvære temmelig mange almindelige biler ud fra et lyskryds.

Kurven er desværre fra en Tesla, men en e-Up har samme kurve, tallene er bare ikk ligeså høje. Læg mærke til at allerede fra 1. omdrejning smider den (Tesla i det her tilfælde) 600 (!) Nm i vejen, en e-Up vil så smide 210Nm fra 1. omdrejning.
Den forklarer så også hvorfor en Tesla stadig kan have 700hk på papiret, men ikke kan køre mere end 250 km/t. Det er fordi hestene ikke ligger langt ude i omdrejningerne som på en diesel/benzin motor og så iøvrigt fordi den ikke har en gearkasse :)

Kunne desværre ikk finde et for e-up
De smider mere i vejen da de reduktion på. En typisk elbil motor løber over 12000 omdrejninger
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af koden » 27. dec 2014, 17:15

The Micktrix / Dk skrev:Men hvis du tag hvilken som helts diesel bil, BMW/Mercedes/Audi og smider den i D, foden på bremsen og så holder den på 2500 omd og fyre den af. Så smider de os plus 500 Nm og det uden de blinker i esp eller noget. Så er de os mindst lige så hurtig som sådan en E-Up da. Og det ligegyldig om det på våd vej eller ej ;)
Når man er 25+ så synes man ikke det er så fedt at holde ved lyskryds med en kasse møtriker skramlende rundt med 2500 omdr.
Fordel ved elbil er jo netop at man bare rykker uden støj og alle mulige forberedelser.

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af The Micktrix / Dk » 28. dec 2014, 02:30

koden skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Men hvis du tag hvilken som helts diesel bil, BMW/Mercedes/Audi og smider den i D, foden på bremsen og så holder den på 2500 omd og fyre den af. Så smider de os plus 500 Nm og det uden de blinker i esp eller noget. Så er de os mindst lige så hurtig som sådan en E-Up da. Og det ligegyldig om det på våd vej eller ej ;)
Når man er 25+ så synes man ikke det er så fedt at holde ved lyskryds med en kasse møtriker skramlende rundt med 2500 omdr.
Fordel ved elbil er jo netop at man bare rykker uden støj og alle mulige forberedelser.
Der sku ikke mange møtrikker som skramler rundt på en række 6`er eller v6 diesel. Kom nu ind i kampen ik !
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af koden » 28. dec 2014, 11:04

The Micktrix / Dk skrev:
koden skrev:
The Micktrix / Dk skrev:Men hvis du tag hvilken som helts diesel bil, BMW/Mercedes/Audi og smider den i D, foden på bremsen og så holder den på 2500 omd og fyre den af. Så smider de os plus 500 Nm og det uden de blinker i esp eller noget. Så er de os mindst lige så hurtig som sådan en E-Up da. Og det ligegyldig om det på våd vej eller ej ;)
Når man er 25+ så synes man ikke det er så fedt at holde ved lyskryds med en kasse møtriker skramlende rundt med 2500 omdr.
Fordel ved elbil er jo netop at man bare rykker uden støj og alle mulige forberedelser.
Der sku ikke mange møtrikker som skramler rundt på en række 6`er eller v6 diesel. Kom nu ind i kampen ik !
Så har du ikke hørt min v6 diesel.... :-) selv de nye kan man høre.

Du skulle også bare forstå at de færeste sidder og holder den på 2500 omdr. Ved et lyskryds.

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af holberg19 » 28. dec 2014, 12:17

Hold nu kæft hvor er det åndssvagt :lol:

Stop jer selv.

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af koden » 28. dec 2014, 18:14

holberg19 skrev:Hold nu kæft hvor er det åndssvagt :lol:

Stop jer selv.
Ja enig. Godt nytår....

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af The Micktrix / Dk » 28. dec 2014, 23:52

Der er jo os sket lidt siden 2000 ;) Godt nytår :)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

koden
Nyt medlem
Indlæg: 434
Tilmeldt: 18. nov 2008, 11:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 72 times

Re: En uge med E-UP

Indlæg af koden » 14. jan 2015, 11:47

ja der er heldigvis sket meget siden 2000 og derfor har jeg også sendt den retur til Tyskland
Skat sendte en dejlig pose penge...ellers sjældent man får noget fra dem.. :-)

Men synes nu stadig de nye dieseler kan høres..
nå men jeg er nok bare blevet gammel og efter 10 år med diesel er jeg på benzinvognen igen (samt EL :-)

Med hensyn til E-up har jeg nu fået aktiveret min car-net konto og hentet e-remote app. så man kan styre sin opladning, opvarmning af bil o.s.v.
Det fungerer rigtig godt og er genialt...bortset fra at man nu er totalt overvåget :-)

Så venter jeg bare på nogle bedre batterier.

Tog lige en ekstra måned med Up'en...har svært ved at aflevere den må jeg indrømme.
Er meget meget begejstret, som jeg vist har sagt før

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"