E-up går til 100 km/h på 12 - 13 sekunder.koden skrev:
Det er lidt sjovt at rykke fra de store audi'er og lign. .
Findes der en Audi der er SÅ langsom?
De gider bare ikke lege med en Up!
E-up går til 100 km/h på 12 - 13 sekunder.koden skrev:
Det er lidt sjovt at rykke fra de store audi'er og lign. .
Det vil jeg nu påstå at de fleste kan...CarbonCarsten skrev:Hvis det er lyskryds vi taler om er det fra 0 til 50 kmt. Og der er der ikke mange der kan følge med.....
Jeg skal ikke sige at det her er 100% korrekt, meeenGranTurismo skrev:Det vil jeg nu påstå at de fleste kan...CarbonCarsten skrev:Hvis det er lyskryds vi taler om er det fra 0 til 50 kmt. Og der er der ikke mange der kan følge med.....
Den er god nok.Jeg skal ikke sige at det her er 100% korrekt, meeen
sagtens... nu nævnte jeg bare hvad der var almindeligt....Nic skrev:Kan man ikke bremse med venstre fod og gi gas med højre.
Eller har alle med aut gear amputeret det ene ben
I en spurt fra 0-50 eller 0-60 kan de fleste biler med manuelt gear vist nøjes med første gear.koden skrev:Ja der skal være tørt ellers fedter de små cykelhjul bare rundt.
0-100 mener jeg er 10 sek.
men det er også lige meget det er 0-60 vi taler om.
I glemmer en vigtig ting.
Målte 0-100 tider er jo udført af en der kan skifte gear rigtigt og på de rigtige tidspkt.
Hvor mange kan lige det?
I en E-UP kan alle for der er ikke noget gearskift
Skulle man endelig have en automatgears bil, så er de jo sådan indrettet at du har foden på bremsen indtil du flytter den til speeder.
I en Elbil har du foden på speeder hele tiden...
Den tid en aut. gear kører bruger på at flytte foden til speeder, da er elbilen væk
Filmen ovenover viser det meget godt.
Du har tydeligvis ikke prøvet at køre i en el-bil endnu..Aeggos skrev:Det lyder lidt mærkeligt at den sku kunne trække fra en 200+ hestes bil noget sted i rpm.
Hvis du i en diesel eller benz bil timer dit rpm i 1. Gear eller har Launch control, så må det jo udelukkende handle om at den står bedre fast eller vejer mindre for så har den rigtige bil jo det "dobbelte" i moment fra første sekund
De smider mere i vejen da de reduktion på. En typisk elbil motor løber over 12000 omdrejningerJosl skrev:Her er et billede der giver den gode grund til hvorfor en elbil kan tvære temmelig mange almindelige biler ud fra et lyskryds.
Kurven er desværre fra en Tesla, men en e-Up har samme kurve, tallene er bare ikk ligeså høje. Læg mærke til at allerede fra 1. omdrejning smider den (Tesla i det her tilfælde) 600 (!) Nm i vejen, en e-Up vil så smide 210Nm fra 1. omdrejning.
Den forklarer så også hvorfor en Tesla stadig kan have 700hk på papiret, men ikke kan køre mere end 250 km/t. Det er fordi hestene ikke ligger langt ude i omdrejningerne som på en diesel/benzin motor og så iøvrigt fordi den ikke har en gearkasse
Kunne desværre ikk finde et for e-up
Når man er 25+ så synes man ikke det er så fedt at holde ved lyskryds med en kasse møtriker skramlende rundt med 2500 omdr.The Micktrix / Dk skrev:Men hvis du tag hvilken som helts diesel bil, BMW/Mercedes/Audi og smider den i D, foden på bremsen og så holder den på 2500 omd og fyre den af. Så smider de os plus 500 Nm og det uden de blinker i esp eller noget. Så er de os mindst lige så hurtig som sådan en E-Up da. Og det ligegyldig om det på våd vej eller ej
Der sku ikke mange møtrikker som skramler rundt på en række 6`er eller v6 diesel. Kom nu ind i kampen ik !koden skrev:Når man er 25+ så synes man ikke det er så fedt at holde ved lyskryds med en kasse møtriker skramlende rundt med 2500 omdr.The Micktrix / Dk skrev:Men hvis du tag hvilken som helts diesel bil, BMW/Mercedes/Audi og smider den i D, foden på bremsen og så holder den på 2500 omd og fyre den af. Så smider de os plus 500 Nm og det uden de blinker i esp eller noget. Så er de os mindst lige så hurtig som sådan en E-Up da. Og det ligegyldig om det på våd vej eller ej
Fordel ved elbil er jo netop at man bare rykker uden støj og alle mulige forberedelser.
Så har du ikke hørt min v6 diesel.... selv de nye kan man høre.The Micktrix / Dk skrev:Der sku ikke mange møtrikker som skramler rundt på en række 6`er eller v6 diesel. Kom nu ind i kampen ik !koden skrev:Når man er 25+ så synes man ikke det er så fedt at holde ved lyskryds med en kasse møtriker skramlende rundt med 2500 omdr.The Micktrix / Dk skrev:Men hvis du tag hvilken som helts diesel bil, BMW/Mercedes/Audi og smider den i D, foden på bremsen og så holder den på 2500 omd og fyre den af. Så smider de os plus 500 Nm og det uden de blinker i esp eller noget. Så er de os mindst lige så hurtig som sådan en E-Up da. Og det ligegyldig om det på våd vej eller ej
Fordel ved elbil er jo netop at man bare rykker uden støj og alle mulige forberedelser.
Ja enig. Godt nytår....holberg19 skrev:Hold nu kæft hvor er det åndssvagt
Stop jer selv.