Forbudt - Puhaa - Bilvask

Stedet hvor der snakkes VAG biler
nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af nielshm » 26. apr 2015, 13:59

Sjældent har jeg oplevet et år som har budt på så mange 1. aprilsnare. Hver dag sin hovedrysten.
Bilvaskforbuddet fra Sverige som "selvfølgelig" skal udføres i en dansk version også.
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-04 ... -i-danmark

Jeg ville ikke blive et øjeblik overrasket hvis det pludselig er en dansk realitet også. Måske vanen tro, i en ENDNU MERE sindsyg udgave, da Danmark helst skal være foregangsland for alt.
Med Dansk Naturfredningsforening inde over, så rækker fantasien ikke til, hvad det kan ende med. Tænke bare på havebænken og æbletræet som stod inden for kystbeskyttelseslinjen...

Og så det allermest fundamentale: Hvordan vasker I bil, og skyller I nogen former for olie og tungmetaller af, som en ordentlig regnbyge alligevel ikke ville gøre?
Jeg håndvasker konsekvent bilen og bruger højttryksrenser, men jeg ligger da ikke på maven og ordner bundkarret og oliefilteret og batteriet.
Så 3 kapsler sæbe i en 20 liters spand, så vasker vi. Kom ikke og sig at det ødelægger naturen for 200 kr. pr. vask. Sådan noget bavl.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af ABT » 26. apr 2015, 14:17

Jeg synes sgu det er i orden! ;)

At tro at kemikalierne forsvinder fordi du ikke kan se dem bagefter at bilen, er vasket er sgu lidt blåøjet..
Lidt lige som de mennesker som bruger Roundup i haven og forlanger at der skal være rent drikkevand til deres egen børn og børnebørn.. :|

Jeg vasker selv bilen i regnvand og i de Svanemærkede vaskehaller som ligger rundt omkring, når den virkelig trænger og ja, bilen har da lidt vaskeridser, men den er sgu stadigvæk pæn i lakken efter godt 9 år. Den har fået voks én gang om året, heraf de 5 gange professionelt. Så den er ret let at holde ren med regnvand alene..

Jeg ikke hellig, men jeg er sgu blevet klogere med alderen og derfor handler jeg også derefter.. På trods af jeg ikke selv har børn, så skal vi lige huske på, at det handler ikke om hvad miljøet/jorden kan gøre for os, men hvordan vi behandler den i det korte tidsrum vores liv varer. At tror på at vi ingen skade gør med alt det lort vi hælder ud i naturen er naivt!

Men en alm. bilvask - uden fælgrens og andre kemikalier er nok ikke den værste synder..
Senest rettet af ABT 26. apr 2015, 14:23, rettet i alt 2 gange.
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af nielshm » 26. apr 2015, 14:23

Når jeg vasker bilen på overfladen, alt lakeret metal, hjulkasser og fælge. Hvad skulle der lige være galt med det?
Når bilen kører på vejen og og det regner godt, så slår regnvandet jo også alverdens ting af som sidder under bunden og under motoren, noget som jeg aldrig vasker på derhjemme.
Dæk og bremsebelægninger slides jo af ude på vejen og føres bort med regnvandet til grøfter og åer.

3 kapsler sæbe i en spand, det rækker ikke langt i sammenligning med hvad husstanden ellers forbruger af vaskemidler, det ender jo alligevel samme sted.
Så hvorfor skal bilen pludselig være sorteper?

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Decipher » 26. apr 2015, 14:25

For min skyld ingen alarm, NÅR staten så har etableret tilstrækkeligt mange vaskepladser, der kan benyttes for et beskedent beløb. Jeg vasker i de gamles indkørsel, men kun fordi jeg ikke har andre steder at gøre det...

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af ABT » 26. apr 2015, 14:31

Nå Niels, du kom først.. :)

Du har ret mht alm. bilvask, men jeg får "ondt" når der kommer gang i "overdreven" brug af kemikalier som f.eks. fælgrens, tjærerens osv. på alm. grund/indkørsel, hvor hele pisset bare render ned i jorden og forurener..

Der synes jeg faktisk at det på sin plads at forbyde det. Det bør foregå i et kontrolleret miljø, hvor der er opsamling af de skadelige stoffer og ikke i indkørslen..

Så burde det også være muligt at lave og købe noget Svanmærket sæbe specielt til bilvask derhjemme.
Det ville nok også hjælpe lidt på det hele?
Decipher skrev:For min skyld ingen alarm, NÅR staten så har etableret tilstrækkeligt mange vaskepladser, der kan benyttes for et beskedent beløb. Jeg vasker i de gamles indkørsel, men kun fordi jeg ikke har andre steder at gøre det...
Du har hørt om vaskehaller, ikke? ;)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af donfetaful » 26. apr 2015, 14:42

Staten, svensk eller dansk, er jo fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde. I Nordjylland fyrer de pædagoger for i stedet at ansætte biologer til at tælle bævere. Ja, man skal fandme være flexibel i dagens Danmark. Dan Jørgensens nye lov, for at give et andet eksempel.
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7784
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af norn » 26. apr 2015, 14:52

nielshm skrev:Når jeg vasker bilen på overfladen, alt lakeret metal, hjulkasser og fælge. Hvad skulle der lige være galt med det?
Når bilen kører på vejen og og det regner godt, så slår regnvandet jo også alverdens ting af som sidder under bunden og under motoren, noget som jeg aldrig vasker på derhjemme.
Dæk og bremsebelægninger slides jo af ude på vejen og føres bort med regnvandet til grøfter og åer.

3 kapsler sæbe i en spand, det rækker ikke langt i sammenligning med hvad husstanden ellers forbruger af vaskemidler, det ender jo alligevel samme sted.
Så hvorfor skal bilen pludselig være sorteper?

Det ender jo lige præcis ikke samme sted.......

Dit spildevand inde fra huset , altså toilet , bad , køkkenvask , vaskemaskiner osv. Løber jo i en spildevandsledning og til et rensningsanlæg

Det udvendige vand , altså fra din indkørsel og tagnedløb løber jo regnvandsledningen og den løber uden om rensningsanlægget

Dette er selvf. Betinget af at du har et to-strengs kloak system
Dem der ikke har det endnu får det jo på et tidspunkt


Men det er godt nok at gå i sindsygt små sko at man ikke må vaske sin bil
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af ReneBo » 26. apr 2015, 14:58

Fandme nej om min bils lak skal smadres i en vaskehal.. Men det er ok de pumper kemikalier i jorden for at udvinde skifergas? Moral er en sjov størrelse...
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

FishyTank
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 20. mar 2013, 08:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Til venstre for middle of nowhere
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af FishyTank » 26. apr 2015, 18:04

Absolut, alt hvad der ikke ses er tilladt i Danmark. Udledning af kemikalier direkte til kysten fra cheminova. Olie spild fra olie terminaler fra shell. Tank vask fra skibe med maks 149 l kemikalier tilbage i tankene per skibs tank kun 20 km fra kysten (internationale regler), og det er inkl. bioakkumulerende stoffer.
At sige at 2-3 kapsler sæbe per vask udgør en miljøfare, jovist det gør det nok som alt andet homo sapiens foretager sig. Man skal jo ikke længere tilbage til 70'erne og den direkte udledning fra husstande i de danske søer for at se hvad direkte udledning gør, men der er vist andre steder det er mere presserende end bilvask.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life."

Mvh Morten
Hans: - Kia EV6 performance leasing, indtil Kia EV6 GT-line kommer hjem
Ex: Skoda Superb combi, 2010 170 hk DSG
Hendes: VW UP! 60 hk bmt

Brugeravatar
Poorish
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 5. apr 2015, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Luxembourg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Poorish » 26. apr 2015, 18:26

Set ud fra et syn på miljøet, så er det måske en meget god idé med en lovgivning eller opstramning på området, med bagtanke på alt det skidt og lort der findes i de fleste bilpleje produkter. Jeg fik tidligere selv vasket min bil ude hos en professionel, hvor der kun blev brugt miljøvenlige produkter og ligeledes minimalt med vand, men nu har jeg selv fået mulighed for det hjemme og skal også have købt et arsenal af produkter, men vil helt klart gå efter mere miljøvenlige produkter, dog kan jeg ikke gøre noget for at opsamle alt det vand, sæbe og lign. som forekommer. Medmindre der sidder nogle kloge hoveder derude, med en fiks lille idé?

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af ABT » 26. apr 2015, 18:29

Hold jer nu til emnet og la være med at få ondt i røven, når der ikke er nogen der er enige i at det IKKE er OK at forurene på egen grund/jord.. ;)
Man kan sikkert godt finde en (mere miljømæssig) skånsom måde at vaske sin egen fine bil derhjemme er jeg sikker på? Hvis man altså VIL?

Når det så er sagt, så er lige præcis det med fx. at udvinde skiffergas med 50-70 tons kemikalier pr. boring jo HELT UDE I HAMPEN!
Jeg støtter Greenpeace oa. imod lige præcis dette, for det er sgu da det værste DK længe er gået med til mht en sikker måde at forurene vores allesammens drikkevand! Helt forrykt.. :evil:

Men sådan er det jo desværre med stort set alt her i verden. Det handler ALTID om pengene og egoisme, frem for miljøet!?
Og da de fleste alligevel ikke når at opleve konsekvenserne af deres nogen gange tåbelige handlinger i dette liv, så er det åbenbart OK at udføre dem for egen vindings skyld? Og så at flere ovenikøbet er forældre er jo helt til grin..

Det er nok noget det jeg synes er mest sørgeligt ved os mennesker. Egoisme er menneskets forbandelse!
Mig, mig og mere mig! Fck de andre, bare jeg får hvad jeg har lyst til eller brug for her og nu.. Sørgeligt :|

Sry for OT!

Men kik dog fremad i stedet for og se hvad DU kan gøre for at verden består i en rimelig stand for vores efterkommere?
I stedet for at pege fingre af andre..

Lidt ligesom Poorish er åben over for.. :)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af AU-R8 » 26. apr 2015, 18:34

Så må man jo hellere få lavet en olieudskiller ved vaskepladsen ved den nye garage.

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af ABT » 26. apr 2015, 18:36

AU-R8 skrev:Så må man jo hellere få lavet en olieudskiller ved vaskepladsen ved den nye garage.
:D :D :D
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Andersjensen » 26. apr 2015, 18:39

norn skrev:
nielshm skrev:Når jeg vasker bilen på overfladen, alt lakeret metal, hjulkasser og fælge. Hvad skulle der lige være galt med det?
Når bilen kører på vejen og og det regner godt, så slår regnvandet jo også alverdens ting af som sidder under bunden og under motoren, noget som jeg aldrig vasker på derhjemme.
Dæk og bremsebelægninger slides jo af ude på vejen og føres bort med regnvandet til grøfter og åer.

3 kapsler sæbe i en spand, det rækker ikke langt i sammenligning med hvad husstanden ellers forbruger af vaskemidler, det ender jo alligevel samme sted.
Så hvorfor skal bilen pludselig være sorteper?

Det ender jo lige præcis ikke samme sted.......

Dit spildevand inde fra huset , altså toilet , bad , køkkenvask , vaskemaskiner osv. Løber jo i en spildevandsledning og til et rensningsanlæg

Det udvendige vand , altså fra din indkørsel og tagnedløb løber jo regnvandsledningen og den løber uden om rensningsanlægget

Dette er selvf. Betinget af at du har et to-strengs kloak system
Dem der ikke har det endnu får det jo på et tidspunkt


Men det er godt nok at gå i sindsygt små sko at man ikke må vaske sin bil
Det er ikke korrekt - i hvert fald ikke i Fredericia Kommune hvor jeg bor. Der er det kun når der eksempelvis er skybrud og mængden af spildevand overstiger rensningsanlæggets kapacitet, at det ledes direkte ud i Lillebælt. Hvilket er sjældent, da Fredericia Spildevand er et af de største i Danmark pga den store mængde industri i området.

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Silver
Medlem
Indlæg: 879
Tilmeldt: 24. aug 2009, 23:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Silver » 26. apr 2015, 20:43

Stop lige jer selv, altså jer der sys det er en god ide med man ikke må vaske sin bil hjemme, så må vi heller ikke køre bil i regn vejr eller snevejr mere..... Ej vel.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Der ryger da mere olie og bremse møg af bilen i regnvejr eller snevejr end der gør ved man vasker bil og fælge der hjemme, det er nok de færreste der vasker undervognen og samtlige små kringelkroge i motorrum og undervogn der hjemme, men de bliver helt sikkert vasket nå det pisser ned eller man køre i sjappet sne..

Så kan staten jo starte med at montere olie udskiller på samtlige afløb på de danske veje.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af GaSelle » 26. apr 2015, 20:49

Kæft noget fis. Jeg vasker bil i min indkørsel - når det passer mig. Mine biler skal ikke i vaskehal. Og hvis en økoflipper kigger forbi - så får de lige et pust insektrens også, bilerne ;)
Senest rettet af GaSelle 26. apr 2015, 20:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af jansom » 26. apr 2015, 20:52

Vorherre bevares
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Lenni L
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. dec 2013, 11:21
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Lenni L » 26. apr 2015, 21:15

Jeg vasker min bil i vaskemaskine altid. Enten i en maskinhal eller en kombineret med håndvask+maskine så det kommer ikke til at røre mig men.


Kan vi blive enige om at det her er hvad svenskerne og nu vores egen regering har gang i når man ser det store billede?
Vedhæftede filer
86625_632_400_0_0_0_0_2.jpg
86625_632_400_0_0_0_0_2.jpg (35.41 KiB) Vist 1409 gange

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Decipher » 26. apr 2015, 21:38

ABT skrev:
Decipher skrev:For min skyld ingen alarm, NÅR staten så har etableret tilstrækkeligt mange vaskepladser, der kan benyttes for et beskedent beløb. Jeg vasker i de gamles indkørsel, men kun fordi jeg ikke har andre steder at gøre det...
Du har hørt om vaskehaller, ikke? ;)
Og der kan jeg håndvaske min bil? Fanme nogle sære vaskehaller der er, der hvor du bor ;)

Bortset fra det, så alle steder jeg har boet i Kbh, har der været samme kloak streng til regnvand og spildevand.

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af comforttraktoren » 26. apr 2015, 21:49

Og derfor løber ALT spildevand ud i Øresund når der kommer skybrud...
Pyt !
Men vasker du bil i indkørslen SÅ er du en gris, i miljøets hellige navn....
Ironi kan forekomme ;)
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af CULT » 26. apr 2015, 21:55

Jeg er egentligt helt ok med at de vil forbyde det så dukker der nok nogle af de selv vaske pladser op som de har i Sverige,Tyskland,Østrig osv
Jeg har tit haft lyst til at starte sådan et anlæg op med 2-4 båse men er bange for at det er for dyrt i DK og kunderne ikke er der til det

Billede
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af ABT » 26. apr 2015, 22:01

God :idea:
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Silver
Medlem
Indlæg: 879
Tilmeldt: 24. aug 2009, 23:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Silver » 26. apr 2015, 22:42

Så håber jeg de også lader racerbiler køre på vejen uden plader eller lys.... ellers bliver det sgu svært at få den vasket nå man ikke må hjemme men skal hen i sådan en gør det selv vask, det kommer til at tage en krig at vaske sin racerbil hvis man skal læsse den på trailer og af igen og på igen bare for at få den vasket.. :shock: :shock:

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af vandhunden » 26. apr 2015, 23:03

CULT skrev:Jeg er egentligt helt ok med at de vil forbyde det så dukker der nok nogle af de selv vaske pladser op som de har i Sverige,Tyskland,Østrig osv
Jeg har tit haft lyst til at starte sådan et anlæg op med 2-4 båse men er bange for at det er for dyrt i DK og kunderne ikke er der til det

Billede
Jeg har kørt meget i Tyskland og jeg har ofte brugt et af disse anlæg og bruger nogen gange om vinteren også det overfor Förde Park.

Hvis det bliver forbudt at vaske bil i indkørslen i Danmark så er jeg sikker på disse anlæg også bliver en succes i Danmark.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af SorenR » 26. apr 2015, 23:50

Lenni L skrev:Jeg vasker min bil i vaskemaskine altid. Enten i en maskinhal eller en kombineret med håndvask+maskine så det kommer ikke til at røre mig men.


Kan vi blive enige om at det her er hvad svenskerne og nu vores egen regering har gang i når man ser det store billede?
Apropos Sverige...

http://www.metro.se/nyheter/skurupbo-fa ... QhgKF2fZ2/
og på dansk...
http://denkorteavis.dk/2015/han-skulle- ... -muslimer/
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Sorens2 » 27. apr 2015, 04:11

Forbyd alt.
NU!

Ellers dør vi alle.

Start med at få Indien, Kina, Rusland, osv bare i nærheden af vores niveau så skal jeg nok begynde at tænke miljø.

Så længe verdens U-lande skider så meget på naturen så tanker jeg sgu mit 99 oktan og lader bilen stå i tomgang ved bageren.
Og jeg vasker den hvor jeg vil i vand med for meget sæbe i.
Varmt vand. Jeg skal jo ha brugt min co2 kvote.

I øvrigt har jeg kun gamle biler der sviner da den Danske afgift gør at jeg ikke har råd til Euro 5 biler.
Som feks. elbiler der nu også skal gøres til pengemaskiner.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Avantismo » 27. apr 2015, 05:09

Sorens2 skrev:Forbyd alt.
NU!

Ellers dør vi alle.

Start med at få Indien, Kina, Rusland, osv bare i nærheden af vores niveau så skal jeg nok begynde at tænke miljø.

Så længe verdens U-lande skider så meget på naturen så tanker jeg sgu mit 99 oktan og lader bilen stå i tomgang ved bageren.
Og jeg vasker den hvor jeg vil i vand med for meget sæbe i.
Varmt vand. Jeg skal jo ha brugt min co2 kvote.

I øvrigt har jeg kun gamle biler der sviner da den Danske afgift gør at jeg ikke har råd til Euro 5 biler.
Som feks. elbiler der nu også skal gøres til pengemaskiner.
Enig.. Tager V8'eren på arbejde i dag :roll:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Golf58
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 17. maj 2012, 10:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Golf58 » 27. apr 2015, 06:38

Siden vaskeautomaten flåede bagrudeviskerarmen af på min Polo har jeg håndvasket bilen. Det er min erfaring, at det bliver pænere og gjort rigtigt er det også mere skånsomt. Det overskydende vaskevand i spanden smider jeg altid i toilettet, så en evt. miljøbelastning må være ret minimal. Med de foreliggende tal i undersøgelserne af, hvor mange der håndvasker deres biler kunne man have den kætterske tanke, at vaskeautomatejere har lobbyet pænt i denne sag for at overbevise miljøaktive politikere om, at håndvask af biler er et stort problem. Jeg tvivler noget, men hvis et forbud bliver en realitet vil jeg altid foretrække en miljøgodkendt håndvaskeplads fremfor vaskeautomater. For mig er økonomien ligegyldig, jeg vil bare ikke have ødelagt min bil :roll:

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af Ztrejfer » 27. apr 2015, 07:51

Generelt:
Nej, der sker ikke noget særligt ved, at en enkelt bil bliver vasket, hvor kemikalierne så går uden om spildevandsrensningen - men når et helt lands befolkning gør det, så er det altså et forureningsproblem med de kemikalier, som der bruges i dag. Var det så blot brun sæbe 8-)

Specifikt:
Jeg har en spritny A3 i farven Mythossort metallak. Den vælger jeg håndvask til - men jeg har ingen indkørsel at vaske i og skal derfor finde et sted at håndvaske omkring Gentofte eller i Storkbh. Nogen der kender til et godt (gerne billigt, helst gratis 8-) ) sted at håndvaske? Jeg tager selv udstyr med, blot der er vand, vandslange og spande på stedet.
Senest rettet af Ztrejfer 27. apr 2015, 08:43, rettet i alt 1 gang.
Audi A3

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10863
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1887 times

Re: Forbudt - Puhaa - Bilvask

Indlæg af GaSelle » 27. apr 2015, 08:26

Ztrejfer skrev:Generelt:
Nej, der sker ikke noget særligt ved, at en enkelt bil bliver vasket, hvor kemikalierne så går uden om spildevandsrensningen - men når et helt lands befolkning gør det, så er det altså et forureningsproblem med de kemikalier, som der bruges i dag. Var det så blot brun sæbe 8-)

Specifikt:
Jeg har en spritny A3 i farven sort Mythos metallak. Den vælger jeg håndvask til - men jeg har ingen indkørsel at vaske i og skal derfor finde et sted at håndvaske omkring Gentofte eller i Storkbh. Nogen der kender til et godt (gerne billigt, helst gratis 8-) ) sted at håndvaske? Jeg tager selv udstyr med, blot der er vand, vandslange og spande på stedet.
I hele vores vennekreds, er der (udover mig) to, der håndvasker deres biler. I mit kvarter har jeg kun set 2-3 gøre det. De fleste forstår ikke, at jeg gider bruge tid på det.

Så helt ærligt, ER problemet nu også så stort? Det er jo så langt fra hele danmarks befolkning, der håndvasker. Jeg tror, at størstedelen ødelægger deres biler i en vaskehal.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"