Du har helt ret i en diesel ofte lyder som en “raslekasse” netop derfor den skal have de 6 cylindreMortenVinding skrev: ↑4. jul 2020, 21:32Hmm 3.0 TFSI en ser da ud til at have 440nm mod 400nm i 3.0 TDI en...Ras skrev: Tja det kan man jo også, men jeg har bare en svaghed for det store moment en kraftig diesel har.
Jeg tror også stadig at benzinerne med samme overskud er noget dyrere i brændstof med mit kørselsmønster.
Men diesel skal jo ikke vælges hvis det medføre en masse unødig bøvl pga. motoren tilsodning, og deraf dyre rep. Derfor denne tråd
Men det ser faktisk ud til at dieselerne er noget billigere, ved ikke om det er forskel fra ny pris eller bare fordi diesel ikke er så populært mere.
Men indrømmet jeg har altid haft en vis modvilje mod diesel:
Syntes det er mærkeligt at købe en dyr luksus bil der måske koster 2kr/km i ren afskrivning, og så sparre 25ører/km på brændstof ved at smide en raslekasse af en diesel hakker i.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-Det hjælper ihverfald meget på det synes jeg.
Lige med de motorer du sammenligner har du jo ret, men 3,0 dieselen fås jo i mange varianter.
Jeg undre mig også over at en 2,0 TDI 190hk og en 3,0 TDI 218hk har samme moment på 400nm...
Mener så også 3,0’eren er meget neddroslet og nemt kan mappes til noget mere.
Husk A6 også bare er brugt som grundlag for debatten.
Hvis man tør nævne BMW 530d herinde har den jo eks. 560nm. Så skal der en meget kraftig benziner til for at få samme overskud.