Bilens værditab gør dig fattig

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af ClausP » 18. feb 2014, 20:35

jansom skrev:Vi har haft en Fabia I i familien og der kan ikke være skyggen af tvivl om at vores Citigo er af bedre kvalitet inde i bilen. Om den er det mekanisk vil tiden vise.
Jeg tror at den store joker er motor og i sær gearkasse, tror bestemt ikke at det er lige så solide konstruktioner som i ældre polo og golf.

Kan sådan en bil holde 6 år, og har man betalt 90.000, så kan man kaste den i presseren og dermed afskrevet 15.000 om året på en fabriksny bil, men mon ikke den er lidt værd alligevel.
Der er altid et marked for velholdte biler til under 25.000 kr.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Rocco
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Rocco » 19. feb 2014, 01:02

Jeg tør SLET ikke tænke på hvad værditabet på min er. Købte den sidst i ´11 fra ny og har dags dato rundet 64000km. Nyprisen var 140.000kr med en smule udstyr og så er den i en niche hvor der ikke er ret mange købere. Mit eget bud er at jeg skal være mere end almindelig heldig hvis jeg får 50 for den den dag idag, og så skal den stå længe. Hvis jeg skal af med den omgående er vi nok nærmere i 40-45k. Grunden er primært at det er en 2 personers hatæske og samtidig er priserne på minibiler hvor man kan få lidt ekstra plads jo sygt lav. 60k og så står man med da nogle muligheder, hvorfor skulle man så købe en med mindre plads, 64kkm på tælleren og 2,5-3 år gammel....

Jeg er gift med den bil og det er egentlig meget heldigt, for jeg elsker den.... :mrgreen:

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af ph » 19. feb 2014, 01:15

Rocco skrev:Jeg tør SLET ikke tænke på hvad værditabet på min er. Købte den sidst i ´11 fra ny og har dags dato rundet 64000km. Nyprisen var 140.000kr med en smule udstyr og så er den i en niche hvor der ikke er ret mange købere. Mit eget bud er at jeg skal være mere end almindelig heldig hvis jeg får 50 for den den dag idag, og så skal den stå længe. Hvis jeg skal af med den omgående er vi nok nærmere i 40-45k. Grunden er primært at det er en 2 personers hatæske og samtidig er priserne på minibiler hvor man kan få lidt ekstra plads jo sygt lav. 60k og så står man med da nogle muligheder, hvorfor skulle man så købe en med mindre plads, 64kkm på tælleren og 2,5-3 år gammel....

Jeg er gift med den bil og det er egentlig meget heldigt, for jeg elsker den.... :mrgreen:
Hvilken bil?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af erlingvj » 19. feb 2014, 07:05

jansom skrev:Jeg har såmænd også haft en Hit og den var sgu en blikkasse.
Smæk lige dørene på en Up! - så har man da virkelig lyden af blikkasse.
Mikro-biler ER gennerelt meget billigt lavet - at Up! og Co. er blandt de bedste af disse discount-biler hersker der ingen tvivl om, men prøv bare at gå op i en Fabia / Ibiza til 120.000. Her får man da en lang bedre bil.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Mike H » 19. feb 2014, 07:57

Villanyi skrev:
Du skal nok blive glad for Golle 7'eren!
Glæder mig ihvertfald til selv at se den :mrgreen:
Så se lige og ring ned og bed dem skynde sig... Vil ha' min bil nu :!: Jeg bliver da syg af at vente så lang tid.
Tror jeg vil holde hånden for std fælgene... Så bliver jeg nok mere glad :lol:
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af clausvp » 19. feb 2014, 08:36

Rocco skrev:Jeg tør SLET ikke tænke på hvad værditabet på min er. Købte den sidst i ´11 fra ny og har dags dato rundet 64000km. Nyprisen var 140.000kr med en smule udstyr og så er den i en niche hvor der ikke er ret mange købere. Mit eget bud er at jeg skal være mere end almindelig heldig hvis jeg får 50 for den den dag idag, og så skal den stå længe. Hvis jeg skal af med den omgående er vi nok nærmere i 40-45k. Grunden er primært at det er en 2 personers hatæske og samtidig er priserne på minibiler hvor man kan få lidt ekstra plads jo sygt lav. 60k og så står man med da nogle muligheder, hvorfor skulle man så købe en med mindre plads, 64kkm på tælleren og 2,5-3 år gammel....

Jeg er gift med den bil og det er egentlig meget heldigt, for jeg elsker den.... :mrgreen:


Aha! Så er der da håb forude! http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 2016+UP%21 :lol:

mgrundahl
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 12. feb 2014, 08:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 21 times
Been thanked: 15 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af mgrundahl » 19. feb 2014, 09:35

Når jeg læser den her tråd, bliver midt Nordjyske (nærrige) hjerte glad for at jeg købte brugt.
Købte i september '13 en Leon 1.9 TDi Ecomotive fra 2009 med kun 51k på tælleren. Nypris omkring 275.000 - jeg gav 150.000!

Det giver altså et tab (for tidligere ejer) på 2,45 kr/km eller 2600 kr/md!!

(Ja, jeg ved godt det kan være meget værre - men jeg synes sgu det er mange penge i rent tab)
2014 Audi A6 2.0 TDi Ultra S-line
*SOLGT* 2012 Volkswagen Polo 1.6 TDi Comfortline

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af jansom » 19. feb 2014, 10:05

Rocco skrev:Jeg tør SLET ikke tænke på hvad værditabet på min er. Købte den sidst i ´11 fra ny og har dags dato rundet 64000km. Nyprisen var 140.000kr med en smule udstyr og så er den i en niche hvor der ikke er ret mange købere. Mit eget bud er at jeg skal være mere end almindelig heldig hvis jeg får 50 for den den dag idag, og så skal den stå længe. Hvis jeg skal af med den omgående er vi nok nærmere i 40-45k. Grunden er primært at det er en 2 personers hatæske og samtidig er priserne på minibiler hvor man kan få lidt ekstra plads jo sygt lav. 60k og så står man med da nogle muligheder, hvorfor skulle man så købe en med mindre plads, 64kkm på tælleren og 2,5-3 år gammel....

Jeg er gift med den bil og det er egentlig meget heldigt, for jeg elsker den.... :mrgreen:
Hvad er det for en bil?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Rocco
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Rocco » 19. feb 2014, 10:18

ph skrev:
Rocco skrev:Jeg tør SLET ikke tænke på hvad værditabet på min er. Købte den sidst i ´11 fra ny og har dags dato rundet 64000km. Nyprisen var 140.000kr med en smule udstyr og så er den i en niche hvor der ikke er ret mange købere. Mit eget bud er at jeg skal være mere end almindelig heldig hvis jeg får 50 for den den dag idag, og så skal den stå længe. Hvis jeg skal af med den omgående er vi nok nærmere i 40-45k. Grunden er primært at det er en 2 personers hatæske og samtidig er priserne på minibiler hvor man kan få lidt ekstra plads jo sygt lav. 60k og så står man med da nogle muligheder, hvorfor skulle man så købe en med mindre plads, 64kkm på tælleren og 2,5-3 år gammel....

Jeg er gift med den bil og det er egentlig meget heldigt, for jeg elsker den.... :mrgreen:
Hvilken bil?
En Smart Fortwo. :oops:

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af ph » 19. feb 2014, 10:28

Rocco skrev:
ph skrev:
Rocco skrev:Jeg tør SLET ikke tænke på hvad værditabet på min er. Købte den sidst i ´11 fra ny og har dags dato rundet 64000km. Nyprisen var 140.000kr med en smule udstyr og så er den i en niche hvor der ikke er ret mange købere. Mit eget bud er at jeg skal være mere end almindelig heldig hvis jeg får 50 for den den dag idag, og så skal den stå længe. Hvis jeg skal af med den omgående er vi nok nærmere i 40-45k. Grunden er primært at det er en 2 personers hatæske og samtidig er priserne på minibiler hvor man kan få lidt ekstra plads jo sygt lav. 60k og så står man med da nogle muligheder, hvorfor skulle man så købe en med mindre plads, 64kkm på tælleren og 2,5-3 år gammel....

Jeg er gift med den bil og det er egentlig meget heldigt, for jeg elsker den.... :mrgreen:
Hvilken bil?
En Smart Fortwo.
er der da en del af herinde
hvis den opfylder dit transportbehov så er det vel fint nok og den fylder ikke ret meget hjemme i indkørslen
og så længe man holder sig fra de værste svindlere så er den vist også rimeligt ok i service/rep.udgifter
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Rocco
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Rocco » 19. feb 2014, 10:41

ph skrev: er der da en del af herinde
hvis den opfylder dit transportbehov så er det vel fint nok og den fylder ikke ret meget hjemme i indkørslen
og så længe man holder sig fra de værste svindlere så er den vist også rimeligt ok i service/rep.udgifter
Den opfylder mine transportbehov indtil videre, der er så efterfølgende kommet et hunkøn ind over og så ved vi alle hvilken retning det trækker. Det med service er vitterligt ikke en post i budgettet, service er hvert 15.000km så den skal afsted et par gange om året men vi snakker priser der ligger i 1500-1600kr for et lille og jeg mener jeg gav 2400 for et stort, der er heller ikke meget at skifte på sådan en. :lol:
Reparationer har der ikke været noget som helst af og der betragter jeg mig selv som værende en smule heldig for jeg har hørt MANGE der har haft ballade med turbo, intercooler, kobling osv. det eneste der er skiftet på min er et kødben i forbindelse med at vi satte en mere afstemt undervogn på.

Den er i mit tilfælde TÅBELIG billig at køre i (hvis vi da ikke medregner værditab) grundet de gode priser jeg får ved Mercedes så jeg er ret godt tilfreds, men havde det ikke været sådan at jeg fik reservedele og service til en meget fordelagtig pris havde jeg nok siddet i en High Up! idag.

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Villanyi » 1. jun 2014, 13:35

Mike H skrev:
Villanyi skrev:
Du skal nok blive glad for Golle 7'eren!
Glæder mig ihvertfald til selv at se den :mrgreen:
Så se lige og ring ned og bed dem skynde sig... Vil ha' min bil nu :!: Jeg bliver da syg af at vente så lang tid.
Tror jeg vil holde hånden for std fælgene... Så bliver jeg nok mere glad :lol:
Det er ikke så godt hvis du allerede er utålmodig :D
Mvh.
Micki


Das Auto

Jesperrm
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Dronninglund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Jesperrm » 1. jun 2014, 14:04

Den pishat jeg har kostede lidt over 500 i år 2010 og jeg købte den for 230 i år med knap 115000 km bagen. Godt man ikke har købt den fra ny :)
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af ABT » 30. okt 2014, 13:30

Nu slår privatleasing bilkøbet
Det er især afskrivningen, der tipper regnstykket til fordel for privatleasing.

http://jyllands-posten.dk/motor/ECE7153 ... -bilkøbet/
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af donfetaful » 30. okt 2014, 13:49

Er der en model, der kan sige, hvor meget man ca må købe bil for?

Lad os sige at jeg kan spare x antal kr op om måneden mærket bil. Kan man så sige, hvor stor en udskrivning jeg må have månedligt?

Når I køber ny bil, ved I så hvor mange år I skal have bilen? Har I lagt budget for alle år I har bilen? Tænkt på opsparing til den næste bil?

Jeg står for, at skal købe en større bil til fremtiden. Har set på en passat til ca 100.000kr. Regner med at have den i minimum 6 år og maks 60.000km. Til den tid er den 14 år gammel, har gået 210.000km. Hvis jeg kan sælge den til 25.000kr, har den altså kostet mig 75.000 kr over 6 år / 72 mdr. = ca 1000kr om måneden. Slet ikke galt hvis man ser på værditab. Da nyprisen var ca 450.000, har den altså tabt 3600kr om måneden indtil nu.
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 885
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 85 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af LowDog » 30. okt 2014, 13:50

Den billigste bil jeg pt. har haft var min A4. På ca. 10.000 km / 4 måneder tjente jeg 7kr pr. km jeg kørte i den :mrgreen:

Edit: Det faktisk løgn, den billigste har været mit Ibiza, den kørte jeg 300km i og tjente 10kr pr. km :mrgreen:
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Dakota » 30. okt 2014, 14:24

LowDog skrev:Den billigste bil jeg pt. har haft var min A4. På ca. 10.000 km / 4 måneder tjente jeg 7kr pr. km jeg kørte i den :mrgreen:
Du solgte en bil videre med 70K fortjeneste inkl. forsikring, ejerafgift, brændstof osv.? :shock:

Brugeravatar
Baronen_
Nyt medlem
Indlæg: 213
Tilmeldt: 1. sep 2014, 14:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lige ved siden af naboen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Baronen_ » 30. okt 2014, 14:27

LowDog skrev:Den billigste bil jeg pt. har haft var min A4. På ca. 10.000 km / 4 måneder tjente jeg 7kr pr. km jeg kørte i den :mrgreen:

Edit: Det faktisk løgn, den billigste har været mit Ibiza, den kørte jeg 300km i og tjente 10kr pr. km :mrgreen:
Skulle liiige til at bede om den opskrift med at tjene på at have sin bil, fremfor at tabe :-) Men som der tidligere bliver nævnt, så er gængse biler ikke et investeringsobjekt. Så skal man ud i div special biler, for at tjene lidt.

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 885
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 85 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af LowDog » 30. okt 2014, 14:35

Baronen_ skrev:
LowDog skrev:Den billigste bil jeg pt. har haft var min A4. På ca. 10.000 km / 4 måneder tjente jeg 7kr pr. km jeg kørte i den :mrgreen:

Edit: Det faktisk løgn, den billigste har været mit Ibiza, den kørte jeg 300km i og tjente 10kr pr. km :mrgreen:
Skulle liiige til at bede om den opskrift med at tjene på at have sin bil, fremfor at tabe :-) Men som der tidligere bliver nævnt, så er gængse biler ikke et investeringsobjekt. Så skal man ud i div special biler, for at tjene lidt.
Synes nu ikke ligefrem mine er samlerbiler :mrgreen:

BMW'en tjente jeg omkring 2kr på pr. km (ca. 10.000km). Har ikke tabt på at have bil/køretøj de sidste ca. 5-6 år.

Men den nemmeste måde ikke at tabe penge på? Lad være med at købe en fabriksny bil :mrgreen:
Senest rettet af LowDog 30. okt 2014, 14:38, rettet i alt 1 gang.
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Brugeravatar
Baronen_
Nyt medlem
Indlæg: 213
Tilmeldt: 1. sep 2014, 14:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lige ved siden af naboen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Baronen_ » 30. okt 2014, 14:38

Der kan man bare se, der kan jeg sgu ikke være med LowDog :-) Men fedt at det lykkedes nogle trods alt, når man tænker på vores latterlige høje afgifter :-)

Vi har kun haft fabriksnye biler de sidste mange år, så at undgå at tabe på dem - der er chancen for 11 rigtige i Lotto nok større :lol:
Senest rettet af Baronen_ 30. okt 2014, 14:46, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 885
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 85 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af LowDog » 30. okt 2014, 14:42

Dakota skrev:
LowDog skrev:Den billigste bil jeg pt. har haft var min A4. På ca. 10.000 km / 4 måneder tjente jeg 7kr pr. km jeg kørte i den :mrgreen:
Du solgte en bil videre med 70K fortjeneste inkl. forsikring, ejerafgift, brændstof osv.? :shock:
Nej i forhold til købspris:-) Smed ca. 20 i den.
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 885
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 85 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af LowDog » 30. okt 2014, 14:47

Baronen_ skrev:Der kan man bare se, der kan jeg sgu ikke være med LowDog :-) Men fedt at det lykkedes nogle trods alt, når man tænker på vores latterlige høje afgifter :-)

Vi har kun haft fabriksnye biler de sidste mange år, så at undgå at tabe på dem - der er chancen for 11 rigtige i Lotto nok større :lol:
Ja hvis den skal være fabriksny er der ikke meget at gøre, medmindre det er en limited edition et eller andet du køber :mrgreen:
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Brugeravatar
Baronen_
Nyt medlem
Indlæg: 213
Tilmeldt: 1. sep 2014, 14:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lige ved siden af naboen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af Baronen_ » 30. okt 2014, 14:51

LowDog skrev:
Baronen_ skrev:Der kan man bare se, der kan jeg sgu ikke være med LowDog :-) Men fedt at det lykkedes nogle trods alt, når man tænker på vores latterlige høje afgifter :-)

Vi har kun haft fabriksnye biler de sidste mange år, så at undgå at tabe på dem - der er chancen for 11 rigtige i Lotto nok større :lol:
Ja hvis den skal være fabriksny er der ikke meget at gøre, medmindre det er en limited edition et eller andet du køber :mrgreen:
Pengene rækker desværre ikke til fabriksnye limited udgaver :-) Selvom jeg gerne ville have en LaFerrari (de sælges allerede 3 gange nyprisen på auktion) Det er jo en ren investering :D Synes fruen bare ikke...... Desuden får jeg næppe allokeret sådan en alligevel :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af GranTurismo » 30. okt 2014, 16:12

Sammenlignet med de værditab som der har været på boliger siden finanskrisen startede, ville en ny bil for mange have været en rigtig god investering... :mrgreen:

Men nej, jeg forventer heller ikke at tjene på min Polo. Det ville nok også være et naivt udgangspunkt for at købe en BlueGT! :D

Husk, der er ingen lommer i de sidste par bukser!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: Bilens værditab gør dig fattig

Indlæg af JSA » 30. okt 2014, 19:36

Vi har lige fået en indbytningspris på konens næsten fire år gamle Fiat 500 i bytte med en Citigo. Chokerende nok har den tabt mere værdi pr måned end de to Superb'er vi har haft. Det er meget sammenligneligt da alle tre biler har/havde kørt 60.000 km. Vi slår nok til alligvel, da 500'eren også er dyrere i service end en Superb!
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"