Hvad tror du en ny motor eller gearkasse koster, hvis du bare svinger ind til VW og siger "fix den"? Jeg var mere bange for reparationsomkostningerne (potentielt) på vores tidligere BMW 520d end på vores nuværende iX3. Der var AdBlue, turbo, partikelfilter, dyser, kædetræk og automatgearkasse som alle kunne give potentielt store regninger. Jeg tror, der var større sandsynlighed for, at skulle koste penge på fx AdBlue systemet på den, end på batteripakken på den nye. Desuden er der 8 års garanti på de fleste batterier, men 2 år på fossil-delene.DangerDane skrev: ↑4. apr 2024, 18:30Jeg er på INGEN MÅDE fan af elbiler/hybrid. De kører da fint nok og godt med skub hvis at man kører dem i "dual mode". Men til gengæld også højere service omkostninger og flere ting der kan gå galt og koster penge.
Oveni har jeg ikke mulighed for egen lader og skal derfor bruge den clever lader jeg har i vores baggård og betale pr kWh til Clever tarif da Unlimited ikke passer godtnok med den eventuelle hybridbil jeg kigger på .
Desuden har en af mine kammerater lige til alt held sparet en regning på omkring 70.000 til et hybrid batteri i hans GTE pga VW's mangel på aktion. 70.000 for et batteri!!!!?
Så holder jeg mig bare til benzin/diesel, det passer stadig også bedst til min tankegang i forhold til fleksibilitet og optankning.
Du skal købe den bil, der passer til dig behov, men de der "jeg har hørt fra..." historier om, at en elbil er dyr i reparationer er lidt trættende.
Rene elbiler er billigere i service end både fossil og hybrid, så dem kan du ikke komme i samme kategori, som du gør. Som beskrevet ovenfor, er der også færre ting, der kan "gå galt" i elbiler. Havde du ikke blandet det sammen og skrevet "el/hybrid", men kun "hybrid", så havde jeg været enig.