Side 20 af 22

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 16. aug 2016, 08:10
af bskaarup
Du skal ikke købe en GTE for at spare penge på brændstof.
Jeg tror din beregning er meget god. Frem til nytår kan man få elafgiften tilbage så det drager f.eks. jeg nytte af. Men efter nytår er prisen næsten den samme pr km.
Det er en fornøjelse at tøffe rundt i byen på el. Drejningsmomentet er der med det samme og det er ro i kabinen.
Clevers pris er alt for høj til at det giver mening i en hybrid.

Re: Ny Golf Gte Kæft Den Er Lækker. Hvem Har Bestilt

: 16. aug 2016, 11:19
af Korreborg
dansan skrev:Men kan ikke få bekræftet udsagnet en grøn økonomisk bil.
:lol: Det er det her politikerne ikke forstår. Når der ikke er en økonomisk gevinst, så skider folk på miljøet :)

Du får en (efter min mening) MARKANT federe bil end de andre du nævner. Og spare en masse penge i reg afgift.
Hvis pengene er til det, og du er vild med den, så mener jeg ikke at valget er så svær :ugeek:

Men hvor langt kører du? Og hvor kører du? Hvis du altid kører små korte ture i by, så tror jeg ikke at du kører 18 på benz.

Re: Ny Golf Gte Kæft Den Er Lækker. Hvem Har Bestilt

: 16. aug 2016, 17:37
af dansan
Fedt med jeres input. Rart at få bekræftet mine antagelser om økonomien ikke skal være hoved motivationen, ellers vil man nok blive bare lidt skuffet. Klart der stadig er en besparelse, men synligt ikke så stor som mange forhandlere prøver at fremlægge den som. Hvis man indgår et ejerskab med de forventninger er der nok en del som ønsker de havde undersøgt det mere indgående inden handel. Det er også hensigten med mit indlæg da der ikke kommer meget frem på google.dk om netop det økonomiske aspekt. Mange nuværende ejere går mere op i km/l på benzin men glemmer el-forbrug i kroner.

Yep, vores kære politikkere er godt i gang med at smadre hele vores el/hybrid bil marked. Nok sidste udkald inden nytår hvis man ikke vil plukkes. Og indrømmer ærligt at jeg først tænker økonomi og herefter miljø skide egoistisk. Men det aspekt glemmer vores politikere rigtigt nok at sådan er vi danskere flest.

Jeg er stadig 99% sikker på min næste bil er en golf gte.
Jeg køre ca. 20.000 om året. 20km hver vej på job. 1km bykørsel, resten landevej. Håber at kunne få e-mode til at holde den distance, oplade gratis på arbejde :)
bor i etageejendom med fortov så kan ikke oplade hjemme.
Kørsel til/fra arbejde burde være gratis, derimod vil jeg max have 20km til e-mode ved weekend og ferie. Har også en garage/værksted med el. Men lidt besværligt at komme ind/ud da der er aflåst med flere gitter porte ind til gård. Kender mig selv for godt til at vide at det orker jeg ikke dagligt :lol:

har i nogle ide om med hvilken hastighed der skal køres af landevej for at holde de 40km på batteri?
Nogle der har målt optaget effekt i kwh ved opladning, tænker på trods af effekttab vil det jo være usandsynligt at der afsættes 8,8kwh da batteri aldrig aflades mere end 80%. Det vil jo også betyde en del i den endelige sammenligning.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 16. aug 2016, 17:44
af bskaarup
Det er lidt mere "GTE aktivitet" her: https://speakev.com/forums/vw-golf-GTE/

Re: Ny Golf Gte Kæft Den Er Lækker. Hvem Har Bestilt

: 16. aug 2016, 17:55
af dansan
Jeg tager et kig på speak ev link. Tak ))

der er vist til et par timers aften "underholdning"

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 16. aug 2016, 19:49
af Mikkelk
Har selv bestilt en GTE og glæder mig som et lille barn :D

Når man kigger på økonomien skal man jo også huske at man ikke kan sammenligne km7l med andre "øko" øser. Der er tale om en bil med GTI specs og 204hk. Ingen tvivl om at det er lækkert at kunne spare lidt på benzin pengene, men hvis det er ens hoved fokus skulle man måske kigge på noget HELT andet :) :)

Re: Ny Golf Gte Kæft Den Er Lækker. Hvem Har Bestilt

: 16. aug 2016, 23:55
af Baldur
Jeg har lige fået min golf gte med dk pakke, dynamic light assist, adaptiv fartpilot og navigation discover media pro.

Jeg skal lige lære bilen at kende men jeg er allerede forelsket i den. Det er en seriøst fed bil. Man får meget bil for pengene i en gte. For mig var det dog også muligheden for at få noget teknisk udstyr såsom adaptiv fartpilot og dynamic light assist - den smule jeg har prøvet af det i aften har allerede overbevist mig om at det var alle pengene værd.

Jeg kommer fra en toyota yaris hybrid. Toyota skal have ros for at have udbredt hybridteknologien. Men de mister mig som kunde fordi de har tabt bolden når det kommer til opladningshybrider. Prius plugin er for dyr og sælges slet ikke i danmark og den er også for dårlig. Drømmer naturligvis om en tesla men har ikke pengene. Vw rammer helt rigtigt med golf gte i forhold til mig.

Der er 20 km til arbejde og jeg regner med udelukkende at lade derhjemme. Jeg regner med at kunne køre 90% på strøm til og fra arbejde. Det er lige på grænsen af rækkevidden, så jeg er forberedt på at den måske kører lidt på benzinmotoren på de sidste km på vej hjem. Andre ture bliver så på benzin. Men det er alligevel noget at kunne køre zero emission til daglig pendling.

Til ham der udregner at man ikke rigtig sparer noget i kroner og øre på at køre på strøm, så skyldes det først og fremmest at strøm er belagt med meget højere afgift end benzin. Det er hul i hovedet men politikkerne vil ikke lytte. Vi regner med at få opsat nogle solceller og her vil bilen hjælpe med at aftage strømmen direkte udenom afgifterne. Jeg får dog nok brug for en tesla powerwall til at flytte strømmen fra dag til aften, da der ellers kun vil være solcellestrøm til bilen om højsommeren.

Det faktum at man ikke sparer noget får dog den konsekvens at jeg fravælger at lade ude i byen. Hvis jeg skal til jylland bliver det på benzin. Jeg agter ikke engang at tage min mormor lader med. Der bliver ikke noget clever eller eon abonnement. Jeg håber vores ledere en dag bliver klogere, og hvis de sørger for at der er en økonomisk gevinst ved at lade undervejs, så kan det være at jeg ændrer holdning. Jeg tror dog også at bilen skal have et større batteri før at det rigtigt giver mening at lade ude. Man kan jo ikke stoppe for hver 40 km og holde i 2 timer.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 17. aug 2016, 16:50
af Michael_N
Det er sjov Jeg har altid troet at det var billigere at køre på strøm en benzin. Jeg syntes at jeg har set flere steder at det ca koster det halve i forhold til benzin. Snakker vi diesel var der ikke noget sparet.
Men jeg kan forstå at det ikke er rigtig......

Det bliver lige pludeslig lidt af en investering hvs man vil til at passe på miljøet :-(

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 17. aug 2016, 21:34
af Muncken
Når i regner på om det er billigere at køre på strøm end benzin, ved at lade hjemme. Skal i lige trække jeres abb. Pris ud af det, og kun tage strøm prisen, da i jo alligevel betaler abb. Osv ved at have strøm i hjemme ;-) Så bliver det en smule sjovere at køre på el.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 18. aug 2016, 16:17
af dansan
Muncken skrev:Når i regner på om det er billigere at køre på strøm end benzin, ved at lade hjemme. Skal i lige trække jeres abb. Pris ud af det, og kun tage strøm prisen, da i jo alligevel betaler abb. Osv ved at have strøm i hjemme ;-) Så bliver det en smule sjovere at køre på el.
Du har jo fuldstændig ret. Det løfter økonomien en lille bitte smule :o
Nærlæst min regning:
Din kWh pris for el på denne regning er 2,20 kroner/kWh.Beløbet er eksklusive abonnement.

For god orden skyld opdatere jeg min beregning, også set i lyset af der ikke optages 8,8kWh men nok nærmere 8kWh
https://speakev.com/threads/how-much-in ... 673/page-2

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 18. aug 2016, 16:31
af dansan
Dette er en korrigeret beregning. Tager højde for der forbruges 8kWh pr. opladning. Km på batteri er ændret til 35 km da dette er den gennemsnitlige max ejere oplever.

Elpris kr. 2,20 ( Seas NVE)
km på batteri 35 km
Kwh batteri 8. Fuld opladning kr. 17,60
pris pr km kr. 0,50
40 Km kr. 20,11
20.000 km kr. 10.057

Opladning via CLEVER
Elpris kr. 3,5
km på batteri 35
Kwh batteri 8. Fuld opladning kr. 28,00
pris pr km kr. 0,80
40 Km kr. 32
20.000 km kr. 16.000
Hertil kommer kr. 1188 årligt i abn.


Benzin Pris kr. 10,50
KM/l 18 km
pris pr km kr. 0,58
40 Km kr. 23,33
20.000 km kr. 11.667

Hvis der kan tankes benzin til kr. 9 pr/l eller der køres under 30 km i e-mode er der ingen forskel

Re: Ny Golf Gte Kæft Den Er Lækker. Hvem Har Bestilt

: 18. aug 2016, 17:09
af dansan
Baldur skrev:Jeg har lige fået min golf gte med dk pakke, dynamic light assist, adaptiv fartpilot og navigation discover media pro.

Jeg skal lige lære bilen at kende men jeg er allerede forelsket i den. Det er en seriøst fed bil. Man får meget bil for pengene i en gte. For mig var det dog også muligheden for at få noget teknisk udstyr såsom adaptiv fartpilot og dynamic light assist - den smule jeg har prøvet af det i aften har allerede overbevist mig om at det var alle pengene værd.

Jeg kommer fra en toyota yaris hybrid. Toyota skal have ros for at have udbredt hybridteknologien. Men de mister mig som kunde fordi de har tabt bolden når det kommer til opladningshybrider. Prius plugin er for dyr og sælges slet ikke i danmark og den er også for dårlig. Drømmer naturligvis om en tesla men har ikke pengene. Vw rammer helt rigtigt med golf gte i forhold til mig.

Der er 20 km til arbejde og jeg regner med udelukkende at lade derhjemme. Jeg regner med at kunne køre 90% på strøm til og fra arbejde. Det er lige på grænsen af rækkevidden, så jeg er forberedt på at den måske kører lidt på benzinmotoren på de sidste km på vej hjem. Andre ture bliver så på benzin. Men det er alligevel noget at kunne køre zero emission til daglig pendling.

Til ham der udregner at man ikke rigtig sparer noget i kroner og øre på at køre på strøm, så skyldes det først og fremmest at strøm er belagt med meget højere afgift end benzin. Det er hul i hovedet men politikkerne vil ikke lytte. Vi regner med at få opsat nogle solceller og her vil bilen hjælpe med at aftage strømmen direkte udenom afgifterne. Jeg får dog nok brug for en tesla powerwall til at flytte strømmen fra dag til aften, da der ellers kun vil være solcellestrøm til bilen om højsommeren.

Det faktum at man ikke sparer noget får dog den konsekvens at jeg fravælger at lade ude i byen. Hvis jeg skal til jylland bliver det på benzin. Jeg agter ikke engang at tage min mormor lader med. Der bliver ikke noget clever eller eon abonnement. Jeg håber vores ledere en dag bliver klogere, og hvis de sørger for at der er en økonomisk gevinst ved at lade undervejs, så kan det være at jeg ændrer holdning. Jeg tror dog også at bilen skal have et større batteri før at det rigtigt giver mening at lade ude. Man kan jo ikke stoppe for hver 40 km og holde i 2 timer.
Tillykke med din lækre bil, sikker på du bliver glad for den. Forstår godt at du helt "glemmer" din mormor lader på ture. Yep vores el-afgifter er også helt hen i vejret, og jeg tror kun det går en vej- op!
Jeg har selv overvejet installering af solceller, men gik lidt død i mine beregninger. Men sagen er den at det er ikke meget der kan spares, trods der benyttes en akkumulator så der køres uden om el-nettet. Afskrivning på setup er forholdsvis stor, både engangsudgift på ca. kr. 20.000 og når batterier og inverter skal udskiftes løbende. Jeg siger ikke der er en gevinst, men tror den er rimeligt begrænset.

Send gerne en update når du har vænnet dig til bilen, og kørt dine 40km til arbejde, nøjagtig samme distance jeg har til/fra job

UPDATE! Clever levere nu ubegrænset strøm på abn. 299.-md

: 25. aug 2016, 08:03
af dansan
Det er muligt at indgå en aftale med ubegrænset forbrug af strøm ( ved køb/leasing af bil ved VW forhandler)
Ved opladning hjemme kan der godt spares ca. kr.2500 årligt

Hentet fra Clever:
Ubegrænset opladning til Golf GTE

Med CLEVER Unlimited får du en ladeboks samt ubegrænset forbrug af strøm både ude og hjemme til blot 299 kr. om måneden. Så behøver du kun at tanke, når du skal ud på længere ture.

Har du ikke mulighed for at lade din bil hjemme kan du med CLEVER Unlimited Network lade ubegrænset på CLEVERs ladenetværk for 199 kr. om måneden.
CLEVERs ladenetværk

Med CLEVER Unlimited og CLEVER Unlimited Network har du fri adgang til alle CLEVERs mere end 500 ladepunkter over hele landet. Du finder typisk ladepunkterne langs motorveje, ved indkøbs- og shoppingcentre og ved almindelige parkeringspladser.
https://clever.dk/elbiler/volkswagen/vo ... -golf-gte/

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 25. aug 2016, 08:20
af bskaarup
Interessant tiltag.
Spændende at se hvad prisen bliver efter nytår når de ikke kan få afgiften tilbage længere.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 25. aug 2016, 10:24
af Mikkelk
bskaarup skrev:Interessant tiltag.
Spændende at se hvad prisen bliver efter nytår når de ikke kan få afgiften tilbage længere.

Må da indrømme at jeg er temmelig varm på ideen.
Synes ikke jeg kan læse noget om at det er tidsbegrænset, meeeeeeeeen træerne vokser selvfølgelig ikke ind i himlen.

Nogle der kan finde "hagen" :roll:

Re: Ny Golf Gte Kæft Den Er Lækker. Hvem Har Bestilt

: 24. nov 2016, 01:28
af KMDTHY
dansan skrev: Jeg er stadig 99% sikker på min næste bil er en golf gte.
Kan se i din signatur du endte med at købe en Polo GT. Hvad gjorde udslaget? :)

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 24. nov 2016, 12:08
af kims2
Er der nogen der har viden om hvad facelift GTE kommer til at ligge på prismæssigt?

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 25. nov 2016, 22:36
af JGGH
dansan skrev: KM/l 18 km Arh?? Måske 15km/l.
Vores Nissan bruger på en kold vinter dag på motorvejen med 110 km/t højst 20 kWh pr. 100km. Så 40 kr. Altså 0,4 øre pr. km. Sådan en dag vil min tidligere Skoda Fabia 1,2 TDi køre 18 km/l. Altså 55,55 øre pr km. Tror maks. Tænker en Golf løber 13km/l med de betingelser.

Vores gennemsnit er omkring 17,5 kWh pr. 100km.

En Nissan Leaf vejer næsten 1600 kg og er på størrelse med en Golf.

Vores BMW I3 bruger næsten 20% mindre end vores Leaf.

En Tesla bruger omkring 25 kWh pr. 100 km. Du skriver at en Golf bruger 26,7. Er klar over der er et lade på 10% men det er nu et stykke til de 13,5 som den er opgivet til.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 30. nov 2016, 18:38
af mart!n
kims2 skrev:Er der nogen der har viden om hvad facelift GTE kommer til at ligge på prismæssigt?
Priser kommer til januar.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 30. nov 2016, 19:27
af Nicklossi
JGGH skrev:
dansan skrev: KM/l 18 km Arh?? Måske 15km/l.
Vores Nissan bruger på en kold vinter dag på motorvejen med 110 km/t højst 20 kWh pr. 100km. Så 40 kr. Altså 0,4 øre pr. km.
Hvordan får du det til 0,4 øre pr km?
Det er 40 øre pr km ;)

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 30. nov 2016, 21:44
af LAKGT
Billede

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 2. dec 2016, 12:24
af fjeppe
De tal synes jeg ikke passer helt, lige pt. har jeg en månedlig udgift på 300kr (Clever abo) og kører gennemsnitlig ca 1200km om måneden, i modsætningen til den Polo BlueGT jeg havde som låne bil, der lå denne udgift på omkring en 1000kr, så jeg er stadig stor tilhænger af el og i mit tilfælde GTE'eren.

Jeg bruger kun 2-3 tankfulde benzin om året når jeg skal til jylland, resten af tiden kører jeg kun el, så jeg bruger ialt for at kører knap 15.000 km (30øre pr km), ca 4600kr, det ville jeg ikke kunne i hverken en benziner eller diesel, og jeg har haft biler med disse motore.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 2. dec 2016, 13:30
af bskaarup
fjeppe skrev:De tal synes jeg ikke passer helt
Nu har du jo en GTE hvor et Clever abonnement koster 299. Til en E-Golf koster det samme 599. I artiklen ser det ud til at de sammenligner med e-on's CITY-charge All Inclusive som ikke indeholder hjemmeladning.
Havde de sammenligned med det abonnement som inkluderer hjemmeladning ville prisen være 40 øre per km ved 1500/måned (579/1500).
Jeg har selv en Golf GTE og har 32 km (primært motorvej) til arbejde. Jeg kan ikke engang køre den ene vej på el (med mindre jeg kører 80 km/t på motorvejen) og jeg har 2½ km fra mit job til nærmeste Clever lader. Så jeg lader kun hjemme om aftenen. Jeg har på de første 18000 km brugt ca. 730 liter benzin og ca. 2 megawatt el hvilket giver en reel km. pris på ca. 65 øre (benzin kr. 10 og el kr. 2,25).

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 2. dec 2016, 18:18
af CarbonCarsten
Vi har en E-Golf og har Clever til 599 kr. om måneden. som bliver 7188 kr. om året. vi køre ca. 30.000 km så vores km. pris er ca. 24 øre pr. km.

Vi lader mest hjemme, men der er ladestationer alle steder nu, så vi er aldrig løbet tør og elbil fungere perfekt for os.

Dagligt er 2 gange 29 km. plus tant og fjas.

CC

Hurtig ladere.
http://poi.gpsforalle.dk/index.php?mf=v ... t_729_1716

Langsom ladere
http://poi.gpsforalle.dk/index.php?mf=v ... t_729_1719

Hent hjem til navigation i bilen eller din mobil.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 5. dec 2016, 08:29
af fjeppe
bskaarup skrev:
fjeppe skrev:De tal synes jeg ikke passer helt
Nu har du jo en GTE hvor et Clever abonnement koster 299. Til en E-Golf koster det samme 599. I artiklen ser det ud til at de sammenligner med e-on's CITY-charge All Inclusive som ikke indeholder hjemmeladning.
Havde de sammenligned med det abonnement som inkluderer hjemmeladning ville prisen være 40 øre per km ved 1500/måned (579/1500).
Jeg har selv en Golf GTE og har 32 km (primært motorvej) til arbejde. Jeg kan ikke engang køre den ene vej på el (med mindre jeg kører 80 km/t på motorvejen) og jeg har 2½ km fra mit job til nærmeste Clever lader. Så jeg lader kun hjemme om aftenen. Jeg har på de første 18000 km brugt ca. 730 liter benzin og ca. 2 megawatt el hvilket giver en reel km. pris på ca. 65 øre (benzin kr. 10 og el kr. 2,25).
Lige PT udnytter jeg så ikke mit clever abonnement fuldt ud, da refusionen ikke er lige så høj som abonnementet, så lige pt. er abonnementet ikke den bedste forretning.

Jeg kan sagtens kører 35km på en opladning, og jeg kører blandet motorvej og motortrafikvej, men nu forvarmer jeg også bilen hver morgen via e-remote, så jeg skal ikke bruge så meget energi på at varmen bilen op, hvilke jeg kan mærke har givet rigtig meget i forhold til min gamle GTE'er hvor e-remote manglede, der tabte jeg knap 10km pr tur.

Iøvrigt gik min anke på at deres sammenligning med benzin ikke passede, og jeg sammenlignede sågar med en bil der var mindre i størrelse.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 5. dec 2016, 08:49
af bskaarup
Et år mere med afgiftsfritagelse for strøm brugt til opladning: http://www.folketingstidende.dk/RIpdf/s ... dtaget.pdf

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 28. dec 2016, 14:12
af AU-R8
Husk at hvis man har varmepumpe hjemme sparer man er det 60 øre per kwh.
Skak lige tages i betragtning ved clever lader.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 28. dec 2016, 14:59
af HamSjelv
AU-R8 skrev:Husk at hvis man har varmepumpe hjemme sparer man er det 60 øre per kwh.
Skak lige tages i betragtning ved clever lader.
Arhh.....

Hvis der i din BBR står at boligen er elopvarmet kan du få elafgiftsreduktion for det forbrug der ligger over 4000kWh/år. I 2016 er afgiftsreduktionen 62,75 øre/kWh.

Bor du til leje/andel/... er der ikke mulighed for elafgiftsreduktion.

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 28. dec 2016, 16:59
af AU-R8
HamSjelv skrev:
AU-R8 skrev:Husk at hvis man har varmepumpe hjemme sparer man er det 60 øre per kwh.
Skak lige tages i betragtning ved clever lader.
Arhh.....

Hvis der i din BBR står at boligen er elopvarmet kan du få elafgiftsreduktion for det forbrug der ligger over 4000kWh/år. I 2016 er afgiftsreduktionen 62,75 øre/kWh.

Bor du til leje/andel/... er der ikke mulighed for elafgiftsreduktion.
Varmepumpe er jo netop elopvarmet. Der skal jo være visse fordele ved ejerbolig ud over alle skatterne ;)

Re: Ny golf GTE kæft den er lækker. Hvem har bestilt

: 23. jul 2017, 09:33
af Roelsgaard
Er det ikke noget med at der findes en bilforhandler på sjælland der importerer dem fra Tyskland? Nogen der kan huske hvem det er?