Hvilken sakslift

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Indlæg: 1658
Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af Sprint20 » 28. jan 2016, 16:34

For dem der ikke lige har hørt om Kinas export logo...
Google forskellen på CE logoerne. Kineserne er lidt snedige at lave deres China Export, designmæssigt tæt op af det officielle CE logo.
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af vwbattle » 29. jan 2016, 10:46

Så prøv og læs hvad det kræver for en Ce certificering af et produkt :lol:

Nok nemmere end at få 06 i dansk i 7 klasse ;)

DB
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1397
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 248 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af Passatg 3c » 29. jan 2016, 18:22

Certificeringen er jo det mindste af det. Du skal jo stadig ha' dokumentationen bag certificeringen, i orden og det er ikke bare lige...
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af Excalibur » 29. jan 2016, 21:26

Passatg 3c skrev:Certificeringen er jo det mindste af det. Du skal jo stadig ha' dokumentationen bag certificeringen, i orden og det er ikke bare lige...
Der findes et CE dokument for liften, udført i Italien!!!

Det er netop dokumentationen, i dette tilfælde bruger dokumentationen, jeg kæmper lidt med.
Dette indgår også som en del at CE certificeringen.......

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 23. jul 2017, 20:32

kitora skrev:Den løfter 190 cm, og jeg mener jeg gav omkring 18K for den. De 190 cm er jo til toppen af liften, og bilen står på nogle 7-8 cm høje gummiklodser under panelerne, så der er rigelig arbejdshøjde under bilen. Jeg mener der er 85 cm mellem pladerne, så der er også masser af plads til f.eks at skifte udstødning. Jeg synes liften er fantastisk for den er "væk" når man ikke bruger den, og den kan bruges til ALT (undtaget at skifte paneler). Jeg bruger den sågar når jeg støvsuger bilen. Så har den en fin arbejdshøjde.
Er du stadig glad for din ap lift her noget tid efter kitora?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
kitora
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 67 times
Been thanked: 207 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af kitora » 23. jul 2017, 21:54

svan skrev:Er du stadig glad for din ap lift her noget tid efter kitora?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det VAR jeg, men har nu lejet huset ud, så nu må jeg ligge og rode på gulvet i et lejet hus i stedet.
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 1,6 TD

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 24. jul 2017, 05:39

kitora skrev:
svan skrev:Er du stadig glad for din ap lift her noget tid efter kitora?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det VAR jeg, men har nu lejet huset ud, så nu må jeg ligge og rode på gulvet i et lejet hus i stedet.
Nej for pokker, nå, men så tør man godt binde an med sådan en, jeg kan se at prisen er faldet og samtidig synes jeg at kunne se at jemas er steget helt vildt

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af majbom » 24. jul 2017, 07:15

svan skrev:Nej for pokker, nå, men så tør man godt binde an med sådan en, jeg kan se at prisen er faldet og samtidig synes jeg at kunne se at jemas er steget helt vildt

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Er den faldet i pris? Den står til 18k eks. moms, så vidt jeg kan se...
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 24. jul 2017, 21:30

16.900 for den der kan støbes ned, synes at huske den til omkring 20

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af majbom » 24. jul 2017, 21:38

svan skrev:16.900 for den der kan støbes ned, synes at huske den til omkring 20

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sorry, jeg missede den sidste på siden...
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af Excalibur » 24. jul 2017, 22:05

Af egen erfaring vil jeg foreslå at du tager et grundig personligt kig på den lift du påtænker at købe. ;)
Det var denne indledende gerning jeg missede den første gang jeg købte lift, og det kostede lidt lærepenge og en del ekstra arbejde, samt lidt over et års fustrationer og ærgelser. :twisted:
Det vil altid være fordelagtig at købe rigtig FØRSTE gang, ikke mindst når der er tale om en lift til nedstøbning, hvor hullerne måske er lavet til èn specifik model.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 25. jul 2017, 05:21

Excalibur skrev:Af egen erfaring vil jeg foreslå at du tager et grundig personligt kig på den lift du påtænker at købe. ;)
Det var denne indledende gerning jeg missede den første gang jeg købte lift, og det kostede lidt lærepenge og en del ekstra arbejde, samt lidt over et års fustrationer og ærgelser. :twisted:
Det vil altid være fordelagtig at købe rigtig FØRSTE gang, ikke mindst når der er tale om en lift til nedstøbning, hvor hullerne måske er lavet til èn specifik model.
Er det baseret på den specifikke lift eller en generel betragtning

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af Excalibur » 25. jul 2017, 05:30

svan skrev:
Excalibur skrev:Af egen erfaring vil jeg foreslå at du tager et grundig personligt kig på den lift du påtænker at købe. ;)
Det var denne indledende gerning jeg missede den første gang jeg købte lift, og det kostede lidt lærepenge og en del ekstra arbejde, samt lidt over et års fustrationer og ærgelser. :twisted:
Det vil altid være fordelagtig at købe rigtig FØRSTE gang, ikke mindst når der er tale om en lift til nedstøbning, hvor hullerne måske er lavet til èn specifik model.
Er det baseret på den specifikke lift eller en generel betragtning
Bare min erfaring ifb. med køb af kina lift hos en anden leverandør..... det var dér jeg opdagede at "billigt" kan blive dyrt! :shock:

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 25. jul 2017, 05:46

Ok, jeg jo se at folk er glade for ap'en hvorimod liften fra aj engros får lidt hård medfart rundt omkring, eller nærmere firmaet,

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 25. jul 2017, 06:49

Så er der Nima og jemas, de ligger begge Ca 10k over ap'en, det er satme mange penge ekstra til hobbybrug, prøvede at kigge stenhøj, men det er total lukket land at finde en pris, medmindre man kontakter dem. Og det kunne være man skulle prøve det, har dog en forventning om at det er betydeligt dyrere

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af Excalibur » 25. jul 2017, 07:30

Kender ikke til AP lifterne, men kom lige til at se at der er nogen forskel på de angivne mål på deres nedbygningslift på tegning og produkt specifikation, så det vil nok være en god ide at blive helt sikker på det korrekte mål inden der støbes gulv til nedsænkning :!:

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 25. jul 2017, 17:30

Det kan hænge sammen med at der vist er en ny og en gammel model, det kunne tænkes at specs i noget af materialet ikke er ændret,

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af martin richardy » 24. okt 2017, 06:46

Opliver lige tråden, er ved at vælge hvilken sakse lift jeg skal støve ned i min garage. Jeg hælder mest til liften fra AP som kan nedstøbes, jeg tænker dog først at købe den når garagen er helt færdig da jeg ikke har plads til den. Nogen som har nogle erfaringer med den, og om man kan få målene til at lave udsparingerne i gulvet af firmaet og de efterfølgende passer


Sent from my iPhone using Tapatalk

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Hvilken sakslift

Indlæg af martin richardy » 24. okt 2017, 07:01

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af martin richardy 29. okt 2017, 16:25, rettet i alt 1 gang.

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af martin richardy » 24. okt 2017, 07:04

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Hvilken sakslift

Indlæg af martin richardy » 24. okt 2017, 07:04

Nogen som har brugt den tegning fra nettet til at støbe sine kasser efter?


Sent from my iPhone using Tapatalk

kompressorgolf
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 17. jun 2008, 14:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: brønderslev
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af kompressorgolf » 24. okt 2017, 21:14

ring til anders fra AP liften, han kan helt sikkert gi dig svar.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 28. okt 2017, 19:47

martin richardy skrev:Nogen som har brugt den tegning fra nettet til at støbe sine kasser efter? Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil ihvertfald gerne have feedback på løsningen, og gerne ud og se den monteret evt

Sendt fra min F5321 med Tapatalk

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Hvilken sakslift

Indlæg af martin richardy » 28. okt 2017, 21:28

Jeg har nu snakket med AP liften, super hjælpsomme og de sendte en rigtig god tegning som jeg kan bruge, med mål på alt. selv til de rør som skal støbes ned til kabler. Indtil videre så tegner det godt
Skal nok komme med noget feedback når jeg når videre i processen
.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kumse
Nyt medlem
Indlæg: 401
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af kumse » 29. okt 2017, 23:32

Jeg ser frem til dit feedback. Jeg står i samme situation, og har utroligt svært ved at acceptere at det er sådan lidt halvringe import produkter man kan vælge imellem.
Jeg har søgt lidt rundt. Der må simpelthen være flere optioner?

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 30. okt 2017, 07:12

kumse skrev:Jeg ser frem til dit feedback. Jeg står i samme situation, og har utroligt svært ved at acceptere at det er sådan lidt halvringe import produkter man kan vælge imellem.
Jeg har søgt lidt rundt. Der må simpelthen være flere optioner?
Der er da også premium alternativer, men en lift til 50+ for en stenhøj eller ravaglioli kommer ikke på tale til mit hobbybrug

Sendt fra min F5321 med Tapatalk

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af vwbattle » 30. okt 2017, 11:46

der er massere, Omer fly35, werther Stratos, nussbaum

men ja sådanne lifte er dyre( men køb en dyr, den holder prisen rigtigt godt)

D
kumse skrev:Jeg ser frem til dit feedback. Jeg står i samme situation, og har utroligt svært ved at acceptere at det er sådan lidt halvringe import produkter man kan vælge imellem.
Jeg har søgt lidt rundt. Der må simpelthen være flere optioner?
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 25. apr 2019, 06:48

Nå, så nærmer tiden sig, her 3,5 år senere, har fået gravet ud i gulvet, så henover sommeren skal den i, valget står umiddelbart mellem nimas nedstøbnings model https://www.nimalift.dk/deluxe-saxlift- ... 500kg.html

Og den tilsvarende model fra tyske twinbusch https://www.lonet.dk/lifte/sakselifte/p ... tw-s3-18-u

Er der nogen af der har erfaring med nogen af dem, min fornemmelse siger mig at twinbusch modellen måske er en smule bedre, men at leverandøren af nima er lidt mere fremme og skoene, og servicen efterfølgende er bedre, har en kammerat som har købt en 2 søjlet nima og er meget tilfreds, har haft kontakt til twinbusch leverandøreren, og han vendte aldrig tilbage på min henvendelse

Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


kumse
Nyt medlem
Indlæg: 401
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af kumse » 25. apr 2019, 20:25

Hej Svan

Jeg har lavet en del research i forbindelse med jeg også står for at skulle indkøbe en lift til en garage der snart skal opføres. Tænkte jeg lige ville dele med dig.
Jeg har undersøgt og sammenlignet priser, specifikationer mm.

Tilbud modtaget pr. Mail
-Twin Busch Tyskland inkl. Levering til DK og olie: 25950kr
-Twin Busch DK (Lonet.dk) inkl olie 24618kr og inkl fragt 25698kr
Twin Busch er så steget ca. 4000kr inden for de sidste 10 mdr. Ifølge Lonet er det på grund af at Twin Busch i tyskland har hævet prisen på de populære modeller.
-Ap liften inkl levering: 22368kr, kan ikke demonstrere en på Sjælland
-Jema inkl levering 29480kr
-Nima 24000kr incl olie, plus 1500kr i fragt, kan demonstrere i Billund
-Stenhøj MagiX30 50560kr plus moms inkl levering og monteringsramme
-Dunlop DTSL3 1m løfter kan både overflade- og nedsænkes 19995 + fragt 1390 + moms
Solgt gennem Stenhøj, de har ingen støbetegninger på den.

Som udgangspunkt synes jeg også du skal tænke på at det man kalder en servicelift der løfter 1m ikke nødvendigvis har låsemekanisme. Det gør at den ikke er lige så sikker hvis du skal arbejde under den.

Mit valg lander på en Twin busch TW s3 18u. Gennem min research er jeg blevet overbevist om at Twin Busch vil være i stand til at levere reservedele mange år frem. Det er en væsentlig parameter når man kigger på den slags "kina" lifte.
Jeg har været i telefonisk kontakt med Twin busch teknisk salg, og hans argument for hvorfor jeg skulle købe deres "kina" lift og ikke konkurrenternes, der fortalte han at de lagde et stort arbejde i kvalitetsopfølgningen med deres producent.

Jeg har iøvrigt fået anbefalet af en anden der også har valgt Twin busch TW s3 18u, at lave nedstøbningen lidt dybere end de 270mm der er angivet i tegningerne. Det vil gøre at du kan bruge nivelerende cement i nedstøbningen og derved få den helt i vatter, som efter hans udsagn er ret vigtigt.

Dertil skal du huske at der ikke må bruges 90 graders buk på føringsrørende, men i stedet 2 x 45, da hydraulikslangerne har en vis bøjningsradius.

VH
Thomas

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hvilken sakslift

Indlæg af svan » 26. apr 2019, 06:30

kumse skrev:Hej Svan

Jeg har lavet en del research i forbindelse med jeg også står for at skulle indkøbe en lift til en garage der snart skal opføres. Tænkte jeg lige ville dele med dig.
Jeg har undersøgt og sammenlignet priser, specifikationer mm.

Tilbud modtaget pr. Mail
-Twin Busch Tyskland inkl. Levering til DK og olie: 25950kr
-Twin Busch DK (Lonet.dk) inkl olie 24618kr og inkl fragt 25698kr
Twin Busch er så steget ca. 4000kr inden for de sidste 10 mdr. Ifølge Lonet er det på grund af at Twin Busch i tyskland har hævet prisen på de populære modeller.
-Ap liften inkl levering: 22368kr, kan ikke demonstrere en på Sjælland
-Jema inkl levering 29480kr
-Nima 24000kr incl olie, plus 1500kr i fragt, kan demonstrere i Billund
-Stenhøj MagiX30 50560kr plus moms inkl levering og monteringsramme
-Dunlop DTSL3 1m løfter kan både overflade- og nedsænkes 19995 + fragt 1390 + moms
Solgt gennem Stenhøj, de har ingen støbetegninger på den.

Som udgangspunkt synes jeg også du skal tænke på at det man kalder en servicelift der løfter 1m ikke nødvendigvis har låsemekanisme. Det gør at den ikke er lige så sikker hvis du skal arbejde under den.

Mit valg lander på en Twin busch TW s3 18u. Gennem min research er jeg blevet overbevist om at Twin Busch vil være i stand til at levere reservedele mange år frem. Det er en væsentlig parameter når man kigger på den slags "kina" lifte.
Jeg har været i telefonisk kontakt med Twin busch teknisk salg, og hans argument for hvorfor jeg skulle købe deres "kina" lift og ikke konkurrenternes, der fortalte han at de lagde et stort arbejde i kvalitetsopfølgningen med deres producent.

Jeg har iøvrigt fået anbefalet af en anden der også har valgt Twin busch TW s3 18u, at lave nedstøbningen lidt dybere end de 270mm der er angivet i tegningerne. Det vil gøre at du kan bruge nivelerende cement i nedstøbningen og derved få den helt i vatter, som efter hans udsagn er ret vigtigt.

Dertil skal du huske at der ikke må bruges 90 graders buk på føringsrørende, men i stedet 2 x 45, da hydraulikslangerne har en vis bøjningsradius.

VH
Thomas
Hej kumse!

Du har lagt noget arbejde i research, og jeg kan se vi er nået til stort set samme resultat, servicelift med løftehøjde på 1 meter kommer ikke på tale, godt nok vil jeg med min nuværende lofthøjde kun kunne løfte Ca en meter, men påtænker at ændre taget hvis det bliver nødvendigt, så ofte arbejder jeg alligevel ikke under bilen, men jeg vil gerne have komforten af den ned støbte, altså plant gulv når den ikke er i brug.
Jeg henvendte mig til lonet før jul, og han mente ikke at have leveret nogle til Sjælland, så jeg skal en tur til det mørke hvis jeg vil have en demo, har en kammerat der bor i nærheden, så han ville køre ud og få en demo ved lejlighed, han er nemlig også i marked for en.
Dvs du har ikke set nogle af dem live?

Svan

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"