Skoda Kodiaq

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af majland » 27. mar 2019, 18:19

Bekmand skrev:
26. mar 2019, 21:50
Synes ikke der er vildt mange opslag om Kodiaq'en herinde. Er der ingen der køber den? :D
Det er jo svært når de ikke overholder deres egne leveringsterminer ....
Ekstra udstyr:
Digital cockpit, El-bagklap, Bakkamera, opvarmet forrude og solgardiner for at nævne det meste.
Man skal jo stoppe et sted og den opvarmede forrude har vi ikke valgt til. Det ud fra devisen at den kommer til at holde i garage derhjemme og man ofte skal til at skrabe sideruder alligevel når man holder ude. Af dyre tilvalg har vi style plus pakken, svingbart anhængertræk, elsæder med dellæder, varme i bagsæde og memory, Canton lyd, Amundsen naviagtion mm. Og tog så sovepakken incl solgardiner. Vi har nogle thansen nakkestøder i superb'en og de bliver brugt meget og de org i kodiaq'en virker lige niveauet bedre.

Jeg har ikke regnet på hvad en sportline ville koste med det udstyr vi ønskede. En del af det er med som standard. og Sportline var ikke langseret i DK da vi skrev under ved årsskiftet


Er der nogle af assistentsystemerne der kan kodes? Der er kun adaptiv fartpilot som standard.
Hvis den har stort front kamera (f.eks pga vejskitlegenkendelse) og area view skulle følgende vist kunne kodes. Der er en tråd om det herinde
  • Vejbane Assist
  • Traffic Jam Assist
  • Rear Traffic Alert (Måske med i blind spot detect ?)
  • Emergency Assist
  • Trailer Assistent
  • Driving mode select (Måske kun på 4x4)
These users thanked the author majland for the post:
Bekmand
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Bekmand
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. maj 2016, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Bekmand » 27. mar 2019, 20:38

@Majland

Tak for input!

Vi har ikke garage, så er meget glad for den opvarmede forrude i vores nuværende passat. Men man er nødt til at stoppe et sted med krydserne :) Hvis jeg skulle have det samme udstyr i Style, ville den ende 10k lavere end hvad jeg slipper for Sportsline, men der får jeg så trim og nogle federe fælge for de sidste 10k. Og en Kodiaq der skiller sig en smule ud fra de andre. ;)

Synes dog alligevel leveringstiden er absurd lang, men står heldigvis ikke uden bil indtil den nye kommer. Af hvilken årsag skubbede de din levering?

Super, har du evt. et link til tråden og hvordan finder man ud af hvilket kamera der er i sin model? Kan intet finde under teknikken på bilen.
Skoda Kodiaq Sportline 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af majland » 27. mar 2019, 22:21

Bekmand skrev:
27. mar 2019, 20:38

Synes dog alligevel leveringstiden er absurd lang, men står heldigvis ikke uden bil indtil den nye kommer. Af hvilken årsag skubbede de din levering?
På sælgers skærm var der to "opdateringer" . Den ene var noget med at der var solgt flere biler end allokeret til Danmark og den anden nåede jeg ikke helt at læse. Jeg havde i samme uge både citigo'en til ordinær service om mandagen og superb'en der ude om fredagen pgs en bagkaliber der hang (dyr uge ...) og det lykkedes ikke sælger at få nogen fornuftig forklaring fra importør.

Men det er SQU TRÆLS - både for sælger og køber - at man siger sammen og kigger på leveringsterminer på kombinationer af motorer og udstyr. Den kombination vi valgte skulle nemt kunne være leveret til 1/4 ifølge de oplysninger som sælger havde.

Vi stod bla. og vaklede mellem benzin og diesel. Vi kører nok reelt for korte ture til en diesel men superb'en har ikke brokket sig over kørselsmønsteret og prisforskellen er tjent ind på sparet brændstof på få år. Så havde importør dengang meldt klart ud af en benziner tager 6 måneder, mens en diesel kan leveres på den halve tid. Ja så havde vi nok købt en diesel ....

Men man får jo lidt den tanke at importøren har syltet en "lille kunde" og valgt at sælge de allokerede biler til nogle andre ...

Men nu hvor WLTP overgangen er blevet udskudt gør det så heller ikke så meget da den så ikke bliver dyrere i ejerafgift af at blive forsinket. Vi er heldigvis stadig godt kørende med de gamle køretøjer
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Bekmand
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. maj 2016, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Bekmand » 29. mar 2019, 09:18

Okay, det kan jeg godt forstå du finder træls! Krydser fingre på at min kommer til forventet tid, eller måske endda før. Men skal jeg vist ikke sætte mine forhåbninger op efter.
Skoda Kodiaq Sportline 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af majland » 15. maj 2019, 10:53

Super, har du evt. et link til tråden og hvordan finder man ud af hvilket kamera der er i sin model? Kan intet finde under teknikken på bilen.
Kan ikke lige huske den. Men hvis den har vejskiltegenkendelse så er det stort kamera

Fik den i fredags - så det blev kun 50% længere ventetid end oprindeligt planlagt ....

/A
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Bekmand
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. maj 2016, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Bekmand » 15. maj 2019, 12:14

majland skrev:
15. maj 2019, 10:53
Super, har du evt. et link til tråden og hvordan finder man ud af hvilket kamera der er i sin model? Kan intet finde under teknikken på bilen.
Kan ikke lige huske den. Men hvis den har vejskiltegenkendelse så er det stort kamera

Fik den i fredags - så det blev kun 50% længere ventetid end oprindeligt planlagt ....

/A
Tillykke! :) Kommer der lidt i Galleri?
Skoda Kodiaq Sportline 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af majland » 15. maj 2019, 15:34

Bekmand skrev: Super, har du evt. et link til tråden og hvordan finder man ud af hvilket kamera der er i sin model? Kan intet finde under teknikken på bilen.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... g&start=30
DiscoBoy skrev: . Hvis du har bestilt Light Assist er det højst sandsynligt det lille kamera som sidder i bakspejlet og ikke den store trekant som sidder over spejlet.
Og har smidt lidt i Galleriet: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=145032
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Mikkel
Aktiv medlem
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 2. jun 2008, 14:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Mikkel » 8. jul 2019, 18:59

majland skrev:
27. mar 2019, 22:21
Bekmand skrev:
27. mar 2019, 20:38

Synes dog alligevel leveringstiden er absurd lang, men står heldigvis ikke uden bil indtil den nye kommer. Af hvilken årsag skubbede de din levering?
På sælgers skærm var der to "opdateringer" . Den ene var noget med at der var solgt flere biler end allokeret til Danmark og den anden nåede jeg ikke helt at læse. Jeg havde i samme uge både citigo'en til ordinær service om mandagen og superb'en der ude om fredagen pgs en bagkaliber der hang (dyr uge ...) og det lykkedes ikke sælger at få nogen fornuftig forklaring fra importør.

Men det er SQU TRÆLS - både for sælger og køber - at man siger sammen og kigger på leveringsterminer på kombinationer af motorer og udstyr. Den kombination vi valgte skulle nemt kunne være leveret til 1/4 ifølge de oplysninger som sælger havde.

Vi stod bla. og vaklede mellem benzin og diesel. Vi kører nok reelt for korte ture til en diesel men superb'en har ikke brokket sig over kørselsmønsteret og prisforskellen er tjent ind på sparet brændstof på få år. Så havde importør dengang meldt klart ud af en benziner tager 6 måneder, mens en diesel kan leveres på den halve tid. Ja så havde vi nok købt en diesel ....

Men man får jo lidt den tanke at importøren har syltet en "lille kunde" og valgt at sælge de allokerede biler til nogle andre ...

Men nu hvor WLTP overgangen er blevet udskudt gør det så heller ikke så meget da den så ikke bliver dyrere i ejerafgift af at blive forsinket. Vi er heldigvis stadig godt kørende med de gamle køretøjer
Har bestilt en benzin Sportline... 8 måneders leveringstid :shock:
/Mikkel

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af SkodiaqDK » 9. jul 2019, 09:42

1.5 TSI antager jeg?

2.0 TSI har jeg endnu ikke set tilgængelig som sportline model i Danmark.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af DanielB12 » 9. jul 2019, 11:47

SkodiaqDK skrev:
9. jul 2019, 09:42
1.5 TSI antager jeg?

2.0 TSI har jeg endnu ikke set tilgængelig som sportline model i Danmark.
vil tro der er 2.0. Den kiggede vi også på, og der sagde de levering i februar 2020...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af SkodiaqDK » 9. jul 2019, 12:19

DanielB12 skrev:
9. jul 2019, 11:47
SkodiaqDK skrev:
9. jul 2019, 09:42
1.5 TSI antager jeg?

2.0 TSI har jeg endnu ikke set tilgængelig som sportline model i Danmark.
vil tro der er 2.0. Den kiggede vi også på, og der sagde de levering i februar 2020...
OK. Synes bare ikke 2.0 tsi har været på prislisten. (Som Sportline)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af DanielB12 » 9. jul 2019, 13:57

SkodiaqDK skrev:
9. jul 2019, 12:19
DanielB12 skrev:
9. jul 2019, 11:47
SkodiaqDK skrev:
9. jul 2019, 09:42
1.5 TSI antager jeg?

2.0 TSI har jeg endnu ikke set tilgængelig som sportline model i Danmark.
vil tro der er 2.0. Den kiggede vi også på, og der sagde de levering i februar 2020...
OK. Synes bare ikke 2.0 tsi har været på prislisten. (Som Sportline)
De ville vidst fjerne den, pga leveringstiden.

Jeg må så også indrømme, at den ikke giver mening ifht RS der ikke koster voldsomt meget mere.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Mikkel
Aktiv medlem
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 2. jun 2008, 14:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Mikkel » 9. jul 2019, 17:29

SkodiaqDK skrev:
9. jul 2019, 09:42
1.5 TSI antager jeg?

2.0 TSI har jeg endnu ikke set tilgængelig som sportline model i Danmark.
Ja 1.5
2.0 kunne vist kun fåes med 4motion hvilket jeg ikke har brug for
/Mikkel

Bekmand
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. maj 2016, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Bekmand » 9. jul 2019, 18:48

Jeg har heller ikke set en Sportline i 2.0 i alt den tid jeg har kigget (siden feb). Og kan se nu at den er helt fjernet som mulighed på Skoda. Er det mon pga de lange leveringstider? Afventer stadig min (nov)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Kodiaq Sportline 1.5 TSI 2020

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af SkodiaqDK » 9. jul 2019, 18:58

Bekmand skrev:
9. jul 2019, 18:48
Jeg har heller ikke set en Sportline i 2.0 i alt den tid jeg har kigget (siden feb). Og kan se nu at den er helt fjernet som mulighed på Skoda. Er det mon pga de lange leveringstider? Afventer stadig min (nov)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Din? 1.5 tsi?

Bekmand
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31. maj 2016, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Bekmand » 9. jul 2019, 20:03

SkodiaqDK skrev:
Bekmand skrev:
9. jul 2019, 18:48
Jeg har heller ikke set en Sportline i 2.0 i alt den tid jeg har kigget (siden feb). Og kan se nu at den er helt fjernet som mulighed på Skoda. Er det mon pga de lange leveringstider? Afventer stadig min (nov)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Din? 1.5 tsi?
Korrekt, en 1.5 tsi. Eneste mulighed i Benzin da jeg købte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skoda Kodiaq Sportline 1.5 TSI 2020

Adams Octavia
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. mar 2014, 18:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Adams Octavia » 16. jul 2019, 14:12

Hej,

Ved ikke om det er den rigtige tråd. Hvis ikke, må I endelig sige til :-)

Af mange årsager er vi blevet lidt forelsket i en Skoda Kodiaq. Vi skal egentlig ikke have ny bil, men alligevel, er vi endt med at tage en tur forbi forhandleren, for at tage et nærmere kig. Det endte med en prøvetur, hvorefter vi begge var solgt.
Det er godt nok en lækker bil. Meget bedre end jeg havde regnet med. Jeg var virkelig imponeret over støjniveau, siddeposition og komfort. Vi har pt en Passat, så det er ikke fordi vi kommer fra noget der er væsentlig ringere. Men jeg synes faktisk, at Kodiaq leverede bedre end Passat'en på de områder. Det er selvfølgelig ikke noget raket, men så længe vi kommer op i fart i anstændigt tempo, har man vel ikke brug for mere!? (Vi ville da ikke sige nej til en RS, men økonomien rækker sgu ikke til det :-( )

Så nu er jeg gået i skuret for at se på udstyr og regne på økonomien. Her er det man kan komme i tvivl om nødvendigt udstyr, 'rart-at-have-udstyr' og unødvendigt udstyr. Jeg har stykket en pakke sammen, som jeg tror, vi vil blive glad for. Men har jeg glemt noget? Er der noget jeg har på listen, som er overflødig luksus - hvis der er noget der hedder det?

Vi ser på en 1,5 TSI DSG (7 sæder) med:
Navi (amundsen - har aldrig fundet ud af hvad de ekstra mange penge til Columbus giver?)
Bakkamera
Digitalt cockpit
Isofix på forsæderne (så billigt at man som med familie med to på henholdsvis 2 & 5 skal vælge det til 600)
Panorama soltag
Style Plus pakke
Vejbaneasssistent
Vejskiltegenkendelse
230V stik + 3 USB
Opvarmet rat

Træk tænker vi at eftermontere. Er det en god idé? Eller er det dumt at spare de 5-7.000?

Jeg pønser også på at høre, om man kan skifte standardfælgen ud med den samme i antracit-farve. De har samme pris. Nogen der har erfaring med det?

Lagt sammen bliver det små 515.000 inkl. lakering.

Hvad er der typisk at hente i rabat? Hvis der overhovedet er noget?

Vores Passat er en leasingbil som først skal afleveres til november 2020, så vi mangler ikke en ny bil her og nu. Så vi tænker også på, om man kan få forhandleren til at bestille en hjem, og så lade den køre som demo inden vi får den - alene for at spare lidt på prisen.
Er det noget andre har prøvet? Og kan man samtidig forlange rabat - hvis der altså er noget at hente?

Og nå ja - har I anbefalinger til forhandlere? Vi bor på den københavnske vestegn, men er klar på at køre efter den rigtige handel - og så får man måske en god lang tur hjem, når man henter den :-)

På forhånd tak for alle input :-)
Octavia Combi 2,0 TDI Elegance
Opel Corsa 1,4 Cosmo

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af DanielB12 » 16. jul 2019, 15:21

Af forhandler, så vil jeg helt sikkert anbefale Lars Amdi i Ringsted. Han var virkelig flink da vi sad dernede. Skoda Brøndby, not so much.

Forskellen på Columbus og amundsen er blandt andet:
- mulighed for at få navi i digitalt cockpit og andet på skærmen (på amundsen kopieres det på skærmen blot op på cockpittet)
- større skærm
- ingen fysiske knapper
- vi fik at vide at Columbus også var noget hurtigere i opstart, beregning af rute etc.

Jeg ville helt klart også vælge ekstra nøgle og personalisering til 1200 kr. Den ekstra nøgle er god at have - så kan i begge have en nøgle, plus have el ekstra derhjemme.

Vi fik at vide, at der er nogle ting der ikke kan bestilles, uden du bestiller træk ab fabrik. Kan ikke huske hvad dog lige pt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Adams Octavia
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. mar 2014, 18:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Adams Octavia » 16. jul 2019, 17:22

Tak for input..

Følger det ikke 2 “rigtige” nøgler med som standard?
Hvad går personalisering ud på?
Octavia Combi 2,0 TDI Elegance
Opel Corsa 1,4 Cosmo

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Kevinff » 16. jul 2019, 17:42

Adams Octavia skrev:Tak for input..

Følger det ikke 2 “rigtige” nøgler med som standard?
Hvad går personalisering ud på?
Ligesom memory i sæderne. Den indstiller sæderne efter din præference afhængig af hvad nøgle du bruger så vidt jeg husker. Så når konen åbner bilen med sin nøgle kører sædet hen i hendes position osv
These users thanked the author Kevinff for the post:
Adams Octavia

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af GaSelle » 16. jul 2019, 18:41

Kevinff skrev:
16. jul 2019, 17:42
Adams Octavia skrev:Tak for input..

Følger det ikke 2 “rigtige” nøgler med som standard?
Hvad går personalisering ud på?
Ligesom memory i sæderne. Den indstiller sæderne efter din præference afhængig af hvad nøgle du bruger så vidt jeg husker. Så når konen åbner bilen med sin nøgle kører sædet hen i hendes position osv
Det med sæderne kan de alle, når de har memorysæder. Personalisering går skridtet videre, og husker indstillinger på radioen, farve på ambientelys, indstillinger på klimaanlæg osv.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Adams Octavia

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Kevinff » 16. jul 2019, 23:02

GaSelle skrev:
Kevinff skrev:
16. jul 2019, 17:42
Adams Octavia skrev:Tak for input..

Følger det ikke 2 “rigtige” nøgler med som standard?
Hvad går personalisering ud på?
Ligesom memory i sæderne. Den indstiller sæderne efter din præference afhængig af hvad nøgle du bruger så vidt jeg husker. Så når konen åbner bilen med sin nøgle kører sædet hen i hendes position osv
Det med sæderne kan de alle, når de har memorysæder. Personalisering går skridtet videre, og husker indstillinger på radioen, farve på ambientelys, indstillinger på klimaanlæg osv.
Det er lidt frækt. Er det en Skoda eksklusiv ting? Synes ikke jeg har set det hos hverken Audi, Mercedes, BMW eller VW

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af GaSelle » 17. jul 2019, 07:28

Kevinff skrev:
16. jul 2019, 23:02
GaSelle skrev:
Kevinff skrev:
16. jul 2019, 17:42
Ligesom memory i sæderne. Den indstiller sæderne efter din præference afhængig af hvad nøgle du bruger så vidt jeg husker. Så når konen åbner bilen med sin nøgle kører sædet hen i hendes position osv
Det med sæderne kan de alle, når de har memorysæder. Personalisering går skridtet videre, og husker indstillinger på radioen, farve på ambientelys, indstillinger på klimaanlæg osv.
Det er lidt frækt. Er det en Skoda eksklusiv ting? Synes ikke jeg har set det hos hverken Audi, Mercedes, BMW eller VW
Hos BMW hedder det bare ‘Profiler’, og er standard - det ville undre mig meget, om ikke også Mercedes og VW tilbyder det :)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af DanielB12 » 17. jul 2019, 07:46

Vores polo have det til dels - den gemte radio, sidespejl-placering og navigations-forslag etc i nøglen. Audien har det også - her bruger vi dog kun én nøgle, så udnytter det ikke rigtigt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Henrik_N
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 5. jan 2019, 18:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Henrik_N » 17. jul 2019, 11:59

Jeg har en ret ny Kodiaq med eftermonteret træk - det originale fra forhandleren og det er glimrende. Det spiller fint med bakkameraet og de forskellige visninger, som man kan vælge.

Der er også elbagklap på vores Kodiaq, som jeg egentlig tænkte var lidt overflødigt - men det er ganske lækkert.

Mvh
Henrik


Sent from my iPad using Tapatalk

SteinBagger
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17. jul 2020, 19:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af SteinBagger » 4. aug 2020, 17:35

Nu har jeg endelig fået fat i en Kodiaq, og er i den forbindelse faldet over et menupunkt der hedder "Køreprogrammer", hvor man kan vælge i mellem sport, eco, normal og comfort..

Synes ikke jeg kan finde noget om det i manualen.

Er der nogen der ved om det rent faktisk gør nogen forskel på bilen at skifte mellem dem?

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af Jesper_christiansen » 4. aug 2020, 17:49

I min Octavia RS ændrer det speederresponsen og styringen bliver "tungere". Der er også noget soundbooster som så var det første jeg slog fra.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk


SteinBagger
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17. jul 2020, 19:11
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Skoda Kodiaq

Indlæg af SteinBagger » 5. aug 2020, 11:07

Det var også noget i den retning jeg tænkte.

Jeg synes dog umiddelbart at forskellen er svær at mærke..

Jeg går ud fra, at det ved sport skulle give en kvikkere speederrespons, men hvad så med de andre, hvad er det så for nogle egenskaber der træder i kraft? :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"