Leveringstid På Ny Polo Gti

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Jannik » 10. jul 2019, 08:15

Blot for info, så er det nu muligt at tilkøbe Lane Assist til en Polo.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af siccio » 10. jul 2019, 10:16

Jannik skrev:
10. jul 2019, 08:15
Blot for info, så er det nu muligt at tilkøbe Lane Assist til en Polo.
Hvordan er det at køre med det lane assist?
Ja for nyt i polo endnu, til nogen har prøvet, men måske der er erfaring herinde fra Golf, eller andre biler?
Kan da være smart nok, bare bekymret for det ligesom vil overtage styring i kurver og man skal ligesom kæmpe imod?
Er dog rent gætværk, da jeg aldrig har prøvet.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af TorbenRasmussen » 10. jul 2019, 10:46

Det er ikke en feature jeg vil betale for. Den reagerer ikke helt som jeg ville fortrække det - lidt for sent, hvilket giver nogle udsving, som føles ubehagelige. Dertil så styrer den efter de streger den tror er de rigtige, og det er der flere situationer hvor det IKKE er, så hold hænderne på rattet! Jeg endte med at slå det fra og fik det kun brugt de første par måneder.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1250
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 642 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af VWAU » 10. jul 2019, 12:38

Jeg kørte i en Mercedes-Benz E fra Hillerød til Gilleleje for et lille år siden. Selv på motortrafikvejen nord for Hillerød, hvor der kun er 1 spor i hver retning og både kantlinje og midterstribe var det absolut ikke en nydelse. Styringen var meget stacato-agtig og slet ikke "glidende". Har aldrig prøvet det i en VAG, men det er vel næppe meget anderledes? Spild af penge og slet ikke færdigudviklet.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 10. jul 2019, 12:42

Har prøvet i en C3 aircross og det var kun lyd, den kunne ik styre for en men hold nu kæft man, efter 3 dage var jeg ved at hænge mig over at den bippede af ingen ting, man kunne knap køre på de skotske veje uden at den gik bip amok. Der besluttede jeg mig for aldrig at få en bil med det.


Hilsen Dan

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af RIX » 10. jul 2019, 12:49

så kan APR også tilbyde chip til opf modellerne , så nu sker der nok noget ved alle tunere

men HGP var først

VH:

Brugeravatar
Soeren C
Nyt medlem
Indlæg: 164
Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 85 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Soeren C » 10. jul 2019, 12:59

siccio skrev:
10. jul 2019, 10:16
Hvordan er det at køre med det lane assist?
Det er en feature jeg er glad for fulgte med førerassistentpakken,, da jeg bestilte min Golf I sin tid. Den gør præcist det navnet indikerer - assisterer inden for "banen". Den tager fejl en gang i mellem, og man skal lige vænne sig til, at den reagerer lidt senere, end man selv ville gøre, men det er helt udramatisk. Den styrer ikke så hårdt, så man decideret skal kæmpe imod, hvis den tager fejl.
These users thanked the author Soeren C for the post (total 2):
Brian Scharlinggudhjem
Med venlig hilsen

Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af DanielB12 » 10. jul 2019, 13:06

Jeg er kæmpe fan af det i vores A4. Den styrer efter midten af stregerne/vognbanen. Synes det er en stor hjælp i det daglige. Det mest irriterende er, at den bipper hvis man ikke holder ordentligt på rattet i noget tid. Har ikke helt fundet ud af hvordan man gør det, men man skal bruge lidt kræfter/den er tung at styre.

Man skal selvfølgelig være opmærksom hele tiden, men feks på vejen til København over Amagermotorvejen/kalvebrygge broen, der klarer den selv alle sving, så man blot skal lade hænderne følge rattet.
Når man så kører af ved centrumforbindelsen, så skal man være lidt vaks ved de forskellige overkørsler, hvor linjerne forsvinder.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Jannik » 11. jul 2019, 17:06

siccio skrev:
10. jul 2019, 10:16

Hvordan er det at køre med det lane assist?
Jeg er utroligt glad for Lane Assist i min Golf.
Jeg er noget mere begejstret for det end adaptiv fartpilot, og det er det assistentsystem jeg mangler mest, når jeg kører i biler, der ikke har det.

Jeg synes på ingen måde at det er oversensitivt. Det laver af og til fejl, hvor du selv lige skal korrigere en smule, men systemet er jo heller ikke opfundet til at kunne overtage styringen helt.

Jeg har benyttet Lane Assist i en ny Mercedes C-klasse samt i en ny Volvo V60 for 4-5 måneder siden, og der var det ikke implementeret på samme måde, som VW har gjort, og jeg brød mig ikke specielt om det.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 11. jul 2019, 21:38

TorbenRasmussen skrev:
10. jul 2019, 10:46
Det er ikke en feature jeg vil betale for. Den reagerer ikke helt som jeg ville fortrække det - lidt for sent, hvilket giver nogle udsving, som føles ubehagelige. Dertil så styrer den efter de streger den tror er de rigtige, og det er der flere situationer hvor det IKKE er, så hold hænderne på rattet! Jeg endte med at slå det fra og fik det kun brugt de første par måneder.
Har du husket at sætte det lille flueben der hedder "dynamisk vognbaneføring"?
For gør altså en verden til forskel på oplevelse af Lane Assist.
Så går det fra at være temmeligt træls, til dejligt afslappende, da det så holder bilen "i midten" hele tiden og ikke først reagerer, når du er ved at køre over linjerne.. :-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 13. jul 2019, 10:49

Nogen der ved hvorfor man ik kan konfigurere en ny polo på VWs hjemmeside? Kan det være fordi de er ved at ændre til 20 modellen?


Sent from my iPad using Tapatalk

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Lasse R » 13. jul 2019, 11:02

Frandsen6000 skrev:
13. jul 2019, 10:49
Nogen der ved hvorfor man ik kan konfigurere en ny polo på VWs hjemmeside? Kan det være fordi de er ved at ændre til 20 modellen?


Sent from my iPad using Tapatalk
Det hele skal sikkert opdateres. Touran kan man kun konfigurere diesel
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 13. jul 2019, 11:07

Lasse R skrev:
Frandsen6000 skrev:
13. jul 2019, 10:49
Nogen der ved hvorfor man ik kan konfigurere en ny polo på VWs hjemmeside? Kan det være fordi de er ved at ændre til 20 modellen?


Sent from my iPad using Tapatalk
Det hele skal sikkert opdateres. Touran kan man kun konfigurere diesel
Ok ja for prøvede lige seats konfigurator og den er helt nede. Der kan man slet ik se noget andet end at de skriver de er ved ar opdater den.


Hilsen Dan

Brugeravatar
Panda1980
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. jun 2019, 15:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Panda1980 » 13. jul 2019, 18:45

Nu er jeg lige ham, der spørger - hvem fanden gider køre rundt/blive set i en Polo GTI, når man for de samme penge kan få så mange ÜBER-fede alternativer??
Venlig Hilsen
Pandaen

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 13. jul 2019, 18:52

Panda1980 skrev:Nu er jeg lige ham, der spørger - hvem fanden gider køre rundt/blive set i en Polo GTI, når man for de samme penge kan få så mange ÜBER-fede alternativer??
Hvad er de fede alternativer?


Hilsen Dan

Brugeravatar
Panda1980
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. jun 2019, 15:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Panda1980 » 13. jul 2019, 19:06

En fabriksny Polo GTI koster fra 276.096,- inkl. lev.

Fællesnævneren for nedenstående alternativer er: underspillet klasse og de får enhver VW til at ligne en indkøbsvogn i Aldi med skæve hjul.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... 2d/4336284

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... 2d/3541747

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... 2d/4360531

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/maser ... 4d/2293737
Venlig Hilsen
Pandaen

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 13. jul 2019, 19:10

Panda1980 skrev:En fabriksny Polo GTI koster fra 276.096,- inkl. lev.

Fællesnævneren for nedenstående alternativer er: underspillet klasse og de får enhver VW til at ligne en indkøbsvogn i Aldi med skæve hjul.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... 2d/4336284

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... 2d/3541747

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... 2d/4360531

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/maser ... 4d/2293737
Jamen det er jo brugte biler. Hmmm herinde snakker vi en helt ny bil.


Hilsen Dan

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af RIX » 13. jul 2019, 19:12

de der oldnordiske knep kasser du linker til , er du helt klar over hvor meget det koster og holde dem kørende????

biler der har kørt så lidt har det med og gå en del i stykker når man begynder og bruge dem igen, plus brændstof priser, forsikring, ejerafgift/vægtafgift.
og de er ikke specielt hurtige de kører bare ikke som en bil idag og poloén er jo for de flestes vedkomende en hverdags bil hele året, prøv du og lev med en masarati der er så gammel hverdag til og fra arbejde ,så kommer du nok på andre tanker

VH.
These users thanked the author RIX for the post (total 4):
Frandsen6000DanielB12gudhjemMorten Hedensted

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 13. jul 2019, 19:14

RIX skrev:de der oldnordiske knep kasser du linker til , er du helt klar over hvor meget det koster og holde dem kørende????

biler der har kørt så lidt har det med og gå en del i stykker når man begynder og bruge dem igen, plus brændstof priser, forsikring, ejerafgift/vægtafgift.
og de er ikke specielt hurtige de kører bare ikke som en bil idag og poloén er jo for de flestes vedkomende en hverdags bil hele året, prøv du og lev med en masarati der er så gammel hverdag til og fra arbejde ,så kommer du nok på andre tanker

VH.
Haha tænkte også lige WTF til de gamle kasser. Ja de er måske fede når man er i panik alderen og har tupe.


Hilsen Dan
These users thanked the author Frandsen6000 for the post (total 2):
DanielB12RIX

Brugeravatar
Panda1980
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. jun 2019, 15:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Panda1980 » 13. jul 2019, 19:35

RIX skrev:
13. jul 2019, 19:12
de der oldnordiske knep kasser du linker til , er du helt klar over hvor meget det koster og holde dem kørende????

biler der har kørt så lidt har det med og gå en del i stykker når man begynder og bruge dem igen, plus brændstof priser, forsikring, ejerafgift/vægtafgift.
og de er ikke specielt hurtige de kører bare ikke som en bil idag og poloén er jo for de flestes vedkomende en hverdags bil hele året, prøv du og lev med en masarati der er så gammel hverdag til og fra arbejde ,så kommer du nok på andre tanker

VH.
Kvalitet og pris hænger sammen - vil man have noget, der skiller sig uden...noget virkeligt liebhaveri, der kendetegner den kræsne mand, der vil mere i livet end at tylle billige Faxe-bajere på Brøndby stadion hver søndag iført en fodboldtrøje med "indbygget badebold".

De nævnte alternativer kombinerer uovertruffen køreglæde, kvalitet, der ikke tåler sammenligning med noget andet hverken samtidigt eller nutidigt køretøj samt oser af underspillet overskud, der sagtens vil kunne bruges som en "daily driver".

Neej, mine herrer en Polo GTI kan kun komme på tale, hvis sælgeren af en af de nævnte alternativer ikke kan give et prisafslag, men derimod udsteder et gavekort til den lokale VW-forhandler.
Venlig Hilsen
Pandaen

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 13. jul 2019, 19:42

Panda1980 skrev:
RIX skrev:
13. jul 2019, 19:12
de der oldnordiske knep kasser du linker til , er du helt klar over hvor meget det koster og holde dem kørende????

biler der har kørt så lidt har det med og gå en del i stykker når man begynder og bruge dem igen, plus brændstof priser, forsikring, ejerafgift/vægtafgift.
og de er ikke specielt hurtige de kører bare ikke som en bil idag og poloén er jo for de flestes vedkomende en hverdags bil hele året, prøv du og lev med en masarati der er så gammel hverdag til og fra arbejde ,så kommer du nok på andre tanker

VH.
Kvalitet og pris hænger sammen - vil man have noget, der skiller sig uden...noget virkeligt liebhaveri, der kendetegner den kræsne mand, der vil mere i livet end at tylle billige Faxe-bajere på Brøndby stadion hver søndag iført en fodboldtrøje med "indbygget badebold".

De nævnte alternativer kombinerer uovertruffen køreglæde, kvalitet, der ikke tåler sammenligning med noget andet hverken samtidigt eller nutidigt køretøj samt oser af underspillet overskud, der sagtens vil kunne bruges som en "daily driver".

Neej, mine herrer en Polo GTI kan kun komme på tale, hvis sælgeren af en af de nævnte alternativer ikke kan give et prisafslag, men derimod udsteder et gavekort til den lokale VW-forhandler.
Når man sætter at man vil have en VW også derefter sprit ny bil øverst på listen, så kan en slidt kneppet Mercedes ikke hamle op med det.


Hilsen Dan

NicolaiHK
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 21. apr 2019, 09:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 56 times
Been thanked: 21 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af NicolaiHK » 13. jul 2019, 19:43

Panda1980 skrev:
RIX skrev:
13. jul 2019, 19:12
de der oldnordiske knep kasser du linker til , er du helt klar over hvor meget det koster og holde dem kørende????

biler der har kørt så lidt har det med og gå en del i stykker når man begynder og bruge dem igen, plus brændstof priser, forsikring, ejerafgift/vægtafgift.
og de er ikke specielt hurtige de kører bare ikke som en bil idag og poloén er jo for de flestes vedkomende en hverdags bil hele året, prøv du og lev med en masarati der er så gammel hverdag til og fra arbejde ,så kommer du nok på andre tanker

VH.
Kvalitet og pris hænger sammen - vil man have noget, der skiller sig uden...noget virkeligt liebhaveri, der kendetegner den kræsne mand, der vil mere i livet end at tylle billige Faxe-bajere på Brøndby stadion hver søndag iført en fodboldtrøje med "indbygget badebold".

De nævnte alternativer kombinerer uovertruffen køreglæde, kvalitet, der ikke tåler sammenligning med noget andet hverken samtidigt eller nutidigt køretøj samt oser af underspillet overskud, der sagtens vil kunne bruges som en "daily driver".

Neej, mine herrer en Polo GTI kan kun komme på tale, hvis sælgeren af en af de nævnte alternativer ikke kan give et prisafslag, men derimod udsteder et gavekort til den lokale VW-forhandler.
Amen for fanden panda

Det er jo så langt fra du kan komme når vi snakker alternativer til en polo. Der er vel ingen af os der hag købt en polo GTI for at få liebhaveri.

Desuden er en polo GTI virkeligt en fin køremaskine til daglig brug. Ville virkeligt hade mig selv i december i sådan en Mercedes der.

Kunne bedre forstå hvis du argumenterede med en BMW 1-3 serie

Det andet er helt tosset. Når man køber en polo er det jo fordi man vil have en driftsikker og relativ hurtig bil. Det får man 100%


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author NicolaiHK for the post:
Frandsen6000
Nuværende: 2019 Polo GTI
Tidligere: Peugeot 306 1,4 - Polo 1,2 TDI Bluemotion

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af M_Olsen » 13. jul 2019, 19:45

Panda1980 skrev:
13. jul 2019, 19:35
Kvalitet og pris hænger sammen - vil man have noget, der skiller sig uden...noget virkeligt liebhaveri, der kendetegner den kræsne mand, der vil mere i livet end at tylle billige Faxe-bajere på Brøndby stadion hver søndag iført en fodboldtrøje med "indbygget badebold".
Måske den der køber en Polo GTI er pænt ligeglad med hvordan du " kendetegner den kræsne mand"

Jeg sydens det virker som om du har et meget snævert syn på hvad folk skal køre i af biler.

M Olsen

Ps hvor for skal din signatur være 100 linjer lang?
These users thanked the author M_Olsen for the post:
NicolaiHK
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. jul 2019, 19:53

@Panda
... jeg tror jeg missede grunden til, at du mente dit indspark var relevant for tråden?

Mener du i fulde alvor, at de 15-20 år gamle blødhats-kasser er alternativet til dem der overvejer en Polo GTI? Jeg skulle f... ikke have mit navn på registreringsattesten på nogen af de tikkende bomber og jeg tænker ikke, at du finder én eneste potentiel køber, som lige ville tjekke Bilbasen igennem for skrantende Mercere uden top inden de skrev under på en 200-hestes Polo.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 3):
Frandsen6000NicolaiHKDanielB12
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af KBoesen » 13. jul 2019, 20:20

Billede
These users thanked the author KBoesen for the post (total 4):
NicolaiHKFrandsen6000MichaelSmedKevinff
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Panda1980
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. jun 2019, 15:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Panda1980 » 13. jul 2019, 22:06

M_Olsen skrev:
13. jul 2019, 19:45
Panda1980 skrev:
13. jul 2019, 19:35
Kvalitet og pris hænger sammen - vil man have noget, der skiller sig uden...noget virkeligt liebhaveri, der kendetegner den kræsne mand, der vil mere i livet end at tylle billige Faxe-bajere på Brøndby stadion hver søndag iført en fodboldtrøje med "indbygget badebold".
Måske den der køber en Polo GTI er pænt ligeglad med hvordan du " kendetegner den kræsne mand"

Jeg sydens det virker som om du har et meget snævert syn på hvad folk skal køre i af biler.

M Olsen

Ps hvor for skal din signatur være 100 linjer lang?
Køberen af en fabriksny Polo GTI må antages at være pænt ligeglad med følgende:

- de massive afskrivninger de første 3 år
- den ikke-eksisterende charme & klasse ved selve køretøjet
- samle- og materialekvalitet, der er sammenligneligt med et Kinderæg fra slutfirserne
- omverdens latterliggørelse ved at en voksen mand kører rundt i en gulvfræser, der udelukkende må ses som en bleg substitut for den Golf GTI man ikke har råd til.
Venlig Hilsen
Pandaen

Brugeravatar
Panda1980
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. jun 2019, 15:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Panda1980 » 13. jul 2019, 22:08

TorbenRasmussen skrev:
13. jul 2019, 19:53
@Panda
... jeg tror jeg missede grunden til, at du mente dit indspark var relevant for tråden?

Mener du i fulde alvor, at de 15-20 år gamle blødhats-kasser er alternativet til dem der overvejer en Polo GTI? Jeg skulle f... ikke have mit navn på registreringsattesten på nogen af de tikkende bomber og jeg tænker ikke, at du finder én eneste potentiel køber, som lige ville tjekke Bilbasen igennem for skrantende Mercere uden top inden de skrev under på en 200-hestes Polo.
Jeg fandt det relevant at spørge ind til, hvorfor personer med en pengesæk indeholdende omkring 300 tkr. vælger at købe en tunet plæneklipper frem for alle de andre spændende, sexede, hamrende lækre alternativer, der fås for samme penge..DERFOR.
Venlig Hilsen
Pandaen

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Frandsen6000 » 13. jul 2019, 22:10

Panda1980 skrev:
M_Olsen skrev:
13. jul 2019, 19:45
Panda1980 skrev:
13. jul 2019, 19:35
Kvalitet og pris hænger sammen - vil man have noget, der skiller sig uden...noget virkeligt liebhaveri, der kendetegner den kræsne mand, der vil mere i livet end at tylle billige Faxe-bajere på Brøndby stadion hver søndag iført en fodboldtrøje med "indbygget badebold".
Måske den der køber en Polo GTI er pænt ligeglad med hvordan du " kendetegner den kræsne mand"

Jeg sydens det virker som om du har et meget snævert syn på hvad folk skal køre i af biler.

M Olsen

Ps hvor for skal din signatur være 100 linjer lang?
Køberen af en fabriksny Polo GTI må antages at være pænt ligeglad med følgende:

- de massive afskrivninger de første 3 år
- den ikke-eksisterende charme & klasse ved selve køretøjet
- samle- og materialekvalitet, der er sammenligneligt med et Kinderæg fra slutfirserne
- omverdens latterliggørelse ved at en voksen mand kører rundt i en gulvfræser, der udelukkende må ses som en bleg substitut for den Golf GTI man ikke har råd til.
Syntes bare du skal takke af her Panda. Ingen grund til at fortælle mere om din holdning til en polo gti. Vi ELSKER vores bil og du elsker sikkert din gamle charmetrold af en bil,


Sent from my iPad using Tapatalk
These users thanked the author Frandsen6000 for the post (total 2):
NicolaiHKMichaelSmed

Brugeravatar
Panda1980
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. jun 2019, 15:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Panda1980 » 13. jul 2019, 22:16

NicolaiHK skrev:
13. jul 2019, 19:43
Panda1980 skrev:
RIX skrev:
13. jul 2019, 19:12
de der oldnordiske knep kasser du linker til , er du helt klar over hvor meget det koster og holde dem kørende????

biler der har kørt så lidt har det med og gå en del i stykker når man begynder og bruge dem igen, plus brændstof priser, forsikring, ejerafgift/vægtafgift.
og de er ikke specielt hurtige de kører bare ikke som en bil idag og poloén er jo for de flestes vedkomende en hverdags bil hele året, prøv du og lev med en masarati der er så gammel hverdag til og fra arbejde ,så kommer du nok på andre tanker

VH.
Kvalitet og pris hænger sammen - vil man have noget, der skiller sig uden...noget virkeligt liebhaveri, der kendetegner den kræsne mand, der vil mere i livet end at tylle billige Faxe-bajere på Brøndby stadion hver søndag iført en fodboldtrøje med "indbygget badebold".

De nævnte alternativer kombinerer uovertruffen køreglæde, kvalitet, der ikke tåler sammenligning med noget andet hverken samtidigt eller nutidigt køretøj samt oser af underspillet overskud, der sagtens vil kunne bruges som en "daily driver".

Neej, mine herrer en Polo GTI kan kun komme på tale, hvis sælgeren af en af de nævnte alternativer ikke kan give et prisafslag, men derimod udsteder et gavekort til den lokale VW-forhandler.
Amen for fanden panda

Det er jo så langt fra du kan komme når vi snakker alternativer til en polo. Der er vel ingen af os der hag købt en polo GTI for at få liebhaveri.

Desuden er en polo GTI virkeligt en fin køremaskine til daglig brug. Ville virkeligt hade mig selv i december i sådan en Mercedes der.

Kunne bedre forstå hvis du argumenterede med en BMW 1-3 serie

Det andet er helt tosset. Når man køber en polo er det jo fordi man vil have en driftsikker og relativ hurtig bil. Det får man 100%


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg må lige korrigere din begrebssfære - En Polo er ikke en køremaskine - den betegnelse er forbeholdt en helt anden liga af køretøjer. En Polo er et billigt, driftsikkert A-B transportmiddel med lave driftsomkostninger, lange serviceintervaller samt en høj driftsikkerhed - og ikke én disse mere end det.
Venlig Hilsen
Pandaen

Brugeravatar
Panda1980
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. jun 2019, 15:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Leveringstid På Ny Polo Gti

Indlæg af Panda1980 » 13. jul 2019, 22:19

Frandsen6000 skrev:
13. jul 2019, 22:10
Panda1980 skrev:
M_Olsen skrev:
13. jul 2019, 19:45


Måske den der køber en Polo GTI er pænt ligeglad med hvordan du " kendetegner den kræsne mand"

Jeg sydens det virker som om du har et meget snævert syn på hvad folk skal køre i af biler.

M Olsen

Ps hvor for skal din signatur være 100 linjer lang?
Køberen af en fabriksny Polo GTI må antages at være pænt ligeglad med følgende:

- de massive afskrivninger de første 3 år
- den ikke-eksisterende charme & klasse ved selve køretøjet
- samle- og materialekvalitet, der er sammenligneligt med et Kinderæg fra slutfirserne
- omverdens latterliggørelse ved at en voksen mand kører rundt i en gulvfræser, der udelukkende må ses som en bleg substitut for den Golf GTI man ikke har råd til.
Syntes bare du skal takke af her Panda. Ingen grund til at fortælle mere om din holdning til en polo gti. Vi ELSKER vores bil og du elsker sikkert din gamle charmetrold af en bil,


Sent from my iPad using Tapatalk
Du skal have lov til at elske din bil - det hverken kan eller vil jeg tage fra dig - bare du ikke nærer nogle illusioner omkring, hvad det er for et køretøj, du ejer.

Og nej, jeg elsker ikke min gamle Audi A6 fra 2004 - den er et transportmiddel og intet andet...men den har heller ikke kostet i nærheden af 300 tkr...slet ikke.
Venlig Hilsen
Pandaen

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"