Side 1 af 1

Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 18. jul 2018, 22:01
af Stenstrup
Hej derude :D

Jeg har egentlig altid været til BMW, men den er sat til salg og jeg har forelsket mig i en 12/2014 Passat B8.

Kender ikke noget til motorerne i disse hvad angår generelle svagheder, så måske I kan hjælpe mig på vej. Det er en 2.0 TDI med 150 hk, og den er fra december 2014. Den har kørt 173.000 km, og skal man så være nervøs for, at den indenfor de næste 50-70.000 km kommer til at koste mig dyrt i reparationer?

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/pa ... 5d/3715121

Hvordan med den 6-trins DSG gearkasse "DQ250", er det noget der bare holder? :lol:

Jeg takker på forhånd...

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 18. jul 2018, 22:43
af Charlimike
Du bliver ked af 150 hk, vælg deres 190hk. Dsg6 er ret probremfri når de holdes med service.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 18. jul 2018, 22:47
af BrianDS
Jeg har 2.0 TDI 150 HK DSG6 i min Touran, det kører bare, og indtil videre uden problemer, men den er også kun fra 03/2017

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 18. jul 2018, 22:47
af SkodiaqDK
I disse dage med kæmpe efterspørgsel på 1.4/1.5 tsi motorer med 150hk, så må der også være folk der kan bruge en 2.0 diesel med 150hk.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 19. jul 2018, 05:26
af AAMS
Charlimike skrev:
18. jul 2018, 22:43
Du bliver ked af 150 hk, vælg deres 190hk. Dsg6 er ret probremfri når de holdes med service.
Ked af det ligefrem?

150hk modellen har i 2 tilfæde leveret 165’ish inden optimering ved Landberg.

Der er ikke noget grund til at være ked af det.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 19. jul 2018, 15:10
af Charlimike
Koster en 190 ikke nærmst det samme som en 150er? Hvis de har samme udstyr. Brugt naturligvis.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 19. jul 2018, 15:30
af BrianDS
Charlimike skrev:Koster en 190 ikke nærmst det samme som en 150er? Hvis de har samme udstyr. Brugt naturligvis.
Som ny er der 35-45.000 kr til forskel, og en del af det ser også ud til at fortsætte i brugtprisen

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 19. jul 2018, 18:49
af AAMS
BrianDS skrev:
19. jul 2018, 15:30
Charlimike skrev:Koster en 190 ikke nærmst det samme som en 150er? Hvis de har samme udstyr. Brugt naturligvis.
Som ny er der 35-45.000 kr til forskel, og en del af det ser også ud til at fortsætte i brugtprisen
Også min erfaring, da jeg kiggede for 1,5 måned siden.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 19. jul 2018, 20:37
af Bopjensen
Altså, hvis du kommer fra BMW, så skal du nok liige tænke dig om en ekstra gang..
Jeg har selv været varm på en b8, og kører selv b7 nu.
Jeg synes simpelthen at kvaliteten er blevet for ringe. Jeg læser om ting der skramler, og Chrome dele der bliver misfarvet, min b7 ruster også med raketfart, og tror ikke det er et hak bedre med b8.
Jeg talte med en VW sælger for noget tid siden, og da jeg nævnte det jeg var træt af ved passaten anbefalede han at jeg kiggede efter en a6 ultra i stedet for..

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 20. jul 2018, 17:05
af Stangebuh
Hmmm. Jeg er lige skiftet fra en 10 år gammel BMW 320D til en Passat GTE. Havde kørt 114.000 da jeg købte den og 270.000, da jeg solgte den. Om det var bimmerens alder eller manglende kvalitet, skal jeg lade være usagt. Men ruste, det gjorde den lystigt. Bagklap godt medtaget, bobler under vinduet i førerdøren, bobler i liste ved forrude og sideruder osv. Teknikken var dog værre end rusten: ny ombytningsmotor efter 170.000 km, ny kobling, nyt svinghjul, ny turbo, nyt partikelfilter og så selvfølgelig de almindelige sliddele oveni. Men fin bil når den kørte...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 20. jul 2018, 22:02
af Stenstrup
Jeg kommer fra en 2007 335d med 355 hestekræfter, og det har jeg slet ikke brug for. Jo, det er sjovt at trække fra de fleste i en almindelig familieøse, men brug for det? overhovedet ikke... BMW har kørt 382.000 nu, og skal jeg af med den så er det nu.

Kan se at kombinationen mellem DSG6 og 150 hk 2.0 ikke er et dumt valg, hvis man vil have noget der bare holder - og bliver ved med det. Afsti-afsted BMW, jeg skal have VW :lol:

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 21. jul 2018, 19:55
af Bopjensen
Ok, jeg forstår dig. Kig lige efter en 190hk diesel, inden du beslutter dig.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 21. jul 2018, 22:32
af ac242
jeg vil sige nej til 190hk
150hk og dsg6 gør det bare godt.
jeg er hvert fald ikke ked af det når jeg er ude og køre i min.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 21. jul 2018, 23:04
af Obel
Hvorfor sige nej til 190hk?
Synes sgu min kører ret så fint. Min er chippet og har dsg fil. 190hk med chip får ca. 220hk. Har aldrig slået en prut forkert på de første 100.000km.

Jeg har kun kort kørt i en 150hk. Der er selvfølgelig forskelle - men ikke noget voldsomt. Men alligevel lidt ekstra overskud til en hurtig overhaling på motorvejen, hvor den anden måske løber lidt tør for kræfter.
Efter at have kørt den med 220 - ville jeg dog nødig ned i 150.
For mig var det pengene værd - men det er det selvfølgelig ikke for alle.

Har 150hk modellen ad blue?

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 21. jul 2018, 23:17
af BrianDS
Obel skrev:...

Har 150hk modellen ad blue?
Ja, det har den (i hvert tilfælde i Touran)
150 HK gør der nu ganske godt, og det var ikke de cirka 40.000 kr mere værd for 40 ekstra HK da jeg købte min, selvom det kunne være sjovt Billede

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 22. jul 2018, 14:20
af ac242
Obel skrev:
21. jul 2018, 23:04
Hvorfor sige nej til 190hk?
Synes sgu min kører ret så fint. Min er chippet og har dsg fil. 190hk med chip får ca. 220hk. Har aldrig slået en prut forkert på de første 100.000km.

Jeg har kun kort kørt i en 150hk. Der er selvfølgelig forskelle - men ikke noget voldsomt. Men alligevel lidt ekstra overskud til en hurtig overhaling på motorvejen, hvor den anden måske løber lidt tør for kræfter.
Efter at have kørt den med 220 - ville jeg dog nødig ned i 150.
For mig var det pengene værd - men det er det selvfølgelig ikke for alle.

Har 150hk modellen ad blue?
Jeg har aldrig manglet kræfter på noget tidspunkt. Den trækker hurtigt op forbi 160km/t og kræfterne begynder først at Ebbe ud ved 180-190km/t. Efter gps’en.

Ser vi på præstationerne så er der 1 sek forskel på 0-100 i passaten fra 150 til 190hk. Har ikke kigget på mellem accelerationer. Det er squ et dyrt sekund ;)

Ik mere fra mig lige nu, der er Formel 1 :mrgreen:

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 22. jul 2018, 15:35
af AAMS
Fik inden optimering rullet min B8 150TDI til 165hk. Efter optimering 190hk. Synes ikke jeg oplever en specielt dramatisk forskel i accelerationen. Momentet var også en del over det opgivne inden optimering.

Det skal ihvertfald være en prioritet, at man vælger en bil fra, fordi man hellere vil have 190hk modellen.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 23. jul 2018, 16:21
af Stenstrup
Nu er der købt! En 2.0 150 hk med DSG, 158.000 km, R-Line, Active Info Display og alt muligt andet. I like it :D

Billede

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 23. jul 2018, 16:23
af AAMS
I Hadsten.

Har set den. Handlede min der også. Den var vist lige kommet ind, da jeg var der.

Det er et meget fint køretøj :-)

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 11. nov 2018, 06:04
af Pakal83
Hej Stenstrup.

Er der stadigvæk lutter smil på læben?
Jeg står for at skal ud og hente min B8’er imorgen og kan næsten ikke være i mig selv af bare spænding.
Jeg er også lidt spændt på holdbarheden af den bil da jeg kører mange kilometer.

Re: Køb af Passat B8 2.0 TDI DSG - problemer?

: 11. nov 2018, 16:11
af i-s
Pakal83 skrev:
11. nov 2018, 06:04
Hej Stenstrup.

Er der stadigvæk lutter smil på læben?
Jeg står for at skal ud og hente min B8’er imorgen og kan næsten ikke være i mig selv af bare spænding.
Jeg er også lidt spændt på holdbarheden af den bil da jeg kører mange kilometer.
Hej. Kører også en del km.
Det eneste jeg har haft indtil videre der er slidt op, er lygtevaskerklapperne og fælgene. Klapperne fløj af ved 37000 km, der var de slidt op i hængslerne. De org. Alu-Fælge som jeg har vinterdæk på var helt kogt op at alupest efter en vinter. Begge dele blev skiftet på garanti.
Udover det, så havde jeg knagelyde ved de sorte blanke stykker ved ruderne i dørene i venstre side. Det har jeg så selv udbedret.