Shell V-Power kontra OK oktan 100

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Flamiq » 23. feb 2019, 09:35

Gælder rabatten mon kun for FDM-kunder :?
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Nicklas123456 » 23. feb 2019, 09:41

DanielB12 skrev:
23. feb 2019, 07:00
Hvis man ikke har flere sorte penge, så kan bruge sit FDM Shell-kort på fredag og få 50 øre/l i ekstra rabat
Pis 😂😂
These users thanked the author Nicklas123456 for the post:
DanielB12
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

nic123
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 1. jan 2015, 22:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af nic123 » 24. feb 2019, 12:45

Engolf_R skrev:
23. feb 2019, 09:35
Gælder rabatten mon kun for FDM-kunder :?
Nej den gælder alle med Shell Card, man får bare sin aftalerabat oven i de 50 øre man får ekstra d. 1/3
VW polo highline 2018

Skoda Citigo Elegance-solgt

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Dikal » 25. mar 2019, 12:17

Aaaargh tankede lige i går. Og 10min efter tikkede denne ind i mailen Billede
Billede
These users thanked the author Dikal for the post:
Flamiq
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af peter w » 25. mar 2019, 12:21

Tak for info. Nåede ikke at tanke i morges. Heldigt.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2760
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Nicklossi » 25. mar 2019, 14:05

Dikal skrev:
25. mar 2019, 12:17
Aaaargh tankede lige i går. Og 10min efter tikkede denne ind i mailen Billede
Billede
Ud og find en palletank ;)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Korreborg » 25. mar 2019, 17:36

Har i overvejet om i bliver snydt? Sidst holdt jeg øje med prisen, og der sparede jeg 20 øre ved at tanke dagen efter.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

PJL
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 15. aug 2009, 09:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af PJL » 28. mar 2019, 17:21

Jeg var en tur omkring Shell men kørte bare forbi. 95 stod til 11.42.....

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Mikkel K » 29. mar 2019, 07:47

Korreborg skrev:
25. mar 2019, 17:36
Har i overvejet om i bliver snydt? Sidst holdt jeg øje med prisen, og der sparede jeg 20 øre ved at tanke dagen efter.
Snydt og snydt... De fleste vagcars-folk har tror jeg har en idé om prisniveauet, og man kan vel blot se hvad prisen er og så trække sin rabat fra og vurdere om det er en god deal. :)

Jeg tankede V-Power i tirsdags med "landskamp-rabat". 95 stod til 10.59/69, så med Shell Card-rabatten vurderede jeg det som værende fint. ;)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af DanielB12 » 29. mar 2019, 07:56

Vi tankede Vpower til 11,59 før de 70 øre i rabat. Det synes jeg er okay. Dog ville jeg ikke betale 120 øre (er set ikke forskellen?) i hverdagen uden ekstra rabat. Tror ikke på det giver en mærkbar forskel i en 1,4 med 150 heste...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 55 times
Been thanked: 13 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Hurtigud » 29. mar 2019, 08:10

Kan i hvert fald mærke en tydelig forskel i tomgang.
Motoren er helt uden vibrationer og er også helt sikker på at der er hurtigere speederresponds både på min Passat og Polo.
Det er bare ikke mærkbart ved den første tankning da der sædvanligvis er noget 95 oktan i tanken. Der skal så lidt af 95 oktan til så mærkes virkningen ikke.
I øvrigt mener jeg at have læst Shell oplyser at 100 oktan også skulle have en bedre rensende effekt på motoren.
Om det kan betale sig har jeg ingen ide om, men der er altså en tydelig mærkbar virkning efter at have tanket 100 et par gange.
These users thanked the author Hurtigud for the post:
DanielB12
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af DanielB12 » 29. mar 2019, 08:17

Hurtigud skrev:
29. mar 2019, 08:10
Kan i hvert fald mærke en tydelig forskel i tomgang.
Motoren er helt uden vibrationer og er også helt sikker på at der er hurtigere speederresponds både på min Passat og Polo.
Det er bare ikke mærkbart ved den første tankning da der sædvanligvis er noget 95 oktan i tanken. Der skal så lidt af 95 oktan til så mærkes virkningen ikke.
I øvrigt mener jeg at have læst Shell oplyser at 100 oktan også skulle have en bedre rensende effekt på motoren.
Om det kan betale sig har jeg ingen ide om, men der er altså en tydelig mærkbar virkning efter at have tanket 100 et par gange.
Har kun tanket det enkelte gange, med nok 3-5 liter 95 i tanken, og vel en del mere i systemet. Har vel egentlig også læst, at motorstyringen ændrer sig når den smager oktan 100 over en længere periode. Med vores benzin-forbrug, ca. 2000 kr pr. måned, så er mer-omkostningen rundt regnet 160-200 kr. pr måned, eller 2000-2400 kr. ekstra om året.. det synes jeg er for mange penge ekstra, i sær når vi ikke regner med at have bilen i mere end 90.000 km.
Derudover er der det logistiske, da den nærmeste shell express med Vpower ligger langt fra os.. vores nærmeste har kun Vpower Diesel.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 55 times
Been thanked: 13 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Hurtigud » 29. mar 2019, 08:34

I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Flamiq » 29. mar 2019, 10:22

Hurtigud skrev:
29. mar 2019, 08:34
I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
Den har jeg også hørt. Men, ved ikke, om det er korrekt :ugeek:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af ROEN » 29. mar 2019, 13:47

Engolf_R skrev:
29. mar 2019, 10:22
Hurtigud skrev:
29. mar 2019, 08:34
I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
Den har jeg også hørt. Men, ved ikke, om det er korrekt :ugeek:
Jeg har været i kontakt med en tekniker som servicerer tankanlæg/standere.

Den er desværre god nok.
Hvis der er 1 slange til flere forskellige oktan, vurderer han, at 2,5-3,0 liter af næste tankning er produktet valgt fra forrige tankning. :roll:
These users thanked the author ROEN for the post (total 2):
ZtrejferHurtigud
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Korreborg » 29. mar 2019, 16:26

Mikkel K skrev:
Korreborg skrev:
25. mar 2019, 17:36
Har i overvejet om i bliver snydt? Sidst holdt jeg øje med prisen, og der sparede jeg 20 øre ved at tanke dagen efter.
Snydt og snydt... De fleste vagcars-folk har tror jeg har en idé om prisniveauet, og man kan vel blot se hvad prisen er og så trække sin rabat fra og vurdere om det er en god deal. :)

Jeg tankede V-Power i tirsdags med "landskamp-rabat". 95 stod til 10.59/69, så med Shell Card-rabatten vurderede jeg det som værende fint. ;)
Jeg tankede også i tirsdags. Der var bare sidst, hvor det kostede lige omkring hvad det kostede alle andre dage.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

bendo1984
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 5. okt 2013, 17:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af bendo1984 » 24. apr 2019, 09:58

ROEN skrev:
29. mar 2019, 13:47
Engolf_R skrev:
29. mar 2019, 10:22
Hurtigud skrev:
29. mar 2019, 08:34
I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
Den har jeg også hørt. Men, ved ikke, om det er korrekt :ugeek:
Jeg har været i kontakt med en tekniker som servicerer tankanlæg/standere.

Den er desværre god nok.
Hvis der er 1 slange til flere forskellige oktan, vurderer han, at 2,5-3,0 liter af næste tankning er produktet valgt fra forrige tankning. :roll:


Jeg havde netop denne bekymring og har derfor spurgt OK, se deres svar nedenfor:

Det er korrekt, at oktan 100 og blyfri 95 deler slange.
Det er dog en meget begrænset rest af brændstof der kan stå tilbage i slangen, konkret kan der på vores anlæg stå ca. 1,6 liter

Vores oktan 100 benzin har reelt et oktantal lidt over 100, så selvom der skulle stå en rest oktan 95 i slangen, vil oktantallet ved tankninger på mere end ca. 10 liter være på oktan 100, eller derover.

Erfaringsmæssigt ligger en gennemsnitstankning på over 30 liter.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at vende tilbage til os.
These users thanked the author bendo1984 for the post (total 2):
DanielB12ROEN

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Charlimike » 24. apr 2019, 11:36

Endnu en grund til at tanke shell, der har v-power sin egen hane.
These users thanked the author Charlimike for the post (total 2):
ROEN_Jensen
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af GranTurismo » 24. apr 2019, 13:05

Man kunne jo også "bare" fylde de første par liter i en dunk til græsslåmaskinen eller lign.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 55 times
Been thanked: 13 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Hurtigud » 24. apr 2019, 13:14

Få dog den rene vare hos Shell til både plæneklipper og rasten af maskinparken. Hvor svært kan det være ?
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10867
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1897 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af GaSelle » 24. apr 2019, 15:17

Fordi der er ekstremt langt mellem Shell stationerne herovre - så jo, svært kan det være. Jeg kan ikke se problemet i, at det første skvæt er en smule tyndere - det er der godt nok ikke nogen almindelige biler, der dør af. At spilde penge på Vpower til en plæneklipper osv; der står jeg helt af.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
DanielB12PhillOS

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Dikal » 13. maj 2019, 11:52

Nicolas Kiesa udnævnt til Shell V-Power ambassadør

Racerkører og selverklæret 'motorhoved', Nicolas Kiesa får nu rollen som Shell V-Power ambassadør i Danmark. Med sin store viden om biler, motorteknik og brændstof vil han hjælpe med at formidle tekniske emner om f.eks. benzinoktan og brændstofsystemet til de danske bilister.

Brændstof er nemlig ikke bare brændstof, og der er forskel på, hvordan forskellige benzin- og dieselprodukter spiller sammen med din motor.

Læs mere om samarbejdet med Nicolas Kiesa HER

Torsdag får du ekstra rabat på Shell V-Power

På torsdag den 16. maj fejrer vi, at motorentusiast og tidligere Formel 1-kører Nicolas Kiesa, nu er officiel ambassadør for Shell V-Power i Danmark. Og hvilken bedre måde at gøre det på, end ved at give ekstra rabat til alle kunder med et Shell Card.

Derfor får du hele torsdag d. 16. maj ekstra 50 øre i rabat pr. liter Shell V-Power du tanker og betaler med dit Shell Card. Du får den ekstra rabat, uanset om du tanker Shell V-Power 100 oktan benzin eller Shell V-Power Diesel.


Så kør ind til din nærmeste Shell tank på torsdag og fyld tanken med et kvalitetsbrændstof, der optimerer og renser din motor, mens du kører.

Rabatten gælder for alle med et Shell Card Privat - og kun torsdag den 16. maj 2019. Den ekstra rabat bliver automatisk fratrukket på din næste faktura sammen med din normale rabat ud fra dine kortbetingelser.
These users thanked the author Dikal for the post:
Flamiq
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Charlimike » 13. maj 2019, 19:09

Hurtigud skrev:
24. apr 2019, 13:14
Få dog den rene vare hos Shell til både plæneklipper og rasten af maskinparken. Hvor svært kan det være ?
Lige mine ord, v-power på hele lortet incl svigermor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af ROEN » 13. maj 2019, 21:23

16/5 - rigtig god timing 8-)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Dami4200
Nyt medlem
Indlæg: 189
Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 11 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Dami4200 » 14. maj 2019, 07:17

bendo1984 skrev:
24. apr 2019, 09:58
ROEN skrev:
29. mar 2019, 13:47
Engolf_R skrev:
29. mar 2019, 10:22

Den har jeg også hørt. Men, ved ikke, om det er korrekt :ugeek:
Jeg har været i kontakt med en tekniker som servicerer tankanlæg/standere.

Den er desværre god nok.
Hvis der er 1 slange til flere forskellige oktan, vurderer han, at 2,5-3,0 liter af næste tankning er produktet valgt fra forrige tankning. :roll:


Jeg havde netop denne bekymring og har derfor spurgt OK, se deres svar nedenfor:

Det er korrekt, at oktan 100 og blyfri 95 deler slange.
Det er dog en meget begrænset rest af brændstof der kan stå tilbage i slangen, konkret kan der på vores anlæg stå ca. 1,6 liter

Vores oktan 100 benzin har reelt et oktantal lidt over 100, så selvom der skulle stå en rest oktan 95 i slangen, vil oktantallet ved tankninger på mere end ca. 10 liter være på oktan 100, eller derover.

Erfaringsmæssigt ligger en gennemsnitstankning på over 30 liter.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at vende tilbage til os.
Hvem fra OK har du skrevet med? :D
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af Dikal » 14. maj 2019, 18:59

Så har den lokale OK-tank her i det jyske reklameret med, at man nu kan tanke 100oktan
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 420 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af _Jensen » 20. maj 2019, 20:14

Får bilen flere heste af 100 oktan? Se videoen og bedøm selv ;)

https://www.youtube.com/watch?v=CQdlFFA4SHA&t=0s
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af GranTurismo » 20. maj 2019, 20:55

Jeg prøvede også at tanke OK's 100 oktan igår... Har endnu ikke kørt nok til at få et indtryk af en eventuel forskel.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af DanielB12 » 20. maj 2019, 20:59

Den almindelige 95 er næsten over 12 kr nu - 11,99 for at være præcis her i køge.. Så Shell Vpower koster 13,39.. Det er dyrt
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100

Indlæg af GranTurismo » 20. maj 2019, 21:04

DanielB12 skrev:
20. maj 2019, 20:59
Den almindelige 95 er næsten over 12 kr nu - 11,99 for at være præcis her i køge.. Så Shell Vpower koster 13,39.. Det er dyrt
Damn det er fandme dyrt. Jeg gav 12,41 for OK's 100 oktan igår aftes. Det syntes jeg ellers var dyrt... :o
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"