Shell V-Power kontra OK oktan 100
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Gælder rabatten mon kun for FDM-kunder
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Pis
- These users thanked the author Nicklas123456 for the post:
- DanielB12
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 1. jan 2015, 22:40
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Nej den gælder alle med Shell Card, man får bare sin aftalerabat oven i de 50 øre man får ekstra d. 1/3
VW polo highline 2018
Skoda Citigo Elegance-solgt
Skoda Citigo Elegance-solgt
- Dikal
- Medlem
- Indlæg: 940
- Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gårslev
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 127 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Aaaargh tankede lige i går. Og 10min efter tikkede denne ind i mailen
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1629
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Tak for info. Nåede ikke at tanke i morges. Heldigt.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 502 times
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Har i overvejet om i bliver snydt? Sidst holdt jeg øje med prisen, og der sparede jeg 20 øre ved at tanke dagen efter.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 15. aug 2009, 09:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Jeg var en tur omkring Shell men kørte bare forbi. 95 stod til 11.42.....
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Snydt og snydt... De fleste vagcars-folk har tror jeg har en idé om prisniveauet, og man kan vel blot se hvad prisen er og så trække sin rabat fra og vurdere om det er en god deal.
Jeg tankede V-Power i tirsdags med "landskamp-rabat". 95 stod til 10.59/69, så med Shell Card-rabatten vurderede jeg det som værende fint.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Vi tankede Vpower til 11,59 før de 70 øre i rabat. Det synes jeg er okay. Dog ville jeg ikke betale 120 øre (er set ikke forskellen?) i hverdagen uden ekstra rabat. Tror ikke på det giver en mærkbar forskel i en 1,4 med 150 heste...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Hurtigud
- Nyt medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slangerup
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 13 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Kan i hvert fald mærke en tydelig forskel i tomgang.
Motoren er helt uden vibrationer og er også helt sikker på at der er hurtigere speederresponds både på min Passat og Polo.
Det er bare ikke mærkbart ved den første tankning da der sædvanligvis er noget 95 oktan i tanken. Der skal så lidt af 95 oktan til så mærkes virkningen ikke.
I øvrigt mener jeg at have læst Shell oplyser at 100 oktan også skulle have en bedre rensende effekt på motoren.
Om det kan betale sig har jeg ingen ide om, men der er altså en tydelig mærkbar virkning efter at have tanket 100 et par gange.
Motoren er helt uden vibrationer og er også helt sikker på at der er hurtigere speederresponds både på min Passat og Polo.
Det er bare ikke mærkbart ved den første tankning da der sædvanligvis er noget 95 oktan i tanken. Der skal så lidt af 95 oktan til så mærkes virkningen ikke.
I øvrigt mener jeg at have læst Shell oplyser at 100 oktan også skulle have en bedre rensende effekt på motoren.
Om det kan betale sig har jeg ingen ide om, men der er altså en tydelig mærkbar virkning efter at have tanket 100 et par gange.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Har kun tanket det enkelte gange, med nok 3-5 liter 95 i tanken, og vel en del mere i systemet. Har vel egentlig også læst, at motorstyringen ændrer sig når den smager oktan 100 over en længere periode. Med vores benzin-forbrug, ca. 2000 kr pr. måned, så er mer-omkostningen rundt regnet 160-200 kr. pr måned, eller 2000-2400 kr. ekstra om året.. det synes jeg er for mange penge ekstra, i sær når vi ikke regner med at have bilen i mere end 90.000 km.Hurtigud skrev: ↑29. mar 2019, 08:10Kan i hvert fald mærke en tydelig forskel i tomgang.
Motoren er helt uden vibrationer og er også helt sikker på at der er hurtigere speederresponds både på min Passat og Polo.
Det er bare ikke mærkbart ved den første tankning da der sædvanligvis er noget 95 oktan i tanken. Der skal så lidt af 95 oktan til så mærkes virkningen ikke.
I øvrigt mener jeg at have læst Shell oplyser at 100 oktan også skulle have en bedre rensende effekt på motoren.
Om det kan betale sig har jeg ingen ide om, men der er altså en tydelig mærkbar virkning efter at have tanket 100 et par gange.
Derudover er der det logistiske, da den nærmeste shell express med Vpower ligger langt fra os.. vores nærmeste har kun Vpower Diesel.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Hurtigud
- Nyt medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slangerup
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 13 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Den har jeg også hørt. Men, ved ikke, om det er korrektHurtigud skrev: ↑29. mar 2019, 08:34I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- ROEN
- Medlem
- Indlæg: 1376
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 156 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Jeg har været i kontakt med en tekniker som servicerer tankanlæg/standere.Engolf_R skrev: ↑29. mar 2019, 10:22Den har jeg også hørt. Men, ved ikke, om det er korrektHurtigud skrev: ↑29. mar 2019, 08:34I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
Den er desværre god nok.
Hvis der er 1 slange til flere forskellige oktan, vurderer han, at 2,5-3,0 liter af næste tankning er produktet valgt fra forrige tankning.
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Jeg tankede også i tirsdags. Der var bare sidst, hvor det kostede lige omkring hvad det kostede alle andre dage.Mikkel K skrev:Snydt og snydt... De fleste vagcars-folk har tror jeg har en idé om prisniveauet, og man kan vel blot se hvad prisen er og så trække sin rabat fra og vurdere om det er en god deal.
Jeg tankede V-Power i tirsdags med "landskamp-rabat". 95 stod til 10.59/69, så med Shell Card-rabatten vurderede jeg det som værende fint.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 5. okt 2013, 17:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
ROEN skrev: ↑29. mar 2019, 13:47Jeg har været i kontakt med en tekniker som servicerer tankanlæg/standere.Engolf_R skrev: ↑29. mar 2019, 10:22Den har jeg også hørt. Men, ved ikke, om det er korrektHurtigud skrev: ↑29. mar 2019, 08:34I øvrigt kunne jeg aldrig drømme om at tanke 100 oktan hos OK.
Ved det ikke med sikkerhed, men har en ide om at hvis der er tanket 95 før der tankes 100 oktan så får man altså ca. et par liter 95 af det der er i slangen og resten af systemet.
Ved det ikke med sikkerhed.
Måske der er en eller flere her inde der har viden om dette.
Den er desværre god nok.
Hvis der er 1 slange til flere forskellige oktan, vurderer han, at 2,5-3,0 liter af næste tankning er produktet valgt fra forrige tankning.
Jeg havde netop denne bekymring og har derfor spurgt OK, se deres svar nedenfor:
Det er korrekt, at oktan 100 og blyfri 95 deler slange.
Det er dog en meget begrænset rest af brændstof der kan stå tilbage i slangen, konkret kan der på vores anlæg stå ca. 1,6 liter
Vores oktan 100 benzin har reelt et oktantal lidt over 100, så selvom der skulle stå en rest oktan 95 i slangen, vil oktantallet ved tankninger på mere end ca. 10 liter være på oktan 100, eller derover.
Erfaringsmæssigt ligger en gennemsnitstankning på over 30 liter.
Hvis du har yderligere spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at vende tilbage til os.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Endnu en grund til at tanke shell, der har v-power sin egen hane.
- These users thanked the author Charlimike for the post (total 2):
- ROEN • _Jensen
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5578
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 370 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Man kunne jo også "bare" fylde de første par liter i en dunk til græsslåmaskinen eller lign.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Hurtigud
- Nyt medlem
- Indlæg: 133
- Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slangerup
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 13 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Få dog den rene vare hos Shell til både plæneklipper og rasten af maskinparken. Hvor svært kan det være ?
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10872
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Fordi der er ekstremt langt mellem Shell stationerne herovre - så jo, svært kan det være. Jeg kan ikke se problemet i, at det første skvæt er en smule tyndere - det er der godt nok ikke nogen almindelige biler, der dør af. At spilde penge på Vpower til en plæneklipper osv; der står jeg helt af.
- Dikal
- Medlem
- Indlæg: 940
- Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gårslev
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 127 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Nicolas Kiesa udnævnt til Shell V-Power ambassadør
Racerkører og selverklæret 'motorhoved', Nicolas Kiesa får nu rollen som Shell V-Power ambassadør i Danmark. Med sin store viden om biler, motorteknik og brændstof vil han hjælpe med at formidle tekniske emner om f.eks. benzinoktan og brændstofsystemet til de danske bilister.
Brændstof er nemlig ikke bare brændstof, og der er forskel på, hvordan forskellige benzin- og dieselprodukter spiller sammen med din motor.
Læs mere om samarbejdet med Nicolas Kiesa HER
Torsdag får du ekstra rabat på Shell V-Power
På torsdag den 16. maj fejrer vi, at motorentusiast og tidligere Formel 1-kører Nicolas Kiesa, nu er officiel ambassadør for Shell V-Power i Danmark. Og hvilken bedre måde at gøre det på, end ved at give ekstra rabat til alle kunder med et Shell Card.
Derfor får du hele torsdag d. 16. maj ekstra 50 øre i rabat pr. liter Shell V-Power du tanker og betaler med dit Shell Card. Du får den ekstra rabat, uanset om du tanker Shell V-Power 100 oktan benzin eller Shell V-Power Diesel.
Så kør ind til din nærmeste Shell tank på torsdag og fyld tanken med et kvalitetsbrændstof, der optimerer og renser din motor, mens du kører.
Rabatten gælder for alle med et Shell Card Privat - og kun torsdag den 16. maj 2019. Den ekstra rabat bliver automatisk fratrukket på din næste faktura sammen med din normale rabat ud fra dine kortbetingelser.
Racerkører og selverklæret 'motorhoved', Nicolas Kiesa får nu rollen som Shell V-Power ambassadør i Danmark. Med sin store viden om biler, motorteknik og brændstof vil han hjælpe med at formidle tekniske emner om f.eks. benzinoktan og brændstofsystemet til de danske bilister.
Brændstof er nemlig ikke bare brændstof, og der er forskel på, hvordan forskellige benzin- og dieselprodukter spiller sammen med din motor.
Læs mere om samarbejdet med Nicolas Kiesa HER
Torsdag får du ekstra rabat på Shell V-Power
På torsdag den 16. maj fejrer vi, at motorentusiast og tidligere Formel 1-kører Nicolas Kiesa, nu er officiel ambassadør for Shell V-Power i Danmark. Og hvilken bedre måde at gøre det på, end ved at give ekstra rabat til alle kunder med et Shell Card.
Derfor får du hele torsdag d. 16. maj ekstra 50 øre i rabat pr. liter Shell V-Power du tanker og betaler med dit Shell Card. Du får den ekstra rabat, uanset om du tanker Shell V-Power 100 oktan benzin eller Shell V-Power Diesel.
Så kør ind til din nærmeste Shell tank på torsdag og fyld tanken med et kvalitetsbrændstof, der optimerer og renser din motor, mens du kører.
Rabatten gælder for alle med et Shell Card Privat - og kun torsdag den 16. maj 2019. Den ekstra rabat bliver automatisk fratrukket på din næste faktura sammen med din normale rabat ud fra dine kortbetingelser.
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Lige mine ord, v-power på hele lortet incl svigermor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- ROEN
- Medlem
- Indlæg: 1376
- Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 166 times
- Been thanked: 156 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
16/5 - rigtig god timing
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 12. jun 2009, 12:49
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 11 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Hvem fra OK har du skrevet med?bendo1984 skrev: ↑24. apr 2019, 09:58
Jeg havde netop denne bekymring og har derfor spurgt OK, se deres svar nedenfor:
Det er korrekt, at oktan 100 og blyfri 95 deler slange.
Det er dog en meget begrænset rest af brændstof der kan stå tilbage i slangen, konkret kan der på vores anlæg stå ca. 1,6 liter
Vores oktan 100 benzin har reelt et oktantal lidt over 100, så selvom der skulle stå en rest oktan 95 i slangen, vil oktantallet ved tankninger på mere end ca. 10 liter være på oktan 100, eller derover.
Erfaringsmæssigt ligger en gennemsnitstankning på over 30 liter.
Hvis du har yderligere spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at vende tilbage til os.
Seat Leon Stella 1.9 TDi (2001)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)
Seat Leon Style 1.6 TDI (2013)
Seat Leon FR ST 1.5 TSI DSG7 (2019)
- Dikal
- Medlem
- Indlæg: 940
- Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gårslev
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 127 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Så har den lokale OK-tank her i det jyske reklameret med, at man nu kan tanke 100oktan
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Får bilen flere heste af 100 oktan? Se videoen og bedøm selv
https://www.youtube.com/watch?v=CQdlFFA4SHA&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=CQdlFFA4SHA&t=0s
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5578
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 370 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Jeg prøvede også at tanke OK's 100 oktan igår... Har endnu ikke kørt nok til at få et indtryk af en eventuel forskel.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Den almindelige 95 er næsten over 12 kr nu - 11,99 for at være præcis her i køge.. Så Shell Vpower koster 13,39.. Det er dyrt
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5578
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 370 times
Re: Shell V-Power kontra OK oktan 100
Damn det er fandme dyrt. Jeg gav 12,41 for OK's 100 oktan igår aftes. Det syntes jeg ellers var dyrt...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system