Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af i-s » 1. nov 2018, 19:49

erlingvj skrev:
1. nov 2018, 19:40
Ved den bil jeg så på hos Autohuset Glostrup er følgende (stadig) anført på nettet:
"vil du undslippe ventetiden på +9 måneder?"
Sælger gentog dette postulat meget kontant.

Den bil jeg købte i Ishøj har helt samme motor, transmission. lak og udstyr. Helt samme bil med andre ord, bortset fra at den er helt ny. Ventetiden var 1½ måned. Bilen bliver produceret i næste uge.

Jeg kalder det svindel. I undlader jo at skrive, at man sagtens kan få nye biler, der er skruet sammen som jeres demo-biler, på meget kort tid.
Jeg tillader at undre mig, for hvis jeg kikker i leveringstråden på Motortalk/VW-Polo. Så skriver folk i de sidste indlæg, at de har bestilt i Juli måned og får bilen leveret den sidste uge i november.
Mon ikke det er mere sandsynligt, der har været en bil magen til i spec, som der f.eks er en der er hoppet fra inden den er blevet produceret.
These users thanked the author i-s for the post (total 2):
BrianDSDanielB12
/Søren.

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Villanyi » 1. nov 2018, 19:51

i-s skrev:
1. nov 2018, 19:49
erlingvj skrev:
1. nov 2018, 19:40
Ved den bil jeg så på hos Autohuset Glostrup er følgende (stadig) anført på nettet:
"vil du undslippe ventetiden på +9 måneder?"
Sælger gentog dette postulat meget kontant.

Den bil jeg købte i Ishøj har helt samme motor, transmission. lak og udstyr. Helt samme bil med andre ord, bortset fra at den er helt ny. Ventetiden var 1½ måned. Bilen bliver produceret i næste uge.

Jeg kalder det svindel. I undlader jo at skrive, at man sagtens kan få nye biler, der er skruet sammen som jeres demo-biler, på meget kort tid.
Jeg tillader at undre mig, for hvis jeg kikker i leveringstråden på Motortalk/VW-Polo. Så skriver folk i de sidste indlæg, at de har bestilt i Juli måned og får bilen leveret den sidste uge i november.
Mon ikke det er mere sandsynligt, der har været en bil magen til i spec, som der f.eks er en der er hoppet fra inden den er blevet produceret.
Det var så det næste punkt jeg ville bringe op så manden måske kunne forstå virkeligheden ;-) men det er åbenbart svært for ham, at forstå hvordan tingene hænger sammen - hans historie er den eneste sande og korrekte jo, som sædvanlig!
These users thanked the author Villanyi for the post (total 3):
BrianDStornielDanielB12
Mvh.
Micki


Das Auto

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af ph » 1. nov 2018, 19:56

i-s skrev:
1. nov 2018, 19:49
erlingvj skrev:
1. nov 2018, 19:40
Ved den bil jeg så på hos Autohuset Glostrup er følgende (stadig) anført på nettet:
"vil du undslippe ventetiden på +9 måneder?"
Sælger gentog dette postulat meget kontant.

Den bil jeg købte i Ishøj har helt samme motor, transmission. lak og udstyr. Helt samme bil med andre ord, bortset fra at den er helt ny. Ventetiden var 1½ måned. Bilen bliver produceret i næste uge.

Jeg kalder det svindel. I undlader jo at skrive, at man sagtens kan få nye biler, der er skruet sammen som jeres demo-biler, på meget kort tid.
Jeg tillader at undre mig, for hvis jeg kikker i leveringstråden på Motortalk/VW-Polo. Så skriver folk i de sidste indlæg, at de har bestilt i Juli måned og får bilen leveret den sidste uge i november.
Mon ikke det er mere sandsynligt, der har været en bil magen til i spec, som der f.eks er en der er hoppet fra inden den er blevet produceret.
tænker umiddelbart at sælgeren havde samme mulighed for at finde en NY bil som køber var sprunget fra, som sælgeren i Ishøj havde....
Hvis det er sådan erling har fået en ny bil uden 9+ mdr.'s ventetid...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Villanyi » 1. nov 2018, 19:59

Altså, andre forhandlere har jo ikke frit råderum over andre forhandleres lagere?

Og nu taler jeg af erfaring, andre forhandlere vil som regel ikke af med sådan nogle biler da de med garanti har kunder til dem selv.

Men hvad ved jeg? ;-)
These users thanked the author Villanyi for the post (total 3):
i-sBrianDSDanielB12
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af SteffenR » 1. nov 2018, 20:01

Er det ikke meget normalt forhandlere bestiller biler, der endnu ikke har en køber i håb om at der kommer en og de kan få den hurtigt?
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Villanyi » 1. nov 2018, 20:03

SteffenR skrev:
1. nov 2018, 20:01
Er det ikke meget normalt forhandlere bestiller biler, der endnu ikke har en køber i håb om at der kommer en og de kan få den hurtigt?
Jo, meget normalt.
Men hvis man har solgt ud af sit lager og der først kommer biler om laaaang tid er det jo svært at sælge en ny til hurtig levering :-)

Vores lagerbiler kommer i sidste række ifht kundebestillingerne og dem er der mange af lige pt.
Mvh.
Micki


Das Auto

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af BrianDS » 1. nov 2018, 20:21

Det lyder ikke realistisk med 1,5 måneds levering på fabriksny Polo, medmindre den er bestilt uden en kunde som aftager.

Min bror spurgte på en Polo GTI og fik svaret: måske til januar - 2020
Han kunne godt få en til januar 2019, men så var det den der var bestilt - i hvid.

Men det afhænger meget af motor, jeg har to kolleger der bestilte Touran, den ene kunne få den på knap tre måneder (1.6 TDI), den anden har ventet et halvt år og har ikke fået den endnu (TSI)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af u_bull » 1. nov 2018, 21:44

Villanyi skrev:
1. nov 2018, 19:51

Det var så det næste punkt jeg ville bringe op så manden måske kunne forstå virkeligheden ;-) men det er åbenbart svært for ham, at forstå hvordan tingene hænger sammen - hans historie er den eneste sande og korrekte jo, som sædvanlig!
Perception is truth...

Med andre ord;
Hvis kunden har oplevelsen af at være blevet pulet bagi, så kan du ikke bare skyde den oplevelse til hjørne... ...i hvert fald ikke hvis du vil have kundens penge...

Du kan også være ligeglad eller nedladende, men det er formodentlig heller ikke befordrende for at få kunden til at aflevere sine penge i din pengekasse...
These users thanked the author u_bull for the post:
MKay

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Villanyi » 1. nov 2018, 21:55

u_bull skrev:
1. nov 2018, 21:44
Villanyi skrev:
1. nov 2018, 19:51

Det var så det næste punkt jeg ville bringe op så manden måske kunne forstå virkeligheden ;-) men det er åbenbart svært for ham, at forstå hvordan tingene hænger sammen - hans historie er den eneste sande og korrekte jo, som sædvanlig!
Perception is truth...

Med andre ord;
Hvis kunden har oplevelsen af at være blevet pulet bagi, så kan du ikke bare skyde den oplevelse til hjørne... ...i hvert fald ikke hvis du vil have kundens penge...

Du kan også være ligeglad eller nedladende, men det er formodentlig heller ikke befordrende for at få kunden til at aflevere sine penge i din pengekasse...
Jeg snakker jo fakta og sandhed.
Der er ikke blevet løjet i situationen - Det er i min optik bedre.
Mvh.
Micki


Das Auto

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af u_bull » 1. nov 2018, 22:06

Villanyi skrev:
1. nov 2018, 21:55

Jeg snakker jo fakta og sandhed.
Der er ikke blevet løjet i situationen - Det er i min optik bedre.
Det ændrer ikke på det faktum, at din potentielle kunde har haft en oplevelse der gjorde at han nu afleverer sine penge et andet sted.
Jeg tager slet ikke stilling til hvad der faktuelt er rigtigt og forkert i forhold hvilke produkter der er tilgængelige, hvad der er sagt, hvad der faktuelt er rigtigt eller forkert.

Jeg forholder mig udelukkende til at kundens penge nu er blevet lagt et andet sted - fordi kundeoplevelsen ikke fordrede at pengene blev lagt i din biks...

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Villanyi » 1. nov 2018, 22:11

Fordi at en anden forhandler havde en bil på lager som de andre ikke havde?
Det giver jo ikke mening.
These users thanked the author Villanyi for the post (total 3):
HansHDanielB12gudhjem
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Halvleg » 1. nov 2018, 22:23

Villanyi skrev:
1. nov 2018, 22:11
Fordi at en anden forhandler havde en bil på lager som de andre ikke havde?
Det giver jo ikke mening.
Jeg kan heller ikke få det til at give mening.....
Det jo fysisk umuligt for jer at sælge noget I ikke har på lager eller kan fremskaffe.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Watcher » 1. nov 2018, 22:34

Halvleg skrev:
Villanyi skrev:
1. nov 2018, 22:11
Fordi at en anden forhandler havde en bil på lager som de andre ikke havde?
Det giver jo ikke mening.
Jeg kan heller ikke få det til at give mening.....
Det jo fysisk umuligt for jer at sælge noget I ikke har på lager eller kan fremskaffe.

Erling er VIP ska du huske...


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 2):
DanielB12larslyn
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af u_bull » 1. nov 2018, 23:26

Villanyi skrev:
1. nov 2018, 22:11
Fordi at en anden forhandler havde en bil på lager som de andre ikke havde?
Det giver jo ikke mening.
Jamen - det er jo dig der er sælgeren... Det er da dig der skal forklare kunden hvordan tingene hænger sammen, hvad du/i kan, hvad du/i ikke kan og hvorfor kunden skal acceptere en given ulempe og alligevel handle hos dig...

Altså... Det er jo misforstået hvis man tror det er pga. produktet der handles i en given forretning...
Det er konsumprodukter. De er jo ens i alle forretningerne!
Det er da pga. oplevelsen... Modtagelse, sprogbrug, professionalisme, lyttevne - jeg kunne blive ved...
Det er da pga. historier om god service - måske endda bedre service end hvad man med rimelighed kan forvente...

Men det er da klart at hvis en kunde har en opfattelse af at alle forhandlere udveksler nye biler efter behov og forgodtbefindende, ja så vil kunden da blive skuffet over at du ikke kan hive bilen hjem fra Ishøj... ...med mindre oplevelsen gøres god...

Det er lige meget om en given situation giver mening eller ej - hvis den er oplevet dårlig så er det sælgerens ansvar!
Selv en afvisning af en kunde kan gøres elegant, så kunden står med oplevelsen af at være blevet hjulpet ud af butikken...
These users thanked the author u_bull for the post (total 2):
TommyMKay

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Watcher » 1. nov 2018, 23:35

Husk lige på kunden kan jo også ha været en nar og ikke gidet lytte, men istedet spille kong gulerod og være bedrevidene...



Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 6):
pomfritHansHDanielB12Realtorgudhjemlarslyn
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af SorenR » 2. nov 2018, 00:17

u_bull skrev:
1. nov 2018, 23:26
Villanyi skrev:
1. nov 2018, 22:11
Fordi at en anden forhandler havde en bil på lager som de andre ikke havde?
Det giver jo ikke mening.
Jamen - det er jo dig der er sælgeren... Det er da dig der skal forklare kunden hvordan tingene hænger sammen, hvad du/i kan, hvad du/i ikke kan og hvorfor kunden skal acceptere en given ulempe og alligevel handle hos dig...

Altså... Det er jo misforstået hvis man tror det er pga. produktet der handles i en given forretning...
Det er konsumprodukter. De er jo ens i alle forretningerne!
Det er da pga. oplevelsen... Modtagelse, sprogbrug, professionalisme, lyttevne - jeg kunne blive ved...
Det er da pga. historier om god service - måske endda bedre service end hvad man med rimelighed kan forvente...

Men det er da klart at hvis en kunde har en opfattelse af at alle forhandlere udveksler nye biler efter behov og forgodtbefindende, ja så vil kunden da blive skuffet over at du ikke kan hive bilen hjem fra Ishøj... ...med mindre oplevelsen gøres god...

Det er lige meget om en given situation giver mening eller ej - hvis den er oplevet dårlig så er det sælgerens ansvar!
Selv en afvisning af en kunde kan gøres elegant, så kunden står med oplevelsen af at være blevet hjulpet ud af butikken...
Chefen råbte:

- Petersen, kom ind på mit kontor lige nu!

- Ja, hvad kan jeg gøre for dig chef? svarede Petersen.

- Petersen, jeg så dig skændes med den kunde, der lige gik. Jeg har jo sagt, at kunden altid har ret. Kan du ikke forstå det?, tordnede chefen.

- Jo selvfølgelig, kunden har altid ret, svarede Petersen.

- Hvad skændtes I så om? spurgte chefen.

- Han påstod at min chef er en idiot, svarede Petersen.

- Den lømmel, hvad sagde du til ham? spurgte chefen.

- At han havde ret! svarede Petersen.
These users thanked the author SorenR for the post (total 2):
SteffenRDanielB12
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Frederik DH » 2. nov 2018, 00:21

Uden at denne tråd helt skifter emne, bliver jeg nødt til at bakke Micki op her

Den ENESTE måde den bil kan fåes hjem fra en anden forhandler er at han har én i bestilling som er tæt på at at blive låst i produktion. Det kan aldrig blive en ny bestilling uanset hvad sælgeren har sagt.

Ved ny bestilling vil jeg mene at Glostrup’s udmelding nærmere er et faktum end et postulat.



These users thanked the author Frederik DH for the post (total 3):
BrianDSHansHgudhjem
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Villanyi » 2. nov 2018, 07:12

u_bull skrev:
1. nov 2018, 23:26
Villanyi skrev:
1. nov 2018, 22:11
Fordi at en anden forhandler havde en bil på lager som de andre ikke havde?
Det giver jo ikke mening.
Jamen - det er jo dig der er sælgeren... Det er da dig der skal forklare kunden hvordan tingene hænger sammen, hvad du/i kan, hvad du/i ikke kan og hvorfor kunden skal acceptere en given ulempe og alligevel handle hos dig...

Altså... Det er jo misforstået hvis man tror det er pga. produktet der handles i en given forretning...
Det er konsumprodukter. De er jo ens i alle forretningerne!
Det er da pga. oplevelsen... Modtagelse, sprogbrug, professionalisme, lyttevne - jeg kunne blive ved...
Det er da pga. historier om god service - måske endda bedre service end hvad man med rimelighed kan forvente...

Men det er da klart at hvis en kunde har en opfattelse af at alle forhandlere udveksler nye biler efter behov og forgodtbefindende, ja så vil kunden da blive skuffet over at du ikke kan hive bilen hjem fra Ishøj... ...med mindre oplevelsen gøres god...

Det er lige meget om en given situation giver mening eller ej - hvis den er oplevet dårlig så er det sælgerens ansvar!
Selv en afvisning af en kunde kan gøres elegant, så kunden står med oplevelsen af at være blevet hjulpet ud af butikken...
Jamen - Prøv nu at hør her.
Der er IKKE biler på lager, kunden ved ikke at Ishøj har bilen på lager da det er den sidste forretningen han besøger?

Han får først en opfattelse af svindel da han kommer til Ishøj og de har en bil i gemmerne som måske stadig var kundemarkeret - Hvem ved?

Det kan da ALDRIG gøre en anden forhandler til svindlere fordi at de fortæller sandheden - Da Erling går ud af døren synes han ikke vi er svindlere, for der ved han ikke endnu at Ishøj har bilen? Situationen opstår først da de hiver en gemt bil frem som ikke er tilgængelig for os andre. Det kan da aldrig nogensinde være den anden forhandlers skyld.
These users thanked the author Villanyi for the post (total 4):
HansHDanielB12Passatg 3cgudhjem
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af DanielB12 » 2. nov 2018, 07:49

Kunder som Erling er svære at gøre noget ved, da deres forudindtaget holdning er ekstrem svær at ændre eller gøre noget ved, for ikke at sige umulig..

Med de holdninger og (helt reelle - åbenbart) erfaringer han har fra Glostrup, så har han jo kun besøgt butikken for at få bekræftet sin holdning om, at de er nogle sjufter og løgnere.
Så kunne Mickis sælger have hoppet og springet for ham, og leveret det perfekte produkt, til den perfekte pris og på den perfekte tid, og alligevel ville kaffen havde været for varm* selvom sælger sagde den var tilpas i temperatur; og så var Erling skredet over til konkurrenten alligevel, som sjovt nok i en lang tråd på et stort forum er blevet svinet til over nogle forfærdelige kundeserviceskills, men her oplever Erling faktisk den perfekte service og lægger alle pengene der, måske lige for at fortælle, at selv vagcars Enemy no 1 er bedre end Glostrup...

* McD og den varme kaffe er faktisk en ret spændende historie - findes vidst på Netflix
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 5):
VillanyiHansHDJ_GranKevinffgudhjem
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af tvartou » 2. nov 2018, 08:05

Kan vi ikke få en administrator til at rydde op i denne tråd, så den koncentrerer sig om ts intention

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

These users thanked the author tvartou for the post (total 3):
Mads HIb Tlortengert

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 2. nov 2018, 08:32

Jeg synes tvartou har en pointe;
Debatten om VW Glostup vs SBC i forhold til erlingvj's bestilling af Polo, har kun perifær berøring til Ib T's eftermonteringssag.
Forfriskende .. well, måske ikke? .. men lad hermed den udløber være lukket i denne tråd.

BTT please, tak :)
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
Mads HDanielB12Frederik DH
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 2. nov 2018, 09:26

Ja, det er blevet en lang tråd, der startede med, at fruen og undertegnede gerne ville høre Jeres mening om hvad "Eftermonteret" betyder og hvad man kan forvente sig.
Vi er meget glade for alle de indlæg der har været. De har bekræftet os i, at vi ikke er de eneste der kunne være faldet i dette uheldige "hul".
Vi har i hvert fald lært lektien og skal nok fremadrettet få mange flere detaljer med i en slutseddel og måske ligefrem også tage forbehold.
Det har været en lang rejse for at nå, hvor vi er idag (skal hente bilen i eftermiddag), men det har været det hele værd.
Vi har grint så tårerne har trillet . . . . . Der har været mange fantasifulde indlæg, billeder og videoer, det er en sommerferie vi kommer til at huske længe, tak :lol: :lol: :lol:
Vi håber, at vi har været i stand til at fremlægge vores sag på sagligt vis, vi har i hvert fald forsøgt!
Vi har også forsøgt at underbygge alle vores "påstande", med den skriftelige dokumentation vi har haft til rådighed.
God weekend når I når dertil.
-Ibber
These users thanked the author Ib T for the post:
DanielB12

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Thor-thor » 2. nov 2018, 10:26

Ib T skrev:
2. nov 2018, 09:26
Ja, det er blevet en lang tråd, der startede med, at fruen og undertegnede gerne ville høre Jeres mening om hvad "Eftermonteret" betyder og hvad man kan forvente sig......
......
-Ibber
Ja, "spændende" historie (især når det ikke er en selv, der skal bøvle med det ;) ) håber at du får en fornuftig afslutning....
Men smid en besked/billede, når du har hentet den. Vi er vel alle lidt spændte på om det lykkes.......

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 2. nov 2018, 10:33

Jeg er helt sikker på det lykkedes, der er ihverfald her til sidst blevet vist velvilje fra VW Ishøj . . . .

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Marshall » 5. nov 2018, 10:43

Nu må Ib da snart have fået den bil retur eller er den endt i skrothandel - fordi VW Ishøj fuckede det hele op? :twisted:

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 5. nov 2018, 16:33

Så er "operationen" godt overstået og alle spor er fjernet. . . .
Der er ikke noget at udsætte på det arbejde er der lavet i forbindelse med afmonteringen, alt er fint.
I forbindelse med afhentningen, havde jeg inviteret mig selv på kaffe, for lige at få afrundet sagen på en fornuftig vis.
Jeg ville gerne høre, om sælger kunne huske, hvad han havde fortalt eller rettere, hvad han havde forklaret til os i forbindelse med, at vi talte om denne nu berømte eftermontering.
Jeg er glad for at kunne fortælle, at det sælger sagde, er så tæt på det, vi også kan huske der opdrindelig blev sagt, så jeg er glad for, at han holdte sig til sandheden.
Her er hvad der blev sagt:
”Der er ikke nogen biler i Danmark der har DAB+ monteret, den bil vi får hjem er ikke nogen lagerbil, men det er en bil vi får hjem fra Tyskland eller Spanien, som er transporteret til Danmark, og det er derfor der kommer til at gå nogle uger. Så siger jeg (sælger), at vi ikke kan levere en med DAB+, men vi kan eftermontere det her i huset. Og det blev vi så enige om, at vi skulle have det eftermonteret. ”
Jeg er glad for at sælger ikke prøvede at komme med en anden forklaring, men holdte sig så tæt sandheden som muligt.
Og her er teksten, fra en af de mange korrespondancer der har kørt:

"Uanset at vi ved aftalens indgåelse grundigt forklarede klager om funktionalitet og betydning af en eftermonteret og ekstern løsning frem for en fabriksmonteret løsning og uanset at vi fastholder, at man ikke i enhver henseende kan have en berettiget forventning om, at en eftermonteret løsning altid er en løsning identisk med den fabriksmonterede løsning eller en fuldt ud integrerbar løsning, vil vi gerne forligsmæssigt tilbyde klager at tilbagebetale prisen for det tilkøbte DAB+-ekstraudstyr samt reetablere panelet i bilen uden beregning"

Så kan I selv bedømme, om det sælger sagde, er en grundig forklaring om funktionalitet, og om konen og undertegnede, ud fra den forklaring burde have kunnet gennemskue, hvad denne eftermontering ville være!
Som tidligere skrevet, vi var i hvert fald ikke i stand til at gennemskue dette.
Nu er sagen afsluttet og vi er meget tilfredse med resultatet. Vi har ikke DAB+, men det går nok, den kan jo bestilles med næste gang vi bytter bil.
Endnu en gang tusind tak for alle Jeres kommentarer og indlæg til denne sag. Vi håber, at andre også har lært lidt af denne sag og selv fremover vil være meget omhyggelig med ikke at havne i samme kedelige situation som os.
-Ibber
Vedhæftede filer
20181102_163308.jpg
20181102_163308.jpg (89.17 KiB) Vist 1245 gange
These users thanked the author Ib T for the post (total 7):
HansHRacerSkodaBrianDSMtinusbaconbaronenaudi-elskerkennyB

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af HansH » 5. nov 2018, 16:43

Sikke en omgang!
Det har holdt hårdt, men dejligt med den nok trods alt bedst mulige udgang på sagen.
Hvem ved ... måske, måske.. at eksponeringen på vagcars.dk har betydet en lille bitte smule for udfaldet... :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3453
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ice Fox » 5. nov 2018, 17:02

Dejligt at alt, denne gang, gik som det skulle. :)

Ib T
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 29. jul 2018, 13:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 64 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af Ib T » 16. nov 2018, 17:14


hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Eftermonteret, hvad mener I det betyder?

Indlæg af hodel » 16. nov 2018, 17:22

Det der er simpelthen håbløst :)
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"