Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af Gogi » 18. sep 2018, 21:20

Hej allesammen

Har i dag prøvekørt en gammel Audi A4 1,6 med 230k på klokken og jeg er absolut henrykt over den på de fleste punkter. Overvejer at smide et bud, men vil høre om i andre mener at disse fejl burde skræmme mig væk:

1. Centrallåsen virker ikke som den skal. Ifølge sælger er det centrallås pumpen i bagagerummet der skal skiftes. Han virker reel nok. Men er det også jeres vurdering at det er et rimeligt simpelt fix, eller døjer den typisk med andre problemer med centrallåsen?

2. Efter vi havde kørt en smule, var den svær at starte igen. Der var absolut intet at mærke under kørslen eller tomgang. Igen, er det et typisk problem? Samt var temperaturmåleren aldrig oppe på 90 grader. Han siger at den aldrig plejer at ligge der. Måske en sammenhæng?

3. Ruden i pasagersiden kunne ikke rulles ned pga knækkede clips ifølge sælger. Skal der et helt nyt rudehejs til eller?

4. Lcd displayet i speedometeret var udtjent med mange pixelfejl. Er det til at skifte selv?

Er der generelt noget dårligt at sige om denne model som man skal holde øje med? På forhånd tak :-)


Oliefyret
Nyt medlem
Indlæg: 175
Tilmeldt: 29. mar 2014, 00:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af Oliefyret » 18. sep 2018, 23:01

Hvor meget skal du give for den.

Har sælgeren kørt meget i den siden han ved at temp måleren aldrig plejer at ligge der :)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af aknedude » 19. sep 2018, 05:53

En 19 år gl. Bil..... den kan koste spidsen af en jetjager at holde kørende, Hvad med rust?? Er den nysynet, bruger den olie, er det anden gang den har kørt 230,000 (på 19 år)??????
Hvor meget kan du selv fixe når det går i stykker???

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af Gogi » 19. sep 2018, 06:09

Den er sat til 20k. Og vi har ikke forhandlet pris endnu. Han har vist kørt nok i den til at kunne sige noget generelt om den. :-)

@aknedude
Jeg kan kun give dig ret. Det ville ikke være et fornuftskøb. Men lige hvad budgettet kan strækkes til. Den skal synes i November, (lidt mistænkeligt den sælges nu) ingen rust bortset fra bunden i den ene dør. Bruger lidt olie ifølge sælger. Den er super velholdt. Kilometerne passer fint med alderen ifølge synsrapporterne. De er nr 2 ejere af bilen. Jeg kan godt lave lidt selv, fx skifte bremser, rudehejs osv. Men motor-indmad, gearkasse og kobling vil jeg ikke kunne. Derfor var jeg lidt interesseret i andres erfaringer.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af svan » 19. sep 2018, 07:51

20 lapper, jøsses, du bør kunne finde turbo til den pris, vær obs på at 1,6 har det ofte med et ualmindeligt højt olieforbrug

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af Nicklossi » 19. sep 2018, 08:00

En 1,6 er heller ikke mere økonomisk end en 1,8T, og den større motor kører altså bedre, og er mere fejlfri :)

Er det en B5 eller B6?

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af Gogi » 19. sep 2018, 08:12

De fleste af dem er prissat deromkring, medmindre de har kørt 100k mere. Og havde regnet med at byde lidt under selvfølgelig, med tanke på de fejl den har.

Er ikke så bekendt med 1,8T motoren. Tænkte straks at med mange km og en kraftig motor, så er de måske blevet kørt hårdt. Denne er en rigtig morfar bil. På godt og ondt. Så den har ellers et godt ry? Ville ikke gøre noget med lidt ekstra hestekræfter

Edit: Det er en B5 så vidt jeg kan regne mig frem til.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af svan » 19. sep 2018, 15:39

Gogi skrev:De fleste af dem er prissat deromkring, medmindre de har kørt 100k mere. Og havde regnet med at byde lidt under selvfølgelig, med tanke på de fejl den har.

Er ikke så bekendt med 1,8T motoren. Tænkte straks at med mange km og en kraftig motor, så er de måske blevet kørt hårdt. Denne er en rigtig morfar bil. På godt og ondt. Så den har ellers et godt ry? Ville ikke gøre noget med lidt ekstra hestekræfter Billede

Edit: Det er en B5 så vidt jeg kan regne mig frem til.
Min passat med 1,8t har kørt 350.000 og fejler ikke noget, tværtimod vil jeg faktisk sige at 1,6 skal svirpes hele tiden for at holde gryden i kog, mange af st cars med 1,8t er familiebiler og er nok begrænset hvor mange tæv de har fået, ihvertfald i forhold til hvad de kan holde til

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af GranTurismo » 20. sep 2018, 00:43

Ikke umiddelbart en god idé...

Jeg tænker at du kan finde en nyere og dyrere bil som er billigere i drift og reperationer, så totalomkostningen lander på omtrent det samme.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Forelsket i en A4 årg 2000. God idé?

Indlæg af Gogi » 20. sep 2018, 10:35

Jeg siger tak for alle jeres input. Jeg må lade fornuften råde og lade den audi gå til den næste heldige køber :-)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"