Kunne DU finde på at købe en Elbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man.

Overvejer elbil som bil nr. 2
76
18%
kunne lade 80% Ca.260-300 km. op på 45 min
43
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift.
64
15%
Har allerede en elbil og det spiller.
35
8%
Nej Tak.
70
16%
Ja tak. Køber en snart.
63
15%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
46
11%
Venter til VAG. Kommer med de nye I.D. Modeller.
34
8%
 
Afgivne stemmer: 431

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 12. jul 2020, 23:04

Realtor skrev:
12. jul 2020, 22:48
.....
Men noget helt andet, nogen som ved om man kan lave en dobbelt lade løsning på et abonnement? Er ved at forsøge at lokke konen i noget bmw i3, da hun kører meget lidt og vi kan minimere vores biludgifter markant ved at have dobbelt el i garagen.
EON har et abo. hvor du må lade to biler på én lader (op til 1500 Kwh/mdr) til 929,- mdr

https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... me.html#Op

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af nielshm » 13. jul 2020, 05:13

Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
These users thanked the author nielshm for the post (total 4):
sicciojansomDanielB12HansH

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af siccio » 13. jul 2020, 05:49

nielshm skrev:
13. jul 2020, 05:13
Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Er fuldstændig enig her, man ser nogle vilde ting i det marked her. Måtte da lige gnide øjnene da e-Golf med trylleslag var 90.000 billigere, jeg var ikke kundegrundlag før må jeg indrømme😊
Tror at I.D 3 vil komme ind i noget der minder, efter nogen tid. Måske ikke samme kraftige reduktion. Men de bliver jo tvunget til at være aggressive i det marked.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af HansH » 13. jul 2020, 07:54

nielshm skrev:
13. jul 2020, 05:13
Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Jeg synes du rammer en stærk pointe i forhold til at være lidt afventende.

Der har netop være drøftet bl.a. lidt afskrivning i .. Hvad sker der med diesel fremadrettet
.. og jeg synes du meget præcist udtrykker hvordan usikkerheden for sin investering kan være mindst lige så stor på el.
These users thanked the author HansH for the post:
Morten Hedensted
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 13. jul 2020, 09:07

Thor-thor skrev:
12. jul 2020, 23:04
Realtor skrev:
12. jul 2020, 22:48
.....
Men noget helt andet, nogen som ved om man kan lave en dobbelt lade løsning på et abonnement? Er ved at forsøge at lokke konen i noget bmw i3, da hun kører meget lidt og vi kan minimere vores biludgifter markant ved at have dobbelt el i garagen.
EON har et abo. hvor du må lade to biler på én lader (op til 1500 Kwh/mdr) til 929,- mdr

https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... me.html#Op
Korrekt link:
https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... ug.html#Op

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Realtor » 13. jul 2020, 10:12

Har allerede en clever lader opsat, så må have fat i dem idag.
2020 Audi E-tron 55

Letten
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. sep 2019, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 50 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Letten » 13. jul 2020, 12:13

HansH skrev:
13. jul 2020, 07:54
nielshm skrev:
13. jul 2020, 05:13
Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Jeg synes du rammer en stærk pointe i forhold til at være lidt afventende.

Der har netop være drøftet bl.a. lidt afskrivning i .. Hvad sker der med diesel fremadrettet
.. og jeg synes du meget præcist udtrykker hvordan usikkerheden for sin investering kan være mindst lige så stor på el.
Markedet for opladning vil også have godt af nogle år til at få ensartet opladning og betaling for samme.

Forestil jer at at komme på en benzintank og blive afvist fordi du ikke kørte Ford, eller at studsen ikke passede i din bil, eller at de kun tog mod Mastercard eller at du skulle være medlem først.

Så ved jeg godt at el-entusiaster siger: jamen du skal bare have disse to abonnementer og et gæstekort og denne her smarte app der viser hvor der er standere der passer din bil og undgå Tesla hvis du kører i andet og disse kabler og adapters liggende i bilen og og og.

Det er noget rod, indtil videre.
These users thanked the author Letten for the post (total 3):
DanielB12DakotaTarget
Passat 2.0 150hk TDI EVO DSG Elegance (2020), DP, DC

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af nielshm » 13. jul 2020, 12:33

Letten skrev:
13. jul 2020, 12:13
HansH skrev:
13. jul 2020, 07:54
nielshm skrev:
13. jul 2020, 05:13
Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Jeg synes du rammer en stærk pointe i forhold til at være lidt afventende.

Der har netop være drøftet bl.a. lidt afskrivning i .. Hvad sker der med diesel fremadrettet
.. og jeg synes du meget præcist udtrykker hvordan usikkerheden for sin investering kan være mindst lige så stor på el.
Markedet for opladning vil også have godt af nogle år til at få ensartet opladning og betaling for samme.

Forestil jer at at komme på en benzintank og blive afvist fordi du ikke kørte Ford, eller at studsen ikke passede i din bil, eller at de kun tog mod Mastercard eller at du skulle være medlem først.

Så ved jeg godt at el-entusiaster siger: jamen du skal bare have disse to abonnementer og et gæstekort og denne her smarte app der viser hvor der er standere der passer din bil og undgå Tesla hvis du kører i andet og disse kabler og adapters liggende i bilen og og og.

Det er noget rod, indtil videre.
Det er nok den sværeste øvelse i verden. Se bare hvor mange forskellige ledninger du ikke har i hjemmet? Og jeg tror slet ikke at egen udviklede opladningsprincipper er færdige med at blive rullet ud. Det bliver som at bruge en Thansen rejseadapter for at få skidtet til at passe sammen. I kæmpe størrelse.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 13. jul 2020, 13:26

At CCS er standard i EU hjælper da gevaldigt på det. At betalingsløsningerne så er noget rigtig møj og bøvlet at navigere rundt i er noget andet.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 13. jul 2020, 13:50

Mht. opladning er det helt klart at der bør laves nogle roaming aftaler, åbne standarder, nemme betalingsløsninger etc.

Men når det er sagt, er en del af denne diskussion (ikke specielt her, men generelt) gennemsyret af "gammel" olie tankegang. Folk forholder sig til det, som om de skal fortsætte med at "tanke" på diverse eksterne tankstationer.
Men med en elbil vil rigtig mange "tanke" derhjemme (evt. på jobbet). Så de vil meget sjældent komme ud for at skulle tanke eksternt, det vil kun være i de tilfælde hvor man er på langfart. Alle tankninger til hverdag vil blive klaret derhjemme.....
Er klar over at der er potentielle elbilister der bor i lejlighed, uden lademulighed etc. men kernepublikummet til første bølge i omstillingen til elbiler er, efter min mening, dem der har mulighed for at lade hjemme i garagen og der er ekstern tankning en mindre detalje i min bog.....

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 13. jul 2020, 14:16

Apropos prisfald i den højere ende, vil det kun blive meget værre fremadrettet. Og det af to årsager:

1. Konkurrencen tilskærpes for alvor nu. I modsætning til for bare tre år siden, tilbyder så godt som alle mærker i dag en elbil (BEV) eller en pluginhybrid (PHEV). De næste par år vil markedet overstrømmes med EV'er, så der er noget for enhver pengepung og smag. Det betyder priserne kun går én vej; nedad.
2. Lovgivningen bliver også markant strammere og EU kommer til at udstede absurd store bøder, til bilfabrikanter, der ikke overholder de gennemsnitlige CO2-krav. Fx står VW til en bøde på omkring 4,5 milliarder euro (30+ mia kr) og også Volvo, Jaguar-Land Rover, Mazda m.fl. står til klækkelige bøder. Hvad betyder det så for forbrugerne? Det betyder at disse koncerner vil gøre alt for at pushe EV'er ud, så de kan få den gennemsnitlige udledning ned. Jeg har tidligere skrevet om hvordan Volvo binder en kvart million i halen på sine T8'ere og det samme sker allerede også for Mitsubishi.

Det bliver spændende at se hvad der sker. Men en ting er sikkert. Der er ikke mange der vil give halve eller hele millioner for en elbil om bare kort tid. Det er selvfølgelig forudsat man bibeholder 30% registreringsafgift på EV'er og bundfradrag på 400.000 kr. Og kender man den danske stat og dens evige lyst til borgernes penge, går der nok ikke længe inden EV'er igen brandbeskattes.
These users thanked the author Dakota for the post (total 2):
DanielB12HansH

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Realtor » 13. jul 2020, 14:37

Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.

Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
These users thanked the author Realtor for the post:
Kevinff
2020 Audi E-tron 55

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 13. jul 2020, 15:35

Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.

Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Frederik DH » 13. jul 2020, 22:21

Realtor skrev:Har allerede en clever lader opsat, så må have fat i dem idag.
Hvis du har unlimited til den ene kan du nøjes med at vælge network-pakken til den anden.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 13. jul 2020, 23:34

Dakota skrev:
13. jul 2020, 14:16
Apropos prisfald i den højere ende, vil det kun blive meget værre fremadrettet. Og det af to årsager:

1. Konkurrencen tilskærpes for alvor nu. I modsætning til for bare tre år siden, tilbyder så godt som alle mærker i dag en elbil (BEV) eller en pluginhybrid (PHEV). De næste par år vil markedet overstrømmes med EV'er, så der er noget for enhver pengepung og smag. Det betyder priserne kun går én vej; nedad.
..........
Er enig i at elbiler vil opleve relativ større udvikling (og derfor større mulighed for prisjusteringer/pres), da teknologien stadig er ny.
Omvendt er den gamle teknologi også udsat for pres, da den netop er på vej ned ad bakke. hvilket også vil presse priserne.
Så svært at vælge og der er mange parametre i spil, samtidig er der forskel på driftsudgifterne, hvor elbilerne generelt er billigere.

Så det er, efter min mening, svært at pege præcist på, hvad der er det smarte valg. Skal man gøre det mest økonomisk skal man formentlig bare beholde det man har, så længe rep udgifterne ikke er ved at stikke af (men det er vel rimelig standard uanset teknologi...)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 14. jul 2020, 06:14

@Realtor

Jeg tror du bliver irriteret over, kun at have ét ladekabel, når det er to rene elbiler. Har snakket med en som havde det samme, men med to GTE’er, og han synes det var røv at skulle ud i løbet af aftenen og bytte rundt.

Det kommer jo an på jeres kørselsbehov, men det skal jo bare times ret godt hvis ikke de skal lade samtidig.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 851
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 236 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af mortenmol » 14. jul 2020, 06:14

Frederik DH skrev:
Realtor skrev:Har allerede en clever lader opsat, så må have fat i dem idag.
Hvis du har unlimited til den ene kan du nøjes med at vælge network-pakken til den anden.
Overvej hvor meget du kommer til at lade i det hele taget.
Der skal alligevel bankes noget strøm igennem for at det kan svare sig med Clever unlimited, specielt på konebilen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Realtor » 14. jul 2020, 10:23

Kevinff skrev:
13. jul 2020, 15:35
Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.

Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.
These users thanked the author Realtor for the post:
Kevinff
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Realtor » 14. jul 2020, 10:26

mortenmol skrev:
14. jul 2020, 06:14
Frederik DH skrev:
Realtor skrev:Har allerede en clever lader opsat, så må have fat i dem idag.
Hvis du har unlimited til den ene kan du nøjes med at vælge network-pakken til den anden.
Overvej hvor meget du kommer til at lade i det hele taget.
Der skal alligevel bankes noget strøm igennem for at det kan svare sig med Clever unlimited, specielt på konebilen


Sent from my iPhone using Tapatalk
ja det kan jeg godt se. Havde budt på en I3 Rex, men sælger vil ikke rigtig spille bold, så det blev ikke til noget. Konen kører ca. 30km dagligt, også er enkelte gange ude i 150km når hun besøger familie i nærheden, så tør ikke bare købe en normal I3 til hende, da jeg tror hun løber tør for rækkevidde, og har hun et problem med at løbe tør, så bliver det mit problem :lol:
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Martin1986 » 14. jul 2020, 11:45

Realtor skrev:
Kevinff skrev:
13. jul 2020, 15:35
Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.

Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.
Har du seriøst en titel der hedder commander BilledeBillede

Vi skal seriøst have lavet om i politiet også.. Hvem gider være politiassistent, når man kunne være supremecommander eller lignende Billede
These users thanked the author Martin1986 for the post:
DanielB12
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 14. jul 2020, 12:51

Martin1986 skrev:
14. jul 2020, 11:45
Realtor skrev:
Kevinff skrev:
13. jul 2020, 15:35

Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.
Har du seriøst en titel der hedder commander BilledeBillede

Vi skal seriøst have lavet om i politiet også.. Hvem gider være politiassistent, når man kunne være supremecommander eller lignende Billede
Kan også gå den anden vej - min brors kæreste er 'osteløber' på et mejeri :lol:
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Realtor » 14. jul 2020, 13:09

commander er lidt watcher inspiret må jeg indrømme, men den kedelige titel er indhaver, direktør, mægler, boligpusher osv :lol:
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 14. jul 2020, 13:26

Realtor skrev:
14. jul 2020, 13:09
commander er lidt watcher inspiret må jeg indrømme, men den kedelige titel er indhaver, direktør, mægler, boligpusher osv :lol:
Hyttehandler. Selv tak.
These users thanked the author Dakota for the post (total 2):
KevinffDanielB12

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 14. jul 2020, 17:31

Realtor skrev:
Kevinff skrev:
13. jul 2020, 15:35
Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.

Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.
Ah okay ja det er trods alt nemmere at samle det :) er det igennem leaseplan?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Realtor » 14. jul 2020, 17:53

Nordania


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Realtor for the post:
Kevinff
2020 Audi E-tron 55

kristianl
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af kristianl » 14. jul 2020, 20:34

Martin. Hvis du vil ha noget med super, så er min titel: super-user. Altså i det værktøj jeg arbejder med


Passat 2.0tsi 280 4motion 2016

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 851
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 236 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af mortenmol » 14. jul 2020, 23:01

Realtor skrev:
ja det kan jeg godt se. Havde budt på en I3 Rex, men sælger vil ikke rigtig spille bold, så det blev ikke til noget. Konen kører ca. 30km dagligt, også er enkelte gange ude i 150km når hun besøger familie i nærheden, så tør ikke bare købe en normal I3 til hende, da jeg tror hun løber tør for rækkevidde, og har hun et problem med at løbe tør, så bliver det mit problem :lol:
Det kan knapt svare sig for mig med en M3
De fleste lange ture er enten til sommerhuset i Sverige hvor jeg smider den i alm stikkontakt, eller til mine forældre hvor det samme sker.
Jeg har Clever link da mit arbejde at Clever ladebokse, så kan lade hos dem til 2,25kr +moms.
Tænker det bliver en alm ladeboks herhjemme i p-kælderen, men skal lige regne lidt på det


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author mortenmol for the post:
DanielB12

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 15. jul 2020, 11:06

Thor-thor skrev:
13. jul 2020, 23:34
Så det er, efter min mening, svært at pege præcist på, hvad der er det smarte valg. Skal man gøre det mest økonomisk skal man formentlig bare beholde det man har, så længe rep udgifterne ikke er ved at stikke af (men det er vel rimelig standard uanset teknologi...)
Jeg står også at vakler... Ser ud i et øget kørselsbehov, ca 50-60.000 km, så en Clever Unlimited elbil vil give god mening.... skal jeg handle en elbil inden nytår, eller satse på at afgifter forsætter som i dag og vente til næste år på et større udvalg. Der sker jo en helt del. Kan ikke rigtig bruge en Model 3 størrelse da vi venter os og gerne vil have lidt mere plads. Var ude at prøve EQC, e-tron og en Model S i går, der var bedst plads i Model S, men prisen er jo også en anden.... de brugte der er syntes jeg er alt for dyre. Alternativt fortsætte i den gamle Superb med risiko for store reparationer
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 15. jul 2020, 14:34

KMDTHY skrev:
15. jul 2020, 11:06
Jeg står også at vakler... Ser ud i et øget kørselsbehov, ca 50-60.000 km, så en Clever Unlimited elbil vil give god mening.... skal jeg handle en elbil inden nytår, eller satse på at afgifter forsætter som i dag og vente til næste år på et større udvalg. Der sker jo en helt del. Kan ikke rigtig bruge en Model 3 størrelse da vi venter os og gerne vil have lidt mere plads. Var ude at prøve EQC, e-tron og en Model S i går, der var bedst plads i Model S, men prisen er jo også en anden.... de brugte der er syntes jeg er alt for dyre. Alternativt fortsætte i den gamle Superb med risiko for store reparationer
Kommer i høj grad an på budgettet/tidsramme. Med så mange km bliver afskrivningen høj på en ny/nyere bil uanset teknologi.
Mht. til Ellerterne vil mit gæt være at den nuværende afgift bliver forlænget, for ikke at få en opbremsning af salget. Men hvem ved hvad vores politikere finder på.

Skal økonomien bestemme vil mit gæt være at det er billigst at fortsætte i den du har (hvis du tør) eller skifte til en anden diesel, med eks. 3-5 år på bagen, moderat km og godt med udstyr. Der burde være mulighed for at gøre en fornuftig handel i det segment, så vidt jeg forstår sælger disse biler ikke så godt som tidligere.... Denne type bliver sikkert ikke mere populær i fremtiden, men med de km, har du alligevel kørt den ned inden for relativ få år....

Skal det være el: Er man ikke presset her og nu, ville jeg nok se tiden en smule an. Men personligt ville jeg nok ikke afskrive Model 3. Hvis i ikke skal transportere barnevogn etc. til hverdag kan den formenlig sagtens fungere, selvom en stor bagklap selvfølgelig ville være bedre. Men S er selvfølgelig større, men priserne er også relativt høje, selv for ældre modeller...

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af nielshm » 15. jul 2020, 15:08

Nu her på vej til Østrig har jeg observeret noget. Ladestationer er åbne pladser langt væk fra tankstationen. Der er ikke mulighed for at vaske ruder, tjekke dæktryk,
eller strække ben i tørvejr.
Almindelige biler kan jo faktisk få gjort en hel del i bekvemmelighed. Elbilers ejere skal ud på en god gåtur.

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"