Kunne DU finde på at købe en Elbil

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man.

Overvejer elbil som bil nr. 2
76
18%
kunne lade 80% Ca.260-300 km. op på 45 min
43
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift.
64
15%
Har allerede en elbil og det spiller.
35
8%
Nej Tak.
70
16%
Ja tak. Køber en snart.
63
15%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
46
11%
Venter til VAG. Kommer med de nye I.D. Modeller.
34
8%
 
Afgivne stemmer: 431

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 27. maj 2019, 13:12

Har Tesla ikke efterhånden fundet deres position på markedet som værende mere gadget og feature fokuseret end køre egenskaber? Dermed ikke sagt at de ikke kører godt og jeg kunne sindssyg godt tænke mig en Tesla men det virker somom de store tyske mærker går mere i retning af solid bil/kvalitet og køreegenskaber som primær fokus og så features derefter. Ihvertfald indenfor EL biler.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 27. maj 2019, 13:14

Obel skrev:Overvejer seriøst at hoppe på en Tesla som erstatning for vores Passat Variant.
Vi har dog stadig brug for at køre med barnevogn, hvorfor jeg hælder til en model s (brugt)
Alternativet er selvfølgelig en ny 3’er, men jeg tror det kommer til at knibe med pladsen med plads til barnevogn og diverse samt to børn bagi?

Rækkevidde på budget er ca. 450 (plus/minus), hvilket på brugtmarkedet rækker til f.eks. model s 85D (12/2015) kørt under 100.000 km.

Hvad tænker i?
Jeg er også i tvivl med barnevogn bagi en 3er. Måske en model Y når den kommer? Skulle være en 3er i hatchback så vidt jeg forstår

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 27. maj 2019, 13:23

ph skrev:
27. maj 2019, 12:42
Thor-thor skrev:
27. maj 2019, 12:34
Check denne: https://www.youtube.com/watch?v=1Rr_XzzJ6gc
Fra 1:00 taler hun om at den kan aktiveres fra knappen på stilken (et "enkelt "visk") og samtidig kommer visker indstillingerne op på skærmen, hvor man så med et enkelt klik kan vælge indstilling.
Så vidt jeg kan forstå er auto funktionen også blevet væsentlig bedre med tiden.... (ved dog ikke om den er på niveau med de bedste...)
ok men så har han jo også ret...
for at starte viskerne ...for mere end et enkelt visk... så skal man sidde og fedte rundt på en forstørret ipad
Det virker imho meget lidt gennemtænkt
og jeg vil stadig mene at der er en der har sovet i timen da de har godkendt den til at køre rundt på de vejene i EU
Tja, efter min mening er det vel en "det kommer an på..."
Isoleret set virker det selvfølgelig fornuftigt at have en stilk til styring af viskeren i stedet for at skulle trykke på skærmen. (i øvrigt kunne man vel forestille sig at en softwareopdatering kunne gøre at eksempelvis et dobbelttryk på knappen kunne aktivere viskeren (til mere end et enkelt "visk").

Derudover er tankegangen bag det, formentlig at man sætter den på auto permanent og så skulle den gerne finde ud af resten selv (hvis autofunktionen virker som den skal).
I forhold til andre biler, kan "traditionelle biler" også have masser af knapper/indstillinger at rode med, ingen laneassist etc. så det kan da også blive farligt meget hurtigt....
Så jeg deler ikke helt uroen over at knapperne/instrumenterne foran rattet er forsvundet og samlet set vil jeg mene, at en Tesla 3 er mindst lige så sikker at køre i som andre biler, også uden dedikeret "visker-stilk"

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af DanielB12 » 27. maj 2019, 15:57

Jeg brugte en evighed på at få tændt det lange lys i min mors pug 208.. alle andre biler jeg har prøvet, så trykker man ind for overhalingsblink og trykker ud for langt lys. På den trykker man hårdt/dobbelt ind for langt lys.
Så en visker-arm er ikke nødvendigvis mere smart end en knap på en stor skærm.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af aknedude » 27. maj 2019, 17:55

Måske man skal prøve det i praksis selv inden man kloger sig om "hvor farligt" det er. det er er super intuitivt og nemt at bruge. Haters will hate......

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af aknedude » 27. maj 2019, 17:58

Kevinff skrev:
27. maj 2019, 13:12
Har Tesla ikke efterhånden fundet deres position på markedet som værende mere gadget og feature fokuseret end køre egenskaber? Dermed ikke sagt at de ikke kører godt og jeg kunne sindssyg godt tænke mig en Tesla men det virker somom de store tyske mærker går mere i retning af solid bil/kvalitet og køreegenskaber som primær fokus og så features derefter. Ihvertfald indenfor EL biler.
Det er rent gætværk. Vw har jo kun haft E-golf og E-up. Du har ikke kørt i en Tesla. Men du mener at den kører dårligere end en vw.... Wtf.....

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 27. maj 2019, 18:06


aknedude skrev:
Kevinff skrev:
27. maj 2019, 13:12
Har Tesla ikke efterhånden fundet deres position på markedet som værende mere gadget og feature fokuseret end køre egenskaber? Dermed ikke sagt at de ikke kører godt og jeg kunne sindssyg godt tænke mig en Tesla men det virker somom de store tyske mærker går mere i retning af solid bil/kvalitet og køreegenskaber som primær fokus og så features derefter. Ihvertfald indenfor EL biler.
Det er rent gætværk. Vw har jo kun haft E-golf og E-up. Du har ikke kørt i en Tesla. Men du mener at den kører dårligere end en vw.... Wtf.....
Skriver jeg at den kører dårligere end en VW? Tak for at lægge ord i munden på mig :) så vidt jeg husker skrev jeg udelukkende om deres fokus og ikke hvorvidt den ene bil er dårligere end den anden. Tesla kan sagtens have bedre køre egenskaber end en golf selvom det MÅSKE ikke er deres hovedfokus. Ingen grund til at være så defensiv når jeg stiller et ganske uskyldigt spørgsmål :)
Senest rettet af Kevinff 27. maj 2019, 18:06, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 27. maj 2019, 18:06

aknedude skrev:
27. maj 2019, 17:58
Kevinff skrev:
27. maj 2019, 13:12
Har Tesla ikke efterhånden fundet deres position på markedet som værende mere gadget og feature fokuseret end køre egenskaber? Dermed ikke sagt at de ikke kører godt og jeg kunne sindssyg godt tænke mig en Tesla men det virker somom de store tyske mærker går mere i retning af solid bil/kvalitet og køreegenskaber som primær fokus og så features derefter. Ihvertfald indenfor EL biler.
Det er rent gætværk. Vw har jo kun haft E-golf og E-up. Du har ikke kørt i en Tesla. Men du mener at den kører dårligere end en vw.... Wtf.....
Du har haft bilen under en uge og er allerede fanboy? :D Det er jo slet ikke dét, manden siger. Han konstaterer bare, at Tesla umiddelbart henvender sig til et særligt segment, der sætter mere pris på lir, end en solidt bygget bil (og hvis du har undersøgt markedet inden du købte, hvad du formentlig har, kender du til alle historierne om byggekvalitet og tolerancer).

Men hvis du gerne vil pick a fight, så synes jeg alle Teslaer er fede, men der er da ingen tvivl om en Model 3 ikke når C-klasse/3-serie til sokkeholderne i hverken køreegenskaber eller byggekvalitet. Det siger alle de tests, jeg har læst og det er da også min egen erfaring efter at have kørt S+3.
These users thanked the author Dakota for the post (total 3):
KevinffDanielB12Officer

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 27. maj 2019, 18:08

Har prøvet E-tron og model x og synes 100% teslaen kører dårligere.
These users thanked the author SteffenR for the post:
DanielB12
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ph » 27. maj 2019, 18:37

aknedude skrev:
27. maj 2019, 17:55
Måske man skal prøve det i praksis selv inden man kloger sig om "hvor farligt" det er. det er er super intuitivt og nemt at bruge. Haters will hate......
Så du mener godt at du kan tænde, slukke og ændre hastighed på visker med bind for øjnene?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 27. maj 2019, 21:12

Kevinff skrev:
27. maj 2019, 18:06
aknedude skrev:
Kevinff skrev:
27. maj 2019, 13:12
Har Tesla ikke efterhånden fundet deres position på markedet som værende mere gadget og feature fokuseret end køre egenskaber? Dermed ikke sagt at de ikke kører godt og jeg kunne sindssyg godt tænke mig en Tesla men det virker somom de store tyske mærker går mere i retning af solid bil/kvalitet og køreegenskaber som primær fokus og så features derefter. Ihvertfald indenfor EL biler.
Det er rent gætværk. Vw har jo kun haft E-golf og E-up. Du har ikke kørt i en Tesla. Men du mener at den kører dårligere end en vw.... Wtf.....
Skriver jeg at den kører dårligere end en VW? Tak for at lægge ord i munden på mig :) så vidt jeg husker skrev jeg udelukkende om deres fokus og ikke hvorvidt den ene bil er dårligere end den anden. Tesla kan sagtens have bedre køre egenskaber end en golf selvom det MÅSKE ikke er deres hovedfokus. Ingen grund til at være så defensiv når jeg stiller et ganske uskyldigt spørgsmål :)
Nu er jeg hverken Tesla ejer eller fanboy og jeg opfattede også dit "uskyldige spørgsmål" som en opstilling (modstilling) af forskelle (og samtidig en lille sviner i Tesla's retning).....
Budskabet som jeg opfattede det var: De tyske mærker går op i "solid bil/kvalitet og køreegenskaber" og ikke features. Tesla går op i features og ikke i "solid bil/kvalitet og køreegenskaber"..

Det er jo mildest talt ikke nogen hemmelighed at Tesla har haft nogle "udfordringer" mht. tilpasning/finish etc. men virker som om de har forbedret sig på det seneste...
Til gengæld er det vel heller ikke nogen hemmelighed, at de flere andre bilproducenter har haft ingen/minimal interesse for elbiler og først nu er ved at blive "tvunget" til at gå i den retning.

Personligt synes jeg at det er fedt med en ny spiller som Tesla, der stort set starter med en "et blankt stykke papir". Tesla har nærmest gentænkt hele ideen fra bunden, i stedet for de mere eller mindre forkølede forsøg de etablerede mærker har præsenteret indtil for relativ nylig...
Tesla er på ingen måde perfekt! Men til ca. 430k for en Model 3 LR RWD med 0-100 på ca. 5s. og stort set alt i udstyr er det en ganske attraktiv pakke, hvor finder man lige samme pakke til ca. samme pris?.
Så er der selvfølgelig meldinger om ekstrabonus i form af dæk/vindstøj etc. men det ville ikke skræmme mig, medmindre at det er helt galt....

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 27. maj 2019, 21:50

Thor-thor skrev:
27. maj 2019, 21:12
Tesla er på ingen måde perfekt! Men til ca. 430k for en Model 3 LR RWD med 0-100 på ca. 5s. og stort set alt i udstyr er det en ganske attraktiv pakke, hvor finder man lige samme pakke til ca. samme pris?.
Det gør du formentlig inden for et år, når alle de store producenter kommer med - og afgiften stadig er 30%.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Kevinff » 27. maj 2019, 22:31

Thor-thor skrev:
Kevinff skrev:
27. maj 2019, 18:06
aknedude skrev: Det er rent gætværk. Vw har jo kun haft E-golf og E-up. Du har ikke kørt i en Tesla. Men du mener at den kører dårligere end en vw.... Wtf.....
Skriver jeg at den kører dårligere end en VW? Tak for at lægge ord i munden på mig :) så vidt jeg husker skrev jeg udelukkende om deres fokus og ikke hvorvidt den ene bil er dårligere end den anden. Tesla kan sagtens have bedre køre egenskaber end en golf selvom det MÅSKE ikke er deres hovedfokus. Ingen grund til at være så defensiv når jeg stiller et ganske uskyldigt spørgsmål :)
Nu er jeg hverken Tesla ejer eller fanboy og jeg opfattede også dit "uskyldige spørgsmål" som en opstilling (modstilling) af forskelle (og samtidig en lille sviner i Tesla's retning).....
Budskabet som jeg opfattede det var: De tyske mærker går op i "solid bil/kvalitet og køreegenskaber" og ikke features. Tesla går op i features og ikke i "solid bil/kvalitet og køreegenskaber"..

Det er jo mildest talt ikke nogen hemmelighed at Tesla har haft nogle "udfordringer" mht. tilpasning/finish etc. men virker som om de har forbedret sig på det seneste...
Til gengæld er det vel heller ikke nogen hemmelighed, at de flere andre bilproducenter har haft ingen/minimal interesse for elbiler og først nu er ved at blive "tvunget" til at gå i den retning.

Personligt synes jeg at det er fedt med en ny spiller som Tesla, der stort set starter med en "et blankt stykke papir". Tesla har nærmest gentænkt hele ideen fra bunden, i stedet for de mere eller mindre forkølede forsøg de etablerede mærker har præsenteret indtil for relativ nylig...
Tesla er på ingen måde perfekt! Men til ca. 430k for en Model 3 LR RWD med 0-100 på ca. 5s. og stort set alt i udstyr er det en ganske attraktiv pakke, hvor finder man lige samme pakke til ca. samme pris?.
Så er der selvfølgelig meldinger om ekstrabonus i form af dæk/vindstøj etc. men det ville ikke skræmme mig, medmindre at det er helt galt....
Nogle gange skal man også bare læse hvad der bliver skrevet fremfor at forsøge at læse noget imellem linjerne som ikke er der Billede jeg skriver endda primær fokus og det er vel ikke heelt galt når man tænker på de features/easter eggs Tesla har såsom pruttepude lyde til sæderne, holiday show, James Bond submarine osv osv. Jeg siger ikke at køre egenskaber og kvalitet ikke er fokus hos Tesla eller at de ikke kører godt. Jeg siger bare at det virker somom softwaren har større fokus hvilket heller ikke er underligt taget Elon musk's baggrund i betragtning Billede

Nå det var nok off topic for denne gang

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SorenR » 27. maj 2019, 23:00

Tja...

Amerikanerne selv mener Tesla hører till i bunden ;-)

https://www.forbes.com/sites/jimgorzela ... 6d2da652c7
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1739
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 694 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Thor-thor » 27. maj 2019, 23:38

Dakota skrev:
27. maj 2019, 21:50
Thor-thor skrev:
27. maj 2019, 21:12
Tesla er på ingen måde perfekt! Men til ca. 430k for en Model 3 LR RWD med 0-100 på ca. 5s. og stort set alt i udstyr er det en ganske attraktiv pakke, hvor finder man lige samme pakke til ca. samme pris?.
Det gør du formentlig inden for et år, når alle de store producenter kommer med - og afgiften stadig er 30%.
Er det fuglen i hånden, der må vige for fuglene på taget? ;)
Mig bekendt har alle de store næppe noget tilsvarende i butikken om et år (men kan da være at jeg bare ikke har fulgt med)?
ID3 er på banen i 2020, men så vidt jeg har forstået ikke med max rækkevidde i starten (og vel heller ikke med samme præstationer i en nogenlunde nær fremtid)...

Derudover skal man vel så heller ikke købe om et år? For der kommer jo uden tvivl noget der er endnu bedre om 2 år eller 3 år eller.....

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 28. maj 2019, 05:26

Næste år er afgiften 60%, godt nok stiger fradraget.
These users thanked the author AU-R8 for the post:
KMDTHY

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af KMDTHY » 28. maj 2019, 06:55

AU-R8 skrev:
28. maj 2019, 05:26
Næste år er afgiften 60%, godt nok stiger fradraget.
Er det ikke 40%??


40 procent af satsen i 2020*
65 procent af satsen i 2021
90 procent af satsen i 2022
100 procent af satsen i 2023 og frem
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 28. maj 2019, 07:11

AU-R8 skrev:
28. maj 2019, 05:26
Næste år er afgiften 60%, godt nok stiger fradraget.
Når der kommer en ny regering, bliver der helt sikkert gjort noget ved afgifterne på el-biler igen. Ellers får de svært ved at leve op til deres egne klimamål.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 28. maj 2019, 07:14

Dakota skrev:
28. maj 2019, 07:11
AU-R8 skrev:
28. maj 2019, 05:26
Næste år er afgiften 60%, godt nok stiger fradraget.
Når der kommer en ny regering, bliver der helt sikkert gjort noget ved afgifterne på el-biler igen. Ellers får de svært ved at leve op til deres egne klimamål.
Det er jo stadigt lavet sådan at el biler under 400 tkr er afgiftsfri næsten. Så bliver det nok hellere at afgiften på el hos Clever Ionity m fl fortsætter.
Der er ikke et rødt flertal for at gøre dyre el biler afgifts fri.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 28. maj 2019, 08:46

Det vil vel ikke overraske nogen, at de kører x 2 på alle afgifter. De har jo allerede været ude og sige afgiften på nødder, kaffe og chokolade skal op igen.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 28. maj 2019, 09:08

SteffenR skrev:
28. maj 2019, 08:46
Det vil vel ikke overraske nogen, at de kører x 2 på alle afgifter. De har jo allerede været ude og sige afgiften på nødder, kaffe og chokolade skal op igen.
Ærgerligt du ikke kom med på E Tron denne gang, med mindre der er nyt.

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af bskaarup » 28. maj 2019, 09:20

KMDTHY skrev:
28. maj 2019, 06:55
AU-R8 skrev:
28. maj 2019, 05:26
Næste år er afgiften 60%, godt nok stiger fradraget.
Er det ikke 40%??
Jo - 40% af 150% = 60%
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af AU-R8 » 28. maj 2019, 09:51

bskaarup skrev:
28. maj 2019, 09:20
KMDTHY skrev:
28. maj 2019, 06:55
AU-R8 skrev:
28. maj 2019, 05:26
Næste år er afgiften 60%, godt nok stiger fradraget.
Er det ikke 40%??
Jo - 40% af 150% = 60%
Fradrag stiger fra er det 40.000 til 77.000 dertil kw batteri fradrag.
Det er et komplekst regnestykke.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 28. maj 2019, 10:03

Skatsmedarbejdere skal jo have et eller andet at lave, der er jo ingen grund til at gøre tingene så kompliceret selv almindelige mennesker kan regne dem ud uden et it system til 5 mia.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af aknedude » 29. maj 2019, 05:09

ph skrev:
27. maj 2019, 18:37
aknedude skrev:
27. maj 2019, 17:55
Måske man skal prøve det i praksis selv inden man kloger sig om "hvor farligt" det er. det er er super intuitivt og nemt at bruge. Haters will hate......
Så du mener godt at du kan tænde, slukke og ændre hastighed på visker med bind for øjnene?
Hvis du kører rundt med bind for øjnene, så skal vi nok lige fat i Vlado.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af aknedude » 29. maj 2019, 05:14

Dakota skrev:
27. maj 2019, 18:06
aknedude skrev:
27. maj 2019, 17:58
Kevinff skrev:
27. maj 2019, 13:12
Har Tesla ikke efterhånden fundet deres position på markedet som værende mere gadget og feature fokuseret end køre egenskaber? Dermed ikke sagt at de ikke kører godt og jeg kunne sindssyg godt tænke mig en Tesla men det virker somom de store tyske mærker går mere i retning af solid bil/kvalitet og køreegenskaber som primær fokus og så features derefter. Ihvertfald indenfor EL biler.
Det er rent gætværk. Vw har jo kun haft E-golf og E-up. Du har ikke kørt i en Tesla. Men du mener at den kører dårligere end en vw.... Wtf.....
Du har haft bilen under en uge og er allerede fanboy? :D Det er jo slet ikke dét, manden siger. Han konstaterer bare, at Tesla umiddelbart henvender sig til et særligt segment, der sætter mere pris på lir, end en solidt bygget bil (og hvis du har undersøgt markedet inden du købte, hvad du formentlig har, kender du til alle historierne om byggekvalitet og tolerancer).

Men hvis du gerne vil pick a fight, så synes jeg alle Teslaer er fede, men der er da ingen tvivl om en Model 3 ikke når C-klasse/3-serie til sokkeholderne i hverken køreegenskaber eller byggekvalitet. Det siger alle de tests, jeg har læst og det er da også min egen erfaring efter at have kørt S+3.
Kan du ikke lige linke til en c klasse og 3 serie til 400.000 det går fra 0-100 på 4.5 sek. Er spækket med udstyr osv. Tror vi lander på 700.000 istedet. Mindst. Sammenlign med noget der koster det samme. En golf 7 r-line 1,5 Tsi. Dsg. Feks.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af SteffenR » 29. maj 2019, 06:30

Husk der er en kæmpe afgifts forskel.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 29. maj 2019, 07:12

aknedude skrev:
29. maj 2019, 05:14
Kan du ikke lige linke til en c klasse og 3 serie til 400.000 det går fra 0-100 på 4.5 sek. Er spækket med udstyr osv. Tror vi lander på 700.000 istedet. Mindst. Sammenlign med noget der koster det samme. En golf 7 r-line 1,5 Tsi. Dsg. Feks.
Nej, man skal ikke sammenligne med "noget der koster det samme". Elbilerne er begunstiget af en meget lav afgift, hvilket er hvorfor de koster som de gør. Hvis en Tesla Model 3 skulle konkurrere på lige markedsvilkår, ville den koste det dobbelte - og dermed være sammenlignelig med en 340i eller C43.

Min pointe er, at selv om jeg holder meget af Tesla og deres innovation, bliver de kørt over, når de tyske premiummærker kommer på banen. Og hvis du tror jeg er den eneste, der mener det, så kig her: https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/?g ... Ac6Op61756

Aktiekursen er blevet halveret det seneste halve år og inden for de næste 12 måneder vil der være en række konkurrenter, der kan levere samme rækkevidde og bedre kvalitet, til formentlig færre penge. Jeg hepper stadig på Tesla, men de skal til alvorligt at tage sig sammen, hvis de ikke skal ende med at være en parentes i bilhistorien.

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af ANAJ » 29. maj 2019, 07:24

Dakota skrev:
29. maj 2019, 07:12
og inden for de næste 12 måneder vil der være en række konkurrenter, der kan levere samme rækkevidde og bedre kvalitet, til formentlig færre penge.

Hvem?

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil

Indlæg af Dakota » 29. maj 2019, 07:35

ANAJ skrev:
29. maj 2019, 07:24
Dakota skrev:
29. maj 2019, 07:12
og inden for de næste 12 måneder vil der være en række konkurrenter, der kan levere samme rækkevidde og bedre kvalitet, til formentlig færre penge.
Hvem?
Volvo, Polestar, VW, Seat, Audi, Mercedes-Benz, Opel, DS, Kia, Hyundai, Nissan - find selv på flere.

Teslas filosofi er at putte en så stor batteripakke som muligt ned i bilen og så fokusere mindre på kvalitet, tolerancer og køreegenskaber. Og det er jo fint, så længe man har monopol. Men nu kommer de andre, der har 100 års erfaring med at bygge biler og ånder dem i nakken.

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"