Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil
: 12. jul 2020, 23:04
EON har et abo. hvor du må lade to biler på én lader (op til 1500 Kwh/mdr) til 929,- mdr
https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... me.html#Op
EON har et abo. hvor du må lade to biler på én lader (op til 1500 Kwh/mdr) til 929,- mdr
Er fuldstændig enig her, man ser nogle vilde ting i det marked her. Måtte da lige gnide øjnene da e-Golf med trylleslag var 90.000 billigere, jeg var ikke kundegrundlag før må jeg indrømmenielshm skrev: ↑13. jul 2020, 05:13Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Jeg synes du rammer en stærk pointe i forhold til at være lidt afventende.nielshm skrev: ↑13. jul 2020, 05:13Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Korrekt link:Thor-thor skrev: ↑12. jul 2020, 23:04EON har et abo. hvor du må lade to biler på én lader (op til 1500 Kwh/mdr) til 929,- mdr
https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... me.html#Op
Markedet for opladning vil også have godt af nogle år til at få ensartet opladning og betaling for samme.HansH skrev: ↑13. jul 2020, 07:54Jeg synes du rammer en stærk pointe i forhold til at være lidt afventende.nielshm skrev: ↑13. jul 2020, 05:13Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Der har netop være drøftet bl.a. lidt afskrivning i .. Hvad sker der med diesel fremadrettet
.. og jeg synes du meget præcist udtrykker hvordan usikkerheden for sin investering kan være mindst lige så stor på el.
Det er nok den sværeste øvelse i verden. Se bare hvor mange forskellige ledninger du ikke har i hjemmet? Og jeg tror slet ikke at egen udviklede opladningsprincipper er færdige med at blive rullet ud. Det bliver som at bruge en Thansen rejseadapter for at få skidtet til at passe sammen. I kæmpe størrelse.Letten skrev: ↑13. jul 2020, 12:13Markedet for opladning vil også have godt af nogle år til at få ensartet opladning og betaling for samme.HansH skrev: ↑13. jul 2020, 07:54Jeg synes du rammer en stærk pointe i forhold til at være lidt afventende.nielshm skrev: ↑13. jul 2020, 05:13Udbredelsen af elbilsdrift, hvad enten det er EV eller plugin, bliver altså ikke nemmere når prissætningen er elastik i metermål.
Så falder Audi Etron med 55.000. Så falder Mitsubishi Outlander næsten til Kuga prisniveau.
Toyota Rav4 Plugin vil kunne købes med Suzukis navn på fronten, og en helt sikkert billigere pris.
Nu er jeg ikke i markedet de næste 6-7 år, og det er jeg sørme glad for, for jeg ville ikke ane hvad jeg skal satse på, og jeg vil hade som pesten at se et 10-15% prisfald dagen efter min underskrift.
Der har netop være drøftet bl.a. lidt afskrivning i .. Hvad sker der med diesel fremadrettet
.. og jeg synes du meget præcist udtrykker hvordan usikkerheden for sin investering kan være mindst lige så stor på el.
Forestil jer at at komme på en benzintank og blive afvist fordi du ikke kørte Ford, eller at studsen ikke passede i din bil, eller at de kun tog mod Mastercard eller at du skulle være medlem først.
Så ved jeg godt at el-entusiaster siger: jamen du skal bare have disse to abonnementer og et gæstekort og denne her smarte app der viser hvor der er standere der passer din bil og undgå Tesla hvis du kører i andet og disse kabler og adapters liggende i bilen og og og.
Det er noget rod, indtil videre.
Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.
Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Hvis du har unlimited til den ene kan du nøjes med at vælge network-pakken til den anden.Realtor skrev:Har allerede en clever lader opsat, så må have fat i dem idag.
Er enig i at elbiler vil opleve relativ større udvikling (og derfor større mulighed for prisjusteringer/pres), da teknologien stadig er ny.Dakota skrev: ↑13. jul 2020, 14:16Apropos prisfald i den højere ende, vil det kun blive meget værre fremadrettet. Og det af to årsager:
1. Konkurrencen tilskærpes for alvor nu. I modsætning til for bare tre år siden, tilbyder så godt som alle mærker i dag en elbil (BEV) eller en pluginhybrid (PHEV). De næste par år vil markedet overstrømmes med EV'er, så der er noget for enhver pengepung og smag. Det betyder priserne kun går én vej; nedad.
..........
Overvej hvor meget du kommer til at lade i det hele taget.Frederik DH skrev:Hvis du har unlimited til den ene kan du nøjes med at vælge network-pakken til den anden.Realtor skrev:Har allerede en clever lader opsat, så må have fat i dem idag.
Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.Kevinff skrev: ↑13. jul 2020, 15:35Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.
Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ja det kan jeg godt se. Havde budt på en I3 Rex, men sælger vil ikke rigtig spille bold, så det blev ikke til noget. Konen kører ca. 30km dagligt, også er enkelte gange ude i 150km når hun besøger familie i nærheden, så tør ikke bare købe en normal I3 til hende, da jeg tror hun løber tør for rækkevidde, og har hun et problem med at løbe tør, så bliver det mit problemmortenmol skrev: ↑14. jul 2020, 06:14Overvej hvor meget du kommer til at lade i det hele taget.Frederik DH skrev:Hvis du har unlimited til den ene kan du nøjes med at vælge network-pakken til den anden.Realtor skrev:Har allerede en clever lader opsat, så må have fat i dem idag.
Der skal alligevel bankes noget strøm igennem for at det kan svare sig med Clever unlimited, specielt på konebilen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du seriøst en titel der hedder commanderRealtor skrev:Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.Kevinff skrev: ↑13. jul 2020, 15:35Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.
Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan også gå den anden vej - min brors kæreste er 'osteløber' på et mejeriMartin1986 skrev: ↑14. jul 2020, 11:45Har du seriøst en titel der hedder commanderRealtor skrev:Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.
Vi skal seriøst have lavet om i politiet også.. Hvem gider være politiassistent, når man kunne være supremecommander eller lignende
Ah okay ja det er trods alt nemmere at samle det er det igennem leaseplan?Realtor skrev:Det er firmaet der har erhvervsleaset den, men da jeg er ceo-commander har jeg selv stået for det. Der er ikke rigtig noget at hente på leasing desværre, audi kunne give lidt hvis jeg handlede direkte med dem, men det gjorde alt lidt mere bøvlet da vi samtidig leasede en tesla til min medindehaver.Kevinff skrev: ↑13. jul 2020, 15:35Jeg var egentlig af den overbevisning at du/firmaet havde købt din etron. Var det til at handle rabat på sådan en erhvervsleasing (behøver ikke tal) eller var det bare at betale prisen?Realtor skrev:Delvist enig med Dakota, og bl.a. derfor jeg har leaset.
Men jeg tror vedr. afgiften, at vi vil opleve at niveauet for BEV fastholdes, men at PHEV beskattes hårdere i fremtiden, og her tænker jeg fra næste år. Der skal langt flere BEV på vejene, og folk vælger idag langt overvejende PHEV pga. forbrændingsmotoren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kan knapt svare sig for mig med en M3Realtor skrev:
ja det kan jeg godt se. Havde budt på en I3 Rex, men sælger vil ikke rigtig spille bold, så det blev ikke til noget. Konen kører ca. 30km dagligt, også er enkelte gange ude i 150km når hun besøger familie i nærheden, så tør ikke bare købe en normal I3 til hende, da jeg tror hun løber tør for rækkevidde, og har hun et problem med at løbe tør, så bliver det mit problem
Jeg står også at vakler... Ser ud i et øget kørselsbehov, ca 50-60.000 km, så en Clever Unlimited elbil vil give god mening.... skal jeg handle en elbil inden nytår, eller satse på at afgifter forsætter som i dag og vente til næste år på et større udvalg. Der sker jo en helt del. Kan ikke rigtig bruge en Model 3 størrelse da vi venter os og gerne vil have lidt mere plads. Var ude at prøve EQC, e-tron og en Model S i går, der var bedst plads i Model S, men prisen er jo også en anden.... de brugte der er syntes jeg er alt for dyre. Alternativt fortsætte i den gamle Superb med risiko for store reparationerThor-thor skrev: ↑13. jul 2020, 23:34Så det er, efter min mening, svært at pege præcist på, hvad der er det smarte valg. Skal man gøre det mest økonomisk skal man formentlig bare beholde det man har, så længe rep udgifterne ikke er ved at stikke af (men det er vel rimelig standard uanset teknologi...)
Kommer i høj grad an på budgettet/tidsramme. Med så mange km bliver afskrivningen høj på en ny/nyere bil uanset teknologi.KMDTHY skrev: ↑15. jul 2020, 11:06Jeg står også at vakler... Ser ud i et øget kørselsbehov, ca 50-60.000 km, så en Clever Unlimited elbil vil give god mening.... skal jeg handle en elbil inden nytår, eller satse på at afgifter forsætter som i dag og vente til næste år på et større udvalg. Der sker jo en helt del. Kan ikke rigtig bruge en Model 3 størrelse da vi venter os og gerne vil have lidt mere plads. Var ude at prøve EQC, e-tron og en Model S i går, der var bedst plads i Model S, men prisen er jo også en anden.... de brugte der er syntes jeg er alt for dyre. Alternativt fortsætte i den gamle Superb med risiko for store reparationer