VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af donfetaful » 18. nov 2018, 14:00

Det er fint nok, så er incitamentet for at drøne i bilka også væk for konen win win

Desuden kan det problem med elnettet nok løses med en afgift
Kør og vær glad 🛻💨

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af Senz » 18. nov 2018, 20:04

De fleste vil lade om natten, der er jo et minimum forbrug af el i forvejen. Så det vil ikke være et problem,
Nej de fleste vil lade kl 16.30 når de er kommet hjem, da alle kun tænker at hvis de nu skal ud og køre så skal den være klar. Jeg tror ikke på vores elnet er klar til så mange elbiler. det er jo heller ikke kun om der er strøm nok det er også om vi kan trække så meget strøm igennem el net. Norge har haft flere problemer fordi at så mange der køber el biler. derfor var de nød til at opgradere der el net..


Udover det så kan ikke ikke lave batterier nok. der er mange ting der skal laves før El bilen er en bil som alle kan bruge. os der bor i lejlighed vi kan ikke bare lige lade op. Men jeg synes at når vi får biler som køre 600-700km og at man også kan høre musik på samme tid. så er det værd at se på.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af aknedude » 18. nov 2018, 20:58

Senz skrev:
18. nov 2018, 20:04
De fleste vil lade om natten, der er jo et minimum forbrug af el i forvejen. Så det vil ikke være et problem,
Nej de fleste vil lade kl 16.30 når de er kommet hjem, da alle kun tænker at hvis de nu skal ud og køre så skal den være klar. Jeg tror ikke på vores elnet er klar til så mange elbiler. det er jo heller ikke kun om der er strøm nok det er også om vi kan trække så meget strøm igennem el net. Norge har haft flere problemer fordi at så mange der køber el biler. derfor var de nød til at opgradere der el net..


Udover det så kan ikke ikke lave batterier nok. der er mange ting der skal laves før El bilen er en bil som alle kan bruge. os der bor i lejlighed vi kan ikke bare lige lade op. Men jeg synes at når vi får biler som køre 600-700km og at man også kan høre musik på samme tid. så er det værd at se på.
hmmmm hvorfor skal en elbil kunne køre 6-700 km på en opladning????? Kører du 6-700 km i eet hug hvergang du tanker din nuværende bil ????? Det hedder rækkevidde paranoia....... Og mange lider af denne form for ligegyldig frygt. De nye elbiler der lander på markedet de næste 6 mdr. Kan kører imellem 350-500 km. på een opladning. Og faktisk er det rigeligt for Rigtig mange, Da de fleste kører under 80 km. Om dagen ell. Frem ell. tilbage fra job. Så bilen behøver ikke lade hver dag, og JO vores elnet kan godt klare alle de biler der kan indreg. De næste 3-5 år.
These users thanked the author aknedude for the post:
ABT

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af SteffenR » 18. nov 2018, 21:28

De næste 3-5 år hjælper jo bare ikke på længere sigt, når vi taler om der skal komme 230.000 om året fra 2030.

Som sagt den grundlæggende infrastruktur med ladepunkter mangler også og den bliver ikke tænkt ind i bla renoveringsprojekter.

Ejendommen jeg bor i har 1500+ lejligheder og der er præcis 0 ladestandere, ejendommen skal frem imod 2030 mere eller mindre totalrenoveres, men ladestandere er ikke tænkt ind i projektet, så vi er bagud på point allerede.
These users thanked the author SteffenR for the post:
BrianDS
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af Martin1986 » 19. nov 2018, 07:03

Er det normalt der kommer ladestandere ved nye offentlige bygninger ?

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Nuværende bil: BMW F11 530D

eichmeier
Medlem
Indlæg: 756
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 60 times
Been thanked: 43 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af eichmeier » 19. nov 2018, 07:28

aknedude skrev:
18. nov 2018, 20:58
Senz skrev:
18. nov 2018, 20:04
De fleste vil lade om natten, der er jo et minimum forbrug af el i forvejen. Så det vil ikke være et problem,
Nej de fleste vil lade kl 16.30 når de er kommet hjem, da alle kun tænker at hvis de nu skal ud og køre så skal den være klar. Jeg tror ikke på vores elnet er klar til så mange elbiler. det er jo heller ikke kun om der er strøm nok det er også om vi kan trække så meget strøm igennem el net. Norge har haft flere problemer fordi at så mange der køber el biler. derfor var de nød til at opgradere der el net..


Udover det så kan ikke ikke lave batterier nok. der er mange ting der skal laves før El bilen er en bil som alle kan bruge. os der bor i lejlighed vi kan ikke bare lige lade op. Men jeg synes at når vi får biler som køre 600-700km og at man også kan høre musik på samme tid. så er det værd at se på.
hmmmm hvorfor skal en elbil kunne køre 6-700 km på en opladning????? Kører du 6-700 km i eet hug hvergang du tanker din nuværende bil ????? Det hedder rækkevidde paranoia....... Og mange lider af denne form for ligegyldig frygt. De nye elbiler der lander på markedet de næste 6 mdr. Kan kører imellem 350-500 km. på een opladning. Og faktisk er det rigeligt for Rigtig mange, Da de fleste kører under 80 km. Om dagen ell. Frem ell. tilbage fra job. Så bilen behøver ikke lade hver dag, og JO vores elnet kan godt klare alle de biler der kan indreg. De næste 3-5 år.
Enig i det med rækkevidden, er ikke så stort et problem som mange gør det til, hvis man lige kigger hvordan man reelt kører - men at vi bare lige kan smide 100.000 biler på vores elnet og lade samtidig uden problemer - kommer ikke til at ske, og i Tyskland er det et endnu større problem, tag Hamburg, med alle de indbyggere og biler, så pludselig skal de alle have MASSER af strøm på samme tid.

Og så kan man sige, Lad og natten, etc. MEN man vil nok ren refleks sætte den til at lade når man kommer hjem.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af DanielB12 » 19. nov 2018, 08:12

Bor man i lejlighed med langt til oplader, så er 350 km ikke meget, hvis man heller ikke kan lade på ens arbejde. Sådan vil det være hos os.. vi er ca 250 lejligheder, og der er ingen el-ladere. Den tætteste på, er en enkelt på sygehuset, og den er optaget hver eneste dag, og man må kun holde der 6 timer ad gangen.. så har vi en Tesla supercharger 1,5 km væk, men det duer ikke hvis du kører i en Audi.. på kærestens arbejde er den tætteste ellader i lufthavnens parkering, men det 1,5-2 km væk, og koster kassen at holde der.. hendes arbejde får dog inden for et år sat 2 ladere op, men til 250 ansatte, og der er allerede 5 der har elbiler hos dem, så de to bliver nok hurtigt optaget.. desuden bliver de placeret 6-700 meter væk fra kærestens kontor og hvor hun plejer at holde..

Jeg kan ikke lige se, hvor vi så skal have tid til at lade op ca hver anden dag (hvis den kan kører 350 km - kører 100 km om dagen ca, og 50 km i overskud er for risky)
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 3):
HansHSteffenRBrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af SteffenR » 19. nov 2018, 09:10

Martin1986 skrev:
19. nov 2018, 07:03
Er det normalt der kommer ladestandere ved nye offentlige bygninger ?
Min viden om erhvervsbyggeri er ret begrænset, men der er lidt info her.


https://www.danskerhverv.dk/presse-og-n ... l-elbiler/
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af Kevinff » 19. nov 2018, 10:38

Jeg tror man skal passe på med at gætte/forudsige hvornår folk vil lade mest. Det er efterhånden blevet bevist mange gange at når firmaer/regeringer forudser et brugsmønster så viser det sig at de bliver taget med bukserne nede :)

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af majland » 19. nov 2018, 12:59

Kevinff skrev:
19. nov 2018, 10:38
Jeg tror man skal passe på med at gætte/forudsige hvornår folk vil lade mest. Det er efterhånden blevet bevist mange gange at når firmaer/regeringer forudser et brugsmønster så viser det sig at de bliver taget med bukserne nede :)
Senest om et par år bliver vi alle tvunget over på flexafregning af strømmen (1/1-2020 hvis jeg husker rigtigt). Dvs vi skal til at forholde os til variable el priser. Nogle elselskaber er gået i gang og med meget dyr strøm for private ved spisetid....

Jeg er temmelig sikker på at hvis prisen for el bliver "meget" dyr fra 16:30 til 19:00 så vil de fleste med en elbil lade senere når prisen er faldet. Der skal bare meget store udsving til pt hvor afgifterne er faste.

De mange dage i løbet af ugen hvor vi ved vi kun er hjemme kort tid inden vi skal ud af døren igen er det alligevel begrænset hvad vi vil kunne nå at lade på en elbil. Tror typisk kun bilen holder stille 1 time eller 1.5 inden den er afsted igen ....

Vi har valgt at vi ønsker en _stor_ bil som familiebil. Den skal både køre de daglige småture hvor vi typisk kun 40 - 150km (arbejde plus sport) men også kunne trække campingvognen. Så der er el udelukket men den kunne være en hybrid. I VAG klubben er pt kun Passat GTE - men den er der ikke PT en pris på.

Kia Optima SW PHEV kunne også være en ide, men det ikke en stor stationcar. Mitsubishi Outlander PHEV lever derimod op til kravene, men prisen er lidt til den høje side for budgettet og 40km på el er ikke ret langt....

En størrelse superb combi / kodiag med 100km på el med alt i udstyr til under 1/2 million og det bliver mere interessant. Indtil da ser brændstof motorer mere interessant ud.

Som bil nummer 2 har vi citigo'en og der har jeg behovet for over 400km worstcase uden at opladning vil være spildtid. Havde jeg mulighed for at lade (billigt) på arbejde kunne 200km gøre det da jeg oftest er med færgen. Men når de er aflyst (er sket 2 gange i år) betyder det 400km istedet. Der vil det være dobbelt træls både at skulle over fyn og holde ind for at lade for at komme hjem,,,,,

Konklusion: Vi er ikke klar til en elbil endnu. Hybrid ja, hvis prisen er god ....
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af SteffenR » 19. nov 2018, 13:21

Audi etron kan trække en 1800kg trailer.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af majland » 19. nov 2018, 15:30

SteffenR skrev:
19. nov 2018, 13:21
Audi etron kan trække en 1800kg trailer.
Quote: "Vi forventer, at prisen starter fra 935.000 kr. ved 20% afgift i 2019" Der er over vores budget for en familiebil ;-)

Men med 400 km i rækkevidde solo er det heller ikke realistisk at køre med campingvogn.

Men de 1800kg og ~200km rækkevidde sikkert fint til der lige skal have flyttet en båd på trailer og/eller en hest i weekenden

(Sålænge vi campingvognen så indgår den i kravet til en bil - hvor længe vi beholder den vides ikke. Vi brugte den 3-4 uger i 2018 og i mindre i 2017. Hvis vi ikke "gider" bruge den mindst et par uger så ryger den videre. Selvom den også bruges som gæsteværelse)
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af Senz » 19. nov 2018, 18:05

hmmmm hvorfor skal en elbil kunne køre 6-700 km på en opladning????? Kører du 6-700 km i eet hug hvergang du tanker din nuværende bil ????? Det hedder rækkevidde paranoia....... Og mange lider af denne form for ligegyldig frygt. De nye elbiler der lander på markedet de næste 6 mdr. Kan kører imellem 350-500 km. på een opladning. Og faktisk er det rigeligt for Rigtig mange, Da de fleste kører under 80 km. Om dagen ell. Frem ell. tilbage fra job. Så bilen behøver ikke lade hver dag, og JO vores elnet kan godt klare alle de biler der kan indreg. De næste 3-5 år.
Det er der da heller ikke krav med. Men som du siger kan nogen klare sig med det som de kan nu, Men for at en elbil bliver noget som alle kan bruge som nr 1 bil så skal den køre længere. Vores el net vil ikke holde hvis der blev solgt lige så mange elbiler som de sælger i Norge. vi har ca 9000 el biler i danmark. og i 2016 havde Norge 100.000

For mig gider jeg ikke købe en halv løsning. i sær ikke når el biler er så dyre og du får en ret "nederen" bil ud af prisen. Det er jo ikke alle som har råd til en Tesla. Som også er dårlig kvalitet i forhold til prisen.

Jeg synes at en Hybrid bil er meget smarter :) hvis man kan køre ca 50km på el også har du altid motoren hvis du har brug for det. så kan du ofte også køre på arbejde med el men har stadig muligheden for at køre længere.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af AU-R8 » 19. nov 2018, 18:23

majland skrev:
19. nov 2018, 15:30
SteffenR skrev:
19. nov 2018, 13:21
Audi etron kan trække en 1800kg trailer.
Quote: "Vi forventer, at prisen starter fra 935.000 kr. ved 20% afgift i 2019" Der er over vores budget for en familiebil ;-)

Men med 400 km i rækkevidde solo er det heller ikke realistisk at køre med campingvogn.

Men de 1800kg og ~200km rækkevidde sikkert fint til der lige skal have flyttet en båd på trailer og/eller en hest i weekenden

(Sålænge vi campingvognen så indgår den i kravet til en bil - hvor længe vi beholder den vides ikke. Vi brugte den 3-4 uger i 2018 og i mindre i 2017. Hvis vi ikke "gider" bruge den mindst et par uger så ryger den videre. Selvom den også bruges som gæsteværelse)
Hvad kan man så sammenligne en E tron med, en lidt mindre Q8.
Så bliver ekstraudstyret jo skide billigt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

spock123
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 4. aug 2012, 13:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af spock123 » 19. nov 2018, 20:25

eichmeier skrev:
19. nov 2018, 07:28

Enig i det med rækkevidden, er ikke så stort et problem som mange gør det til, hvis man lige kigger hvordan man reelt kører - men at vi bare lige kan smide 100.000 biler på vores elnet og lade samtidig uden problemer - kommer ikke til at ske, og i Tyskland er det et endnu større problem, tag Hamburg, med alle de indbyggere og biler, så pludselig skal de alle have MASSER af strøm på samme tid.

Og så kan man sige, Lad og natten, etc. MEN man vil nok ren refleks sætte den til at lade når man kommer hjem.
Ikke enig.

Ja man kobler da lade stikket til sin el bil, når man kommer hjem, men den er da sat til at lade om natten. Min Tesla Model S starter ladning kl. 02:00 og er færdig ca. kl. 06:30. Her lader den med ca. 55 km/t.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af gudhjem » 19. nov 2018, 20:58

spock123 skrev:
eichmeier skrev:
19. nov 2018, 07:28

Enig i det med rækkevidden, er ikke så stort et problem som mange gør det til, hvis man lige kigger hvordan man reelt kører - men at vi bare lige kan smide 100.000 biler på vores elnet og lade samtidig uden problemer - kommer ikke til at ske, og i Tyskland er det et endnu større problem, tag Hamburg, med alle de indbyggere og biler, så pludselig skal de alle have MASSER af strøm på samme tid.

Og så kan man sige, Lad og natten, etc. MEN man vil nok ren refleks sætte den til at lade når man kommer hjem.
Ikke enig.

Ja man kobler da lade stikket til sin el bil, når man kommer hjem, men den er da sat til at lade om natten. Min Tesla Model S starter ladning kl. 02:00 og er færdig ca. kl. 06:30. Her lader den med ca. 55 km/t.
Med 55km/t?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af tvartou » 19. nov 2018, 21:15

Han har langsom strøm, der bevæger sig ind i bilen med 55 km/t

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af SteffenR » 19. nov 2018, 21:18

Mooooon ikke det er rækkevidde der er tale om.
These users thanked the author SteffenR for the post (total 2):
DanielB12BrianDS
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af tvartou » 19. nov 2018, 21:25

Sikkert..

spock123
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 4. aug 2012, 13:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af spock123 » 19. nov 2018, 23:22

Det er rækkevidden :-). Troede ikke det kunne misforståes ;-).

Lader med 11 kW i timen, hvilket er det samme som 50-55 km per time.

Se her:
https://www.tesla.com/da_DK/support/hom ... stallation

Har "22 kW dobbeltlader" i min Tesla, så ville kunne lade hjemme med 100-110 km per time. Men det kræver, at jeg får 32 AMP i stedet for 16 AMP og det koster en del at få etableret. Men er nu godt tilfreds med lade hastigheden nu.

Min Tesla Model S (P85DL) har en realistisk rækkevidde på ca. 350 km og jeg kører ca. 190 km om dagen. Har 100-160 km tilbage, når jeg kommer hjem. Kommer an på vejret og hvor tung min speeder fod er ;-).

Har så sat Tesla´en til at lade fra kl. 02:00 og har fuld rækkevidde igen mellem kl. 6 og 7.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af BrianDS » 19. nov 2018, 23:54

spock123 skrev:Det er rækkevidden :-). Troede ikke det kunne misforståes ;-).

Lader med 11 kW i timen, hvilket er det samme som 50-55 km per time.

Se her:
https://www.tesla.com/da_DK/support/hom ... stallation

Har "22 kW dobbeltlader" i min Tesla, så ville kunne lade hjemme med 100-110 km per time. Men det kræver, at jeg får 32 AMP i stedet for 16 AMP og det koster en del at få etableret. Men er nu godt tilfreds med lade hastigheden nu.

Min Tesla Model S (P85DL) har en realistisk rækkevidde på ca. 350 km og jeg kører ca. 190 km om dagen. Har 100-160 km tilbage, når jeg kommer hjem. Kommer an på vejret og hvor tung min speeder fod er ;-).

Har så sat Tesla´en til at lade fra kl. 02:00 og har fuld rækkevidde igen mellem kl. 6 og 7.
De 350 km, er det så med ren landevej, eller er der motorvej og 130–140 km/t med i det?
Jeg tænker påvirkningen på elbiler er ligeså stor som hvis jeg kører 100 km ad motorvejen med modvind i min dieselbil?
Det vil rent praktisk betyde at 350 km ikke ville række hvis jeg skulle på arbejde, hjem og hente min familie og køre en time væk for at besøge noget familie?
Måske er de 600-700 km ikke nødvendigt hver dag, men en ladetid på 4-6 timer for 350 km kan alligevel kræve noget planlægning - en Model S 70 kører omkring 260 - 280 km på en opladning, men selv den har en høj pris.

Din P85DL er alligevel også en bil til omkring en million kroner, med meget lidt afgift Billede

Sammenlignet med hvad jeg ellers kunne få for en million, så blev det nok ikke en Tesla, men nok en billigere bil, og en del andet Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af BrianDS » 19. nov 2018, 23:58

aknedude skrev:Nå men for at få tråden tilbage på sporet. Så er der langt til at kunne true Tesla. VW skal satme igang NU. de vil komme med 15 mio. elbiler på 5 år. det er jo intet i den store sammenhæng. Med de resurser de har burde de sætte baren højere. og hvofor vente til 2020?????? de har allerede platformen klar. Når Tesla om få mdr. rammer Europa. Så vil de snuppe rigtig mange kunder, og de kommer med en Ny Y model i Tesla 3 Str. men som Suv.

Så VW se at få fingeren ud, og kom igang. Både for jeres egen skyld og vores.
Og til dem der ikke tror på elbiler....... Tro Om...
Har du set en Tesla i virkeligheden? Jeg har godt nok kun været passager, men det var for mig en meget tarvelig kabine, med dårlig samlekvalitet og knirken og knagen fra det ikke så synlige plastik.

Billederne af Tesla Model 3 gør mig seriøst bekymret - betjening primært på skærmen for stort set alt. Og så ingen ting udover skærmen i kabinen Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af aknedude » 20. nov 2018, 07:02

BrianDS skrev:
19. nov 2018, 23:54
spock123 skrev:Det er rækkevidden :-). Troede ikke det kunne misforståes ;-).

Lader med 11 kW i timen, hvilket er det samme som 50-55 km per time.

Se her:
https://www.tesla.com/da_DK/support/hom ... stallation

Har "22 kW dobbeltlader" i min Tesla, så ville kunne lade hjemme med 100-110 km per time. Men det kræver, at jeg får 32 AMP i stedet for 16 AMP og det koster en del at få etableret. Men er nu godt tilfreds med lade hastigheden nu.

Min Tesla Model S (P85DL) har en realistisk rækkevidde på ca. 350 km og jeg kører ca. 190 km om dagen. Har 100-160 km tilbage, når jeg kommer hjem. Kommer an på vejret og hvor tung min speeder fod er ;-).

Har så sat Tesla´en til at lade fra kl. 02:00 og har fuld rækkevidde igen mellem kl. 6 og 7.
De 350 km, er det så med ren landevej, eller er der motorvej og 130–140 km/t med i det?
Jeg tænker påvirkningen på elbiler er ligeså stor som hvis jeg kører 100 km ad motorvejen med modvind i min dieselbil?
Det vil rent praktisk betyde at 350 km ikke ville række hvis jeg skulle på arbejde, hjem og hente min familie og køre en time væk for at besøge noget familie?
Måske er de 600-700 km ikke nødvendigt hver dag, men en ladetid på 4-6 timer for 350 km kan alligevel kræve noget planlægning - en Model S 70 kører omkring 260 - 280 km på en opladning, men selv den har en høj pris.

Din P85DL er alligevel også en bil til omkring en million kroner, med meget lidt afgift Billede

Sammenlignet med hvad jeg ellers kunne få for en million, så blev det nok ikke en Tesla, men nok en billigere bil, og en del andet Billede
De nye elbiler der er på vej kører ca. 480 km. På een opladning, og kan lade 350 km(80% kapacitet) med hurtiglader på ca. 45-50 min og de test (se på youtube) der er lavet viser at det uden problemer er muligt at køre de 485 km. Selv om der er man hører radio........... og Har 21 grader i kabinen............ der ligger prisen på ca. 300,000,-
These users thanked the author aknedude for the post:
ABT

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af aknedude » 20. nov 2018, 07:11

BrianDS skrev:
19. nov 2018, 23:58
aknedude skrev:Nå men for at få tråden tilbage på sporet. Så er der langt til at kunne true Tesla. VW skal satme igang NU. de vil komme med 15 mio. elbiler på 5 år. det er jo intet i den store sammenhæng. Med de resurser de har burde de sætte baren højere. og hvofor vente til 2020?????? de har allerede platformen klar. Når Tesla om få mdr. rammer Europa. Så vil de snuppe rigtig mange kunder, og de kommer med en Ny Y model i Tesla 3 Str. men som Suv.

Så VW se at få fingeren ud, og kom igang. Både for jeres egen skyld og vores.
Og til dem der ikke tror på elbiler....... Tro Om...
Har du set en Tesla i virkeligheden? Jeg har godt nok kun været passager, men det var for mig en meget tarvelig kabine, med dårlig samlekvalitet og knirken og knagen fra det ikke så synlige plastik.

Billederne af Tesla Model 3 gør mig seriøst bekymret - betjening primært på skærmen for stort set alt. Og så ingen ting udover skærmen i kabinen Billede
Tesla 3 sælger så godt at man hver dag udleverer mere end 300 biler fra hver udleveringssted i USA. Og der er mange. Salget af T3 slår alle mærker i USA. ALT incl. Så at du ikke lige mener det er noget, (Tjek evt. De hundredevis af tests på youtube) så er der mange der er af anden opfattelse. Og bestillingerne i Europa, er også ret voldsomme. Og der er begyndende levering sidst i første kvartal 2019.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af BrianDS » 20. nov 2018, 07:15

aknedude skrev:
BrianDS skrev:
19. nov 2018, 23:54
spock123 skrev:Det er rækkevidden :-). Troede ikke det kunne misforståes ;-).

Lader med 11 kW i timen, hvilket er det samme som 50-55 km per time.

Se her:
https://www.tesla.com/da_DK/support/hom ... stallation

Har "22 kW dobbeltlader" i min Tesla, så ville kunne lade hjemme med 100-110 km per time. Men det kræver, at jeg får 32 AMP i stedet for 16 AMP og det koster en del at få etableret. Men er nu godt tilfreds med lade hastigheden nu.

Min Tesla Model S (P85DL) har en realistisk rækkevidde på ca. 350 km og jeg kører ca. 190 km om dagen. Har 100-160 km tilbage, når jeg kommer hjem. Kommer an på vejret og hvor tung min speeder fod er ;-).

Har så sat Tesla´en til at lade fra kl. 02:00 og har fuld rækkevidde igen mellem kl. 6 og 7.
De 350 km, er det så med ren landevej, eller er der motorvej og 130–140 km/t med i det?
Jeg tænker påvirkningen på elbiler er ligeså stor som hvis jeg kører 100 km ad motorvejen med modvind i min dieselbil?
Det vil rent praktisk betyde at 350 km ikke ville række hvis jeg skulle på arbejde, hjem og hente min familie og køre en time væk for at besøge noget familie?
Måske er de 600-700 km ikke nødvendigt hver dag, men en ladetid på 4-6 timer for 350 km kan alligevel kræve noget planlægning - en Model S 70 kører omkring 260 - 280 km på en opladning, men selv den har en høj pris.

Din P85DL er alligevel også en bil til omkring en million kroner, med meget lidt afgift Billede

Sammenlignet med hvad jeg ellers kunne få for en million, så blev det nok ikke en Tesla, men nok en billigere bil, og en del andet Billede
De nye elbiler der er på vej kører ca. 480 km. På een opladning, og kan lade 350 km(80% kapacitet) med hurtiglader på ca. 45-50 min og de test (se på youtube) der er lavet viser at det uden problemer er muligt at køre de 485 km. Selv om der er man hører radio........... og Har 21 grader i kabinen............ der ligger prisen på ca. 300,000,-
En Hyundai Kona Electric som starter bed 300.000 kr. er stadia en lille bil med bagageplads som en Polo, og hvis du lader den hjemme tager det 6-9 timer alt efter om du har det store eller det lille batteri. Og med 50 kW er det rigtig nok 60-75 min til 80% og 54 min ved 100 kW (som der ikke er så mange af)
Hvis du så kører motorvej og i vintervejr så holder du ikke 474 km som de har testet den til.

Jeg ville kun kunne lade hjemme i dagligdagen, så jeg ville være mere afhængig i dag, og jeg ville flere gange om året have problemer med rækkevidden når fuld opladning tager 9 timer.

Og så er bilen stadig alt for lille i forhold til at være en familiebil - det er der ikke rigtig en løsning på endnu
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af BrianDS » 20. nov 2018, 07:20

aknedude skrev:
BrianDS skrev:
19. nov 2018, 23:58
aknedude skrev:Nå men for at få tråden tilbage på sporet. Så er der langt til at kunne true Tesla. VW skal satme igang NU. de vil komme med 15 mio. elbiler på 5 år. det er jo intet i den store sammenhæng. Med de resurser de har burde de sætte baren højere. og hvofor vente til 2020?????? de har allerede platformen klar. Når Tesla om få mdr. rammer Europa. Så vil de snuppe rigtig mange kunder, og de kommer med en Ny Y model i Tesla 3 Str. men som Suv.

Så VW se at få fingeren ud, og kom igang. Både for jeres egen skyld og vores.
Og til dem der ikke tror på elbiler....... Tro Om...
Har du set en Tesla i virkeligheden? Jeg har godt nok kun været passager, men det var for mig en meget tarvelig kabine, med dårlig samlekvalitet og knirken og knagen fra det ikke så synlige plastik.

Billederne af Tesla Model 3 gør mig seriøst bekymret - betjening primært på skærmen for stort set alt. Og så ingen ting udover skærmen i kabinen Billede
Tesla 3 sælger så godt at man hver dag udleverer mere end 300 biler fra hver udleveringssted i USA. Og der er mange. Salget af T3 slår alle mærker i USA. ALT incl. Så at du ikke lige mener det er noget, (Tjek evt. De hundredevis af tests på youtube) så er der mange der er af anden opfattelse. Og bestillingerne i Europa, er også ret voldsomme. Og der er begyndende levering sidst i første kvartal 2019.
At der er mange bestillinger ændrer ikke ved kvaliteten - det er lidt ligesom dem der bestiller den seneste model af en smartphone bare for at have den nyeste - i hvert tilfælde for dem jeg kender som har bestilt en Tesla model 3, som stadig er en lille bil til en halv million Billede
These users thanked the author BrianDS for the post:
SteffenR
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af ABT » 20. nov 2018, 10:22

Håb forude? :roll:
Rød blok fremsætter regeringsforslag om elbiler
Oppositionen har mistet tålmodigheden med regeringen og vil gøre op med usikkerheden på elbilmarkedet.
Selv om et stort flertal i Folketinget har tilkendegivet, at de vil arbejde for flere grønne biler på de danske veje, er der alligevel ikke opnået enighed om nye registreringsafgifter for elbiler de kommende år.

Derfor reagerer partierne i rød blok nu og fremsætter i dag et lovforslag, der er kopieret fra regeringens finanslovsudspil.

Her foreslås det at fjerne afgiften på el- og hybridbiler op til 400.000 kroner i 2019 og 2020..
Læs mere her: https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... om-elbiler
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af SteffenR » 20. nov 2018, 11:57

19-20 det hjælper jo som en skrædder i hlevede, man burde se det som en mulighed for at udfase den lorte afgift en gang for alle.
These users thanked the author SteffenR for the post (total 2):
BrianDSABT
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af aknedude » 20. nov 2018, 17:05

BrianDS skrev:
20. nov 2018, 07:15
aknedude skrev:
BrianDS skrev:
19. nov 2018, 23:54


De 350 km, er det så med ren landevej, eller er der motorvej og 130–140 km/t med i det?
Jeg tænker påvirkningen på elbiler er ligeså stor som hvis jeg kører 100 km ad motorvejen med modvind i min dieselbil?
Det vil rent praktisk betyde at 350 km ikke ville række hvis jeg skulle på arbejde, hjem og hente min familie og køre en time væk for at besøge noget familie?
Måske er de 600-700 km ikke nødvendigt hver dag, men en ladetid på 4-6 timer for 350 km kan alligevel kræve noget planlægning - en Model S 70 kører omkring 260 - 280 km på en opladning, men selv den har en høj pris.

Din P85DL er alligevel også en bil til omkring en million kroner, med meget lidt afgift Billede

Sammenlignet med hvad jeg ellers kunne få for en million, så blev det nok ikke en Tesla, men nok en billigere bil, og en del andet Billede
De nye elbiler der er på vej kører ca. 480 km. På een opladning, og kan lade 350 km(80% kapacitet) med hurtiglader på ca. 45-50 min og de test (se på youtube) der er lavet viser at det uden problemer er muligt at køre de 485 km. Selv om der er man hører radio........... og Har 21 grader i kabinen............ der ligger prisen på ca. 300,000,-
En Hyundai Kona Electric som starter bed 300.000 kr. er stadia en lille bil med bagageplads som en Polo, og hvis du lader den hjemme tager det 6-9 timer alt efter om du har det store eller det lille batteri. Og med 50 kW er det rigtig nok 60-75 min til 80% og 54 min ved 100 kW (som der ikke er så mange af)
Hvis du så kører motorvej og i vintervejr så holder du ikke 474 km som de har testet den til.

Jeg ville kun kunne lade hjemme i dagligdagen, så jeg ville være mere afhængig i dag, og jeg ville flere gange om året have problemer med rækkevidden når fuld opladning tager 9 timer.

Og så er bilen stadig alt for lille i forhold til at være en familiebil - det er der ikke rigtig en løsning på endnu
Så tager du bare en Kia E-Niro den kommer til Januar. Den er en hel del større. Husk at Hurtigladerne vælter frem lige nu, og der er kommet en ny spiller på banen. Husk på at mange sagtens kan nøjes med at lade 1-2 gange om ugen da de ikke køre mere. For mit eget vedkommende er det rigeligt med 1-2 opladninger med et kørselsbehov på ca. 15000 km. Om året. Og jeg kan sagtens leve med at det tager 9 timer, kommer ikke til at fuld lade den ret meget. Kan den køre 400 km. På een opladning om vinteren er det stadig rigeligt for rigtig mange, Selv min søster som bor i Næstved og arbejdere i Hvidovre, kan uden problemer køre i elbil hver dag. Og sparer 16000 om året i brændstofudgifter. Om 3-4 år vil mange se helt anderledes på Elbiler. Og

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6453 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser

Indlæg af BrianDS » 20. nov 2018, 18:38

aknedude skrev:
BrianDS skrev:
20. nov 2018, 07:15
aknedude skrev: De nye elbiler der er på vej kører ca. 480 km. På een opladning, og kan lade 350 km(80% kapacitet) med hurtiglader på ca. 45-50 min og de test (se på youtube) der er lavet viser at det uden problemer er muligt at køre de 485 km. Selv om der er man hører radio........... og Har 21 grader i kabinen............ der ligger prisen på ca. 300,000,-
En Hyundai Kona Electric som starter bed 300.000 kr. er stadia en lille bil med bagageplads som en Polo, og hvis du lader den hjemme tager det 6-9 timer alt efter om du har det store eller det lille batteri. Og med 50 kW er det rigtig nok 60-75 min til 80% og 54 min ved 100 kW (som der ikke er så mange af)
Hvis du så kører motorvej og i vintervejr så holder du ikke 474 km som de har testet den til.

Jeg ville kun kunne lade hjemme i dagligdagen, så jeg ville være mere afhængig i dag, og jeg ville flere gange om året have problemer med rækkevidden når fuld opladning tager 9 timer.

Og så er bilen stadig alt for lille i forhold til at være en familiebil - det er der ikke rigtig en løsning på endnu
Så tager du bare en Kia E-Niro den kommer til Januar. Den er en hel del større. Husk at Hurtigladerne vælter frem lige nu, og der er kommet en ny spiller på banen. Husk på at mange sagtens kan nøjes med at lade 1-2 gange om ugen da de ikke køre mere. For mit eget vedkommende er det rigeligt med 1-2 opladninger med et kørselsbehov på ca. 15000 km. Om året. Og jeg kan sagtens leve med at det tager 9 timer, kommer ikke til at fuld lade den ret meget. Kan den køre 400 km. På een opladning om vinteren er det stadig rigeligt for rigtig mange, Selv min søster som bor i Næstved og arbejdere i Hvidovre, kan uden problemer køre i elbil hver dag. Og sparer 16000 om året i brændstofudgifter. Om 3-4 år vil mange se helt anderledes på Elbiler. Og
Du har helt klart et andet behov end jeg Billede
Jeg venter på der kommer en ordentlig bil, og der kommer ladere hvor jeg kommer - den nærmeste er 10-15 km væk fra min bopæl og 9 timer er alt for meget når man kører 30.000 km eller mere hvert år

En Kia Niro har 427 liter bagagerum mod Hyundai Konas 361 liter - der langt op til en Octavia, Touran eller Passat
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"