VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
- Torslunde
- Nyt medlem
- Indlæg: 157
- Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 10 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Hvis VAG laver nogle elbiler, der ikke ligner det sædvanlige gaudy kitch som de andre elbilsproducenter sværger til, er jeg klar når den nuværende skal skrottes.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Børsen, heute :
"2019 bliver året, hvor familien Danmark skal overveje en elbil"
https://pleasure.borsen.dk/bilen/artike ... elbil.html
"2019 bliver året, hvor familien Danmark skal overveje en elbil"
https://pleasure.borsen.dk/bilen/artike ... elbil.html
Audi A3
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Veldimensionerede solfangere på eget hustag bliver fremover mere og mere interessante, kan man vel også konkludere...
Audi A3
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Det er bare ikke så godt når solfangerne leverer strøm om dagen når du er på arbejde, og du lader om natten når de ikke leverer noget - så skal der være et stort buffer batteri også.
Nogle af de pæneste løsninger i dag starter ved 300.000 kr, hvor det er fuldt integreret i taget, næsten usynligt, og med mulighed for batteri.
Men ja, hvis man har buffer batteri bliver det interessant, det er dog de færreste der har det i dag, og det kræver lidt at installere.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Som de også skriver, så er elbilen er supplement, da den ikke kan bruges til fx en trailer, og de fleste har brug for en lader både hjemme og på arbejde.Ztrejfer skrev:Børsen, heute :
"2019 bliver året, hvor familien Danmark skal overveje en elbil"
https://pleasure.borsen.dk/bilen/artike ... elbil.html
De anbefaler den især til byen.
e-Niro og Kona Electric har nogenlunde samme bagageplads som en Polo - det er vist at stramme den hvis man kalder det for familiebiler - det er det i hvert tilfælde ikke i den del af landet jeg bor i
Indtil videre koster en elbil der er praktisk til familien omkring en million eller mere - så vi må vente på de interessante biler kommer på el - eller at de falder i pris.
Det er jo tankevækkende at de med kun 20% afgift knap nok er konkurrencedygtige med andre biler der har op til 150% afgift.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Priserne på både solpaneler inkl. ladestation samt elbiler er jo endnu ikke kommet så langt ned i pris, at det er virkelig attraktivt, men som alle de andre tekniske ting, som de sidste 100 år er kommet ind i vores dagligdag, så er det hammerdyrt i starten, men så snart antal producerede enheder opnår momentum, bliver produkterne hurtigt meget meget billigere.
Hvad angår det ikke at kunne lade om dagen, så vil det naturligvis blive almindeligt med ladestandere overalt, også på virksomhedernes parkeringspladser. Det løser jo noget af problemet, også fordi elnettet vil være koblet op til forskellige energikilder samtidig: sol, vind og hvad der nu ellers måtte være nødvendigt.
Desuden vil det "kun" være i vinterhalvåret, at man ikke vil kunne lade med solpaneler i hjemmet tidligt og sent på dagen. De lange lyse dage hertillands må vel trods alt give noget strøm på panelerne. Solen står jo op i København kl. 3.24 og går ned kl. 20.58 på d. 21. juni, som er dagen med årets længste dagslys.
Hvad angår det ikke at kunne lade om dagen, så vil det naturligvis blive almindeligt med ladestandere overalt, også på virksomhedernes parkeringspladser. Det løser jo noget af problemet, også fordi elnettet vil være koblet op til forskellige energikilder samtidig: sol, vind og hvad der nu ellers måtte være nødvendigt.
Desuden vil det "kun" være i vinterhalvåret, at man ikke vil kunne lade med solpaneler i hjemmet tidligt og sent på dagen. De lange lyse dage hertillands må vel trods alt give noget strøm på panelerne. Solen står jo op i København kl. 3.24 og går ned kl. 20.58 på d. 21. juni, som er dagen med årets længste dagslys.
Audi A3
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Meanwhile in Frederikshavn.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1729
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 690 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Læser man teksten, udelukkende ud fra egne præferencer/behov?
Et par udklip fra linket:
"Du skal have en lader derhjemme eller adgang til én på dit arbejde" (understregning indsat)
"1 Er strøm et alternativ til benzin og diesel? Absolut ja......"
"........Elbiler er beregnet til blandet kørsel og gerne i byområder."
"Kører du mest blandet kørsel, har el en fordel i den støjsvage drivline og driftsomkostninger, der ligger under det halve af en tilsvarende benzinbil."
Synes ikke det helt flugter med dine uddrag?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Hvis jeg købte fx en e-Golf ville jeg have behov for at lade både hjemme og på arbejde i hvert tilfælde om vinterenThor-thor skrev:Læser man teksten, udelukkende ud fra egne præferencer/behov?
Et par udklip fra linket:
"Du skal have en lader derhjemme eller adgang til én på dit arbejde" (understregning indsat)
"1 Er strøm et alternativ til benzin og diesel? Absolut ja......"
"........Elbiler er beregnet til blandet kørsel og gerne i byområder."
"Kører du mest blandet kørsel, har el en fordel i den støjsvage drivline og driftsomkostninger, der ligger under det halve af en tilsvarende benzinbil."
Synes ikke det helt flugter med dine uddrag?
Men havde jeg råd til en Tesla model X så kunne det godt lade sig gøre - den koster bare tre gange så meget som en Touran
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Jo - se lige priserne på de biler - fra 900.000 kr og opefter
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Jeg glæder mig til der kommer en VW eller Skoda der har samme pris som en almindelig dieselbil, kan køre mere end 200-300 km på en opladning, samtidig med at den kan trække en trailer når behovet er der, og den skal ikke tage 9-10 timer om at lade op i garagen derhjemme - det er for lang tid.
De 1-1,5 time for 80% er ok, men problemet er bare at det ikke er ret mange steder de kan det.
Kona Electric og e-Niro har god rækkevidde, lang ladetid, og plads som en stor Polo
De 1-1,5 time for 80% er ok, men problemet er bare at det ikke er ret mange steder de kan det.
Kona Electric og e-Niro har god rækkevidde, lang ladetid, og plads som en stor Polo
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1729
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 690 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Man skal da købe lige præcis det der passer en! Men for langt de fleste er rækkevidde som Kona/Niro et rigtig godt bud! Hvor tit er det at flertallet vil have brug for at lade helt op fra nul? Hvis man eksempelvis kommer hjem fra job og har kørt 200km til/fra. Så har man i runde tal 50-60% tilbage (medmindre den har fået max pedal på motorvejen). Smider man så bilen på lader når man kommer hjem... 20% ekstra tager vel så noget i retning af 1,5 timer (det er de sidste % der tager længst tid) Så er du på 70-80%, så en rækkevidde på 350-400km på eftermiddags/aftenturen. Næppe mange der vil opleve det som en begrænsning.... Men anhængertrækket mangler jo nok....BrianDS skrev: ↑25. nov 2018, 19:17Jeg glæder mig til der kommer en VW eller Skoda der har samme pris som en almindelig dieselbil, kan køre mere end 200-300 km på en opladning, samtidig med at den kan trække en trailer når behovet er der, og den skal ikke tage 9-10 timer om at lade op i garagen derhjemme - det er for lang tid.
De 1-1,5 time for 80% er ok, men problemet er bare at det ikke er ret mange steder de kan det.
Kona Electric og e-Niro har god rækkevidde, lang ladetid, og plads som en stor Polo
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Og pladsen - som pendlerbil ville den være ok, men for lille til familiebilThor-thor skrev:Man skal da købe lige præcis det der passer en! Men for langt de fleste er rækkevidde som Kona/Niro et rigtig godt bud! Hvor tit er det at flertallet vil have brug for at lade helt op fra nul? Hvis man eksempelvis kommer hjem fra job og har kørt 200km til/fra. Så har man i runde tal 50-60% tilbage (medmindre den har fået max pedal på motorvejen). Smider man så bilen på lader når man kommer hjem... 20% ekstra tager vel så noget i retning af 1,5 timer (det er de sidste % der tager længst tid) Så er du på 70-80%, så en rækkevidde på 350-400km på eftermiddags/aftenturen. Næppe mange der vil opleve det som en begrænsning.... Men anhængertrækket mangler jo nok....BrianDS skrev: ↑25. nov 2018, 19:17Jeg glæder mig til der kommer en VW eller Skoda der har samme pris som en almindelig dieselbil, kan køre mere end 200-300 km på en opladning, samtidig med at den kan trække en trailer når behovet er der, og den skal ikke tage 9-10 timer om at lade op i garagen derhjemme - det er for lang tid.
De 1-1,5 time for 80% er ok, men problemet er bare at det ikke er ret mange steder de kan det.
Kona Electric og e-Niro har god rækkevidde, lang ladetid, og plads som en stor Polo
Trækket bruger man ikke hver dag, så en eller anden løsning kan man nok også finde på det, men den er bare ikke god nok til at være den eneste bil.
De kan lade op til 80% i en hurtiglader på ~1,5 time, der er bare så langt til dem
Som sagt, så overvejer jeg det straks jeg ser en bil der opfylder vores behov - og økonomi
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Står på venteliste til den ene, så kender godt prisen.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6453 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Den slags penge har jeg ikke
jeg ville selv vælge på Audien - jeg er ikke imponeret over kvaliteten i de Tesla jeg har været med i - men som sagt har jeg ikke det problem da jeg ikke har pengene
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 56 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Har du set en produktionskurve for et solcelleanlæg?Ztrejfer skrev: ↑25. nov 2018, 17:14
Desuden vil det "kun" være i vinterhalvåret, at man ikke vil kunne lade med solpaneler i hjemmet tidligt og sent på dagen. De lange lyse dage hertillands må vel trods alt give noget strøm på panelerne. Solen står jo op i København kl. 3.24 og går ned kl. 20.58 på d. 21. juni, som er dagen med årets længste dagslys.
Der er ikke rigtigt hold i det du skriver...
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Det er nu heller ikke helt hen i vejret, men var også blot en formodning.Rasmusa skrev: ↑26. nov 2018, 10:00Har du set en produktionskurve for et solcelleanlæg?Ztrejfer skrev: ↑25. nov 2018, 17:14
Desuden vil det "kun" være i vinterhalvåret, at man ikke vil kunne lade med solpaneler i hjemmet tidligt og sent på dagen. De lange lyse dage hertillands må vel trods alt give noget strøm på panelerne. Solen står jo op i København kl. 3.24 og går ned kl. 20.58 på d. 21. juni, som er dagen med årets længste dagslys.
Der er ikke rigtigt hold i det du skriver...
Iflg. nedenstående diagram er der ikke megen elproduktion på solceller i Danmark helt tidligt en sommermorgen, mens produktionen derimod kan fortsætte indtil kl. 20 en sommeraften, naturligvis med stadig ringere effekt. Ved iøvrigt ikke om sommertid er indregnet i skemaet.
https://www.vivaenergi.dk/Files/Billede ... kurve.pdf/
Vil man vide lidt om anlægsøkonomi, kan man få et overblik her:
https://www.vivaenergi.dk/Anlægsøkonomi
Audi A3
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 56 times
Re: VW vil angribe Tesla med markant lavere priser
Og vil man vide endnu mere, kan man skrive til mig ved Viva Energi
(Kender nogenlunde den kurve du linker til - er salgschef ved Viva Energi )
Men når du nu har været så flink at linke til den selv, så prøv at se hvor lidt du kan nå at lade hvis du kommer hjem kl 1630 f.eks .
Hvis en elbil skal have glæde af et solcelleanlæg, skal den holde hjemme om dagen. Hvis man ikke har hjemmearbejdsdage er der kun weekend som tæller.
(Kender nogenlunde den kurve du linker til - er salgschef ved Viva Energi )
Men når du nu har været så flink at linke til den selv, så prøv at se hvor lidt du kan nå at lade hvis du kommer hjem kl 1630 f.eks .
Hvis en elbil skal have glæde af et solcelleanlæg, skal den holde hjemme om dagen. Hvis man ikke har hjemmearbejdsdage er der kun weekend som tæller.
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader