Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Simon Voss
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. nov 2018, 06:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af Simon Voss » 17. nov 2018, 21:43

Hej,

Jeg står til i næste uge, at den blive den heldige ejer af en spritny Seat Ibiza FR. Her inden levering er jeg kommet lidt i tvivl omkring om den bør blive undervognsbehandlet.

Hvad er jeres holdning til det? Er det overhovedet nødvendigt at gøre på nye biler?

På forhånd tak :D
//Simon

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af vw4ever » 17. nov 2018, 22:10

Hej
Hvis du har i sinde at beholde den i mere end 4 år, så Ja, men sælger du den inden har du ingen gavn af behandlingen.
Og du får ikke pengene hjem igen ved salg.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 754
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 97 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af Lau16 » 18. nov 2018, 05:49

Hvis ikke du skal have den +10 år, glem det. Du ser aldrig de penge igen.
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af pwh » 18. nov 2018, 09:25

Som allerede nævnt, så giver det ikke (økonomisk) mening hvis dit ejerskab er nogenlunde gennemsnitligt. Men hvis du har planer om at køre bilen til graven, så er det muligvis en anden sag.

Jeg ejede en c-max i fem år (fra ny), og solgte den privat. Da jeg solgte spurgte køber ind til om den var undervognsbehandlet, og var godt tilfreds med at den ikke var behandlet.
Som han sagde: "så kan man rent faktisk se hvor den er gal".
Han fik den på lift, og kunne konstatere at der var absolut intet rust i bunden.

Personligt ville jeg ikke give en øre ekstra for en brugt bil med ekstra rustbeskyttelse, men det trækker nu heller ikke ned...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af Voigt1 » 18. nov 2018, 11:30

Smag oig behag kan ikke diskuteres og sådan er det nok med undervognsbehandling. Købte en ny Yaris på et tidspunkt - fik anbefalet ikke at undervognsbehandling, da den skulle være galvaniseret - BØHHH........ ! Bunden var så angrebet af rust at det ville være meget dyrt at lave. Fik den solgt til en, der bare sælger vider - stakkels den der købte. Så på min helt nye Golf GTE fik jeg med det samme en DINITROL behandlig og med kontrol af Teknologisk Institut med 100% godkendelse er jeg nu glad for det. Kan ikke passe at det ikke har en positiv indvirkning ved videresalg. Men det er jo en hel religion omkring den ting.
These users thanked the author Voigt1 for the post:
gudhjem
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Henrik J N
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 7. aug 2015, 19:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af Henrik J N » 18. nov 2018, 11:51

Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.

Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af Nicklossi » 18. nov 2018, 12:10

Henrik J N skrev:
18. nov 2018, 11:51
Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.

Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.
Men de 3-5000,- en behandling koster, er jo ikke blot én gang. Er det en gang hver andet år man siger?

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af Voigt1 » 18. nov 2018, 12:53

Nicklossi skrev:
18. nov 2018, 12:10
Henrik J N skrev:
18. nov 2018, 11:51
Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.

Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.
Men de 3-5000,- en behandling koster, er jo ikke blot én gang. Er det en gang hver andet år man siger?
Min DINITROL behandling kræver genbehandling hvert 3. år, hvis garantien på 30 år skal gælde.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Henrik J N
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 7. aug 2015, 19:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza

Indlæg af Henrik J N » 18. nov 2018, 13:20

Nicklossi skrev:
18. nov 2018, 12:10
Henrik J N skrev:
18. nov 2018, 11:51
Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.

Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.
Men de 3-5000,- en behandling koster, er jo ikke blot én gang. Er det en gang hver andet år man siger?
Den første er klart den vigtigste, men skal det holde længst muligt skal der selvfølgelig følges op på den. Giver ikke meget for diverse garantier, for der er imod gennemtæring indefra, og langt det meste jeg ser, er udefra som ingen dækker. Ved nogle firmaer laver genbehandlinger til nedsat pris, hvor de giver ny behandling hvor der trænger og ikke bare plastrer hele bilen til hver gang.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"