Hej,
Jeg står til i næste uge, at den blive den heldige ejer af en spritny Seat Ibiza FR. Her inden levering er jeg kommet lidt i tvivl omkring om den bør blive undervognsbehandlet.
Hvad er jeres holdning til det? Er det overhovedet nødvendigt at gøre på nye biler?
På forhånd tak
//Simon
Undervognsbehandling af Seat Ibiza
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 6. nov 2018, 06:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Hej
Hvis du har i sinde at beholde den i mere end 4 år, så Ja, men sælger du den inden har du ingen gavn af behandlingen.
Og du får ikke pengene hjem igen ved salg.
Hvis du har i sinde at beholde den i mere end 4 år, så Ja, men sælger du den inden har du ingen gavn af behandlingen.
Og du får ikke pengene hjem igen ved salg.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 754
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 97 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Hvis ikke du skal have den +10 år, glem det. Du ser aldrig de penge igen.
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Som allerede nævnt, så giver det ikke (økonomisk) mening hvis dit ejerskab er nogenlunde gennemsnitligt. Men hvis du har planer om at køre bilen til graven, så er det muligvis en anden sag.
Jeg ejede en c-max i fem år (fra ny), og solgte den privat. Da jeg solgte spurgte køber ind til om den var undervognsbehandlet, og var godt tilfreds med at den ikke var behandlet.
Som han sagde: "så kan man rent faktisk se hvor den er gal".
Han fik den på lift, og kunne konstatere at der var absolut intet rust i bunden.
Personligt ville jeg ikke give en øre ekstra for en brugt bil med ekstra rustbeskyttelse, men det trækker nu heller ikke ned...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg ejede en c-max i fem år (fra ny), og solgte den privat. Da jeg solgte spurgte køber ind til om den var undervognsbehandlet, og var godt tilfreds med at den ikke var behandlet.
Som han sagde: "så kan man rent faktisk se hvor den er gal".
Han fik den på lift, og kunne konstatere at der var absolut intet rust i bunden.
Personligt ville jeg ikke give en øre ekstra for en brugt bil med ekstra rustbeskyttelse, men det trækker nu heller ikke ned...
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Smag oig behag kan ikke diskuteres og sådan er det nok med undervognsbehandling. Købte en ny Yaris på et tidspunkt - fik anbefalet ikke at undervognsbehandling, da den skulle være galvaniseret - BØHHH........ ! Bunden var så angrebet af rust at det ville være meget dyrt at lave. Fik den solgt til en, der bare sælger vider - stakkels den der købte. Så på min helt nye Golf GTE fik jeg med det samme en DINITROL behandlig og med kontrol af Teknologisk Institut med 100% godkendelse er jeg nu glad for det. Kan ikke passe at det ikke har en positiv indvirkning ved videresalg. Men det er jo en hel religion omkring den ting.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 7. aug 2015, 19:49
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.
Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.
Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2754
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Men de 3-5000,- en behandling koster, er jo ikke blot én gang. Er det en gang hver andet år man siger?Henrik J N skrev: ↑18. nov 2018, 11:51Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.
Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Min DINITROL behandling kræver genbehandling hvert 3. år, hvis garantien på 30 år skal gælde.Nicklossi skrev: ↑18. nov 2018, 12:10Men de 3-5000,- en behandling koster, er jo ikke blot én gang. Er det en gang hver andet år man siger?Henrik J N skrev: ↑18. nov 2018, 11:51Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.
Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 72
- Tilmeldt: 7. aug 2015, 19:49
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Undervognsbehandling af Seat Ibiza
Den første er klart den vigtigste, men skal det holde længst muligt skal der selvfølgelig følges op på den. Giver ikke meget for diverse garantier, for der er imod gennemtæring indefra, og langt det meste jeg ser, er udefra som ingen dækker. Ved nogle firmaer laver genbehandlinger til nedsat pris, hvor de giver ny behandling hvor der trænger og ikke bare plastrer hele bilen til hver gang.Nicklossi skrev: ↑18. nov 2018, 12:10Men de 3-5000,- en behandling koster, er jo ikke blot én gang. Er det en gang hver andet år man siger?Henrik J N skrev: ↑18. nov 2018, 11:51Bilerne holder bare længere når de får en god undervognsbehandling.
Det er ikke bare selve karossen der har godt af det.
Undervognsdele kan også ruste op= lig med dyre reperationer.
Bremserør kan ruste op.
Begge dele kan hurtigt løbe op i de 3-5000 som en undervognsbehandling koster.
Har sendt mange biler til den evige bilkirkegård på grund af rust, men sjældent på grund af mekaniske problemer, selvom det også sker. Hovedparten er på grund af rust.