Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Fsh2
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 5. dec 2018, 20:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af Fsh2 » 14. jan 2019, 21:30

Hej

Jeg overvejer at købe en Golf 7,5 comfortline med dk pakke og metallak. Jeg har ikke de store krav til udstyr, da jeg mener, den er fint udstyret fra start.

Jeg kan dog ikke helt bestemme mig for, om det - ud fra en betragtning om at minimere værditabet - er smartest at købe en ny og opnå rabat eller om det er smartere at købe en let brugt ca 1 år gammel vogn.

En ny model skulle være en lagermodel til levering inden prisstigningen træder i kraft pr. 1. April.

Der er en del brugte til salg i prisintervallet 205.000-220.000. Dette er for 125 hk udgaven mens 130 hk udgaven starter ved 230.000 ca.

Jeg kommer nok til at beholde bilen i 3-4 år. Hvad tænker I?

Mvh. Fsh2

PildeDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 4. nov 2018, 13:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af PildeDK » 14. jan 2019, 21:51

Gå efter en ny - du vil elske den :D
Mvh PildeDK

VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSI EVO ACT 150HK & DSG (Lev. marts 2019)
VW Polo Highline 1,0 115 HK DSG (Lev april 2019)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2019, 22:22

Kan du gøre en god handel på en ‘demo’, så gør det. Er besparelsen for lille, så køb en ny.

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af Crucky » 14. jan 2019, 22:23

Hvor meget rabat kan du forhandle hjem på en helt ny?

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af Realtor » 14. jan 2019, 22:43

Som udgangspunkt vil en 1 år gammel jo have tabt væsentlig mere end en ny med en begrænset besparelse. Men der er jo altid noget unikt over at have haft den fra ny.
2020 Audi E-tron 55

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af BrianB » 14. jan 2019, 23:19

Vi stod i samme dilemma og vi kunne ikke forsvare en brugt kontra en ny. Jeg synes simpelthen ikke de havde tabt nok værdi i forhold til hvad en ny kunne handles til.

En ny kan man konfigurere præcist som man ønsker, man kan tilkøbe 2 års garanti for en mindre merpris osv. - der er flere fordele.

Bemærk dog at Golf Comfortline lige er steget markant i pris, så måske situationen er anderledes nu.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af erlingvj » 15. jan 2019, 04:57

Jeg kunne ikke drømme om at købe en 0,5 - 1 år gammel Golf. Priserne er simpelthen for høje i forhold til en ny og en demo er næsten altid et kompromis. Min lillebror købte sidste år en Golf ved VW i Kolding (på en regnvejrsdag). Da han skulle hente den (på en solskinsdag) skreg forkofangeren til himlen om at den var omlakeret. Den har nu været til maler et par gange (lys metallak) og det er stadig synligt.
Taler vi om en Arteon, som taber 70.000 på det første år er sagen en ganske anden.

Fsh2
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 5. dec 2018, 20:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af Fsh2 » 15. jan 2019, 07:53

Tak. Jeg prøver at ringe til nogle forhandlere for at se, hvad jeg kan erhverve en ny til.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af GaSelle » 15. jan 2019, 08:06

erlingvj skrev:
15. jan 2019, 04:57
Jeg kunne ikke drømme om at købe en 0,5 - 1 år gammel Golf. Priserne er simpelthen for høje i forhold til en ny og en demo er næsten altid et kompromis. Min lillebror købte sidste år en Golf ved VW i Kolding (på en regnvejrsdag). Da han skulle hente den (på en solskinsdag) skreg forkofangeren til himlen om at den var omlakeret. Den har nu været til maler et par gange (lys metallak) og det er stadig synligt.
Taler vi om en Arteon, som taber 70.000 på det første år er sagen en ganske anden.
Det er altså ikke umuligt at gøre en ok handel på en let brugt eller demo. Som med alt andet skal man bare se sig for.

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af Snazzy » 15. jan 2019, 08:09

Hvad koster en ny, kontra hvad du kan få en brugt til?

Jeg køber aldrig nyt igen, du kan sagtens få en vogn der er 2-3 år som stadigvæk er ligesom ny, det er spørgsmål om vedligeholdelse, og om man får den langt nok ned i pris, så synes jeg klart brugt.
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af BrianB » 15. jan 2019, 08:18

Snazzy skrev:
15. jan 2019, 08:09
Jeg køber aldrig nyt igen, du kan sagtens få en vogn der er 2-3 år som stadigvæk er ligesom ny
Sorry to say, men det passer altså ikke. Når noget er brugt i 2-3 år, så er det ikke nyt.

Den kan ligne en ny bil, den kan måske køre som en ny bil, men den er ikke ny. Der er smidt kilometer i den, og alting i bilen er tættere på udskiftning. Lad os bare sige en bil kører 20k kilometer om året, hvis du køber den efter 3 år er den fx lige oppe over med bremser, tændrør osv. - styretøjsdele kommer nok også inden længe.

Der er ikke længe til første syn, hvor du muligvis også finder et eller andet. Derudover er der altid chancen for uventede reparationer, som i VWs tilfælde ikke længere er omfattet af en garanti efter 2-3 år. Vi tog den vurdering at vi ikke ville stå i den situation, for der er efterhånden meget mærkeligt og tildels skrøbeligt elektronik i sådan en ny bil, der sikkert ikke er billigt.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af erlingvj » 15. jan 2019, 08:31

En brugt er ALTID et kompromis. Andre har bestemt hvordan bilen skal være skruet sammen og en VAG-bil kan skrues sammen på 100.00 måder. Når jeg køber bil bruger jeg lang tid til at vurderer hvilket udstyr den skal have.
På min Golf var kravet fx bakkamera, DAB, DSG og navigation. Ingen brugte opfyldte mine krav 100% - de få der min. havde det udstyr jeg ønskede havde derudover meget udstyr som jeg slet ikke var interesseret i. Dermed blev de brugte et rigtigt dårligt køb. Men er man til stangvarer kan billedet være anderledes. Det er jeg så slet ikke.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af GaSelle » 15. jan 2019, 08:47

erlingvj skrev:
15. jan 2019, 08:31
En brugt er ALTID et kompromis. Andre har bestemt hvordan bilen skal være skruet sammen og en VAG-bil kan skrues sammen på 100.00 måder. Når jeg køber bil bruger jeg lang tid til at vurderer hvilket udstyr den skal have.
På min Golf var kravet fx bakkamera, DAB, DSG og navigation. Ingen brugte opfyldte mine krav 100% - de få der min. havde det udstyr jeg ønskede havde derudover meget udstyr som jeg slet ikke var interesseret i. Dermed blev de brugte et rigtigt dårligt køb. Men er man til stangvarer kan billedet være anderledes. Det er jeg så slet ikke.
Et brugt er ikke nødvendigvis et kompromis. For nogen kan det måske endda være en hjælp. Jeg synes selv, det er svært at "stoppe", når man bestiller en ny bil. Der er så meget "nice to have" udstyr, man kan bestille - og så stikker prisen helt af. Ved en demo er valget truffet. Det er den ene side. Den anden side er, at man kan være heldig at finde en bil, der er konfigureret lige til ens ønske, og så spare en god slat penge på, at nogen har taget den første afskrivning. Meget kan eftermonteres originalt, hvis det er ufravigelige krav - i din liste er det kun DSG, der bliver lidt svært.

Mine Bluemotion var lige hvad jeg ønskede - tilmed sparede jeg en ret stor pose penge, ved at nogen havde kørt de første 8000km i den. De eftermonteringer jeg selv har lavet, tror jeg ikke den kunne bestilles med alligevel (R-Line LED baglygter, interiørlamper med LED og tastebelysning, LED fodrumsbelysning). Det kunne altid være lækkert med mere, men livet er et stort kompromis. Medmindre man har penge nok til bare at give gas ;) Min BMW er i øvrigt også købt som "demo" (kørt intern leasing ved forhandleren i knapt tre måneder). Her var det også en fordel; for listen over ekstraudstyr til sådan en er på 8 sider, og man kan snildt fylde i for et par hundrede tusinde uden den virker prangende af den grund. Her var beslutningen igen taget (af andre), og det den har, passer mig fint. Her er det kun højtalerne, jeg har opgraderet.

At købe en fabriksny bil er lækkert. Men nogen økonomisk fordel er det sjældent.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af erlingvj » 15. jan 2019, 09:38

Meget af det der eftermonteres er jo LANGT dyrere end hvis det havde været monteret ab fabrik. Gælder alle mine optioner. Navi og DAB var ca. 10.000,- og bakkamera ca. 3.000,- Hvem laver det til de priser?
De få brugte jeg fandt var alle Highline. Jeg hader "pianolak" som pesten og den ombygning var også dyr. End of line var at der slet ingen brugte var til salg (op til 1 år) der overhovedet kunne matche prisen på den nye jeg købte.
Det samme var tilfældet da jeg købte min A3. Der var absolut intet på markedet for brugte A3 (op til 1 år) der kunne opfylde mine krav og til en lavere pris.

For mig giver brugt ingen mening - og heller ikke økonomisk.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af GaSelle » 15. jan 2019, 09:59

erlingvj skrev:
15. jan 2019, 09:38
Meget af det der eftermonteres er jo LANGT dyrere end hvis det havde været monteret ab fabrik. Gælder alle mine optioner. Navi og DAB var ca. 10.000,- og bakkamera ca. 3.000,- Hvem laver det til de priser?
De få brugte jeg fandt var alle Highline. Jeg hader "pianolak" som pesten og den ombygning var også dyr. End of line var at der slet ingen brugte var til salg (op til 1 år) der overhovedet kunne matche prisen på den nye jeg købte.
Det samme var tilfældet da jeg købte min A3. Der var absolut intet på markedet for brugte A3 (op til 1 år) der kunne opfylde mine krav og til en lavere pris.

For mig giver brugt ingen mening - og heller ikke økonomisk.
Nej, men bare fordi det ikke giver mening for dig ophøjer jo ikke dit påstulat til fakta, vel? ;) ;) ;)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af erlingvj » 15. jan 2019, 10:13

Ikke enig.
Mange T-Roc, Polo, Golf og Passat med få km og 0,5 - 1 år på bagen udbydes til priser tæt på nyprisen. De giver absolut ingen mening økonomisk - heller ikke for hr. og fru DK. Og så er man dårligere stillet forsikringsmæssigt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af GaSelle » 15. jan 2019, 10:38

Som sagt, i mine tilfælde har det givet rigtig fin mening - også økonomisk.

Som jeg skrev længere oppe:

Er der en besparelse, så køb en demo/let brugt. Er besparelsen for lille, så køb en ny.

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af BrianB » 15. jan 2019, 11:02

Som tommelfingerregel er det nok ikke helt forkert at jo mere udstyr man vil have, jo bedre en handel kan man lave på brugtmarkedet.

Ekstraudstyr generelt, og især noget bestemt udstyr, taber helt vildt med værdi på nærmest ingen tid. Fx R-Line pakker som Gaselle nævner, større fælge som hurtigt koster 15-20k osv., tror jeg ærlig talt man skal være heldig at få en tredjedel for i nærmest samme øjeblik som den er kørt ud fra fabrikken.

Det kommer nok også an på hvor fleksibel man er. Hvis man fx vil have en sort/grå/hvid bil som de fleste folk foretrækker, så har man nok væsentlig mindre chance for at lave en god handel, end hvis man vil købe den karrygule eller postkasserøde bil bagerst i udstillingen.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af majland » 15. jan 2019, 11:07

erlingvj skrev:
15. jan 2019, 10:13
Mange T-Roc, Polo, Golf og Passat med få km og 0,5 - 1 år på bagen udbydes til priser tæt på nyprisen. De giver absolut ingen mening økonomisk - heller ikke for hr. og fru DK.
Men de kan til gengæld leveres fra dag til dag og man kan se og prøvekøre den aktuelle bil man påtænker at købe.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af Thor-thor » 15. jan 2019, 13:36

Som debatten viser er der ikke noget entydigt svar...
VW priser på demobiler og lignende er dog ofte så høje, at jeg generelt ville gå efter en ny. Med en fornuftig rabat er der næppe meget forskel på prisen og så kan du jo lige så godt selv konfigurere/køre i den fra starten...
Men det udelukker jo ikke at man kunne finde et godt tilbud, men jeg tror at der er langt imellem dem....

PildeDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 4. nov 2018, 13:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af PildeDK » 15. jan 2019, 15:30

erlingvj skrev:
15. jan 2019, 10:13
Mange T-Roc, Polo, Golf og Passat med få km og 0,5 - 1 år på bagen udbydes til priser tæt på nyprisen. De giver absolut ingen mening økonomisk - heller ikke for hr. og fru DK. Og så er man dårligere stillet forsikringsmæssigt.
Det er der jo en gods forklaring på. Dels er det ikke alle som får/spørger om en tilbudspris på bilen. fsv. Passat så er der 7-8 måneders leveringstid på en fabriksny hvorimod den brugte demo-bil kan leveres med det samme. Det har en værdi/pris for nogen.
Mvh PildeDK

VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSI EVO ACT 150HK & DSG (Lev. marts 2019)
VW Polo Highline 1,0 115 HK DSG (Lev april 2019)

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Ny Golf 7,5 med rabet eller 1 år gammel

Indlæg af thg » 15. jan 2019, 15:47

Køb brugt i Tyskland 3-4 år gammel, så er der oftest ingen kompromisser på udstyrssiden - tværtimod - der tror jeg at 99% af alle danske VAG købere ville købe noget mindre udstyr, hvis de købte fra ny af!

Mange kan findes med 40-60.000 km. på tælleren. Ja, det er ikke 100% en ny bil, men sammenlignet med at du har fået bil+udstyr til noget der ligner halv pris, det kan altså sagtens betale et par reparationer i ny og næ, hvis man da skulle være så uheldig! Hvis man er bange for det, så er man ihvertfald nødt til altid at udskifte sin bil ved omkring disse km. tal/alder og det tænker jeg at de færreste gør!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"