Ændrings-interval bilproduktion

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Ændrings-interval bilproduktion

Indlæg af Thor-thor » 25. apr 2019, 09:23

Halløj
Havde en diskussion med en kammerat mht. til ændringer af teknik ved bilproduktion, fordi han overvejer køb af ny VW Golf 8 eller ID NEO/ID.3. Jeg fik så nævnt noget om, at man måske ikke behøvede at købe en af de allerførste eksemplarer pga. risiko for børnesygdomme etc.
Han mente at det var lige meget om man købte bil nr. 11 fra produktionen eller nr. 55.000, da der stort set kun skete ændringer i forbindelse med facelift.
Men kan der ikke forekomme ændringer løbende, hvis man finder ud af at der er problemer med materialer/løsninger undervejs?

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Ændrings-interval bilproduktion

Indlæg af AU-R8 » 25. apr 2019, 11:15

Ja, men det er ikke det store problem i dag som i gamle dage. Det er jo ikke fordi de efter en måneds produktion har ændret 50 stumper i bilen.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Ændrings-interval bilproduktion

Indlæg af BrianDS » 25. apr 2019, 12:12

Enhver produktion der opdager fejl vil selvfølgelig rette fejlen når de har muligheden, jeg kunne ikke forestille mig at de venter et halvt år med at fikse et problem, hvis de har løsningen.
Omvendt vil kritiske fejl også blive rettet på biler der er producerer.

Jeg ville ikke være bekymret for at købe en bil fra starten, men der er stadig en pointe i at ny teknologi kræver modning når man begynder at producere.
Man forsøger at komme udenom problemerne med 0-serier og lignende.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2733
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Ændrings-interval bilproduktion

Indlæg af Nicklossi » 25. apr 2019, 12:28

Tænker at hvis en etableret producent laver deres første elbil, på en helt ny platform - så ville jeg IKKE være en af de første til at købe den bil. Her tænker jeg på ID serien af elbiler fra vw.

Ellers ville jeg ikke have de store betænkeligheder ved feks at købe en golf 8, hvis den passer til mig og mit budget.

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: Ændrings-interval bilproduktion

Indlæg af siccio » 25. apr 2019, 16:32

Ser ud til Golf 8 har produktions problemer med infotainment systemet, og de kæmper for at få bilen NCAP testet, da 2020 testen bliver sværere at få top karakter i.
Vild med GTE modellen, men da det stoppede har jeg pønset på Golf 8 gte med tilsyneladende længere rækkevidde på batteriet.
Men man kan jo vente sig selv ihjel, da der hele tiden kommer bedre og nyere produkter.
Dette gælder jo ikke kun biler, men tv, og alt andet elektronisk generelt.
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"