Skoda Fabia 110 HK.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 496
- Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Skoda Fabia 110 HK.
Hvilken forskel er der på En Tsi motor på 110 HK. (Som der er mulighed for til Fabia) og en 115 HK. Motor som sidder i Polo/Ibiza. Begge er vel 3 cylindrene.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 496
- Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Re: Skoda Fabia 110 HK.
90 HK kan heller ikke købes. Den hedder nu 95 HK.
Men vil nu gerne høre om forskellen alligevel.
Der er bla flere til salg, næsten helt nye.
Men vil nu gerne høre om forskellen alligevel.
Der er bla flere til salg, næsten helt nye.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Skoda Fabia 110 HK.
Jeg ved ikke om det er tilfældet for Fabia også, men i Polo 6C er 90 og 110 Hk 4-cylindrede. Jeg ville altid vælge en 4-cylindret frem for en 3-cylindret.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Skoda Fabia 110 HK.
Nej, alle nye fabiaer er 1.0 med 3 cylindre. Det samme gælder Poloer med mindre du går op i 1.5 eller 2.0 TSIGranTurismo skrev: ↑17. maj 2019, 11:50Jeg ved ikke om det er tilfældet for Fabia også, men i Polo 6C er 90 og 110 Hk 4-cylindrede. Jeg ville altid vælge en 4-cylindret frem for en 3-cylindret.
Ifht. trådstarter så ved jeg ikke om der er ret meget forskel. Har kørt med 1.0’eren i begge versioner og har ikke kunnet mærke forskel. Den går i øvrigt rigtig godt.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Skoda Fabia 110 HK.
I Polo 6C er 90 og 110 Hk en 1,2 TSI som er 4cylindret. Men på den nye Polo AW er 1,2 ganske rigtigt udgået... desværre...Sace skrev: ↑18. maj 2019, 20:40Nej, alle nye fabiaer er 1.0 med 3 cylindre. Det samme gælder Poloer med mindre du går op i 1.5 eller 2.0 TSIGranTurismo skrev: ↑17. maj 2019, 11:50Jeg ved ikke om det er tilfældet for Fabia også, men i Polo 6C er 90 og 110 Hk 4-cylindrede. Jeg ville altid vælge en 4-cylindret frem for en 3-cylindret.
Ifht. trådstarter så ved jeg ikke om der er ret meget forskel. Har kørt med 1.0’eren i begge versioner og har ikke kunnet mærke forskel. Den går i øvrigt rigtig godt.
Edit: Jeg kan se det er samme historie ved Fabia. - Man skal tilbage til en model 2017 for at kunne få en 1,2 TSI 110:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/4281138
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Skoda Fabia 110 HK.
Jeg refererede også kun til den nye generation - Fik jeg bare ikke lige skrevet Men ja, Fabia skiftede i sommeren 17. De solgte de sidste af de "gamle" som TDF og dem med 1.0 hed TDF+.GranTurismo skrev: ↑18. maj 2019, 20:43I Polo 6C er 90 og 110 Hk en 1,2 TSI som er 4cylindret. Men på den nye Polo AW er 1,2 ganske rigtigt udgået... desværre...
Edit: Jeg kan se det er samme historie ved Fabia. - Man skal tilbage til en model 2017 for at kunne få en 1,2 TSI 110:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/4281138
Synes nu ikke det er en skam at 1.2 er udgået - 1.0 gør det rigtig godt og økonomien er lidt bedre i dem.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5573
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Skoda Fabia 110 HK.
Tjo... men til gengæld lyder de mere anstrengt, de vibrerer mere og virker imo ikke så harmoniske i motorgangen op gennem omdrejningsregistret. Jeg må nok sige, at så længe valget står mellem en 4-cylindret og en 3-cylindret, så ville jeg vælge en 4-cylindret til hver en tid. Også selvom det måtte koste lidt ekstra i benzin. Men det er jo heller ikke just fordi en 1,2 er en benzinsluger. De er jo stadig opgivet til 20+ og koster dermed kun 660,- i årlig afgift.Sace skrev: ↑19. maj 2019, 17:06Jeg refererede også kun til den nye generation - Fik jeg bare ikke lige skrevet Men ja, Fabia skiftede i sommeren 17. De solgte de sidste af de "gamle" som TDF og dem med 1.0 hed TDF+.GranTurismo skrev: ↑18. maj 2019, 20:43I Polo 6C er 90 og 110 Hk en 1,2 TSI som er 4cylindret. Men på den nye Polo AW er 1,2 ganske rigtigt udgået... desværre...
Edit: Jeg kan se det er samme historie ved Fabia. - Man skal tilbage til en model 2017 for at kunne få en 1,2 TSI 110:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/4281138
Synes nu ikke det er en skam at 1.2 er udgået - 1.0 gør det rigtig godt og økonomien er lidt bedre i dem.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system