Hej.
Jeg overvejer at udskifte min Up med en Polo Highline TDI DSG.
Det er som jeg ser det umiddelbart det mest fornuftige, når bilen skal bruges som pendlerbil med 65 km. mellem bolig og job? Selvom en GTI ville være drømmen Den bliver dog - med lidt hurtige udregninger - ca. minimum 20.000,-kr. dyrere at holde kørende pr. år
Jeg var hos VW KBH forleden, for kigge på Polo og se T-Cross.
Talte med en sælger, bl.a. om at en af min anker ved Polo'en var, at man ikke kan få Lane Assist, hvortil han oplyste, at det fra uge 28 er muligt at bestille en årgang 2020 model af Polo'en, hvor Lane Assist er en mulighed. Han viste det på skærmen, hvor der var en hel liste med ændringer på Polo'en. Jeg nåede dog ikke at se de andre ting på listen, så mit spørgsmål går på følgende.
Er der nogen herinde, som kan komme med den fuldstændige liste over ændringer af Polo'en pr. uge 28?
En af tingene jeg har kunnet læse mig til herinde, er at "stop n go"-funktionen på den adaptive fartpilot bliver fjernet. Hvad betyder det i praksis?
VW Polo modelår 2020, ændringer?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 16 times
VW Polo modelår 2020, ændringer?
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW Polo modelår 2020, ændringer?
Stop’n’go er så vidt jeg har forstået det hvor den selv kan starte og køre videre med adaptiv fartpilot, altså i kø-kørsel, men jeg troede det krævede Lane-Assist for at det virkede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
VW Polo modelår 2020, ændringer?
Ganske rigtig. Når man køre med ACC så bremser bilen helt ned på 0 hvorefter man lige skal holde foden på bremse indtil man kan se den foran kørende begynder at trille, så slipper man bremsen igen også køre bilen selv op i hastighed igen og ACC forbliver aktivt hele vejen igennem med den valgte hastighed og afstand.BrianDS skrev:Stop’n’go er så vidt jeg har forstået det hvor den selv kan starte og køre videre med adaptiv fartpilot, altså i kø-kørsel, men jeg troede det krævede Lane-Assist for at det virkede
Hilsen Dan
Senest rettet af Frandsen6000 18. maj 2019, 22:36, rettet i alt 1 gang.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4435 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: VW Polo modelår 2020, ændringer?
Er der ikke forskel?
Der er stop'n'go som angiver at den kan standse og 'resume' kørslen, men man selv skal styre, og så kø-assistent hvor den også styrer op til 65 km/t.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW Polo modelår 2020, ændringer?
Måske, jeg regner med jeg har begge dele i min Touran, det virker i hvert tilfælde sådanDanielB12 skrev:Er der ikke forskel?
Der er stop'n'go som angiver at den kan standse og 'resume' kørslen, men man selv skal styre, og så kø-assistent hvor den også styrer op til 65 km/t.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 16 times
Re: VW Polo modelår 2020, ændringer?
Tak for svarerne.BrianDS skrev: ↑18. maj 2019, 23:08Måske, jeg regner med jeg har begge dele i min Touran, det virker i hvert tilfælde sådanDanielB12 skrev:Er der ikke forskel?
Der er stop'n'go som angiver at den kan standse og 'resume' kørslen, men man selv skal styre, og så kø-assistent hvor den også styrer op til 65 km/t.
Dvs. når man har kørt med ACC slået til, og den bremser ned, f.eks. ved stillestående kø eller rødt lys, så skal man aktivere fartpiloten igen, før at bilen kører, i stedet for, at man blot holder bremsepedalen nede og slipper den igen når man skal afsted igen?
Virker det ikke helt mærkeligt, at fjerne sådan en funktion i den "ny" udgave af bilen? Hvad skulle logikken bag det være?
Mht. den anden del af spørgsmålet - er der nogen, evt. VW sælgere eller mekanikere, som har den komplette liste over ændringer pr. uge 28?
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
VW Polo modelår 2020, ændringer?
Det med stop and go var en funktion jeg ik troede jeg ville få brug for eller gad have, men efter at have oplevet det, er jeg glad for at min model har det, ville ik undvære det igen.AndreasB skrev:Tak for svarerne.BrianDS skrev: ↑18. maj 2019, 23:08Måske, jeg regner med jeg har begge dele i min Touran, det virker i hvert tilfælde sådanDanielB12 skrev: Er der ikke forskel?
Der er stop'n'go som angiver at den kan standse og 'resume' kørslen, men man selv skal styre, og så kø-assistent hvor den også styrer op til 65 km/t.
Dvs. når man har kørt med ACC slået til, og den bremser ned, f.eks. ved stillestående kø eller rødt lys, så skal man aktivere fartpiloten igen, før at bilen kører, i stedet for, at man blot holder bremsepedalen nede og slipper den igen når man skal afsted igen?
Virker det ikke helt mærkeligt, at fjerne sådan en funktion i den "ny" udgave af bilen? Hvad skulle logikken bag det være?
Mht. den anden del af spørgsmålet - er der nogen, evt. VW sælgere eller mekanikere, som har den komplette liste over ændringer pr. uge 28?
Hilsen Dan
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: VW Polo modelår 2020, ændringer?
Hele ideen med kø assistent er at du ikke skal røre ved pedalerne overhovedet når du kører i kø. Den holder selv bremsen mv.AndreasB skrev:...
Dvs. når man har kørt med ACC slået til, og den bremser ned, f.eks. ved stillestående kø eller rødt lys, så skal man aktivere fartpiloten igen, før at bilen kører, i stedet for, at man blot holder bremsepedalen nede og slipper den igen når man skal afsted igen?
Virker det ikke helt mærkeligt, at fjerne sådan en funktion i den "ny" udgave af bilen? Hvad skulle logikken bag det være?
...
Jeg tænker dog der kan være nogle forhindringer i Polo da den ikke har elektronisk håndbremse? Og det virker selvfølgelig kun med DSG
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: VW Polo modelår 2020, ændringer?
Det var oppe at vende i en anden Polo-tråd ang. stop and go. Som det virker i min Polo GTI, stopper bilen selv helt op og beder så mig om at træde på bremsen og holde den. Når forankørende sætter igang slipper jeg bremsen og bilen sætter selv igang med ACC aktiveret. At den ikke har elektronisk håndbremse kan jeg ikke se hvorfor skulle have noget at sige ift. om den selv skulle kunne holde stille, jeg tror på det er rent software, da VW stadig gerne vil sælge Golf Bilen kan selv bremse (hårdt) ned med ACC, så hvorfor skulle den ikke også kunne holde bremsen ved stilstand, indtil forankørende sætter igang? Jeg tror på at det handler om at ville, og at tyskerne ikke mener at Polo er dyr nok til sådan noget luksus
Polo GTI 2019