Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 31. maj 2019, 21:57

Som overskriften siger:

Vi skal efter sommerferien nok bruge en bil nr. 2 til at klare de daglige kørselsbehov for min kone og 1-2 unger.
Det bliver kørsel i og omkring Roskilde, ture på 7-10km hver vej. Ingen længere pendling af motor eller landevej.

Hun er meget opsat på det skal være med ASG/Automatgear.

Jeg har prøvet at snævre feltet lidt ind.
PT. Mulige bud er de tre VAG trillinger med ASG gear. evt. Yaris hybrid og muligvis Opel Karl Automat.
Vi havde tænkt os at smide ca. 80.000kr i projektet.

Jeg har endnu ikke nået at prøve en trilling med ASG gear. Så alle input er velkommen.
Yaris hybrid har vi haft i Spanien, den gjorde det faktisk helt fint, selv om jeg ikke er så vild med det ellerstik-gear. Yaris’en er lidt større end VAG trillingerne.

Jeg er måske lidt bange for udgifter på det der hybrid teknik jo ældre den bliver...

Hvad ville i vælge og hvorfor. ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af PhillOS » 31. maj 2019, 22:10

Jeg lukker lige fisken ud af dåsen.. ASG gear er djævlens værk. Aldrig aldrig aldrig!!!! Det skifter så langsomt at man næsten hellere selv ville have haft en pind at røre i olien med.
.

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af jokskilove » 31. maj 2019, 22:11

Jeg synes ASG er noget forfærdeligt bras at køre med. Man kan jo nå at pakke kufferten og bestille sommerferie mens den får skiftet gear. Jeg tror måske den små Opeler har noget lignende - en veninde har en nyere Corsa, og den tager sig i hvert fald også god tid med skiftene.
På trods af dens dårlige ry med kæder og DQ200 gearkasse, købte jeg en Ibiza til kæresten - 1.2 tsi med DSG til 90.000 (2011 med 47.000 km og fuld service), og indtil videre har den gjort det upåklageligt (kørt 7.000 so far, så det er nok lidt tidligt at afgøre).
These users thanked the author jokskilove for the post:
BrianDS
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Avantismo » 31. maj 2019, 22:13

Vores Aygo MMT kører fint. Det er en vanesag

Konen elsker den.

Vi har haft den i 8 år nu og har ikke haft problemer.
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af GranTurismo » 31. maj 2019, 22:26

Jeg ville aldrig bruge en mikrobil til at transportere børn på bagsædet. Prøv at tjekke hvor få cm der er fra bageste nakkestøtter til bagrude...

Jeg ville købe en lidt større bil, også selvom den til budgettet vil være ældre. F.eks. en Polo/Fabia/Ibiza med DSG.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/4328966

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... 5d/4321639
These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
BrianDSOgopogo
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 31. maj 2019, 22:58

GranTurismo skrev:
31. maj 2019, 22:26
Jeg ville aldrig bruge en mikrobil til at transportere børn på bagsædet. Prøv at tjekke hvor få cm der er fra bageste nakkestøtter til bagrude...

Jeg ville købe en lidt større bil, også selvom den til budgettet vil være ældre. F.eks. en Polo/Fabia/Ibiza med DSG.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... 5d/4328966

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ ... 5d/4321639
Jeg forstår godt din holdning til mikrobiler. Det er også en noget anden bil end de 2 andre vi har i garagen... ;)
Jeg tænker det godt kan gå med det kørselsmønster den vil få. Den kommer aldrig til at se en motorvej og meget sjældent en landevej. Men derfor medgiver jeg stadig at du har ret i det ikke er verdens sikreste bil. ;)
These users thanked the author Ras for the post:
GranTurismo
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 31. maj 2019, 23:14

Flere skriver ASG gear er noget bras. Men en ting er jo om man (min kære kone)kan holde ud at køre med det. Noget andet er om det kan holde til at blive brugt. Også når bilen bliver ældre og med flere kilometer på tælleren...
Tak for alle jeres gode svar. :)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af GranTurismo » 31. maj 2019, 23:22

Ras skrev:
31. maj 2019, 22:58
GranTurismo skrev:
31. maj 2019, 22:26
Jeg ville aldrig bruge en mikrobil til at transportere børn på bagsædet. Prøv at tjekke hvor få cm der er fra bageste nakkestøtter til bagrude...

Jeg ville købe en lidt større bil, også selvom den til budgettet vil være ældre. F.eks. en Polo/Fabia/Ibiza med DSG.
Jeg forstår godt din holdning til mikrobiler. Det er også en noget anden bil end de 2 andre vi har i garagen... ;)
Jeg tænker det godt kan gå med det kørselsmønster den vil få. Den kommer aldrig til at se en motorvej og meget sjældent en landevej. Men derfor medgiver jeg stadig at du har ret i det ikke er verdens sikreste bil. ;)
Selvom den ikke kommer på motorvej, hvor den kan få et tryk som denne, så skal der alligevel ikke ret meget til at trykke den så meget at bagruden 20 cm bag nakkestøtterne kommer ubehagelig tæt på.

Billede
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1954 times
Kontakt:

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af DanielB12 » 31. maj 2019, 23:29

Kørte for nogle uger siden i min kusines nye Yaris med cvt-gear. Hybrid er lækkert nok, omend den er ufattelig sløv ifht hvad jeg havde forventet. Gearet fungerer altså ret fint i byen. Synes ikke man lægger mærke til det faktisk. Men på motorvej - Jesus - det er som at stå ved siden af en flymotor.. den larmer godt nok en del, pga de høje omdrejninger.

Og så er der indretningen.. hvis de havde haft den med i en serie der foregår i 80’erne, så tror jeg ikke man ville opdage den ;) . Den er godt nok gammeldags, sort og kedelig.
Størrelse og komfort er dog nok en klasse over Up/etc.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af BrianDS » 31. maj 2019, 23:48

Jeg ville nok prøve at finde en Polo eller lignende, men hvad med en e-Up!? Det passer til kørselsbehovet som det beskrives, og de er billige i drift. Der er ikke voldsomt meget der kan gå i stykker Billede

Brugt er e-Up! ved at være nede i pris
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/e- ... 5d/4305957
These users thanked the author BrianDS for the post:
GranTurismo
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af ph » 1. jun 2019, 05:14

Jeg ville til hver en tid vælge aygo over Vag trillinger med asg
Yota's skifter bare så mange gange bedre
Når det er sagt så ville jeg også vælge en større bil hvis det er planen at bagsædet skal benyttes
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10860
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af GaSelle » 1. jun 2019, 07:43

Jeg ville vælge Yaris. De fejler sjældent noget, og kører fint. Og ja, CVT virker på en anden måde, men det synes jeg ikke er et problem. Man køber ikke sådan en som motorvejspendler, men til by og landevej er den helt fin.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af ph » 1. jun 2019, 08:41

Ras skrev:
31. maj 2019, 23:14
Flere skriver ASG gear er noget bras. Men en ting er jo om man (min kære kone)kan holde ud at køre med det. Noget andet er om det kan holde til at blive brugt. Også når bilen bliver ældre og med flere kilometer på tælleren...
Tak for alle jeres gode svar. :)
ud fra erfaringerne fra Lupo3l så må man vel konkludere at sagtens kan holde til at blive brugt men det er absolut ikke vedligeholdelses frit og udskiftning af stumper er heller ikke en sjældenhed
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af i-s » 1. jun 2019, 11:01

Ras skrev:
31. maj 2019, 23:14
Flere skriver ASG gear er noget bras. Men en ting er jo om man (min kære kone)kan holde ud at køre med det. Noget andet er om det kan holde til at blive brugt. Også når bilen bliver ældre og med flere kilometer på tælleren...
Tak for alle jeres gode svar. :)
Jeg synes din kone skulle prøve det. Vi har en Citigo med ASG, som min kone er rigtig glad for og hun vil ikke tilbage til manuel.
Det er ikke noget racer gear, men når man lige lærer det at kende (f.eks løfte foden lidt fra speederen under skift), så kører det "smooth" nok.
These users thanked the author i-s for the post:
KMDTHY
/Søren.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 1. jun 2019, 12:13

ph skrev:
1. jun 2019, 05:14
Jeg ville til hver en tid vælge aygo over Vag trillinger med asg
Yota's skifter bare så mange gange bedre
Når det er sagt så ville jeg også vælge en større bil hvis det er planen at bagsædet skal benyttes
Aygo’en er bestemt også et godt bud. Vi må ud og have prøvet dem alle.
Jeg havde det lidt svært med designet på den nyeste Aygo da den kom frem. Men efterhånden synes jeg den er okay.
95% af tiden vil den kun blive brugt med en passager på forsædet og tomt bagsæde. ;)

Det kunne også godt stadig ende med en lidt ældre Fabia, Ibiza eller Yaris. Men fruen er meget opsat på det skal være en lille potte :)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 1. jun 2019, 12:35

i-s skrev:
1. jun 2019, 11:01
Jeg synes din kone skulle prøve det. Vi har en Citigo med ASG, som min kone er rigtig glad for og hun vil ikke tilbage til manuel.
Det er ikke noget racer gear, men når man lige lærer det at kende (f.eks løfte foden lidt fra speederen under skift), så kører det "smooth" nok.
Tak for input “I-S”

Også lidt det jeg tænker, hun skal ikke bruge nogen racer og hun har aldrig nydt at presse bilen hverken i acceleration eller sving. :lol:
Jeg kommer sjældent til at køre i den så den skal opfylde hendes behov og ikke mine. :)

BrianDS nævner E-Up den kunne måske også komme med på listen, men ikke så stort udvalg af dem endnu.
These users thanked the author Ras for the post:
BrianDS
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af i-s » 2. jun 2019, 09:44

Ras skrev:
1. jun 2019, 12:45
Tak for input “I-S”

Også lidt det jeg tænker, hun skal ikke bruge nogen racer og hun har aldrig nydt at presse bilen hverken i acceleration eller sving. :lol:
Jeg kommer sjældent til at køre i den så den skal opfylde hendes behov og ikke mine. :)

BrianDS nævner E-Up den kunne måske også komme med på listen, men ikke så stort udvalg af dem endnu.
Helt fin. Mht e-Up så skal du nok vurdere lidt på hvor meget de nuværende dropper i pris, nu når den nye model kommer senere i år med dobbelt rækkevidde.

Hvis du tager ud og kikker på ASG modeller, så husk at spørge ind til om der er lavet aktion 313F på gearkassen. Ellers kan den have svært ved at gå i gear når der er minus grader.
/Søren.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af KBoesen » 2. jun 2019, 20:48

Hvis E-Up kunne være en mulighed, så tjek evt. i Tyskland.

Efter hvad min hovedregning lige siger, bør du kunne spare omkring en 10-15.000,- i forhold til de danske der står udbudt lige pt. :-)

Men som de andre også siger, så er sådan en e-up da bestemt ikke uinteressant til jeres kørselsmønster.

Omkring det med værditabet, så skal du overhovedet ikke være bange for det - Medmindre den nye kommer til at koste fra 130 af, med den dobbelte rækkevidde, så jo, men ellers vil det nok nærmere bare hæve priserne, pga alle de "fattige" folk, som godt vil være miljørigtige. ;-)

Fx. så er priserne på en Zoe herhjemme, steget omkring 10-15.000,- over det sidste år. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
BrianDS
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af majland » 2. jun 2019, 21:10

i-s skrev:
2. jun 2019, 09:44
Hvis du tager ud og kikker på ASG modeller, så husk at spørge ind til om der er lavet aktion 313F på gearkassen. Ellers kan den have svært ved at gå i gear når der er minus grader.
Hvad dækker den aktion over og hvilke årgange er involveret ?

(Havde citigo'en til autoriseret service i foråret og der fik den et nyt trækøje på en anden aktion - men hørte ikke om noget med gearkassen - dens 3års garanti udløber snart ...)
Senest rettet af majland 2. jun 2019, 21:21, rettet i alt 1 gang.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af i-s » 2. jun 2019, 21:16

majland skrev:
2. jun 2019, 21:10
i-s skrev:
2. jun 2019, 09:44
Hvis du tager ud og kikker på ASG modeller, så husk at spørge ind til om der er lavet aktion 313F på gearkassen. Ellers kan den have svært ved at gå i gear når der er minus grader.
Hvad dækker den auktion over og hvilke årgange er involveret ?

(Havde citigo'en til autoriseret service i foråret og der fik den et nyt trækøje på en anden aktion - men hørte ikke om noget med gearkassen - dens 3års garanti udløber snart ...)
Den dækker over en SW update og i tilfælde af bilen er en af de 2 første årgange, så kan der også være tale om en ny gearkasse styreboks. Vores er en 2013, så den har fået lavet begge dele. Først fik vi ny styreboks i og da det ikke holdte længe, så kom der en ny SW også.

Iflg. ERWIN så drejer det sig om alle ASG'er produceret før uge 22 i 2016.

Bemærk de kalder det AKTION, ikke AUKTION ;)
/Søren.

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Mester-C » 2. jun 2019, 21:25

Vi har en Toyota Aygo som bil nr 2 fra 2015 med MMT automatgear.
Den gør det faktisk forbavsende godt og jeg synes egentlig den skifter kvikt... det er selvfølgelig ikke helt sammenligneligt med DSG eller Multitronic, som vi har i vores Audi A6 - men ja... til sådan en lille bil, fungerer det efter min mening ganske fint :)
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af ph » 2. jun 2019, 21:28

Mester-C skrev:
2. jun 2019, 21:25
Vi har en Toyota Aygo som bil nr 2 fra 2015 med MMT automatgear.
Den gør det faktisk forbavsende godt og jeg synes egentlig den skifter kvikt... det er selvfølgelig ikke helt sammenligneligt med DSG eller Multitronic, som vi har i vores Audi A6 - men ja... til sådan en lille bil, fungerer det efter min mening ganske fint :)
fuldt ud enig
det må bare ikke sammenlignes med vag's asg
eller jo det må det gerne, men man vil blive grov skuffet hvis man kommer fra yota's og sætter sig ind og kører en vag med asg
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 3. jun 2019, 19:06

KBoesen skrev:
2. jun 2019, 20:48
Hvis E-Up kunne være en mulighed, så tjek evt. i Tyskland.

Efter hvad min hovedregning lige siger, bør du kunne spare omkring en 10-15.000,- i forhold til de danske der står udbudt lige pt. :-)

Men som de andre også siger, så er sådan en e-up da bestemt ikke uinteressant til jeres kørselsmønster.

Omkring det med værditabet, så skal du overhovedet ikke være bange for det - Medmindre den nye kommer til at koste fra 130 af, med den dobbelte rækkevidde, så jo, men ellers vil det nok nærmere bare hæve priserne, pga alle de "fattige" folk, som godt vil være miljørigtige. ;-)

Fx. så er priserne på en Zoe herhjemme, steget omkring 10-15.000,- over det sidste år. :-)
Du skriver at efter din hovedregning skulle der kunne spares 10-15.000 ved at finde en i Tyskland.
Det lyder da meget interessant.... :)
Gør du selv eller kender du nogen der beskæftiger sig med den slags, og beregning af afgift ved import og evt. hjælp til hjemtransport ?

Tænker den vil være meget billig i vedligehold og vi vil sagtens kunne lade der hvor den skal holde.

Hvordan er E- up’en i acceleration er den rimelig frisk...?

Tak for alle jeres gode input. ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af BrianDS » 3. jun 2019, 19:26

Jeg tror det er bedst du selv prøver en for at vurdere om den er frisk, men til bykørsel forventer jeg klart en veloplagt bil.

Det ser ud til at der blev importeret en i November som betalte cirka 10.000 kr i registreringsafgift, det giver lidt et pejlemærke.

https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... urderinger

På Mobile.de koster bilerne fra 10-12.000€ og opefter, så med afgift bliver prisen nok næsten den samme som herhjemme, men måske man kan få en med lidt færre kilometer eller lignende for samme pris.

Mange firmaer der handler med brugte biler henter også nogle hjem, det største problem med e-Up! Hvis man selv skulle hente den er nok ladetid på turen, eller at finde bil/trailer der kan slæbe den hjem Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af KBoesen » 3. jun 2019, 20:10

Ras skrev:
3. jun 2019, 19:06
Gør du selv eller kender du nogen der beskæftiger sig med den slags, og beregning af afgift ved import og evt. hjælp til hjemtransport ?

Hvordan er E- up’en i acceleration er den rimelig frisk...?

Tak for alle jeres gode input. ;)
Dog ikke - Ikke andet end til mig selv, selvom det er mange år siden. :-)

Evt. tag fat i Munkie herinde fra, han er super skarp i alt det import og gør det i stor stil. :-)

Jeg prøvede en engang, da den lige var kommet til landet og den var virkelig frisk til 60-70 stykker og væsentligt hurtigere end en almindelig up. Så tænker ikke det kan være bedre til bykørsel. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
BrianDS
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

u9center
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 24. feb 2011, 16:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af u9center » 3. jun 2019, 21:14

Har nu kørt 240.000 km i min Citigo med ASG syntes det er en behagelig bil at køre i... :D

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 4. jun 2019, 09:38

240.000km i en Citigo :shock:
Det var da godt nok noget, og ASG gearet har virket uden problemer hele vejen. ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 4. jun 2019, 09:45

KBoesen skrev:
3. jun 2019, 20:10
Ras skrev:
3. jun 2019, 19:06
Gør du selv eller kender du nogen der beskæftiger sig med den slags, og beregning af afgift ved import og evt. hjælp til hjemtransport ?

Hvordan er E- up’en i acceleration er den rimelig frisk...?

Tak for alle jeres gode input. ;)
Dog ikke - Ikke andet end til mig selv, selvom det er mange år siden. :-)

Evt. tag fat i Munkie herinde fra, han er super skarp i alt det import og gør det i stor stil. :-)

Jeg prøvede en engang, da den lige var kommet til landet og den var virkelig frisk til 60-70 stykker og væsentligt hurtigere end en almindelig up. Så tænker ikke det kan være bedre til bykørsel. :-)
Det lyder helt perfekt til det den skal bruges til.

jeg må lede lidt videre.
Hvis der er nogen der kender til en de skal af med sådan en, høre jeg gerne fra jer. evt. på PB. ;-)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

u9center
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 24. feb 2011, 16:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af u9center » 4. jun 2019, 10:01

240.000km i en Citigo :shock:
Det var da godt nok noget, og ASG gearet har virket uden problemer hele vejen. ;)

Ja :D den har lige fået en ny køler og noget med aircon, ellers har der ikke været noget udover service , bremser og dæk.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5571
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af GranTurismo » 4. jun 2019, 14:07

Ras skrev:
3. jun 2019, 19:06
Hvordan er E- up’en i acceleration er den rimelig frisk...?
Fra 0-50 er den rimelig kvik... Så til bykørsel er den faktisk ret rap.

VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"