Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 4. jun 2019, 19:00

Jeg bliver mere og mere varm på ideen :)
These users thanked the author Ras for the post:
BrianDS
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 4. jun 2019, 22:31

KBoesen skrev:
2. jun 2019, 20:48
Hvis E-Up kunne være en mulighed, så tjek evt. i Tyskland.

Efter hvad min hovedregning lige siger, bør du kunne spare omkring en 10-15.000,- i forhold til de danske der står udbudt lige pt. :-)

Men som de andre også siger, så er sådan en e-up da bestemt ikke uinteressant til jeres kørselsmønster.

Omkring det med værditabet, så skal du overhovedet ikke være bange for det - Medmindre den nye kommer til at koste fra 130 af, med den dobbelte rækkevidde, så jo, men ellers vil det nok nærmere bare hæve priserne, pga alle de "fattige" folk, som godt vil være miljørigtige. ;-)

Fx. så er priserne på en Zoe herhjemme, steget omkring 10-15.000,- over det sidste år. :-)
Nogen der kan svare på om der skal betales moms/afgift oveni ved import af elbil i det prisleje.
Der er mange fine til omkring 14-15.000 euro.
Men hvad vil der komme ud over den pris ved import...?

For hvis det bare er at hente en hjem og omregistrere med de tyske papirer der følger med bilen, virker det jo næsten for nemt til at være sandt :)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af BrianDS » 4. jun 2019, 22:55

Ras skrev:
KBoesen skrev:
2. jun 2019, 20:48
Hvis E-Up kunne være en mulighed, så tjek evt. i Tyskland.

Efter hvad min hovedregning lige siger, bør du kunne spare omkring en 10-15.000,- i forhold til de danske der står udbudt lige pt. :-)

Men som de andre også siger, så er sådan en e-up da bestemt ikke uinteressant til jeres kørselsmønster.

Omkring det med værditabet, så skal du overhovedet ikke være bange for det - Medmindre den nye kommer til at koste fra 130 af, med den dobbelte rækkevidde, så jo, men ellers vil det nok nærmere bare hæve priserne, pga alle de "fattige" folk, som godt vil være miljørigtige. ;-)

Fx. så er priserne på en Zoe herhjemme, steget omkring 10-15.000,- over det sidste år. :-)
Nogen der kan svare på om der skal betales moms/afgift oveni ved import af elbil i det prisleje.
Der er mange fine til omkring 14-15.000 euro.
Men hvad vil der komme ud over den pris ved import...?

For hvis det bare er at hente en hjem og omregistrere med de tyske papirer der følger med bilen, virker det jo næsten for nemt til at være sandt :)
Hvis man kigger på Skat var der en e-Up der fik en afgift på omkring 10.000 kr, og hvis bilen er med tysk moms skal man så vidt jeg ved ikke betale dansk moms
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af KBoesen » 5. jun 2019, 13:43

Ras skrev:
4. jun 2019, 22:31
Nogen der kan svare på om der skal betales moms/afgift oveni ved import af elbil i det prisleje.
Der er mange fine til omkring 14-15.000 euro.
Men hvad vil der komme ud over den pris ved import...?

For hvis det bare er at hente en hjem og omregistrere med de tyske papirer der følger med bilen, virker det jo næsten for nemt til at være sandt :)
Jeg har lige prøvet at lave en beregning inde på SKAT, og jf. den (hvis jeg gør det rigtigt), skal der betales lige nøjagtigt 0,- i afgift.

Og da du importerer fra et andet EU land, følger deres moms med over til os, så det skal du heller ikke tænke på.

Men tror stadig at bilen skal anmeldes inde hos SKAT. Men tag evt. fat i Pro Cars CPH, han laver ikke andet end at importere el og hybridbiler, sådan som jeg lige kan se det. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
BrianDS
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 5. jun 2019, 18:26

KBoesen skrev:
5. jun 2019, 13:43
Ras skrev:
4. jun 2019, 22:31
Nogen der kan svare på om der skal betales moms/afgift oveni ved import af elbil i det prisleje.
Der er mange fine til omkring 14-15.000 euro.
Men hvad vil der komme ud over den pris ved import...?

For hvis det bare er at hente en hjem og omregistrere med de tyske papirer der følger med bilen, virker det jo næsten for nemt til at være sandt :)
Jeg har lige prøvet at lave en beregning inde på SKAT, og jf. den (hvis jeg gør det rigtigt), skal der betales lige nøjagtigt 0,- i afgift.

Og da du importerer fra et andet EU land, følger deres moms med over til os, så det skal du heller ikke tænke på.

Men tror stadig at bilen skal anmeldes inde hos SKAT. Men tag evt. fat i Pro Cars CPH, han laver ikke andet end at importere el og hybridbiler, sådan som jeg lige kan se det. :-)
Super mange tak hjælpen ham vil jeg prøve at kontakte. :)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Nicklossi » 5. jun 2019, 20:05

Hvordan kan det være der ikke skal betales reg. afgift på sådan en? Er det en bestemt årgang eller sådan noget?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af BrianDS » 5. jun 2019, 20:24

Nicklossi skrev:Hvordan kan det være der ikke skal betales reg. afgift på sådan en? Er det en bestemt årgang eller sådan noget?
Det er en elbil, og reglerne er meget lempelige for dem.
Op til 400.000 kr er der stort set ingen afgift, og derefter er det kun 20% af en tilsvarende bil der kører på benzin eller diesel - dvs. maks. 30%
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Nicklossi » 5. jun 2019, 23:21

BrianDS skrev:
5. jun 2019, 20:24
Nicklossi skrev:Hvordan kan det være der ikke skal betales reg. afgift på sådan en? Er det en bestemt årgang eller sådan noget?
Det er en elbil, og reglerne er meget lempelige for dem.
Op til 400.000 kr er der stort set ingen afgift, og derefter er det kun 20% af en tilsvarende bil der kører på benzin eller diesel - dvs. maks. 30%
Ved godt der er lavere afgift på elbiler, men at der skulle være 0% havde jeg ikke lige regnet med. Derfor jeg spurgte om det var pga. årgangen, da jeg kan huske model S kunne købes uden afgift engang 👍🏻
These users thanked the author Nicklossi for the post:
BrianDS

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af BrianDS » 5. jun 2019, 23:25

Nicklossi skrev:
BrianDS skrev:
5. jun 2019, 20:24
Nicklossi skrev:Hvordan kan det være der ikke skal betales reg. afgift på sådan en? Er det en bestemt årgang eller sådan noget?
Det er en elbil, og reglerne er meget lempelige for dem.
Op til 400.000 kr er der stort set ingen afgift, og derefter er det kun 20% af en tilsvarende bil der kører på benzin eller diesel - dvs. maks. 30%
Ved godt der er lavere afgift på elbiler, men at der skulle være 0% havde jeg ikke lige regnet med. Derfor jeg spurgte om det var pga. årgangen, da jeg kan huske model S kunne købes uden afgift engang Billede
Årgangen har ingen betydning, henter du en ældre Model S er det de nuværende regler der gælder - så det er der nok ikke så meget ide i Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af QT1410 » 6. jun 2019, 09:33

Vurderingerne på SKAT viser at der er betalt fra 10.000 kr på en 2013'er til 18.000 kr på en hel stribe 2019'er E-UP!

Skodsystemet på SKAT tillader ikke dybe links til søgningen, men jeg prøver med et til en enkelt ny: http://tiny.cc/horv7y

Med SKAT's vanlige mangel på datadisciplin er E-Up og E-Up! to forskellige lister. Flot - NOT
These users thanked the author QT1410 for the post:
BrianDS

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Mikael M109R » 15. jun 2019, 09:01

Stemmer også E-UP, den kører lækkert frisk, og virker mere robust end en alm UP, nok pga det lavere tyngde punkt med batterierne. Havde sådan en i 3 dage den kørte godt og var veludstyret, til jeres kørselsbehov er den fin, hvis du lader over natten behøver du bare 10Amp 220V, altså helt alm stikkontakt så er ladetiden omk. 8 timer fra helt afladet.
Eneste minus jeg oplevede er rækkevidden, den var lige omk. 100KM i vintermåned. (opvarmning koster), den kunne så forvarme kabinen når koblet til stræm det også meget smart.
Intressant med import, og da der ikke er afgift på den herhjemme hvorfor skulle man så betale ved import?

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 17. jun 2019, 20:49

Så blev der handlet !

Det blev en rigtig fin E-UP som skal hentes på fredag :P
Årg. 2015, en ejers, aldrig skadet, undervognsbehandlet fra ny + inderskærme metallak og lyn laderkabel mm.

Efter at have prøvet alle de omtalte gode biler var det ikke så svært.
Vi synes klart e-up’en kørte bedst af dem alle, og til konens kørsels mønster er den helt perfekt.

Den køre utroligt smidigt og kvikt ved bykørsel.
Jeg tror ikke vores Passat eller Mercedes kan følge med den før over de 60km/t 8-)

Glæder mig til ikke at skulle have dårlig samvittighed over at køre en kort tur, hvor benzin motoren ikke ville være blevet ordentligt gennemvarm.

Konen glæder sig helt vildt til hun får den med hjem.

Tak for alle jeres gode input i denne tråd :)
Senest rettet af Ras 17. jun 2019, 21:04, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author Ras for the post (total 2):
BrianDSGranTurismo
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af KBoesen » 17. jun 2019, 20:55

Fedt man og lækkert med en opfølgning! :)

Vagcars strikes again. ;-)

Blev det en af dem der er i landet eller fandt i en i Tyskerland? :-)


Og billeder!! :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
BrianDS
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Vi skal bruge en bil 2 -Trilling med ASG. Eller evt. Yaris eller Karl med auto.m.

Indlæg af Ras » 17. jun 2019, 21:30

KBoesen skrev:
17. jun 2019, 20:55
Fedt man og lækkert med en opfølgning! :)

Vagcars strikes again. ;-)

Blev det en af dem der er i landet eller fandt i en i Tyskerland? :-)


Og billeder!! :-)
Det blev en der var i landet. Jeg synes ikke helt der var nok at spare til det var besværet værd at importere en.
Jeg synes vi fik forhandlet en fair pris med et afslag på 8000kr leveret nyserviceret, nysynet og stadig med 100% garanti.

Billeder må komme senere, men den ligner jo alle de andre :D -Flot sølvgrå orig. Alu og uden skrammer med 13.000km på tælleren. 🤓
These users thanked the author Ras for the post (total 2):
BrianDSKBoesen
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"