Golf - GTE eller GTI?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Ghia
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. apr 2010, 20:48
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af Ghia » 17. jul 2019, 00:03

Hvad er det for nogen problemer der er/kan være med mechatronic, som tidligere omtales i denne tråd?

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af Jannik » 17. jul 2019, 08:07

Ghia skrev:Hvad er det for nogen problemer der er/kan være med mechatronic, som tidligere omtales i denne tråd?
Der har været nogle sager med gearkasser, der meget tydeligt “skramler” ved kø-kørsel når olien er godt varm (drift temp., ikke noget unormalt). Jeg har set et par videoer, hvor man bestemt ikke har været i tvivl, da det lød som om gearkassen var ved at æde sig selv op indefra.

De fleste får skiftet mechatronic én til to gange, og derefter hele gearkassen. Sidstnævnte koster ca. 130.000kr, da gearkasse, el-motor og mechatronic skiftes samlet.

For nogle er det tilstrækkeligt at skifte mechatronic én gang.

Jeg følger et dansk og et internationalt forum for GTE-modellerne, og har endnu ikke hørt om tilfælde, hvor VW ikke har taget hele regningen.

Jeg kører selv i en Golf GTE fra 2/2018, og den har ikke nogen problemer af den slags.
Senest rettet af Jannik 17. jul 2019, 08:07, rettet i alt 1 gang.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af megasun » 17. jul 2019, 09:05

Jeg har kørt i min GTE 7,5 Ca 1,5 år , kører omkring 30-40 km om dagen og løber sjældent tør....forbruger måske 1000-1500kr om året til brændstof.. Har clever abonnement til 299kr om måneden.

Sammenlignet med GTI er GTE´en jo langt federe...der er intet som at køre på el...det føles langt federe end i hvilken som helst Benziner..

Og så er GTE´en jo næsten lige så hurtig...det er ikke meget der skiller dem ad...slet ikke fra 0-100.

Jeg kom fra en stage 2 golf 7 R med 400 hk og må bare sige at min GTE køre væsentligt bedre(e-mode) end nogen af alle de andre VW jeg har haft.
These users thanked the author megasun for the post (total 2):
gudhjemSoeren C

Ghia
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. apr 2010, 20:48
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af Ghia » 17. jul 2019, 10:03

Jannik skrev:
17. jul 2019, 08:07
Ghia skrev:Hvad er det for nogen problemer der er/kan være med mechatronic, som tidligere omtales i denne tråd?
Der har været nogle sager med gearkasser, der meget tydeligt “skramler” ved kø-kørsel når olien er godt varm (drift temp., ikke noget unormalt). Jeg har set et par videoer, hvor man bestemt ikke har været i tvivl, da det lød som om gearkassen var ved at æde sig selv op indefra.

De fleste får skiftet mechatronic én til to gange, og derefter hele gearkassen. Sidstnævnte koster ca. 130.000kr, da gearkasse, el-motor og mechatronic skiftes samlet.

For nogle er det tilstrækkeligt at skifte mechatronic én gang.

Jeg følger et dansk og et internationalt forum for GTE-modellerne, og har endnu ikke hørt om tilfælde, hvor VW ikke har taget hele regningen.

Jeg kører selv i en Golf GTE fra 2/2018, og den har ikke nogen problemer af den slags.
OK tak for svar :)
Er det et udbredt problem, eller få tilfælde?

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af Jannik » 17. jul 2019, 10:52

Jeg ved ikke hvor udbredt det er.
På det danske facebook forum for GTE-modeller har der efterhånden været nogle stykker med problemet.

Men hvor mange er f.eks. 10-15 identificerede tilfælde ud af antallet af solgte GTE'er i Danmark?

Jeg er dog blevet mere opmærksom på dette problem overfor min egen bil, efter sagerne er dukket op i Danmark.
Skulle jeg købe en brugt, ville jeg helt sikkert undersøge bilen grundigt før et køb, da en regning på 130.000kr ville gøre bilen en ekstremt dårlig forretning.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Ghia
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. apr 2010, 20:48
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af Ghia » 17. jul 2019, 11:00

Jannik skrev:
17. jul 2019, 10:52
Jeg ved ikke hvor udbredt det er.
På det danske facebook forum for GTE-modeller har der efterhånden været nogle stykker med problemet.

Men hvor mange er f.eks. 10-15 identificerede tilfælde ud af antallet af solgte GTE'er i Danmark?

Jeg er dog blevet mere opmærksom på dette problem overfor min egen bil, efter sagerne er dukket op i Danmark.
Skulle jeg købe en brugt, ville jeg helt sikkert undersøge bilen grundigt før et køb, da en regning på 130.000kr ville gøre bilen en ekstremt dårlig forretning.
Ja det er da en brat opvågning der er til at forstå.. Sådan en 130 kg's regning hehe ;)
Jamen tak for svar, det er taget i mente :)

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af Realtor » 18. jul 2019, 13:13

Update.

Har lige været ude og prøve en fl gte fra 2018 og den kørte rigtig rigtig godt. Lækkert lydløst i e-mode og i gre mode både lød den af lidt og kunne flytte sig.

Jeg var fan bigtime og tror faktisk jeg det meste af tiden ender med at kære ren el, da det virkede meget behageligt.

Pakken virker markant bedre overall kontra en GTI til mit behov og taget i mente hvor mange opgraderingen jeg ellers ville have lavet på en GTI er regnestykket bedre.

Audien skal sælges i en ruf


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Realtor for the post:
gudhjem
2020 Audi E-tron 55

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 207 times

Re: Golf - GTE eller GTI?

Indlæg af Jannik » 18. jul 2019, 14:36

Sådan!
Jeg tror du bliver rigtigt glad for en GTE.

Joh, den har 204+hk, men jeg kører som en ældre herre i min, for at suge så mange km ud af batterierne som muligt
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"