Golf - GTE eller GTI?
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Golf - GTE eller GTI?
Jeg leder efter ny bil som erstatning til audi a1.
Indledningsvist var jeg hooked på en GTI, og der er budgettet til en pre facelift.
Omvendt, så kan jeg se at jeg for samme penge kan få en facelift GTE med meget mere udstyr, nyere og færre km.
Mit kørselsmønster er typisk 20-40 km pr dag maksimalt, så langt de fleste da vil jeg kunne holde GTEen kørende på ren el, da jeg kan lade hjemme i carporten.
Skifter primært da jeg vil have en som er lidt mere lækker, og som kan flytte sig.
hvad siger panelet. GTIen ville maksimalt blive stage 1.
Indledningsvist var jeg hooked på en GTI, og der er budgettet til en pre facelift.
Omvendt, så kan jeg se at jeg for samme penge kan få en facelift GTE med meget mere udstyr, nyere og færre km.
Mit kørselsmønster er typisk 20-40 km pr dag maksimalt, så langt de fleste da vil jeg kunne holde GTEen kørende på ren el, da jeg kan lade hjemme i carporten.
Skifter primært da jeg vil have en som er lidt mere lækker, og som kan flytte sig.
hvad siger panelet. GTIen ville maksimalt blive stage 1.
2020 Audi E-tron 55
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Med dit kørselsbehov og tanken om en lækker bil som kan flytte sig ville jeg da helt klart pege på GTE'en, som med dine daglige km ville kunne spare dig for nogle kroner i brændstof. GTE'en opleves I daglig brug særdeles hurtig, da momentet fra El-motoren er tilstede med det samme og giver en vanedannende respons.
Vælg en med 2 års eksta garanti, da der kan være issues med Mehatronic, der skal udbedres på garantien. Og vær opmærksom på at serviceinterval kun er 15.000 km. Det er en alsidig bil, der både kan være særdeles støjsvag og komfortabel, men i GTE-mode også kan være forholdsvis skarp og sportslig. Batterierne (120 kg.) ligger under bagsædet og ødelægger derfor ikke vægtfordeling og balance. Jeg synes ikke den virker tung. GTE'en yder også væsentligt mere, end den er opgivet til, bekræfter utallige målinger på felt. Typisk 220-230 hk - 400NM
Vælg en med 2 års eksta garanti, da der kan være issues med Mehatronic, der skal udbedres på garantien. Og vær opmærksom på at serviceinterval kun er 15.000 km. Det er en alsidig bil, der både kan være særdeles støjsvag og komfortabel, men i GTE-mode også kan være forholdsvis skarp og sportslig. Batterierne (120 kg.) ligger under bagsædet og ødelægger derfor ikke vægtfordeling og balance. Jeg synes ikke den virker tung. GTE'en yder også væsentligt mere, end den er opgivet til, bekræfter utallige målinger på felt. Typisk 220-230 hk - 400NM
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Jeg vil pege på en GTi. Det er korrekt at GTE føles snappy ved bykørsel, men så snart du er over 90-100 km/t føles den decideret sløv i min optik, fordi den svage motor og den ekstra vægt virkelig mærkes. Samtidig har du potentielt fordoblet antallet af ting der kan gå rigtig galt. Jeg har set nogle regninger på erstatning af gearkasse, batteri mv. på en nyere GTE og det var dælme ikke for børn - selv ikke efter kulance.
En GTi ved man hvad er.
En GTi ved man hvad er.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Med dit kørselsmønster kan der da kun blive tale om GTE - men er der en Brian med omvendt kasket gemt i dig, giver en GTI nok mere et sejt signal. Har selv GTE og er absolut MEGET tilfreds. Har ladeboks fra CLEVER og det fungerer bare super.Realtor skrev: ↑8. jul 2019, 09:37Jeg leder efter ny bil som erstatning til audi a1.
Indledningsvist var jeg hooked på en GTI, og der er budgettet til en pre facelift.
Omvendt, så kan jeg se at jeg for samme penge kan få en facelift GTE med meget mere udstyr, nyere og færre km.
Mit kørselsmønster er typisk 20-40 km pr dag maksimalt, så langt de fleste da vil jeg kunne holde GTEen kørende på ren el, da jeg kan lade hjemme i carporten.
Skifter primært da jeg vil have en som er lidt mere lækker, og som kan flytte sig.
hvad siger panelet. GTIen ville maksimalt blive stage 1.
Momentet fra elmotoren bliver man afhængig af - altid først over lydkrydset . Husk på at en fabriksny GTE ikke er til at opdrive og husk også 2 års ekstra garanti. Ville aldrig købe en uden de ekstra 2 år. Ufatteligt hvis nogen sparer de 4000 væk. Har lige været i Tyskland på ferietur - så ikke en eneste GTE men et hav af GTI' er. Afgiftregler i DK gør at den er billigere end en GTI - i Tyskland er en GTE vist ca. 7000 Eur. dyrere har jeg hørt. Ville gå efter GTE i dit tilfælde. Andre har sikkert en anden mening.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Slet ikke enig her. I GTE-mode har du altid god hjælp af elmotoren, som giver gode og ubesværede mellemaccelerationer. Den eksta vægt fra batterierne på 120 kg. er ikke noget jeg mærker, men det det kommer selvfølgelig an på, hvad man kommer fra ...
Det er rigtigt,, at der har været enkelte issues med batterier, som blev fugtige pga. defekt sealing på 2015 og 2016 årgange, - De bliver indkaldt og batteriet bliver skiftet på garantien. Batteriet har en garanti på 8 år. Issues med defect mechatronic, bliver også udbedret på garanti, og derfor er det en god ide at sikre sig at der ikke er problemer med dette inden købet, eller at finde et eksemplar med 2 års ekstra tilkøbt garanti.
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Enig - har lige kørt 1000 km på tyske autobahn - ingen problemer med at placere sig ude i venstre ¨Mercedes/Audi/Porsche bane¨- behøvede ikke flytte mig ret mange gange. Men som du siger kommer man fra noget vildt, så er den jo nok mere sløv. Men jeg følte stort overskud i GTE-mode.Soeren C skrev: ↑8. jul 2019, 11:07Slet ikke enig her. I GTE-mode har du altid god hjælp af elmotoren, som giver gode og ubesværede mellemaccelerationer. Den eksta vægt fra batterierne på 120 kg. er ikke noget jeg mærker, men det det kommer selvfølgelig an på, hvad man kommer fra ...
Det er rigtigt,, at der har været enkelte issues med batterier, som blev fugtige pga. defekt sealing på 2015 og 2016 årgange, - De bliver indkaldt og batteriet bliver skiftet på garantien. Batteriet har en garanti på 8 år. Issues med defect mechatronic, bliver også udbedret på garanti, og derfor er det en god ide at sikre sig at der ikke er problemer med dette inden købet, eller at finde et eksemplar med 2 års ekstra tilkøbt garanti.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4124
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Kan godt se, at GTE nok er det logiske valg - må ud og prøve et par stykker for at sammenligne. Kører jo meget bykørsel, så topfart og vilde acc. er der ikke meget af, men kan godt lide at kunne flytte mig, så må se om el-delen er tilstrækkelig. Men med 350-400nm burde det være rigeligt.
2020 Audi E-tron 55
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2761
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Kan VIRKELIG ikke se hvordan de 120kg nogensinde skulle kunne gøre gte'eren sløv. Det svarer til, at der sidder to 13 årige på bagsædet af bilen. Det mærker man sgu aldrig i en bil med over 200hk.
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1343
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 138 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Jeg ville vælge en GTE med det kørselsmønster
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Nu hvor du er vant til Audien, hvorfor så ikke Audi-versionen e-tron?
Her er en med bl.a. Navi, LED, lysassistent, ACC og Lane Assist:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/4342200
Her er en med bl.a. Navi, LED, lysassistent, ACC og Lane Assist:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/4342200
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Audi A3 er sgu en trist balje efterhånden.GranTurismo skrev: ↑8. jul 2019, 18:03Nu hvor du er vant til Audien, hvorfor så ikke Audi-versionen e-tron?
Her er en med bl.a. Navi, LED, lysassistent, ACC og Lane Assist:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/4342200
Alt virker gammelt på den.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 56
- Tilmeldt: 6. maj 2019, 17:52
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf - GTE eller GTI?
Kan også kun anbefale GTE, dejlig og frisk vogn, der gerne flytter sig hvis det er det man vil, masser af udstyr
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 395
- Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 100 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Så skal det godt nok være nogle 13 årige i den tunge endeNicklossi skrev:Kan VIRKELIG ikke se hvordan de 120kg nogensinde skulle kunne gøre gte'eren sløv. Det svarer til, at der sidder to 13 årige på bagsædet af bilen. Det mærker man sgu aldrig i en bil med over 200hk.
Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Det er jo ikke KUN de "120kg" alene, vel? Som i øvrigt ikke er 120kg, men 330+ kg i forhold til en alm. 1,4 TSi og 250+ kg mere end en GTi:
https://fdm.dk/bildatabasen/sscdk/volks ... 18-7436786
https://fdm.dk/bildatabasen/sscdk/volks ... 18-7350058
https://fdm.dk/bildatabasen/sscdk/volks ... 17-7191691
Jeg kan godt forstå man prøver at tale sin egen bil op, men vi skal måske også lige have fakta på plads. Og hvis nogen påstår man ikke kan mærke 330kg ekstra i en bil i Golf-klassen, så skal de nok lige prøve at trykke på den højre pedal. Dertil skal man så lige huske, at når batterierne er tømt efter 30 km bykørsel, så sidder du altså i en 1,4 TSi med to gange svigermor på bagsædet.
Derudover er der ca. 100 liter mindre i bagagerummet på en GTE. Så det skal man også lige indregne.
- These users thanked the author Dakota for the post (total 5):
- VWAU • MichaelSmed • DanielB12 • The Micktrix / Dk • Kevinff
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Du er sgu for forvænt AU-R8AU-R8 skrev: ↑8. jul 2019, 18:17Audi A3 er sgu en trist balje efterhånden.GranTurismo skrev: ↑8. jul 2019, 18:03Nu hvor du er vant til Audien, hvorfor så ikke Audi-versionen e-tron?
Her er en med bl.a. Navi, LED, lysassistent, ACC og Lane Assist:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/ ... 5d/4342200
Alt virker gammelt på den.
omvendt synger Golf 7 jo også på sidste vers.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 5 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
På min BMW hybrid har den altid lidt ekstra el så den kan gå i E-boost ved kick Down. Ved ikke om Golfen kan det samme.Dertil skal man så lige huske, at når batterierne er tømt efter 30 km bykørsel, så sidder du altså i en 1,4 TSi med to gange svigermor på bagsædet.
En anden fordel ved el bil er at der næsten altid er p pladser, dog kommer der flere og flere delebiler til som fylder og er parkeret af h. Til.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2761
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Fair nok, jeg var af den opfattelse af, at det var 120kg totalt.Dakota skrev: ↑8. jul 2019, 18:44Det er jo ikke KUN de "120kg" alene, vel? Som i øvrigt ikke er 120kg, men 330+ kg i forhold til en alm. 1,4 TSi og 250+ kg mere end en GTi:
https://fdm.dk/bildatabasen/sscdk/volks ... 18-7436786
https://fdm.dk/bildatabasen/sscdk/volks ... 18-7350058
https://fdm.dk/bildatabasen/sscdk/volks ... 17-7191691
Jeg kan godt forstå man prøver at tale sin egen bil op, men vi skal måske også lige have fakta på plads. Og hvis nogen påstår man ikke kan mærke 330kg ekstra i en bil i Golf-klassen, så skal de nok lige prøve at trykke på den højre pedal. Dertil skal man så lige huske, at når batterierne er tømt efter 30 km bykørsel, så sidder du altså i en 1,4 TSi med to gange svigermor på bagsædet.
Derudover er der ca. 100 liter mindre i bagagerummet på en GTE. Så det skal man også lige indregne.
Jeg ejer ikke en gte, så prøver ikke at tale noget op
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Batteriet vejer 120 kg iflg. Volkswagens eget Self Study materiale for Golf GTE.
At kalde GTE'en "decideret sløv" over 90-100 km/t må være fordi man enten kommer fra noget særdeles "premium" -eller mere sandsynligt, - at man ikke har haft GTE knappen aktiveret under sin prøvetur.
Jeg forsøger egentligt ikke at tale min bil op, men vil da rigtig gerne dele min begejstring for en alsidig,spændende og samtidig økonomisk bil, der er blevet skamrost af den samlede bilpresse siden den kom på markedet i 2014/15. Den blev dengang betegnet som et rigtig godt køb. Da var prisen 450K.
Fakta er, når man har tømt batteriet (Og ved by- og landevejskørsel er det ikke umuligt at ramme over 40 km rækkevidde), er der altid en passende reservekapacitet til rådighed for igangsætninger og ekstra moment ved acceleration i GTE mode, så man sidder derfor aldrig tilbage med "kun" 150 HK/250 NM. Så vi skal måske lige have fakta helt på plads.
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Så du mener kun af det er batteriet der tilføjer ekstra vægt til en GTE eller hva? Nu vejer den jo som du kan se i tallene 330kg ekstra. Du glemmer motoren og batterikøling, tænker heller ikke at kablerne er lette
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Nej Jeg ved godt at der er flere komponenter i hybrid drivlinien der vejer., Jeg har heller kke skrevet andet end at batteriet vejer 120 kg, og at jeg ikke synes den føles tung på nogen måde. Iflg. min manual vejer GTE'en 1524 kg.
Det jeg også reagerer på, er at den omtales som "decideret sløv" og det tror jeg er ord de færreste vil sige om en GTE efter en prøvetur på motorvej. Den gængse misforståelse er, at når batteriet er brugt, har man en fesen tsi med en masse dødvægt, og det er pænt langt fra sandheden.
Men klart - det er en subjektive vurderinger, og der er bestemt både hurtigere og federe biler, end GTE'en. Synes da GTI på nogle områder er federe, men der er også en pæn prisforskel. I nypris over 100.000,-
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Jeg har kun kørt i en GTE i ca. 30 minutter, men er ret sikker på jeg havde den i "GTE-mode" det meste af tiden. Ingen tvivl om den er dejligt kvik ved bykørsel, som jeg også skrev, men jeg følte bare en skuffelse da den kom på motorvejen. Måske har batteriet været tæt på afladet eller måske er jeg bedre vænt (kørte en BMW M135i F20 på det tidspunkt), men jeg syntes der manglede noget.
Der er dog ingen tvivl om at til især den pris bilen endte på, inden de "desværre ikke kunne levere flere", var det et fantastisk køb. Hvis man købte den fra ny og med god garanti. Hvis Realtor kan få en 7.5 GTE med garanti på, skal han da absolut overveje det.
Der er dog ingen tvivl om at til især den pris bilen endte på, inden de "desværre ikke kunne levere flere", var det et fantastisk køb. Hvis man købte den fra ny og med god garanti. Hvis Realtor kan få en 7.5 GTE med garanti på, skal han da absolut overveje det.
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Så giver det jo rigtig god mening. - Kommer man lige fra en 3 liters 6 benet raket fra Bayern med 320+ hk, er hele verden decideret sløv.
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6251
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Præcis. Det er en ringe sammenligning.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Til sammenligning synes jeg GTE'en var omtrent lige så kvik som en standard Polo BlueGT. Uden GTE mode var den markant langsommere.
De ekstra kg føles tydeligt under nedbremsninger og frisk kørsel i sving. Den kører såmænd godt og sikkert nok. Jeg måtte ud i en kraftig dobbelt undvigemanøvre under prøvekørslen og det klarede den let og uproblematisk. Da jeg kom tilbage i Polo'en var det tydeligt at den bremser MEGET bedre end GTE'en.
Så det er bestemt en mindre sporty bil end en GTI!
Men hvis man nu får den chippet og lærer at leve med at den har lidt ekstra vægt, så er det en kvik bil med fantastisk lave driftsomkostninger til benzin, el og årlig afgift. Næsten GTI kvik...
De ekstra kg føles tydeligt under nedbremsninger og frisk kørsel i sving. Den kører såmænd godt og sikkert nok. Jeg måtte ud i en kraftig dobbelt undvigemanøvre under prøvekørslen og det klarede den let og uproblematisk. Da jeg kom tilbage i Polo'en var det tydeligt at den bremser MEGET bedre end GTE'en.
Så det er bestemt en mindre sporty bil end en GTI!
Men hvis man nu får den chippet og lærer at leve med at den har lidt ekstra vægt, så er det en kvik bil med fantastisk lave driftsomkostninger til benzin, el og årlig afgift. Næsten GTI kvik...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Ikke helt, for jeg kørte altså også en GTi Performance på samme tidspunkt og den var ikke helt så sløv
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Man kan stille den lidt på spidsen og sige at grunden til man føler at en GTE er kvik over 100 km/t kan være fordi man kommer fra noget virkelig langsomt
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Man kan godt føle, at der ikke er rigtigt bid i bremserne, fordi skal trædes forholdsvist hårdt, inden den bruger skiver/klodser. Det første stykke af pedalvandringen, er rekuperation og det giver ikke samme "bid"..GranTurismo skrev: ↑9. jul 2019, 09:16Da jeg kom tilbage i Polo'en var det tydeligt at den bremser MEGET bedre end GTE'en.
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
- Soeren C
- Nyt medlem
- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 29. dec 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 85 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Hvad er "virkelig hurtigt" og hvad er "virkeligt langsomt" ? En GTI performance og en M135i opfatter jeg som hhv. hurtig og virkelig hurtig.
Jeg kom fra en standard 2.0 150 HK / 340 NM dieselflyder, da jeg fik min Golf, så jeg syntes GTE'en var mere, end bare almindeligt kvik.
Synes at huske, at definitioner på hvad der opfattes som "hurtigt" er diskuteret herinde i tidligere tråde ...
Med venlig hilsen
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
Søren Christensen
2021 Mustang Mach-E AWD Extended Range
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Ja, det er jo ekstremt subjektivt. Jeg har haft mange forskellige biler, nogle hurtige, andre kvikke, nogle decideret sløve. Jeg synes jeg har et udmærket billede af hvad der er hvad - men your mileage may vary, som man siger. Jeg har fx en kammerat der har en Golf 6R med 475+ hk og for ham er en BMW M135i en langsom gryde Så vi er alle forskellige, men nu kender jeg lidt til Realtors bilhistorik, så det er også med dét i mente.Soeren C skrev: ↑9. jul 2019, 09:59Hvad er "virkelig hurtigt" og hvad er "virkeligt langsomt" ? En GTI performance og en M135i opfatter jeg som hhv. hurtig og virkelig hurtig.
Jeg kom fra en standard 2.0 150 HK / 340 NM dieselflyder, da jeg fik min Golf, så jeg syntes GTE'en var mere, end bare almindeligt kvik.
Synes at huske, at definitioner på hvad der opfattes som "hurtigt" er diskuteret herinde i tidligere tråde ...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:18
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: Golf - GTE eller GTI?
Kommer fra en Altea FR tdi (197hk målt på rullefelt). GTE'en jeg har er sgu rimelig kvik også over 100 km/t. Det er bare ud og prøve af.
Golf GTE 2018.
Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI 140hk 2015.
Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI 140hk 2015.