Mulig kulance sag

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Mulig kulance sag

Indlæg af joeblach » 9. jul 2019, 08:52

Vores bil Skoda Octavia combi 1.2 tsi, har lige været til stort service 120.000 km...
De ringede og fortalte at de havde fundet ud af at måske“ kron-spidshjulslejer” skulle skiftes...! 10.000kr +...
Vores er fra ‘14 og havde tryghedsgaranti med 2 år ekstra. UNDER garanti periode, har den været ved samme forhandler, hvor jeg har kunne høre støj fra motoren. Flere mekanikere mv har været ude at køre i den, men mente det var dækstøj mv..
Grundet de mange afvisninger, har jeg ladet det gå hen, og “accepteret” lyden som normal... WHAT TO DO..?
Jeg har krævet de søger en kulance sag, men nu det ferie mv, vi kører til Paris imorgen.. Har søgt pris på andet sted, men ik fået tilbud endnu...



Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af joeblach 9. jul 2019, 08:52, rettet i alt 1 gang.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af Mike H » 9. jul 2019, 09:22

Er den i alle år serviceret autoriseret?
Normalt fortæller de om der er noget kulance at hente, når de giver så stor en reperation, så tænker der er en grund til de ikke oplyser om det.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af joeblach » 9. jul 2019, 09:27

Har lavet alle service på nær et olie service, da de ikke havde tid, men blev udført via autobutler


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af Mike H » 9. jul 2019, 09:37

Ja - der er ikke andet for at presse dem, som du allerede gør.
Og så selvfølgelig få en pris på samme skift fra eks. Autobutler (som du selv nævner).

Kulance er jo ikke noget forhandleren er forpligtiget til - så det kan være de er svære at stikke til.
Du er jo heller ikke heldig, at den så går istykker ½ år efter garantien udløber.

Men "måske" det der er fejlen, kan man ikke bruge til noget. De må finde ud af om det er fejlen....
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af thg » 9. jul 2019, 10:02

De må kunne finde arb.kortene frem fra dine tidligere besøg hvor der må stå at du har klaget over denne lyd flere gange tidligere, men at de ikke har fundet lyden, andet end at det var dækstøj. Dermed er det jo værkstedets fejl at de på det tidspunkt ikke fandt problemet (der er selvfølgelig også en chance for at det virkelig ikke var det problem der var til stede dengang).

Om du har overholdt alle service autoriseret bør ikke have noget at sige i denne her sag. Denne her sag drejer sig ikke om at de skal dække noget på kulance pga. urimelig kort levetid kontra alder/km. (som jo normalt er det der gør at man kan få noget kulance), men den skal dække noget værkstedet fejlagtigt ikke har opdaget imens der var garanti på. Ofte dækker VW's kulance kun reservedele og så skal man selv betale arb.lønnen, som ofte udgør langt størstedelen af totalprisen, men som sagt mener jeg ikke at dette kan komme på tale i denne sag, når værkstedet har lavet en fejl.

Så speciel en opgave, med res.dele et uaut. værksted ikke bare lige kan bestille hos FTZ, au2parts eller lign. tror jeg ikke du skal forvente nogle bud på AutoButler, det er simpelthen for besværligt for dem.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Mulig kulance sag

Indlæg af joeblach » 9. jul 2019, 11:03

Jeg lavede et indlæg herinde i 2017
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 6#p1415156

https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 5#p1450352

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af joeblach 9. jul 2019, 11:03, rettet i alt 1 gang.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af thg » 9. jul 2019, 11:07

Fint, men jeg tror nu ikke at din forhandler godtager dette.

De må som sagt kunne finde arb.kortene frem fra dine tidligere besøg hvor der må være noteret dine klager over problemet.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af carstenhjorth » 9. jul 2019, 11:14

Og her ville det jo være en flot gestus af forhandleren at dække reservedelen til 100,- mens du hænger på arbejdslønnen til 9900,- :lol:
Hvis de ikke vil lege med så få den lavet et andet sted og tag din fremtidige forretning med dertil, det er det eneste vi som forbrugere kan gøre.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af martinta » 10. jul 2019, 07:27

Mike H skrev:
9. jul 2019, 09:22
Er den i alle år serviceret autoriseret?
Normalt fortæller de om der er noget kulance at hente, når de giver så stor en reperation, så tænker der er en grund til de ikke oplyser om det.
Sådan burde det måske være, men det kan godt betale sig at udfordre dem på det.

vores Polo sagde efter 2½ år og 25k km. metalliske lyde fra koblingen når man trykkede den ned, til at starte med skulle vi betale det hele selv, efter lidt diskussioner og undren over det kunne gå i stykker efter så få km valgte de at betale hele reperationen.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af Thor-thor » 10. jul 2019, 08:56

martinta skrev:
10. jul 2019, 07:27
Mike H skrev:
9. jul 2019, 09:22
Normalt fortæller de om der er noget kulance at hente, når de giver så stor en reperation, så tænker der er en grund til de ikke oplyser om det.
Sådan burde det måske være, men det kan godt betale sig at udfordre dem på det.
Du skal da helt sikkert "gå til dem"...
Har selv haft en kulancesag. Forhandler meddelte mig glædestrålende at Importøren betalte delen og 50% af arb. løn (hvilket betød at jeg stadig stod med en halvstor regning). Da jeg knurrede lidt over det og påpegede at det var forhandleren, der havde haft mig som fast kunde til mange eftersyn etc. og jeg derfor mente at de nok også kunne bidrage lidt til "festen" var de først lettere afvisende. Men da den havde været vendt med servicechefen, kom der et nyt tilbud, hvor forhandleren også dækkede en del af arb. løn, så min regning skrumpede betragteligt

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Mulig kulance sag

Indlæg af joeblach » 19. jul 2019, 09:16

Har idag fået mail fra forhandleren... Skoda DK yder ikke kulance på dette , da det er udover garanti....
Forhandleren har lavet en hånds udrækning og vil dække 70%
Det takker jeg ja til. De mener de kommer til at koste mellem 10-15000kr. Så 70% er da en hjælp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af xbn » 19. jul 2019, 16:25

Hvordan fandt de problemet og havde det noget at gøre med den lyd du kunne høre fra motoren?
Billede

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af joeblach » 21. jul 2019, 14:34

xbn skrev:Hvordan fandt de problemet og havde det noget at gøre med den lyd du kunne høre fra motoren?
Har du læst tråden..?Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af ph » 21. jul 2019, 17:51

joeblach skrev:
21. jul 2019, 14:34
xbn skrev:Hvordan fandt de problemet og havde det noget at gøre med den lyd du kunne høre fra motoren?
Har du læst tråden..?Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
har du selv?
der står da intet om hvordan/ hvorfor værkstedet er nået frem til at mene at det er kron/spidshjul
eller hvorfor andet værksted ...eller er det det samme værksted?... mener at det er dækstøj
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af Mike H » 21. jul 2019, 18:15

joeblach skrev:
19. jul 2019, 09:16
Forhandleren har lavet en hånds udrækning og vil dække 70%
Det takker jeg ja til. De mener de kommer til at koste mellem 10-15000kr. Så 70% er da en hjælp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, da en ok løsning at du så kun står med 3-4500.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af ph » 21. jul 2019, 19:29

Mike H skrev:
21. jul 2019, 18:15
joeblach skrev:
19. jul 2019, 09:16
Forhandleren har lavet en hånds udrækning og vil dække 70%
Det takker jeg ja til. De mener de kommer til at koste mellem 10-15000kr. Så 70% er da en hjælp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, da en ok løsning at du så kun står med 3-4500.
Hvis vi antager at det er det samme værksted som tidligere har afvist den med at det er dækstøj så er det vel stadig 3-4500 for meget?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Mulig kulance sag

Indlæg af xbn » 21. jul 2019, 22:15

joeblach skrev:
21. jul 2019, 14:34
xbn skrev:Hvordan fandt de problemet og havde det noget at gøre med den lyd du kunne høre fra motoren?
Har du læst tråden..?Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, flere gange, men jeg synes der mangler informationer. Er det det samme symptom som du har reklameret over i garantiperioden som du har reklameret over igen nu, og som de nu har fundet en mulig løsning på?

Hvordan er mislyden? Nysgerrig fordi jeg har en lignende bil (2016)
Billede

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Mulig kulance sag

Indlæg af joeblach » 21. jul 2019, 22:28

Jeg kan ik høre forskel, de konstaterede det ved sidste service. Jeg har jo vænnet mig til lyden.
Jeg har bare for længe siden, påpeget en lyd jeg kunne høre...
Som aldrig er blevet fundet. Jeg kan jo ik bevise det er dette desværre.

Lyden er en forskel når bilen kører i gear, når man træder/accelererer kontra slipper speederen.. men stadig i gear..


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"