Til jer der har Polo GTI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 17. jul 2019, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Til jer der har Polo GTI
Som overskriften lyder, er i tilfredse med jeres Polo GTI? Skal ud og invistere i ny bil, og det bliver enten Polo GTI eller det fornuftige valg, Golf 7 Highline 150 tsi dsg. Synes umiddelbart golfen er mere stilfuld og lækker indeni, men poloen skulle jo have en lækker motor. Så hvad havde i valgt af de to?
Går selvfølgelig også efter en bil der går nogenlunde langt på literen, og her er jeg lidt skeptisk med poloen, om hvor langt den går på motorvej eksempelvis ?
Går selvfølgelig også efter en bil der går nogenlunde langt på literen, og her er jeg lidt skeptisk med poloen, om hvor langt den går på motorvej eksempelvis ?
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Hjertet siger GTI.
Fornuften siger Golf.
Mine GTI erfaringer:
200 heste / 320nm er næsten for meget her i DK. Er du sindsyg hvor vil den frem når man får sænket ankeret på højre pedal.
Brændstof økonomi kan du godt skyde en hvid pil efter. Motorvej kan den vel gå en 16km/l hvis man overholder fartgrænserne (vi er nogle få der gør det...) I bykørsel kan du glemme det.. 10km/l lader til at være gennemsnit af min bykørsel.
DSG6 i oliesovs er bare sagen, det får sådan en DSG7 (DQ200) er, til at ligne en udsolgt vare i Bilka.
Fornuften siger Golf.
Mine GTI erfaringer:
200 heste / 320nm er næsten for meget her i DK. Er du sindsyg hvor vil den frem når man får sænket ankeret på højre pedal.
Brændstof økonomi kan du godt skyde en hvid pil efter. Motorvej kan den vel gå en 16km/l hvis man overholder fartgrænserne (vi er nogle få der gør det...) I bykørsel kan du glemme det.. 10km/l lader til at være gennemsnit af min bykørsel.
DSG6 i oliesovs er bare sagen, det får sådan en DSG7 (DQ200) er, til at ligne en udsolgt vare i Bilka.
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 17. jul 2019, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Tak for svar. Skal selv ud og prøve GTI'en imorgen, og er slet ikke i tvivl om den vil fremad Hvordan er den at køre langt i ? Synes jo golfen er fremragende på det punkt. Vil du mene at golfen er et bedre langsigtet køb end poloen eller hvordan ? Poloen koster vel også en del på værkstedet ?
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Til jer der har Polo GTI
Husk at sætte den i sport ellers er der ikke meget mere liv i en GTI end i en 115HK haha ej måske lidt mere men det sjove kommer i sport mode.Fredslo90 skrev:Tak for svar. Skal selv ud og prøve GTI'en imorgen, og er slet ikke i tvivl om den vil fremad Hvordan er den at køre langt i ? Synes jo golfen er fremragende på det punkt. Vil du mene at golfen er et bedre langsigtet køb end poloen eller hvordan ? Poloen koster vel også en del på værkstedet ?
Og Ja ville vælge en GTI igen til hver en tid. Men er også fordi jeg virkelig ELSKER kabinen i en GTI. Det mønster og de røde syninger er virkelig det der gjorde udslaget for mig.
Hvis brændstof økonomi spiller ind, så har min på 4500km gået 12,7 km/L ifølge displayet. Ved ik hvad golfen evt køre. Mit er 40% motorvej. 30% by og 30% landevej.
Hilsen Dan
Senest rettet af Frandsen6000 17. jul 2019, 20:56, rettet i alt 1 gang.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 28 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Det kommer jo helt an på din livssituation.
Arbejde, familie, brugsmønster.
Hvis du skal køre langt og have andre/ting med så ER Golfen et langt bedre produkt. En highline er lækker og outshiner en Polo.
Nok har Poloen 200hk og 300nm. Men Golfen har 150hk og 250nm (før Landberg). Det vil jeg mene er ganske riiigeligt.
Arbejde, familie, brugsmønster.
Hvis du skal køre langt og have andre/ting med så ER Golfen et langt bedre produkt. En highline er lækker og outshiner en Polo.
Nok har Poloen 200hk og 300nm. Men Golfen har 150hk og 250nm (før Landberg). Det vil jeg mene er ganske riiigeligt.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Brændstoføkonomien kan man godt få til at være nogenlunde OK på en Polo GTI, men det er svært! Den vil gerne fremad, men i Eco-mode kan det godt lade sig gøre at holde det sådan nogenlunde fornuftigt.
Men, det hele afhænger af din kørestil mere end bilen... Hvis du tager en Golf 1.5, men konstant ligger med foden i bund, får du også dårlig brændstoføkonomi.
Jeg mener det var Top Gear der engang tog en Toyota Prius og ræste rundt på banen og lod en BMW M5 ligge og følge med. BMW'en brugte mindst brændstof... Som de sagde, hvis du vil ændre din brændstoføkonomi, skal du ændre din kørestil, ikke din bil. Det er selvfølgelig lidt firkantet sagt, for selvfølgelig bruger en 2.0 TSI mere end en 1.5 TSI.
Og så ville jeg holde mig fra DQ200. Jeg ved godt at vi kun hører om dem, der oplever problemer med gearkassen, men jeg synes til gengæld det er mange! Jeg havde den selv i Polo BlueGT, som jeg havde før GTI'en, og jeg bemærkede godt at den var lidt underlig og havde lidt slip/glid. Der er stor forskel på den DSG6 der er i Polo GTI mod DSG7 (DQ200) i BlueGT, Golf 1.5 osv.
Hvis jeg havde haft familie, var det nok blevet en mere fornuftig Golf eller måske en Octavia/Passat, men da jeg kun er mig selv, er der ikke nogen at tage hensyn til. Og så kører jeg kun omkring 12-13k km om året, så brændstoføkonomien er ikke helt så vigtig
Men, det hele afhænger af din kørestil mere end bilen... Hvis du tager en Golf 1.5, men konstant ligger med foden i bund, får du også dårlig brændstoføkonomi.
Jeg mener det var Top Gear der engang tog en Toyota Prius og ræste rundt på banen og lod en BMW M5 ligge og følge med. BMW'en brugte mindst brændstof... Som de sagde, hvis du vil ændre din brændstoføkonomi, skal du ændre din kørestil, ikke din bil. Det er selvfølgelig lidt firkantet sagt, for selvfølgelig bruger en 2.0 TSI mere end en 1.5 TSI.
Og så ville jeg holde mig fra DQ200. Jeg ved godt at vi kun hører om dem, der oplever problemer med gearkassen, men jeg synes til gengæld det er mange! Jeg havde den selv i Polo BlueGT, som jeg havde før GTI'en, og jeg bemærkede godt at den var lidt underlig og havde lidt slip/glid. Der er stor forskel på den DSG6 der er i Polo GTI mod DSG7 (DQ200) i BlueGT, Golf 1.5 osv.
Hvis jeg havde haft familie, var det nok blevet en mere fornuftig Golf eller måske en Octavia/Passat, men da jeg kun er mig selv, er der ikke nogen at tage hensyn til. Og så kører jeg kun omkring 12-13k km om året, så brændstoføkonomien er ikke helt så vigtig
Polo GTI 2019
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6023
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Polo GTI må man ikke have de store forventninger til brændstoføkonomi.
Min bror kiggede også Polo GTI, men han valgte at købe en A3 1.5 TFSI S-Tronic i stedet, merprisen var ikke så stor når man regner udstyret med, og slet ikke nu hvor de kører kampagne (det gjorde de ikke da han købte).
En afgørende faktor er også leveringstiden på Polo GTI som har svinget mellem 10-14 måneder når vi har spurgt.
Der kommer en ny Golf 8 inden du kan få en fabriksny Polo GTI leveret, det kunne være et bedre bud hvis brændstoføkonomien spiller en rolle, og hvis man forventer at man i ejerperioden skal bruge mere plads end Polo tilbyder.
Jeg kender naturligvis ikke kabinekvaliteten i Golf 8, men i Polo GTI virker den lidt tarvelig i forhold til Golf 7, sådan med hård plast osv.
Min bror kiggede også Polo GTI, men han valgte at købe en A3 1.5 TFSI S-Tronic i stedet, merprisen var ikke så stor når man regner udstyret med, og slet ikke nu hvor de kører kampagne (det gjorde de ikke da han købte).
En afgørende faktor er også leveringstiden på Polo GTI som har svinget mellem 10-14 måneder når vi har spurgt.
Der kommer en ny Golf 8 inden du kan få en fabriksny Polo GTI leveret, det kunne være et bedre bud hvis brændstoføkonomien spiller en rolle, og hvis man forventer at man i ejerperioden skal bruge mere plads end Polo tilbyder.
Jeg kender naturligvis ikke kabinekvaliteten i Golf 8, men i Polo GTI virker den lidt tarvelig i forhold til Golf 7, sådan med hård plast osv.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 29. aug 2018, 17:57
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Prøv at overveje en Seat Ibiza - en af de lettere brugte på Bilbasen med 1.5 tsi. Den kan meget af det samme, og så til en betydelig mindre penge. Og den kører skide godt!
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Arg 10-14 mdr levering på en GTI. Jeg fik min på under 3 mdr fra jeg skrev under til jeg kørte i den. Og kan godt være du mener at man kan få en golf 8 inden man kan få leveret en GTI, men du har ingen ide om, hvor lang leverings tid der bliver på en Golf 8 endnu.
I mine øjne er det et spørgsmål om man ønsker en bil der udstråler lidt sport/fart eller en bil som golfen der er smuk og lækker men mere afdæmpet. Størrelse i en Polo i dag er den samme som en Golf 4 og syntes ikke det er en lille bil.
Hilsen Dan
I mine øjne er det et spørgsmål om man ønsker en bil der udstråler lidt sport/fart eller en bil som golfen der er smuk og lækker men mere afdæmpet. Størrelse i en Polo i dag er den samme som en Golf 4 og syntes ikke det er en lille bil.
Hilsen Dan
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6023
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Det var nu ikke for at kritisere dit valg, det var mere for at fortælle om min egen erfaring.Frandsen6000 skrev: ↑18. jul 2019, 10:44Arg 10-14 mdr levering på en GTI. Jeg fik min på under 3 mdr fra jeg skrev under til jeg kørte i den. Og kan godt være du mener at man kan få en golf 8 inden man kan få leveret en GTI, men du har ingen ide om, hvor lang leverings tid der bliver på en Golf 8 endnu.
I mine øjne er det et spørgsmål om man ønsker en bil der udstråler lidt sport/fart eller en bil som golfen der er smuk og lækker men mere afdæmpet. Størrelse i en Polo i dag er den samme som en Golf 4 og syntes ikke det er en lille bil.
Hilsen Dan
Bevares, en Polo GTI kører godt og den er hurtig, det er efter min mening ikke helt den samme følelse som i fx en Golf GTI, men hvis jeg havde pengene og ikke brug for andet end en bil til mig selv, så ville jeg heller ikke være bleg for at købe en Polo GTI. Og skulle jeg købe en Polo i dag, blev det en GTI, da 1.0 TSI virkelig er kedelig på alle måder.
Der er dog et eller andet der ringer når man overvejer en Golf 1.5 TSI fremfor en Polo GTI, så derfor tænker jeg det er relevant at spørge om det er fordi man er i tvivl om Polo'en opfylder behovet.
Jeg ved ikke hvordan du har fået en Polo GTI på tre måneder, enten har de haft en i bestilling som du har ramt de samme ønsker, eller en der ikke var låst, eller også har de tre forhandlere jeg har spurgt fyldt mig med løgn.
Jeg har spurgt flere gange siden GTI blev tilgængelig, og svaret har kun været stigende leveringstider.
Golf 8 kender jeg intet til leveringstiden på, men forhåbentlig vil deres bil til brød på bordet være nemmere at få fat i end en Polo GTI, min Touran fik jeg også på knap tre måneder, i hvor en Polo GTI ville have en leveringstid på 14 måneder.
Jeg synes ellers det var fedt da forhandleren i november/december sagde at man kunne få en GTI til januar, men knap så fedt da han så tilføjede "om et år".
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Kan slet ikke følge din lange leveringstid på GTIen. Der er en tråd herinde om leveringstid på GTI og ja folk venter men slet slet ik så længe mere.
En Golf GTI er også en helt anden prisklasse end polo GTIen. Der er verdner til forskel.
Hilsen Dan
En Golf GTI er også en helt anden prisklasse end polo GTIen. Der er verdner til forskel.
Hilsen Dan
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Der er selvfølgelig forskel på Golf GTI og Polo GTI - både i materialekvalitet og power - men da i særdeleshed også på prisen! En Polo GTI starter ved 275.000, Golf GTI Performance starter ved 495.000,-! Altså mere end 200.000 oveni, ja vi er jo faktisk tæt på en hel Polo GTI oveni prisen, for at det blier en Golf. Derfor synes jeg ikke at man kan sammenligne Polo GTI med Golf GTI, da de ligger så langt fra hinanden i pris som de gør, i hvert fald her i DK.
Jeg bestilte min Polo GTI i starten af juni 2018, den blev leveret i slutningen af januar, så ca. 8 måneders levering.
Når Golf 8 kommer, tænker jeg der minimum bliver 6 måneders levering på den. VAG har det med at lancere modeller, som de ikke kan levere.
Jeg bestilte min Polo GTI i starten af juni 2018, den blev leveret i slutningen af januar, så ca. 8 måneders levering.
Når Golf 8 kommer, tænker jeg der minimum bliver 6 måneders levering på den. VAG har det med at lancere modeller, som de ikke kan levere.
Polo GTI 2019
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Har en kammerat som har bestilt en Polo GTI til leasing. Mener bestemt han blev oplyst han først får den engang i marts 2020Frandsen6000 skrev:Kan slet ikke følge din lange leveringstid på GTIen. Der er en tråd herinde om leveringstid på GTI og ja folk venter men slet slet ik så længe mere.
En Golf GTI er også en helt anden prisklasse end polo GTIen. Der er verdner til forskel.
Hilsen Dan
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Rolig nu vi snakker 200 HK.PhillOS skrev:Mine GTI erfaringer:
200 heste / 320nm er næsten for meget her i DK. Er du sindsyg hvor vil den frem når man får sænket ankeret på højre pedal.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Der er simpelthen ingen steder (måske på silde øen? ) hvor man retfærdigt kan bruge 200hk/320nm uden at kortet hænger i en tynd snor.
Nu skal jeg ikke afspore tråden, men med den opførsel jeg ser på de danske veje hver dag, så er selv 200hk ALT for meget til den gennemsnitlige umærksomme-mobil-betjenene-radio-fumlende-ikke-blinklys-brugene-danske-'billist'.
.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6023
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Til omtalte bilist er det vel for meget ligegyldigt om bilen har 34, 100, 200 eller 600 HK?PhillOS skrev:Der er simpelthen ingen steder (måske på silde øen? ) hvor man retfærdigt kan bruge 200hk/320nm uden at kortet hænger i en tynd snor.
Nu skal jeg ikke afspore tråden, men med den opførsel jeg ser på de danske veje hver dag, så er selv 200hk ALT for meget til den gennemsnitlige umærksomme-mobil-betjenene-radio-fumlende-ikke-blinklys-brugene-danske-'billist'.
200 HK er sjovt, ingen tvivl om det, men 400 HK er meget sjovere, også på de danske veje, og også indenfor fartgrænsen, så længe de er placeret i den rigtige bil
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Til jer der har Polo GTI
En polo GTI kan gå 19km/l på landevej hvis man køre 80 km/t men så kan man lige så godt vælge en 1.0 115hk udgave.
Hilsen Dan
Hilsen Dan
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Til jer der har Polo GTI
0-100 og mellem acceleration indenfor fartgrænserne er det sjoveste imo. Det kunne ikke rage mig mindre om topfarten på min bil er 230 eller 400 kmt.BrianDS skrev:Til omtalte bilist er det vel for meget ligegyldigt om bilen har 34, 100, 200 eller 600 HK?PhillOS skrev:Der er simpelthen ingen steder (måske på silde øen? ) hvor man retfærdigt kan bruge 200hk/320nm uden at kortet hænger i en tynd snor.
Nu skal jeg ikke afspore tråden, men med den opførsel jeg ser på de danske veje hver dag, så er selv 200hk ALT for meget til den gennemsnitlige umærksomme-mobil-betjenene-radio-fumlende-ikke-blinklys-brugene-danske-'billist'.
200 HK er sjovt, ingen tvivl om det, men 400 HK er meget sjovere, også på de danske veje, og også indenfor fartgrænsen, så længe de er placeret i den rigtige bil
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 17. jul 2019, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Efter at have været ude og prøve en GTI idag, var der ingen tvivl. Så valget faldt på denne
- These users thanked the author Fredslo90 for the post (total 3):
- Frandsen6000 • PhillOS • Kevinff
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Var kærlighed ved første tur hos mig. Intet andet jeg prøvede eller kiggede på, kunne friste efter.Fredslo90 skrev:Efter at have været ude og prøve en GTI idag, var der ingen tvivl. Så valget faldt på denne
Hilsen Dan
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 17. jul 2019, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Dan
Havde det på præcis samme måde. Der kunne golf 150 hk godt pakke sammen
Havde det på præcis samme måde. Der kunne golf 150 hk godt pakke sammen
- These users thanked the author Fredslo90 for the post:
- Frandsen6000
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Jeg undrer mig lidt over et par ting i den her tråd.
Vores Polo GTI bliver primært brugt af vores knægt på 20, han kører længere på en liter benzin i Poloen, end han gjorde i den Golf 1.4 med 125 HK han kørte i før. Jeg er dybt imponeret over, hvor let det er, at få Poloen til at gå langt.
Hvis den skal hænge nede på 10-12 stykker, skal man da køre med kørekortet hængende ude på spejlet, så den første betjent kan nappe det i forbifarten.
På de første 3.500 km har snittet været over 16 km/l. Og det er regnet efter.
Og så undrer det mig, at folk mener, at den er sløv når den ikke står i sport. Jeg finder den super harmonisk. I sport er den bare anstrengende. Super sjov et par gange fra et grønt lys, hvis der lige er en der skal sættes af, men ellers anstrengende.
Måske jeg bare er ved at være gammel.
Jeg medgiver dog, at den ikke er GTI på den fanden i voldske måde.
Vores Polo GTI bliver primært brugt af vores knægt på 20, han kører længere på en liter benzin i Poloen, end han gjorde i den Golf 1.4 med 125 HK han kørte i før. Jeg er dybt imponeret over, hvor let det er, at få Poloen til at gå langt.
Hvis den skal hænge nede på 10-12 stykker, skal man da køre med kørekortet hængende ude på spejlet, så den første betjent kan nappe det i forbifarten.
På de første 3.500 km har snittet været over 16 km/l. Og det er regnet efter.
Og så undrer det mig, at folk mener, at den er sløv når den ikke står i sport. Jeg finder den super harmonisk. I sport er den bare anstrengende. Super sjov et par gange fra et grønt lys, hvis der lige er en der skal sættes af, men ellers anstrengende.
Måske jeg bare er ved at være gammel.
Jeg medgiver dog, at den ikke er GTI på den fanden i voldske måde.
- These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
- BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Morten Hedensted skrev:Jeg undrer mig lidt over et par ting i den her tråd.
Vores Polo GTI bliver primært brugt af vores knægt på 20, han kører længere på en liter benzin i Poloen, end han gjorde i den Golf 1.4 med 125 HK han kørte i før. Jeg er dybt imponeret over, hvor let det er, at få Poloen til at gå langt.
Hvis den skal hænge nede på 10-12 stykker, skal man da køre med kørekortet hængende ude på spejlet, så den første betjent kan nappe det i forbifarten.
På de første 3.500 km har snittet været over 16 km/l. Og det er regnet efter.
Og så undrer det mig, at folk mener, at den er sløv når den ikke står i sport. Jeg finder den super harmonisk. I sport er den bare anstrengende. Super sjov et par gange fra et grønt lys, hvis der lige er en der skal sættes af, men ellers anstrengende.
Måske jeg bare er ved at være gammel.
Jeg medgiver dog, at den ikke er GTI på den fanden i voldske måde.
Køre han rigtig meget landevej? Jeg kan simpelthen ikke få min over de 12 ca når jeg køre motorvej og når jeg køre en uge med stort set kun job og hjem, hvor der er en blanding af alle 3 vej typer, så går den ikke mere end 12.5 ca. Og jeg køre ikke race eller noget.
Hilsen Dan
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Han kører en del landevej, men han kører ikke stærkt på motorvej - Altid under grænsen for klip. Han er jo ung bilist og har derfor kun 2 klip.Frandsen6000 skrev: ↑18. jul 2019, 16:52Morten Hedensted skrev:Jeg undrer mig lidt over et par ting i den her tråd.
Vores Polo GTI bliver primært brugt af vores knægt på 20, han kører længere på en liter benzin i Poloen, end han gjorde i den Golf 1.4 med 125 HK han kørte i før. Jeg er dybt imponeret over, hvor let det er, at få Poloen til at gå langt.
Hvis den skal hænge nede på 10-12 stykker, skal man da køre med kørekortet hængende ude på spejlet, så den første betjent kan nappe det i forbifarten.
På de første 3.500 km har snittet været over 16 km/l. Og det er regnet efter.
Og så undrer det mig, at folk mener, at den er sløv når den ikke står i sport. Jeg finder den super harmonisk. I sport er den bare anstrengende. Super sjov et par gange fra et grønt lys, hvis der lige er en der skal sættes af, men ellers anstrengende.
Måske jeg bare er ved at være gammel.
Jeg medgiver dog, at den ikke er GTI på den fanden i voldske måde.
Køre han rigtig meget landevej? Jeg kan simpelthen ikke få min over de 12 ca når jeg køre motorvej og når jeg køre en uge med stort set kun job og hjem, hvor der er en blanding af alle 3 vej typer, så går den ikke mere end 12.5 ca. Og jeg køre ikke race eller noget.
Hilsen Dan
Han er nok mere fornuftig end gennemsnittet på den alder. Men uanset de forbehold, er hans brugsmønster det samme som i Golfen og den var meget mere følsom. Især på motorvej.
Mine forældre har en Sportsvan 1.4 125 HK med DSG. Den kører max 11-12 stykker ved bykørsel - Og de kører helt roligt.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Jeg har allerede mistet et kørekort til fart så jeg er så hamrende lov lydende som en nonne i kirken.Morten Hedensted skrev:Han kører en del landevej, men han kører ikke stærkt på motorvej - Altid under grænsen for klip. Han er jo ung bilist og har derfor kun 2 klip.Frandsen6000 skrev: ↑18. jul 2019, 16:52Morten Hedensted skrev:Jeg undrer mig lidt over et par ting i den her tråd.
Vores Polo GTI bliver primært brugt af vores knægt på 20, han kører længere på en liter benzin i Poloen, end han gjorde i den Golf 1.4 med 125 HK han kørte i før. Jeg er dybt imponeret over, hvor let det er, at få Poloen til at gå langt.
Hvis den skal hænge nede på 10-12 stykker, skal man da køre med kørekortet hængende ude på spejlet, så den første betjent kan nappe det i forbifarten.
På de første 3.500 km har snittet været over 16 km/l. Og det er regnet efter.
Og så undrer det mig, at folk mener, at den er sløv når den ikke står i sport. Jeg finder den super harmonisk. I sport er den bare anstrengende. Super sjov et par gange fra et grønt lys, hvis der lige er en der skal sættes af, men ellers anstrengende.
Måske jeg bare er ved at være gammel.
Jeg medgiver dog, at den ikke er GTI på den fanden i voldske måde.
Køre han rigtig meget landevej? Jeg kan simpelthen ikke få min over de 12 ca når jeg køre motorvej og når jeg køre en uge med stort set kun job og hjem, hvor der er en blanding af alle 3 vej typer, så går den ikke mere end 12.5 ca. Og jeg køre ikke race eller noget.
Hilsen Dan
Han er nok mere fornuftig end gennemsnittet på den alder. Men uanset de forbehold, er hans brugsmønster det samme som i Golfen og den var meget mere følsom. Især på motorvej.
Mine forældre har en Sportsvan 1.4 125 HK med DSG. Den kører max 11-12 stykker ved bykørsel - Og de kører helt roligt.
Den går 10-12km/l med by som jeg kører. Nu er den så også ny, stadig ikke rundet 1000km. Så der er håb forude.
Til trådstarter, godt valg! Du bliver så glad for den! Men husk nu at bestille LED forlygterne, de giver lige det sidste på frontens look.
- These users thanked the author PhillOS for the post (total 2):
- BrianDS • Morten Hedensted
.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6023
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Hvor gammel var Golfen?Morten Hedensted skrev:Han kører en del landevej, men han kører ikke stærkt på motorvej - Altid under grænsen for klip. Han er jo ung bilist og har derfor kun 2 klip.Frandsen6000 skrev: ↑18. jul 2019, 16:52Morten Hedensted skrev:Jeg undrer mig lidt over et par ting i den her tråd.
Vores Polo GTI bliver primært brugt af vores knægt på 20, han kører længere på en liter benzin i Poloen, end han gjorde i den Golf 1.4 med 125 HK han kørte i før. Jeg er dybt imponeret over, hvor let det er, at få Poloen til at gå langt.
Hvis den skal hænge nede på 10-12 stykker, skal man da køre med kørekortet hængende ude på spejlet, så den første betjent kan nappe det i forbifarten.
På de første 3.500 km har snittet været over 16 km/l. Og det er regnet efter.
Og så undrer det mig, at folk mener, at den er sløv når den ikke står i sport. Jeg finder den super harmonisk. I sport er den bare anstrengende. Super sjov et par gange fra et grønt lys, hvis der lige er en der skal sættes af, men ellers anstrengende.
Måske jeg bare er ved at være gammel.
Jeg medgiver dog, at den ikke er GTI på den fanden i voldske måde.
Køre han rigtig meget landevej? Jeg kan simpelthen ikke få min over de 12 ca når jeg køre motorvej og når jeg køre en uge med stort set kun job og hjem, hvor der er en blanding af alle 3 vej typer, så går den ikke mere end 12.5 ca. Og jeg køre ikke race eller noget.
Hilsen Dan
Han er nok mere fornuftig end gennemsnittet på den alder. Men uanset de forbehold, er hans brugsmønster det samme som i Golfen og den var meget mere følsom. Især på motorvej.
Mine forældre har en Sportsvan 1.4 125 HK med DSG. Den kører max 11-12 stykker ved bykørsel - Og de kører helt roligt.
Jeg havde to biler begge med 1.6 TDI 105 HK, en Polo fra 2010 og en Octavia fra 2014, og her var Octaviaen markant mere økonomisk ved samme kørselsmønster.
Min nuværende Touran 2.0 TDI 150 DSG kører næsten det samme som Octaviaen, så der sker noget i udviklingen.
Jeg må dog indrømme at 16 km/l er flot i en GTI, det er ikke svært at få en 1.0 eller 1.2 ned på 15-16 km/l, men meget landevej, og moderat fart på motorvejen hjælper meget.
Kører jeg under 120 km/t på motorvejen kører jeg nemt over 20 km/l og på landevejen pendler jeg oftest omkring 23 km/l i min “store” bil, det kan jeg ikke helt opnå i vores Polo 1.2 TSI
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 17. jul 2019, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Til jer der har Polo GTI
PhillOS skrev: ↑18. jul 2019, 17:25Jeg har allerede mistet et kørekort til fart så jeg er så hamrende lov lydende som en nonne i kirken.Morten Hedensted skrev:Han kører en del landevej, men han kører ikke stærkt på motorvej - Altid under grænsen for klip. Han er jo ung bilist og har derfor kun 2 klip.Frandsen6000 skrev: ↑18. jul 2019, 16:52
Køre han rigtig meget landevej? Jeg kan simpelthen ikke få min over de 12 ca når jeg køre motorvej og når jeg køre en uge med stort set kun job og hjem, hvor der er en blanding af alle 3 vej typer, så går den ikke mere end 12.5 ca. Og jeg køre ikke race eller noget.
Hilsen Dan
Han er nok mere fornuftig end gennemsnittet på den alder. Men uanset de forbehold, er hans brugsmønster det samme som i Golfen og den var meget mere følsom. Især på motorvej.
Mine forældre har en Sportsvan 1.4 125 HK med DSG. Den kører max 11-12 stykker ved bykørsel - Og de kører helt roligt.
Den går 10-12km/l med by som jeg kører. Nu er den så også ny, stadig ikke rundet 1000km. Så der er håb forude.
Til trådstarter, godt valg! Du bliver så glad for den! Men husk nu at bestille LED forlygterne, de giver lige det sidste på frontens look.
Den er dog uden det store udstyr, udover dk pakke. Så ikke det vilde udstyr der følger med. Den er flot i sig selv, men ved du om det er muligt at få det monteret senere hen hvis man får lyst ?
Desuden, nu er jeg ikke den store bilkender, men kan det have noget at sige med benzinforbruget at der er nogen der kører med 17" og andre med 18"? Har nemlig prævet to forskellige idag. Den første havde 18" og der synes jeg at den havde lettere ved at holde et fornuftigt snit i km/l end den jeg endte ud med at købe?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Til jer der har Polo GTI
Brændstoføkonomi er en sjov ting.
Nogle mener ikke de kører stærkt på motorvejen, hvis de blot er under klipgrænsen, som er hhv 142 og 159 kmt i 110 og 130 zoner.
Ved de hastigheder oplever jeg at dieselen løber direkte ud på vejen.
Jeg har lige haft en tur Hjørring - Slagelse og retur i Passaten.
120 kmt på fartpilot hele vejen der over, 130 kmt hele vejen hjem, ingen kø - snit 20,9 km/l på computeren over de kørte 730 km. Reelt er vi nok på lidt under 20 km/l, men fik ikke regnet efter denne gang.
Jeg synes ikke jeg kørte langsomt, hvor andre nok vil mene jeg var en snegl.
Fik kun billedet af turen der over.
Nogle mener ikke de kører stærkt på motorvejen, hvis de blot er under klipgrænsen, som er hhv 142 og 159 kmt i 110 og 130 zoner.
Ved de hastigheder oplever jeg at dieselen løber direkte ud på vejen.
Jeg har lige haft en tur Hjørring - Slagelse og retur i Passaten.
120 kmt på fartpilot hele vejen der over, 130 kmt hele vejen hjem, ingen kø - snit 20,9 km/l på computeren over de kørte 730 km. Reelt er vi nok på lidt under 20 km/l, men fik ikke regnet efter denne gang.
Jeg synes ikke jeg kørte langsomt, hvor andre nok vil mene jeg var en snegl.
Fik kun billedet af turen der over.
- Vedhæftede filer
-
- 0462E2A8-E0E4-4454-A47B-58D2AAB766DA.jpeg (280.33 KiB) Vist 2170 gange
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR