Den store Polo GTI tråd
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Så fik jeg endnu et OPF regen. Hvis det overhovedet er det....
Denne gang ved 7500km - kun små 2500km siden sidst.
Som sidste gang
* 150-200% brændstofsforbrug (4.2km/l !!! )
* MEGET resonans fra udstødningen
* sløv i optrækket
* ujævn motorgang ved konstant fart
Nyt denne gang
* turboen sagde som en Supra med kæmpe blow-off... ved speederslip fra lave omdrejninger
Er i klar?!
SÅDAN SKAL DEN GØRE! Værste fucking mandags model længe... føj!!
Denne gang ved 7500km - kun små 2500km siden sidst.
Som sidste gang
* 150-200% brændstofsforbrug (4.2km/l !!! )
* MEGET resonans fra udstødningen
* sløv i optrækket
* ujævn motorgang ved konstant fart
Nyt denne gang
* turboen sagde som en Supra med kæmpe blow-off... ved speederslip fra lave omdrejninger
Er i klar?!
SÅDAN SKAL DEN GØRE! Værste fucking mandags model længe... føj!!
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 7 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Kunne du kører mere end 120 km/t, da den gjorde det - og var din bil også kold??PhillOS skrev: ↑20. feb 2020, 20:55Så fik jeg endnu et OPF regen. Hvis det overhovedet er det....
Denne gang ved 7500km - kun små 2500km siden sidst.
Som sidste gang
* 150-200% brændstofsforbrug (4.2km/l !!! )
* MEGET resonans fra udstødningen
* sløv i optrækket
* ujævn motorgang ved konstant fart
Nyt denne gang
* turboen sagde som en Supra med kæmpe blow-off... ved speederslip fra lave omdrejninger
Er i klar?!
SÅDAN SKAL DEN GØRE! Værste fucking mandags model længe... føj!!
Sidst min gjorde det var den bov lam og direkte farlig, da det skete under overhaling på motorvej. Mit værksted har bare meldt pas også.
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Midt på/center af padden siger fruen.Frandsen6000 skrev:Nogen der har fabriks monteret trådløs opladning? Hvor på fladen lader den?
Hilsen Dan
Hvis hun drejer skarpt og telefonen flytter sig, stopper opladningen.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Jeg kommer slet ikke op i de himmelstrøg på min pendling. 60 er højeste tilladte hastighed på min tur.
De har stået på siden tirsdag eftermiddag. Så vel snart en små 55-60km. Det startede ca halvvejs hjemme, så er den vel driftsvarm
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 7 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Det er underligt. Min gør det når den er kold og til jeg tænder og slukker bilen 2 gange. Min er livsfarlig at køre i. Kørte på motorvej og mistede al kraft under overhaling. 3 gear og 120 km/t med pedalen i bund.
Jeg synes også min er begyndt at køre dårligt generelt til den er varm. Larm fra motoren og virker uoplagt. Hvordan er din når den er "normal"?
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Ok overvejer i version 2 at rykke den ud i den ene side istedet for.malern skrev:Midt på/center af padden siger fruen.Frandsen6000 skrev:Nogen der har fabriks monteret trådløs opladning? Hvor på fladen lader den?
Hilsen Dan
Hvis hun drejer skarpt og telefonen flytter sig, stopper opladningen.
Hilsen Dan
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Der er da 5 gange længere imellem end ved en diesel
Min går kortere literen, står højere i tomgang og start stop virker ikke. Ellers mærker jeg det ikke
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Den store Polo GTI tråd
2x18km idag, og stadig ingen ændring. Kører stadig i OPF/GPF regen mode.... kæft hvor er det træls. Det har stået på de sidste 100km nu.
Bilen er leaset hos nordania, så jeg kunne bare køre den ned hos VW. Men jeg får næppe noget ud af det, da de bare ligner to i øjenene når man beskriver problemet.
Jeg tankede tilfældigvis lige inden det startede (F24's almindelig 95 oktan) - og tænker egentlig at smutte ned og fylde den op om lidt, bare for sjov, for at se hvor mange liter den har brugt over de sidste 100km.
Har jeg nogen som helst klage vej hos Nordania? Jeg overvejer ærlig talt om jeg overhovedet vil have den her bil.... Det virker som en seriøs mandags model jeg har fået fat i.
Bilen er leaset hos nordania, så jeg kunne bare køre den ned hos VW. Men jeg får næppe noget ud af det, da de bare ligner to i øjenene når man beskriver problemet.
Jeg tankede tilfældigvis lige inden det startede (F24's almindelig 95 oktan) - og tænker egentlig at smutte ned og fylde den op om lidt, bare for sjov, for at se hvor mange liter den har brugt over de sidste 100km.
Har jeg nogen som helst klage vej hos Nordania? Jeg overvejer ærlig talt om jeg overhovedet vil have den her bil.... Det virker som en seriøs mandags model jeg har fået fat i.
.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 7 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Hvis du har held med at henvende dig til Nordania, så giv lige besked. Jeg har nemlig også tænkt på, om de kan være behjælpelige med ombytning til en ny tilsvarende for et beløb.PhillOS skrev: ↑21. feb 2020, 17:502x18km idag, og stadig ingen ændring. Kører stadig i OPF/GPF regen mode.... kæft hvor er det træls. Det har stået på de sidste 100km nu.
Bilen er leaset hos nordania, så jeg kunne bare køre den ned hos VW. Men jeg får næppe noget ud af det, da de bare ligner to i øjenene når man beskriver problemet.
Jeg tankede tilfældigvis lige inden det startede (F24's almindelig 95 oktan) - og tænker egentlig at smutte ned og fylde den op om lidt, bare for sjov, for at se hvor mange liter den har brugt over de sidste 100km.
Har jeg nogen som helst klage vej hos Nordania? Jeg overvejer ærlig talt om jeg overhovedet vil have den her bil.... Det virker som en seriøs mandags model jeg har fået fat i.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10861
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Har de alle partikelfilter, eller er de første af dem uden? Hvis ja, hvor skiller det?
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Fra modelår 2019.
_______
Fik tanket i går aftes. 11.70 liter på 102.4km. Svarende til ca. 8.5km/l. 4km/l mindre end gennemsnitligt.
Kørte Derefter yderligere 50km motorvej med en god mængde pulls og masser af speederslip, hvor den kan suge luft og regenerere.
Nu synes den at være normal igen, men det vil turen om lidt afsløre.
.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10861
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Dvs. at biler fra før uge 22 2018 er uden PF?PhillOS skrev: ↑22. feb 2020, 08:45Fra modelår 2019.
_______
Fik tanket i går aftes. 11.70 liter på 102.4km. Svarende til ca. 8.5km/l. 4km/l mindre end gennemsnitligt.
Kørte Derefter yderligere 50km motorvej med en god mængde pulls og masser af speederslip, hvor den kan suge luft og regenerere.
Nu synes den at være normal igen, men det vil turen om lidt afsløre.
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Formentlig ja. Vores er uden og har første indreg 9/2 2018.GaSelle skrev: Dvs. at biler fra før uge 22 2018 er uden PF?
Motorkode CZPC er uden OPF,
DKZC er med OPF.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Har sidde tog læst lidt op på hvordan en moderne motors tændingsystem fungerer og sammenholdt det med hvad jeg har kunnet finde om OPF regenerering.
OPF regen gøres sansynligvis ved at retardere tændingen. Altså tændes gnisten senere i kompressionsbevægelsen.
Dette medføre at EGT (exhaust gas temperature) stiger.
• Godt for OPF regen.
• Dårligt for ydeevnen. Da det også kan medføre ‘engine knock’ = bad
• EGT temperatur har indflydelse på udstødningens resonans og lyd.
Men samtidig mister du kraft da antændingen af brændstof nu sker for tidligt. Stemplet bliver modarbejdet op mod det punkt hvor det er på sit højeste. Da de jo hænger sammen nede i krumtappen mister motoren kræfter.
Jeg har en teori om hvorfor brændstofs økonomien tager sådan et hit under OPF regen.
Vores EA888 gen. 3B, motor i GTI’en har en combo af direkte indsprøjtning og manifold indsprøjtning. (Du kan faktisk høre den skifte mellem de to “modes” hvis du holder den i 2-3 gear og accelererer først blødt og så hårdt). Yderligere har den variabel kompression styret af intake ventilerne.
Min teori går på at motoren “beskytter” sig selv når nu tændingen retarderes ifm. regen. Ved at justere på de øvrige tilgængelige parametre så som kompression, brændstof blandings forhold etc.
Jeg forstår bare ikke at det her ikke står i VW service bibel, som jeg regner med alle VW’s service teknikere læser inden sengetid.
Problemet er i øvrigt også at se på det engelske Forum UK-Polos, også her er det kun GTI ejere der rapportere problemet = unikt for motortype?
OPF regen gøres sansynligvis ved at retardere tændingen. Altså tændes gnisten senere i kompressionsbevægelsen.
Dette medføre at EGT (exhaust gas temperature) stiger.
• Godt for OPF regen.
• Dårligt for ydeevnen. Da det også kan medføre ‘engine knock’ = bad
• EGT temperatur har indflydelse på udstødningens resonans og lyd.
Men samtidig mister du kraft da antændingen af brændstof nu sker for tidligt. Stemplet bliver modarbejdet op mod det punkt hvor det er på sit højeste. Da de jo hænger sammen nede i krumtappen mister motoren kræfter.
Jeg har en teori om hvorfor brændstofs økonomien tager sådan et hit under OPF regen.
Vores EA888 gen. 3B, motor i GTI’en har en combo af direkte indsprøjtning og manifold indsprøjtning. (Du kan faktisk høre den skifte mellem de to “modes” hvis du holder den i 2-3 gear og accelererer først blødt og så hårdt). Yderligere har den variabel kompression styret af intake ventilerne.
Min teori går på at motoren “beskytter” sig selv når nu tændingen retarderes ifm. regen. Ved at justere på de øvrige tilgængelige parametre så som kompression, brændstof blandings forhold etc.
Jeg forstår bare ikke at det her ikke står i VW service bibel, som jeg regner med alle VW’s service teknikere læser inden sengetid.
Problemet er i øvrigt også at se på det engelske Forum UK-Polos, også her er det kun GTI ejere der rapportere problemet = unikt for motortype?
.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Hvor tjekker jeg motorkode? Min er indregistreret i slutningen af januar 2019, og jeg har endnu ikke oplevet "regen"-problemet med ca. 12.000 km på klokken.
Polo GTI 2019
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
På din registreringsattest eks.Whoolie skrev: Hvor tjekker jeg motorkode? Min er indregistreret i slutningen af januar 2019, og jeg har endnu ikke oplevet "regen"-problemet med ca. 12.000 km på klokken.
Eller i service bogen side1, hvis bilen har sådan én.
Eller ved reservehjuls brønden.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Tak, min er vist med OPF.malern skrev: ↑26. feb 2020, 11:21På din registreringsattest eks.Whoolie skrev: Hvor tjekker jeg motorkode? Min er indregistreret i slutningen af januar 2019, og jeg har endnu ikke oplevet "regen"-problemet med ca. 12.000 km på klokken.
Eller i service bogen side1, hvis bilen har sådan én.
Eller ved reservehjuls brønden.
EU-variant: ABDKZC
Men jeg har endnu ikke oplevet det, andre skriver om.
Polo GTI 2019
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Den store Polo GTI tråd
At tanke 11.7 literen er en svær størrelse.
Slår tankpistolen fra lidt senere end forrige eller får du nemt en kæmpe afvigelse ifht. hvis du tanker 40 liter.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Det nye digital look fra golf GTIen gad jeg godt, man kunne få i polo’en.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Nå, jeg har været for hurtigt med at sige at jeg ikke har oplevet OPF regen i min GTI. Det startede søndag ved en tur til Ikea - 6,5 km/l på en tur hvor den bør køre mindst 10 km/l. Ved kørsel ligeud med 50-60 km/t går den ca. 7-9 km/l hvor den normalt kører 16-18 km/l (sådan ca. vurderet ud fra "ringen" på digital cockpit der viser momentært forbrug). Den brummer lidt ekstra ift. normalt, men jeg kører altid med motorlyd i sport, så jeg er nok vant til lidt ekstra brummen og oplever derfor ikke skiftet helt så meget som andre måske vil gøre. Og ja, den kører også lidt ujævnt i motoren ved konstant fart.
Når jeg tænker over det, har jeg nok oplevet det før, bare uden at jeg har tænkt rigtigt over det da det skete. Da det meste af min kørsel er i byen med lille mulighed for at give den lidt gas, lægger jeg ikke rigtigt mærke til at der skulle mangle overskud. Dog har jeg nu forsøgt at træde lidt til den, og jeg synes egentligt den har fint optræk alligevel.
Jovist, bilen overholder nok nogle eu-regler ved test, men det går da lidt fløjten hvis man så skal køre mindst 100 km med 200% brændstofforbrug.
Når jeg tænker over det, har jeg nok oplevet det før, bare uden at jeg har tænkt rigtigt over det da det skete. Da det meste af min kørsel er i byen med lille mulighed for at give den lidt gas, lægger jeg ikke rigtigt mærke til at der skulle mangle overskud. Dog har jeg nu forsøgt at træde lidt til den, og jeg synes egentligt den har fint optræk alligevel.
Jovist, bilen overholder nok nogle eu-regler ved test, men det går da lidt fløjten hvis man så skal køre mindst 100 km med 200% brændstofforbrug.
Polo GTI 2019
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Den store Polo GTI tråd
“Glad” for der er flere og flere der oplever det.
Jeg vil opfordre alle der oplever det til at gøre VW opmærksom på det. Send en mail til jeres lokale værksted og spørg om det er noget de kender til.
Jo flere der gør det jo mere nysgerrige må VW jo blive? Håber jeg da.
Men hvorfor er der ingen med 1.5TSI OPF der melder dette ind?
Jeg vil opfordre alle der oplever det til at gøre VW opmærksom på det. Send en mail til jeres lokale værksted og spørg om det er noget de kender til.
Jo flere der gør det jo mere nysgerrige må VW jo blive? Håber jeg da.
Men hvorfor er der ingen med 1.5TSI OPF der melder dette ind?
.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Nu har jeg skrevet en mail til mit VW-værksted med en beskrivelse af det jeg oplever. Jeg giver lyd herinde når de svarer.
Er vi enige om at det er følgende symptomer:
1. Ekstra brummen fra motoren, især ved lavere omdrejninger
2. Højt brændstofforbrug, tæt på halvt så langt pr. liter
3. Ujævn motorgang, bemærkes især ved konstant fart hvor den kan "hakke" lidt i det.
Er der andet I tænker?
EDIT: Nu er der bestilt tid på værkstedet på onsdag. Så må vi se om den stadig gør det til den tid.
Er vi enige om at det er følgende symptomer:
1. Ekstra brummen fra motoren, især ved lavere omdrejninger
2. Højt brændstofforbrug, tæt på halvt så langt pr. liter
3. Ujævn motorgang, bemærkes især ved konstant fart hvor den kan "hakke" lidt i det.
Er der andet I tænker?
EDIT: Nu er der bestilt tid på værkstedet på onsdag. Så må vi se om den stadig gør det til den tid.
Polo GTI 2019
-
- Medlem
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 249 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Jep, 1, 2 og 3, er alle symptomer jeg kan nikke genkendende til. Har også haft indtryk af at den er sløv / mangler kræfter. Men det kan være en følge af den lyd den laver som gør man ikke trykker lige så meget til den.Whoolie skrev: ↑5. mar 2020, 12:47Nu har jeg skrevet en mail til mit VW-værksted med en beskrivelse af det jeg oplever. Jeg giver lyd herinde når de svarer.
Er vi enige om at det er følgende symptomer:
1. Ekstra brummen fra motoren, især ved lavere omdrejninger
2. Højt brændstofforbrug, tæt på halvt så langt pr. liter
3. Ujævn motorgang, bemærkes især ved konstant fart hvor den kan "hakke" lidt i det.
Er der andet I tænker?
EDIT: Nu er der bestilt tid på værkstedet på onsdag. Så må vi se om den stadig gør det til den tid.
.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Mit VW-værksted har nu bekræftet at det ER regenerering af partikelfilter der giver de symptomer.
Da jeg kører korte ture, betyder det at den ikke bliver færdig, så jeg blev anbefalet at køre en længere tur hvis det sker igen.
Da jeg kører korte ture, betyder det at den ikke bliver færdig, så jeg blev anbefalet at køre en længere tur hvis det sker igen.
Polo GTI 2019
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 4. jun 2019, 15:59
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 7 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Jeg synes det er let købt. Det kan godt være, at det er regenerering. Men hvorfor dælen gør bilen det med kold motor.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 33 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Jeg gætter på den gør det, fordi det er ligegyldigt ift. regenerering om motoren er varm eller ej Jeg ved intet om partikelfiltre og regenerering...
Polo GTI 2019
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Golf GTI får meget federe grafik i digital instrumentering. Hehe men prisen er self også højere.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Nogen herinde der har erfaring eller kender mærket V-maxx Auto sport?
Har en kammerat der overvejer at købe et Sports bremsekit til Polo GTI fra netop disse.
De koster det halve (ca. 9000 kr. ) af mærker som Brembo og revo (18.000-20.000 kr), kvaliteten er nok heller ikke helt lige så god, men måske god nok?
Har intet kunne finde, udover at det er australsk og bliver produceret i Holland....og at de kendt for deres gevind undervogne.....
Nogen der ved noget ?
Har en kammerat der overvejer at købe et Sports bremsekit til Polo GTI fra netop disse.
De koster det halve (ca. 9000 kr. ) af mærker som Brembo og revo (18.000-20.000 kr), kvaliteten er nok heller ikke helt lige så god, men måske god nok?
Har intet kunne finde, udover at det er australsk og bliver produceret i Holland....og at de kendt for deres gevind undervogne.....
Nogen der ved noget ?
-
- Medlem
- Indlæg: 534
- Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 65 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Efter at have døjet med den der muuuuh lyd når man bakker, har jeg sidden jeg satte nye fælge på i søndags, ikke haft det en eneste gang, det er alligevel underligt men super dejligt. Mon det kan være de standart fælge der har været medvirkende årsag til lyden?
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Den store Polo GTI tråd
Det har desværre ingenting med hinanden at gøre. Det er rent og skær held, hvis det er tilfældet.Frandsen6000 skrev: ↑7. apr 2020, 22:57Efter at have døjet med den der muuuuh lyd når man bakker, har jeg sidden jeg satte nye fælge på i søndags, ikke haft det en eneste gang, det er alligevel underligt men super dejligt. Mon det kan være de standart fælge der har været medvirkende årsag til lyden?
Min mors siger det stadig, selvom der blev skruet sommerhjul på, som forventeligt.
Den eneste løsning er vidst nogle tæv med et smergellærred på klodsernes "bagside".
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset