Den store Polo GTI tråd

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Frandsen6000 » 7. apr 2020, 23:16

KBoesen skrev:
Frandsen6000 skrev:
7. apr 2020, 22:57
Efter at have døjet med den der muuuuh lyd når man bakker, har jeg sidden jeg satte nye fælge på i søndags, ikke haft det en eneste gang, det er alligevel underligt men super dejligt. Mon det kan være de standart fælge der har været medvirkende årsag til lyden?
Det har desværre ingenting med hinanden at gøre. Det er rent og skær held, hvis det er tilfældet.

Min mors siger det stadig, selvom der blev skruet sommerhjul på, som forventeligt.

Den eneste løsning er vidst nogle tæv med et smergellærred på klodsernes "bagside". :-)
Ok har intet rørt ved bremserne. Hvad sommerfælge kære din mor på?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af KBoesen » 7. apr 2020, 23:21

Frandsen6000 skrev:
7. apr 2020, 23:16
Ok har intet rørt ved bremserne. Hvad sommerfælge kære din mor på?
Nej, præcis. Derfor rent held, hvis det løser hele problematikken. :-)

18" Brescia. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Frandsen6000 » 7. apr 2020, 23:31

Det er jo også “originale” VW fælge. Mine er nogen helt andre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af PhillOS » 9. apr 2020, 02:05

Frandsen6000 skrev:
7. apr 2020, 23:31
Det er jo også “originale” VW fælge. Mine er nogen helt andre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fælge burde bare ikke have nogen betydning. De har ingen kontakt med bilen ud over hjul nav’et.
.

Frandsen6000
Medlem
Indlæg: 534
Tilmeldt: 4. mar 2019, 00:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 113 times
Been thanked: 65 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Frandsen6000 » 9. apr 2020, 09:31

PhillOS skrev:
Frandsen6000 skrev:
7. apr 2020, 23:31
Det er jo også “originale” VW fælge. Mine er nogen helt andre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fælge burde bare ikke have nogen betydning. De har ingen kontakt med bilen ud over hjul nav’et.
Så må det være guds arbejde at de er holdt op med at muuuh men lækkert er der i hverfald.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kalle1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kalle1234 » 11. apr 2020, 15:45

Hej Alle

Jeg er ny i denne tråd og har desværre nogen problemer med min GTI(1år gammel)

Min Bil har en irriterende skrigende/muhhende lyd når jeg bremser mens jeg bakker..

Den har en klapperne/klonkende lyd fra forhjulene, primært højre forhjul, når jeg kører over ujævn/ bumpende vej eller køre op skrot af et bump så kun det en hjul får et tryk... nogen dage kan der komme en rimelig høj lyd andre dage ikke, nogen dage høre jeg det ved de mindste humør andre dage skal der mere ujævn vej til. Dette problem kan jeg kun høre ved hastigheder under 20kmt

Mit rat knager nå jeg manøvrere i små hastigheder, og har været på værksted med dette, de siger det er en gummimanchet nede ved hjulet som jeg kan høre oppe ved rattet, dette har de ikke en løsning på men er bekendt med problemet, hvad er jeres holdning til det svar?

Har i selv oplevet disse ting, og har i nogen løsninger eller forslag på hvad der kan gøres?

Det er ærgerligt for udover det så er det sku en god bil til pengene

Vh Kasper

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af KBoesen » 11. apr 2020, 19:35

Muuh lyden er beskrevet fra stort set alle GTI ejere. Det skulle være en løsning og slibe lidt af kanten på klodserne bagved.

Resten har jeg ikke set beskrevet før. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Kristian88
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kristian88 » 14. apr 2020, 12:00

Er din GTI undervognsbehandlet?

Mht rattet, så knager min også, og det er endnu værre når den er i sport og styretøjet bliver tungere. Jeg har ikke haft den på værksted med det, for Polo GTI har så mange underlige lyde, så jeg har givet op😂 min den kører, og den kører godt, også må jeg leve med alle de lyde den model nu engang har.....

Kalle1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kalle1234 » 14. apr 2020, 15:00

Kristian88 skrev:
14. apr 2020, 12:00
Er din GTI undervognsbehandlet?

Mht rattet, så knager min også, og det er endnu værre når den er i sport og styretøjet bliver tungere. Jeg har ikke haft den på værksted med det, for Polo GTI har så mange underlige lyde, så jeg har givet op😂 min den kører, og den kører godt, også må jeg leve med alle de lyde den model nu engang har.....
Nej det har jeg ikke, kunne det være en fordel?

Ja, det med rattet er åbenbart et kendt problem på mange VW modeller pga gummiet nede ved hjulet, det er et klimamæssige problem så derfor gør de ikke noget ved det, nogen dage er heldigvis bedre end andre...

Men er ved at blive sindssyg af den "kluk kluk" lyd ned ved højre forhjul, har fået tid til værksted d. 28 først

Er du ellers glad for din GTI og har du fået lavet noget på den?:-)

Kristian88
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kristian88 » 14. apr 2020, 16:53

Min er behandlet ja, men min har også haft lyde fra styretøjet...men de fandt VW ud af kom fra undervognsbehandling der sad oppe ved tårnlejet og lavede knirkelyde.

Ja, det er lidt irriterende, men jeg har vænnet mig til alle lydene efterhånden.

Ja, jeg er rigtig glad for den. Den er codet, chippet og har fået milltek bagpotte på.....så det spiller bare👌

Hvad med dig?

Kalle1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kalle1234 » 14. apr 2020, 17:38

Kristian88 skrev:
14. apr 2020, 16:53
Min er behandlet ja, men min har også haft lyde fra styretøjet...men de fandt VW ud af kom fra undervognsbehandling der sad oppe ved tårnlejet og lavede knirkelyde.

Ja, det er lidt irriterende, men jeg har vænnet mig til alle lydene efterhånden.

Ja, jeg er rigtig glad for den. Den er codet, chippet og har fået milltek bagpotte på.....så det spiller bare👌

Hvad med dig?
Lyder fandme lækkert! Min er også blevet coatet hos rudetoning på amager...har overvejet milltek selv men er bange for at det bliver forfærdeligt når du køre over 130, hvordan er det med din udstødning?

Chipning tør jeg ikke da jeg stadig har 3 års garanti, hvor mange HK er du oppe på?

Men alt i alt er jeg også hammer glad min, den står bare flot i den blå farve og kører fantastisk på motorvejen/landevejene 🙂

Hvad farve er din?

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af PhillOS » 15. apr 2020, 13:59

Angående udstødning, så vil jeg anbefale et resonator delete til 500kr kontra en Milltek udstødning til 8000kr. .

Jeg snublede med en stiksav i hånden ude på et gør-selv-værksted, for et par måneder siden.

Det gav et meget bedre, mere GTI-korrekt lyd billede 😀 Nu er der både DSG prut, overløb knald, og bulder ved lave omdr.

Resonator-delete er stadig en ting på biler med OPF. Og ja den brummer lidt på motorvejen som følge deraf, men det er bestemt stadig acceptabelt.
.

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Jesper_christiansen » 15. apr 2020, 19:13

PhillOS skrev:Angående udstødning, så vil jeg anbefale et resonator delete til 500kr kontra en Milltek udstødning til 8000kr. .

Jeg snublede med en stiksav i hånden ude på et gør-selv-værksted, for et par måneder siden.

Det gav et meget bedre, mere GTI-korrekt lyd billede Billede Nu er der både DSG prut, overløb knald, og bulder ved lave omdr.

Resonator-delete er stadig en ting på biler med OPF. Og ja den brummer lidt på motorvejen som følge deraf, men det er bestemt stadig acceptabelt.
Det er ikke sådan så du har noget video hvor man kan høre det?

Nu er det godt nok ikke en polo jeg har men en Octavia RS fra 2016. Den er så uden DSG men det er mere hvor meget resonans/konstant brummen der er ved eksempelvis motorvejs kørsel.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk


PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af PhillOS » 15. apr 2020, 23:15

Jesper_christiansen skrev:
15. apr 2020, 19:13


Nu er det godt nok ikke en polo jeg har men en Octavia RS fra 2016. Den er så uden DSG men det er mere hvor meget resonans/konstant brummen der er ved eksempelvis motorvejs kørsel.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk
Har forsøgt, men mikrofonen på en iPhone er ikke så god til de lave toner. Det brummer selvsagt mere end med standard udstødningen. Bagsæderne tager meget af lyden i kabinen, slår du dem ned brummer det endnu mere.

Skulle jeg køre +200km motorvej i stræk ville det nok genere mig.
.

Kristian88
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kristian88 » 18. apr 2020, 05:49

Det er også der min er coatet👌

Det er pisse fedt med Milltek, det er på ingen måde slemt, faktisk vil jeg vove den påstand at der ingen forskel er i kabinen under kørsel. Den brummer noget dybere, og der er gode DSG prutter. Tænker derimod at hvis du fjerner OPF, så vil der komme en del mere støj i kabinen....men det er helt sikkert en super alternativ og billigere løsning 🙂

Hmm nej, forståeligt. Jeg kunne ikke vente, så min blev peppet lidt op ude hos palms auto....den fik 266 HK og 430 Nm. Den er virkelig sjov nu, specielt pga momentet.

Min er hvid, havde bestilt den i grå....men den blev hvid (lang historie) . Den er fed i hvid, men kræver lidt mere vedligeholdelse..... coatingingen kommer rigtig til sin magt her.

Købt din eller leaset?

Kalle1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kalle1234 » 18. apr 2020, 10:18

Kristian88 skrev:
18. apr 2020, 05:49
Det er også der min er coatet👌

Det er pisse fedt med Milltek, det er på ingen måde slemt, faktisk vil jeg vove den påstand at der ingen forskel er i kabinen under kørsel. Den brummer noget dybere, og der er gode DSG prutter. Tænker derimod at hvis du fjerner OPF, så vil der komme en del mere støj i kabinen....men det er helt sikkert en super alternativ og billigere løsning 🙂

Hmm nej, forståeligt. Jeg kunne ikke vente, så min blev peppet lidt op ude hos palms auto....den fik 266 HK og 430 Nm. Den er virkelig sjov nu, specielt pga momentet.

Min er hvid, havde bestilt den i grå....men den blev hvid (lang historie) . Den er fed i hvid, men kræver lidt mere vedligeholdelse..... coatingingen kommer rigtig til sin magt her.

Købt din eller leaset?
Hmm det kunne godt være man skulle begynde og forhøre sig på en milltek udstødning rundt omkring, hvor har du fået det lavet?

266 hk i en polo, det lyder fandme vildt! Der må kræfter i den, har du prøvet launch control med den efter du fik optimeret den?
Hvad med brændstof forbruget er det det samme som originalt?

Den er satme også fed i hvid, hvor fik du coatet din?

Kristian88
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kristian88 » 19. apr 2020, 08:50

Kalle1234 skrev:
18. apr 2020, 10:18
Kristian88 skrev:
18. apr 2020, 05:49
Det er også der min er coatet👌

Det er pisse fedt med Milltek, det er på ingen måde slemt, faktisk vil jeg vove den påstand at der ingen forskel er i kabinen under kørsel. Den brummer noget dybere, og der er gode DSG prutter. Tænker derimod at hvis du fjerner OPF, så vil der komme en del mere støj i kabinen....men det er helt sikkert en super alternativ og billigere løsning 🙂

Hmm nej, forståeligt. Jeg kunne ikke vente, så min blev peppet lidt op ude hos palms auto....den fik 266 HK og 430 Nm. Den er virkelig sjov nu, specielt pga momentet.

Min er hvid, havde bestilt den i grå....men den blev hvid (lang historie) . Den er fed i hvid, men kræver lidt mere vedligeholdelse..... coatingingen kommer rigtig til sin magt her.

Købt din eller leaset?
Hmm det kunne godt være man skulle begynde og forhøre sig på en milltek udstødning rundt omkring, hvor har du fået det lavet?

266 hk i en polo, det lyder fandme vildt! Der må kræfter i den, har du prøvet launch control med den efter du fik optimeret den?
Hvad med brændstof forbruget er det det samme som originalt?

Den er satme også fed i hvid, hvor fik du coatet din?

Ja, det synes jeg er en god ide. Den lyder godt og det ser også lidt federe ud med to lidt større afgangsrør. Det ser fedt ud, uden det er for meget.

Købt og monteret igennem Driver, som lægger på Amager, Kirstinehøj. Super god service derude og gode priser på montering.

Det er også ret vildt! Den tager virkelig fat.....
Ja, har prøvet hvor kæresten forsøgte at tage tid fra 0-100, men problemet med optimeringen er, at den nu laver endnu mere hjulspind i de lave gear. Men vi ramte 5,9 sek på den bedste tid.....men med hende som tidstager😉 Denner sjovest i 3, 4, 5 og 6 gear. Motorvejskørsel er en fornøjelse nu....en overhaling er hurtigt overstået .

Ja, der er sgu ingen forskel på benzin økonomien, den er stadig dårlig .

Samme sted som dig, Rudetoning 👌

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Charlimike » 19. apr 2020, 09:20

Tænker også denne her kan få smilet frem.
413C2082-D37E-4649-A00B-57225A5CA864.jpeg
413C2082-D37E-4649-A00B-57225A5CA864.jpeg (344.93 KiB) Vist 1365 gange
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Kalle1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kalle1234 » 19. apr 2020, 10:05

Kristian88 skrev:
19. apr 2020, 08:50
Kalle1234 skrev:
18. apr 2020, 10:18
Kristian88 skrev:
18. apr 2020, 05:49
Det er også der min er coatet👌

Det er pisse fedt med Milltek, det er på ingen måde slemt, faktisk vil jeg vove den påstand at der ingen forskel er i kabinen under kørsel. Den brummer noget dybere, og der er gode DSG prutter. Tænker derimod at hvis du fjerner OPF, så vil der komme en del mere støj i kabinen....men det er helt sikkert en super alternativ og billigere løsning 🙂

Hmm nej, forståeligt. Jeg kunne ikke vente, så min blev peppet lidt op ude hos palms auto....den fik 266 HK og 430 Nm. Den er virkelig sjov nu, specielt pga momentet.

Min er hvid, havde bestilt den i grå....men den blev hvid (lang historie) . Den er fed i hvid, men kræver lidt mere vedligeholdelse..... coatingingen kommer rigtig til sin magt her.

Købt din eller leaset?
Hmm det kunne godt være man skulle begynde og forhøre sig på en milltek udstødning rundt omkring, hvor har du fået det lavet?

266 hk i en polo, det lyder fandme vildt! Der må kræfter i den, har du prøvet launch control med den efter du fik optimeret den?
Hvad med brændstof forbruget er det det samme som originalt?

Den er satme også fed i hvid, hvor fik du coatet din?

Ja, det synes jeg er en god ide. Den lyder godt og det ser også lidt federe ud med to lidt større afgangsrør. Det ser fedt ud, uden det er for meget.

Købt og monteret igennem Driver, som lægger på Amager, Kirstinehøj. Super god service derude og gode priser på montering.

Det er også ret vildt! Den tager virkelig fat.....
Ja, har prøvet hvor kæresten forsøgte at tage tid fra 0-100, men problemet med optimeringen er, at den nu laver endnu mere hjulspind i de lave gear. Men vi ramte 5,9 sek på den bedste tid.....men med hende som tidstager😉 Denner sjovest i 3, 4, 5 og 6 gear. Motorvejskørsel er en fornøjelse nu....en overhaling er hurtigt overstået .

Ja, der er sgu ingen forskel på benzin økonomien, den er stadig dårlig .

Samme sted som dig, Rudetoning 👌
Grineren jeg køber meget hos driver, det må være dig som holder derude en gang imellem med de guld fælge så?
Det sku en sprød GTI du har dig der!
De viste mig en video med din bil, da den lige havde fået sat milltek på, fordi jeg var ude og forhøre mig...😃
Det er rigtigt det er altid fantastisk service derude!😃

Kristian88
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kristian88 » 19. apr 2020, 17:48

Kalle1234 skrev:
19. apr 2020, 10:05
Kristian88 skrev:
19. apr 2020, 08:50
Kalle1234 skrev:
18. apr 2020, 10:18


Hmm det kunne godt være man skulle begynde og forhøre sig på en milltek udstødning rundt omkring, hvor har du fået det lavet?

266 hk i en polo, det lyder fandme vildt! Der må kræfter i den, har du prøvet launch control med den efter du fik optimeret den?
Hvad med brændstof forbruget er det det samme som originalt?

Den er satme også fed i hvid, hvor fik du coatet din?

Ja, det synes jeg er en god ide. Den lyder godt og det ser også lidt federe ud med to lidt større afgangsrør. Det ser fedt ud, uden det er for meget.

Købt og monteret igennem Driver, som lægger på Amager, Kirstinehøj. Super god service derude og gode priser på montering.

Det er også ret vildt! Den tager virkelig fat.....
Ja, har prøvet hvor kæresten forsøgte at tage tid fra 0-100, men problemet med optimeringen er, at den nu laver endnu mere hjulspind i de lave gear. Men vi ramte 5,9 sek på den bedste tid.....men med hende som tidstager😉 Denner sjovest i 3, 4, 5 og 6 gear. Motorvejskørsel er en fornøjelse nu....en overhaling er hurtigt overstået .

Ja, der er sgu ingen forskel på benzin økonomien, den er stadig dårlig .

Samme sted som dig, Rudetoning 👌
Grineren jeg køber meget hos driver, det må være dig som holder derude en gang imellem med de guld fælge så?
Det sku en sprød GTI du har dig der!
De viste mig en video med din bil, da den lige havde fået sat milltek på, fordi jeg var ude og forhøre mig...😃
Det er rigtigt det er altid fantastisk service derude!😃


Nej, det er ikke mig 😂 men ved godt hvilken du hentyder til....min har standard 18 tommer på og er ikke sænket....

Kalle1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kalle1234 » 19. apr 2020, 18:29

Nå forhelvede haha, der kan man bare se, der er flere der har fået lavet milltek ude hos driver 😂

Kristian88
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kristian88 » 19. apr 2020, 20:11

De er også gode derude 👍

Har du ingen problemer haft med din GTI, som nævnt i bla denne tråd?

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af KBoesen » 19. apr 2020, 21:19

Lige en opdatering på regenerering, flyttet fra den anden GTI tråd.

Min mors har lige lavet samme lidt små-irriterende nummer, men vi har da fået det lidt bedre i skak, da den nu har kørt 25.500 km og gjorde det sidst ved 22.200 km.
Så nu hedder det ved; 14, 18, 20, 22,2 og 25,5 tkm at min mors har regenereret.

Til forskel fra sidst, har min mor forsøgt at geare ned manuelt på nogle udvalgte strækninger, så den kommer meget højere op i omdr., for at den trækker mere overskudsluft igennem systemet, hvilket burde hjælpe på regenereringen. (I teorien i hvert fald).

Skal nok opdatere, næste gang den gør det igen. :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Kalle1234
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kalle1234 » 20. apr 2020, 14:45

Kristian88 skrev:
19. apr 2020, 20:11
De er også gode derude 👍

Har du ingen problemer haft med din GTI, som nævnt i bla denne tråd?
Nej kun muhh lyder ved opbremsning mens man bakker...

Men har de 3 problemer som jeg skrev i min første besked, men sjovt nok har jeg ikke haft nogen af de problemer som folk beskriver i denne tråd. Det der med regeneringen har jeg slet ikke haft (7-9-13) og har trods alt kørt 16000km på et 1 år, hvad med dig har du nogen problemer som andre GTI ejere også har?

Kristian88
Helt nyt medlem
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. okt 2019, 15:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af Kristian88 » 20. apr 2020, 17:46

KBoesen skrev:
19. apr 2020, 21:19
Lige en opdatering på regenerering, flyttet fra den anden GTI tråd.

Min mors har lige lavet samme lidt små-irriterende nummer, men vi har da fået det lidt bedre i skak, da den nu har kørt 25.500 km og gjorde det sidst ved 22.200 km.
Så nu hedder det ved; 14, 18, 20, 22,2 og 25,5 tkm at min mors har regenereret.

Til forskel fra sidst, har min mor forsøgt at geare ned manuelt på nogle udvalgte strækninger, så den kommer meget højere op i omdr., for at den trækker mere overskudsluft igennem systemet, hvilket burde hjælpe på regenereringen. (I teorien i hvert fald).

Skal nok opdatere, næste gang den gør det igen. :)
Det er satme ofte den gør det 👎 kører i mange små ture i den eller?

Min har gjort det en gang ved 11.000 og rammer snart 15.000.....men jeg giver den også lidt at leve af når jeg kører (indenfor lovens grænser).

Min muhhher også ved bakning, regenerer har den gjort en gang og der hjalp en tur på motorvej, bremserne hyler (de blev smurt også var det problem væk) og ellers ikke det store. Den har som sagt en masse underlige lyde, men ikke noget jeg har taget den på værksted for, for ved at VW bare vil sige at de enten ikke ved hvad de skal gøre eller at sådan skal den sige 🤔

Så jeg spare mig selv for tidsspildet og ignorer de underlige lyde....

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af KBoesen » 20. apr 2020, 20:49

Kristian88 skrev:
20. apr 2020, 17:46
Det er satme ofte den gør det 👎 kører i mange små ture i den eller?

Min har gjort det en gang ved 11.000 og rammer snart 15.000.....men jeg giver den også lidt at leve af når jeg kører (indenfor lovens grænser).
Ja, men omend så er det vidst rimeligt som forventeligt, efter hvad jeg kan læse i andre 2,0 TSI tråde. :-)

Nah, min mor kører dagligt 50 km, som minimum og hun har fået besked på at gøre brug af de heste, igen på et par udvalgte strækninger, hvor jeg ved det passer med at olien er varm. :D

Men som HansH har beskrevet i en anden tråd, så har "noget at leve af", ikke noget at gøre med, i forhold til den måde bilen regenererer, da det er overskudsluften den bruger til det og en benziner har kun overskudsluft, når speederen er sluppet. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af PhillOS » 21. apr 2020, 15:22

Jeg har også en ny teori omkring OPF regen (generelt ikke nødvendigvis kun om GTI)

Resonansen kan være en måde at løsne skidt i filteret.

Syntes i det *lyder* realistisk. Pun intended.
.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af kGlerup » 21. apr 2020, 17:24

PhillOS skrev:Jeg har også en ny teori omkring OPF regen (generelt ikke nødvendigvis kun om GTI)

Resonansen kan være en måde at løsne skidt i filteret.

Syntes i det *lyder* realistisk. Pun intended.
Nej.. det er et "lukket" filter. Altså en porøs blok hvor skidtet fanges i materialet og brændes til aske.
Selv om det vibrerer så kan det ikke forsvinde noget sted hen.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af RIX » 21. apr 2020, 19:32

Kører i med start/stop tændt eller slukket???

Vh

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Den store Polo GTI tråd

Indlæg af PhillOS » 21. apr 2020, 20:30

RIX skrev:
21. apr 2020, 19:32
Kører i med start/stop tændt eller slukket???

Vh
Altid slået til/tændt... ellers skal jeg køre i pendul fart mellem tankstationerne 🤣👍
.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"