Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Jonas Kristiansen
Medlem
Indlæg: 1112
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Jonas Kristiansen » 27. aug 2019, 23:32

Tænker ZF8 bliver brugt som et eksempel da den efterhånden ligger i en meget bred vifte af biler. Den bliver vel brugt i BMW, Rolls-Royce, Audi (de store modeller), Land-Rover osv. Mener faktisk også den er brugt i VW Amarok.

Derudover bliver den nok også brugt som eksempel fordi den netop er sindsyg lækker og køre med - i alle situationer. Det gælder både langsom kørsel, frisk kørsel, fuld pedal osv.

Nu har vi både en DSG og en ZF i carporten, og selvom jeg egentligt grundlæggende er vild med måden DSG kører på, så er ZF bare væsentligt mere “komplet”. Ved godt vi har en DSG7 nu, men har også tidligere haft DSG6 - bare så det er på plads :-)

Den almindelig converter gearkasse der er i de nye Mercedes C, E osv. er også DSG overlegent på alle måder i mine øjne.

Så jo - DSG er mega lækkert. Men siden det kom på markedet for 15+ år siden, er der altså også sket rigtig meget med converter gearkasserne. Dengang var DSG overlegen på alle punkter, men i takt med udviklingen har converter gearkasserne, i mine øjne, langt overgået DSG på stort set alle parametre. Udover måske produktionspris, som sikkert også er grunden til man ikke ser converter gearkasse i Polo f.eks.

Til sidst vil jeg da sige, at der i forhold til vedligehold absolut ikke er mere ved en converter gearkasse end DSG. BMW anbefaler olieskift ved 150.000 - 180.000 km (“lifetime oil”). Det samme er gældende i forhold til holdbarhed, hvor der umiddelbart læses om væsentligt færre problemer med en ZF8 end nogen af de andre DSG kasser.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Model 3
2020 e-Up!

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af GaSelle » 28. aug 2019, 05:37

Morten Hedensted skrev:
27. aug 2019, 20:54
GaSelle skrev:
27. aug 2019, 20:15
Morten Hedensted skrev:
27. aug 2019, 16:40


Det er altså noget fordomsfyldt vrøvl. På en almindelig converter gearkasse, har man lige præcis vedligehold/udskiftning og rep af fx converter. Og så kører den som en elastik. Rigtig gammelmandskarakteristik.
En convertergearkasse skal ha nyt olie lige så tit som DSG. Den skal ofte skylles for at virke optimalt efter lidt kilometer.

Jeg medgiver, at moderne convertergearkasser ikke alle er lige elastikagtige, men stadig langt langsommere respons end DSG. Jeg savner DSG hver eneste gang jeg kører i vores Mercedes. Den er rigtig god til motorvej og så er det det!
Prøv du en tur i en BMW med en ZF8. Så kunne jeg godt tænke mig at høre, om du stadig mener der er langsomme skift og elastik i en traditionel automat. Til info har jeg haft to biler med DSG også, og kørt i en del lejebiler med det også.
Jeg bider mærke i, at når det her kommer til debat. så er den ZF kasse det eneste modsvar. Det er sgu da fint, hvis den er hurtigere med converter end en DSG - Men vi kan vel blive enige om, at en gearkasse ikke er et generelt billede. Vi kan vel også blive enige om, at den næppe er fritaget for vedligehold!?

I øvrigt er der også forskel på DSG. Forskellen er meget udtalt fra den udskældte 7 trins til den stabile 6 gears og selv blandt dem er der forskel. Den i vores Polo GTI er markant mere kontant end den vi har i Golfen.
Tja, men nu diskuterer vi jo også udelukkende VAG’s dobbeltkoblingsgearkasser, selvom de andre mærker også har samme koncept. Ang. vedligehold mener BMW, at der er livtidsolie på, og således intet vedligehold. Derfor er det nok en god idé med frisk olie og filter alligevel, men generelle fejl har jeg ikke hørt om.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Dakota » 28. aug 2019, 06:59

Jonas Kristiansen skrev:
27. aug 2019, 23:32
Tænker ZF8 bliver brugt som et eksempel da den efterhånden ligger i en meget bred vifte af biler. Den bliver vel brugt i BMW, Rolls-Royce, Audi (de store modeller), Land-Rover osv. Mener faktisk også den er brugt i VW Amarok.
Jeg er ret sikker på at Amarok bruger samme 8-trins Aisin gearkasse som Touareg 7P. På trods af hvad Wikipedia måtte mene.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af HansH » 28. aug 2019, 07:29

Da vi var i Las Vegas for en måned siden, lejede vi denne:

https://turo.com/us/en-us/suv-rental/la ... /x5/541803

Er der nogen der ved om den har den ZF8 som der skrives om i tråden her ?
Blot i et forsøg på at kunne følge med i hvad der tales om :)

Det var en benziner med vistnok lige omkring 300HK. Det er det eneste jeg mener at vide om den..
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af DanielB12 » 28. aug 2019, 09:03

HansH skrev:
28. aug 2019, 07:29
Da vi var i Las Vegas for en måned siden, lejede vi denne:

https://turo.com/us/en-us/suv-rental/la ... /x5/541803

Er der nogen der ved om den har den ZF8 som der skrives om i tråden her ?
Blot i et forsøg på at kunne følge med i hvad der tales om :)

Det var en benziner med vistnok lige omkring 300HK. Det er det eneste jeg mener at vide om den..
Lige et sidespring - hvordan fungerede turo? Kæresten og jeg overvejer at leje en cabriolet når vi er i Miami, for en enkelt dag eller to.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af HansH » 28. aug 2019, 09:08

DanielB12 skrev:
28. aug 2019, 09:03
Lige et sidespring - hvordan fungerede turo? Kæresten og jeg overvejer at leje en cabriolet når vi er i Miami, for en enkelt dag eller to.
Vi er allerede pænt langt væk fra "Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportline", men hvis vi også kommer ud i erfaringer med Turo, så stikker det vist helt af....
Sender dig en PB :)
These users thanked the author HansH for the post (total 4):
BrianDSDanielB12KevinffAAMS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Dakota » 28. aug 2019, 09:22

HansH skrev:
28. aug 2019, 07:29
Da vi var i Las Vegas for en måned siden, lejede vi denne:

https://turo.com/us/en-us/suv-rental/la ... /x5/541803

Er der nogen der ved om den har den ZF8 som der skrives om i tråden her ?
Blot i et forsøg på at kunne følge med i hvad der tales om :)

Det var en benziner med vistnok lige omkring 300HK. Det er det eneste jeg mener at vide om den..
Det har den.

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Marshall » 28. aug 2019, 10:45

HansH skrev:
28. aug 2019, 09:08
DanielB12 skrev:
28. aug 2019, 09:03
Lige et sidespring - hvordan fungerede turo? Kæresten og jeg overvejer at leje en cabriolet når vi er i Miami, for en enkelt dag eller to.
Vi er allerede pænt langt væk fra "Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportline", men hvis vi også kommer ud i erfaringer med Turo, så stikker det vist helt af....
Sender dig en PB :)
Jeg vil også gerne have en PB :) Jeg vil også gerne vide hvor længe I lejede den?

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Morten Hedensted » 28. aug 2019, 16:12

GaSelle skrev:
28. aug 2019, 05:37
Morten Hedensted skrev:
27. aug 2019, 20:54
GaSelle skrev:
27. aug 2019, 20:15

Prøv du en tur i en BMW med en ZF8. Så kunne jeg godt tænke mig at høre, om du stadig mener der er langsomme skift og elastik i en traditionel automat. Til info har jeg haft to biler med DSG også, og kørt i en del lejebiler med det også.
Jeg bider mærke i, at når det her kommer til debat. så er den ZF kasse det eneste modsvar. Det er sgu da fint, hvis den er hurtigere med converter end en DSG - Men vi kan vel blive enige om, at en gearkasse ikke er et generelt billede. Vi kan vel også blive enige om, at den næppe er fritaget for vedligehold!?

I øvrigt er der også forskel på DSG. Forskellen er meget udtalt fra den udskældte 7 trins til den stabile 6 gears og selv blandt dem er der forskel. Den i vores Polo GTI er markant mere kontant end den vi har i Golfen.
Tja, men nu diskuterer vi jo også udelukkende VAG’s dobbeltkoblingsgearkasser, selvom de andre mærker også har samme koncept. Ang. vedligehold mener BMW, at der er livtidsolie på, og således intet vedligehold. Derfor er det nok en god idé med frisk olie og filter alligevel, men generelle fejl har jeg ikke hørt om.
At BMW mener, at olien ikke skal skiftes, eller kun med lange intervaller må de om, dem der har prøvet det tidligere, har erfaret, at det kun er ganske få biler det ikke giver ekstra omkostninger på, på den lange bane. Både Volvo og Citroen har dyrket den sport - Men har man kun bilen 3-4 år, kan man jo være ligeglad.

Min pointe var egentlig ikke, at de skulle være fejlbehæftede, men at påstanden om mindre vedligehold ikke helt holdt vand. En converter slides, ligesom koblingerne i DSG.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
Jbt
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 25. nov 2015, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Jbt » 28. aug 2019, 16:37

TS

Det skriver i om BMW gearkassen, kunne jeg godt tænke at vide om Volvo V60 automat gear.
Hvor god er den.
Da det er en Volvo jeg kikker på :D :D
Så vil i venligst holde jer til tråden :D
These users thanked the author Jbt for the post:
DanielB12
2007 Skoda Octavia 1,9 TDI Elegance (solgt)
2010 Skoda Superb 1,8 TSI Combi Elegance (solgt)
2016 Skoda Superb 1,4 TSI DSG Style http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122229 (solgt)
2020 Volvo V60 R-Design D4 190 Hk (solgt)
2022 Volvo C40 P8 AWD ReCharge Ultimate

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1396
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 248 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Passatg 3c » 28. aug 2019, 16:38

Morten Hedensted skrev:
28. aug 2019, 16:12
GaSelle skrev:
28. aug 2019, 05:37
Morten Hedensted skrev:
27. aug 2019, 20:54


Jeg bider mærke i, at når det her kommer til debat. så er den ZF kasse det eneste modsvar. Det er sgu da fint, hvis den er hurtigere med converter end en DSG - Men vi kan vel blive enige om, at en gearkasse ikke er et generelt billede. Vi kan vel også blive enige om, at den næppe er fritaget for vedligehold!?

I øvrigt er der også forskel på DSG. Forskellen er meget udtalt fra den udskældte 7 trins til den stabile 6 gears og selv blandt dem er der forskel. Den i vores Polo GTI er markant mere kontant end den vi har i Golfen.
Tja, men nu diskuterer vi jo også udelukkende VAG’s dobbeltkoblingsgearkasser, selvom de andre mærker også har samme koncept. Ang. vedligehold mener BMW, at der er livtidsolie på, og således intet vedligehold. Derfor er det nok en god idé med frisk olie og filter alligevel, men generelle fejl har jeg ikke hørt om.
At BMW mener, at olien ikke skal skiftes, eller kun med lange intervaller må de om, dem der har prøvet det tidligere, har erfaret, at det kun er ganske få biler det ikke giver ekstra omkostninger på, på den lange bane. Både Volvo og Citroen har dyrket den sport - Men har man kun bilen 3-4 år, kan man jo være ligeglad.

Min pointe var egentlig ikke, at de skulle være fejlbehæftede, men at påstanden om mindre vedligehold ikke helt holdt vand. En converter slides, ligesom koblingerne i DSG.
Du har ret. Der er også koblingesplader i en converter-gearkasse. Så det er skam vigtig at få skiftet olie på en converter gearkasse også, selvom nogle fabrikanter påstår det modsatte.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
Officer
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 31. aug 2014, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 32 times
Been thanked: 18 times

Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Officer » 28. aug 2019, 19:00

Jbt skrev:TS

Det skriver i om BMW gearkassen, kunne jeg godt tænke at vide om Volvo V60 automat gear.
Hvor god er den.
Da det er en Volvo jeg kikker på :D :D
Så vil i venligst holde jer til tråden :D
Har svært ved at sige andet end den kører rigtig godt. Synes den skifter både behageligt og hurtigt.

Kvalitet og holdbarhed tør jeg ikke rådgive om :-)
'12 Audi A8

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Tommy » 28. aug 2019, 19:13

En ny V60 med 8 trins automat kører med en Aisin konventionel automatgearkasse... den er også anvendt i bla Lexus og i de nye 3008 og sikkert en del flere.
Den kører super smooth og skifter hurtigt nok til at man føler det er ok.
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af JGGH » 28. aug 2019, 19:33

Har kørt lidt rundt i en XC60 D4. Synes den kørte lækkert i gear, med hurtige skift og præcise skift. Motoren er sådan set også ok, men den lyder ikke raffineret og lækker, eller sportslig. Nok nærmest træls. Den køre dog fint.
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af GaSelle » 28. aug 2019, 21:33

JGGH skrev:
28. aug 2019, 19:33
Har kørt lidt rundt i en XC60 D4. Synes den kørte lækkert i gear, med hurtige skift og præcise skift. Motoren er sådan set også ok, men den lyder ikke raffineret og lækker, eller sportslig. Nok nærmest træls. Den køre dog fint.
Når ret skal være ret, så lyder alle fire cylindrede dieselmotorer træls i et eller andet omfang :)
These users thanked the author GaSelle for the post:
Morten Hedensted

Brugeravatar
Jbt
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 25. nov 2015, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Jbt » 6. sep 2019, 22:01

TS
Så er der købt en Volvo V60 R-Design D4 i Fusion rød, med klimapakke og teknikpakke pro. :D :D :D
Levering 10 Januar.
Kom til det konklusion at det skulle et anden mærke til efter næsten 20 år med Skoda, startet med en Octavia I facelift. Så en lang rejse med det mærke og spændene udvikling siden Octavia I.
Så hvis det er nogen der mangler en Superb til Januar, megt lækkert udstyr og fabriks garanti til maj 2021. Se bil i signatur
Så må i sige til.
Så tak for jeres input til tråden.
These users thanked the author Jbt for the post (total 4):
DanielB12KBoesenOfficerMorten Hedensted
2007 Skoda Octavia 1,9 TDI Elegance (solgt)
2010 Skoda Superb 1,8 TSI Combi Elegance (solgt)
2016 Skoda Superb 1,4 TSI DSG Style http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122229 (solgt)
2020 Volvo V60 R-Design D4 190 Hk (solgt)
2022 Volvo C40 P8 AWD ReCharge Ultimate

Brugeravatar
Officer
Nyt medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 31. aug 2014, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 32 times
Been thanked: 18 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Officer » 7. sep 2019, 05:47

Spændende farvevalg!

Stort tillykke


Sent from my iPhone using Tapatalk
'12 Audi A8

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Charlimike » 17. sep 2019, 11:00

Mon ikke det forholder sig såden at ZF ikke laver gearkasser til tværstille motorer, og derfor har man valgt at bruge Aisin.

OT: Som jeg læser datablad er Amarok med V6 tdi med ZF.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af KBoesen » 18. sep 2019, 19:16

Charlimike skrev:
17. sep 2019, 11:00
OT: Som jeg læser datablad er Amarok med V6 tdi med ZF.
Det samme gør sig altså gældende til 2,0 TDI 180 - Også 8 trins ZF.
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Superbil » 24. sep 2019, 14:02

Jeg forstår altså ikke, at alle folk falder på halen for den ZF gearkasse. Jeg havde den i min BMW 530D og jo den kørte da godt nok, men jeg ikke bedre end jeg både fik den skyllet, komplet serviceret opdateret software og tilsidst i lagt Alpina software seimpelthen fordi jeg synes, at den ikke skiftede hurtig nok ned - og den fejlede ikke noget.
Jeg har kørt med en del DSGér og powershift og må sige at de gør det sgu lige så godt, men ZFér kan nok holde til flere tæsk på den lange bane.
These users thanked the author Superbil for the post:
BrianDS

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af GaSelle » 24. sep 2019, 15:46

Superbil skrev:
24. sep 2019, 14:02
Jeg forstår altså ikke, at alle folk falder på halen for den ZF gearkasse. Jeg havde den i min BMW 530D og jo den kørte da godt nok, men jeg ikke bedre end jeg både fik den skyllet, komplet serviceret opdateret software og tilsidst i lagt Alpina software seimpelthen fordi jeg synes, at den ikke skiftede hurtig nok ned - og den fejlede ikke noget.
Jeg har kørt med en del DSGér og powershift og må sige at de gør det sgu lige så godt, men ZFér kan nok holde til flere tæsk på den lange bane.
Der er vel ikke samme software i alle modeller. Ingen langsomme nedskiftninger i de to jeg har.

Brugeravatar
Jbt
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 25. nov 2015, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af Jbt » 27. dec 2019, 19:55

Semler har meget at lære angående leveringtidspunkt.
Alle mine nye Skoda har jeg aldrig fået et fast tidpunkt for levringen.
Altid ca. tider, som april-maj.
Hos Volvo fik jeg tidspunkt at bilen ankom til forhandler 27 dec.
Jeg aflevere egne indkøbte vinterfælge i dag og snakkede med min sælger om bilen var ankommet.
Han kikkede på skærmen, men kunne ikke finde bilen, men vi kun jo gå ud at kikke om den var ankommet.
Da vi kom ud, var der lige ankommet en biltransport med :D :D :D :D
Rigtig godt timmet :D :D :D
Lang tid til 8 januar.
Vedhæftede filer
FB2600FC-F1FA-4A85-8D7D-D190D85AA057.jpeg
FB2600FC-F1FA-4A85-8D7D-D190D85AA057.jpeg (248.02 KiB) Vist 698 gange
B1F5CCA7-512F-4E41-A437-11413C63A9FD.jpeg
B1F5CCA7-512F-4E41-A437-11413C63A9FD.jpeg (254.07 KiB) Vist 698 gange
2007 Skoda Octavia 1,9 TDI Elegance (solgt)
2010 Skoda Superb 1,8 TSI Combi Elegance (solgt)
2016 Skoda Superb 1,4 TSI DSG Style http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122229 (solgt)
2020 Volvo V60 R-Design D4 190 Hk (solgt)
2022 Volvo C40 P8 AWD ReCharge Ultimate

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af BrianDS » 27. dec 2019, 20:41

Jbt skrev:Semler har meget at lære angående leveringtidspunkt.
Alle mine nye Skoda har jeg aldrig fået et fast tidpunkt for levringen.
Altid ca. tider, som april-maj.
Hos Volvo fik jeg tidspunkt at bilen ankom til forhandler 27 dec.
Jeg aflevere egne indkøbte vinterfælge i dag og snakkede med min sælger om bilen var ankommet.
Han kikkede på skærmen, men kunne ikke finde bilen, men vi kun jo gå ud at kikke om den var ankommet.
Da vi kom ud, var der lige ankommet en biltransport med :D :D :D :D
Rigtig godt timmet :D :D :D
Lang tid til 8 januar.
Jeg har nu også fået datoer på både Skoda og VW, men i starten har det altid været produktionsuge, og så senere en leveringsdato.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

casper_jg
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2018, 22:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af casper_jg » 29. dec 2019, 13:38

Står i nøjagtig samme situation som trådstarter og overvejer kraftigt også at skifte min Passat ud med en V60 D4 R-Design. Overvejende synes jeg godt om Passaten og det var meningen, at det skulle være sådan en igen, men forhandleren var ikke til at handle med, så jeg begyndte at kigge efter mulige alternativer, og når man først for alvor er begyndt at kigge, kan det være svært at stoppe igen :).

Nu er situationen, at tilbuddet jeg har modtaget på V60 inkl. ekstraudstyr er lavere end tilbuddet på Passat TSI 190 Highline inkl. ekstraudstyr. Passat vinder klart på bagagerumsplads, men ellers taler meget i min optik for V60. Min største bekymring er, at jeg efter mere end 10 år med VW kender mærket på godt og skidt, og ved et skifte til et andet bilmærke er jeg mere eller mindre på bar bund.
2023 Volvo XC40 P8
2020 Volvo V60 D4 R-Design
2017 VW Up! (Solgt)
2017 VW Passat 1.8 TSI DSG7 Variant Comfortline+ (solgt)

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af KBoesen » 29. dec 2019, 14:07

Gør det Casper! 8-)

Service osv er dyrere på en Volvo, end på en VW, men når der er noget, er der til gengæld heller ingen pis med Volvo.
Der river bare muldvarpen op med det samme og får tingene fikset. :-)

Så på den baggrund, kommer du med garanti ikke til at tabe noget.

Og så kan sådan en V60er altså bare noget - Sjit det er flot vogn. :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af BrianDS » 29. dec 2019, 14:33

KBoesen skrev:Gør det Casper! 8-)

Service osv er dyrere på en Volvo, end på en VW, men når der er noget, er der til gengæld heller ingen pis med Volvo.
Der river bare muldvarpen op med det samme og får tingene fikset. :-)

Så på den baggrund, kommer du med garanti ikke til at tabe noget.

Og så kan sådan en V60er altså bare noget - Sjit det er flot vogn. :)
Det kommer helt klart an på hvilken forhandler/værksted du kommer til, der er også Volvo forhandlere/værksteder der ikke vil hjælpe dig, ligesom der er VW forhandlere/værksteder der godt vil hjælpe.

Volvo kan køre med meget store rabatter da meget udstyr bliver eftermonteret i Danmark - og dermed uden afgift.

En V60 er rigtig flot, men den er mindre rummelig end en Golf Variant eller Octavia, så selvom den prismæssigt ligger i nærheden af Passat er den et stykke fra i forhold til plads.
Volvo er i Premium segmentet, hvorfor V60 nærmere skal sammenlignes med Audi A4, BMW 3-serie og Mercedes C-klasse og så er V60 pludselig blandt de største.
These users thanked the author BrianDS for the post:
Morten Hedensted
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af KBoesen » 29. dec 2019, 16:00

Så lad mig justere mit svar til, at hvis du vælger at bruge landets største Volvo forhandler, Autohuset Vestergaard, går du ikke galt i byen. :roll: :)
These users thanked the author KBoesen for the post:
BrianDS
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af BrianDS » 29. dec 2019, 16:04

KBoesen skrev:Så lad mig justere mit svar til, at hvis du vælger at bruge landets største Volvo forhandler, Autohuset Vestergaard, går du ikke galt i byen. :roll: :)
Den kan jeg bedre acceptere, det er vist også et af de der har det bedste ry Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af KBoesen » 29. dec 2019, 16:32

BrianDS skrev:
29. dec 2019, 16:04
Den kan jeg bedre acceptere, det er vist også et af de der har det bedste ry Billede
Præcis, har aldrig oplevet problemer af nogen art hvad det angår, i de 4 år jeg selv var der, eller da jeg sidste år privat havde en 4 år gammel V60'er med 200.000 km på klokken, som var begyndt at boble på klappen. :)
These users thanked the author KBoesen for the post:
BrianDS
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

MCL
Helt nyt medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 16. jun 2008, 18:25
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Køb af Volvo V60 R-design eller Superb Sportsline

Indlæg af MCL » 31. dec 2019, 10:07

Flot bil, jeg kan godt forstå at du ikke kan vente til 8. januar :)

Jeg overvejer selv en V60 D4 R-Design som firmabil, men jeg kan ikke rigtig greje konsekvensen af den nye finanslov og beskatning.

Da min egen V40CC var til service fik jeg en V60 momentum som lånebil. Den gjorde det rigtigt godt, men den er godt nok lav sådan en V60, og fordi det var laveste model, så var udstyret begrænset.

Jeg overvejer vinterpakke og eftermonteret SmartLink som eneste tilvalg til en R-Design, men kan godt se at Teknikpakke Pro er lækkert...

Puha, det er svært at begrænse sig :roll:
2022 Polestar 2 LRDM MY2023
2022 Volvo V60 B4 R-Design
2020 Volvo V60 D4 R-Design

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"