VW ID.3 lanceret

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af jansom » 6. okt 2019, 07:50

Den Nissan Leaf jeg lånte var nærmest lydløs på motorvej. Langt langt mindre støj end min benzin bil
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 641 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af VWAU » 6. okt 2019, 09:11

Både en Audi A8 og en Skoda Citigo findes som benzin-biler. Der er voldsom stor forskel på lydniveauet ved 130 km/h på de to. En sammenligning af en "benzin-bil" versus en Nissan Leaf har ingen relevans.
These users thanked the author VWAU for the post (total 2):
HansHDanielB12

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af HansH » 6. okt 2019, 09:28

VWAU skrev:
6. okt 2019, 09:11
Både en Audi A8 og en Skoda Citigo findes som benzin-biler. Der er voldsom stor forskel på lydniveauet ved 130 km/h på de to. En sammenligning af en "benzin-bil" versus en Nissan Leaf har ingen relevans.
Just what I skud' til to say..

Det må være relevant at oplyse hvad referencen for sammenligning er, dvs mærke/model/årgang ... og ikke bare "any benzinbil".
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 6. okt 2019, 09:51

HansH skrev:
VWAU skrev:
6. okt 2019, 09:11
Både en Audi A8 og en Skoda Citigo findes som benzin-biler. Der er voldsom stor forskel på lydniveauet ved 130 km/h på de to. En sammenligning af en "benzin-bil" versus en Nissan Leaf har ingen relevans.
Just what I skud' til to say..

Det må være relevant at oplyse hvad referencen for sammenligning er, dvs mærke/model/årgang ... og ikke bare "any benzinbil".
Uanset drivlinen synes jeg netop Tesla Model 3 og Audi A3 er en relevant sammenligning - i hvert tilfælde i Danmark - de ligger prismæssigt tæt på hinanden, dog er Audi nok den billigste i indkøb. De fås begge som sedan i nogenlunde sammenlignelig størrelse.
Ser man prisen uden afgift burde Tesla Model 3 være det bedre og mere støjsvage eksemplar på alle fronter.
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
DakotaDanielB12
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af jansom » 6. okt 2019, 09:58

VWAU skrev:Både en Audi A8 og en Skoda Citigo findes som benzin-biler. Der er voldsom stor forskel på lydniveauet ved 130 km/h på de to. En sammenligning af en "benzin-bil" versus en Nissan Leaf har ingen relevans.
Jamen uha da da...

En 2019 Nissan Micra. Som er endog meget godt lydisoleret i forhold til mange biler i den størrelse
-No one is more hated than he who speaks the truth-

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af fjeppe » 6. okt 2019, 11:26

Lån nu bare en GTE, kør på motorvejen, og efter nogen tid så slå benzin motoren til, hvis man ikke føler forskel i hverken vibrationer, støj eller response, så skal man bare holde sig til sin gammeldags benzin bil.

Synes man derimod at roen i bilen og stilheden under accelerationen er den ekstra pris værd, ja så er det el retningen man skal tage.

Om det er en bedre forretning kan ingen spå om, det ved vi først om 4 år, men hvis Inge køber disse biler, så sker der heller ingen udvikling på området.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af SteffenR » 6. okt 2019, 12:48

HansH skrev:
5. okt 2019, 22:22


Skal den ikke kun fungere ved helt lave hastigheder?
Altså de hastigheder, hvor motoren stadig ville overdøve dæk/vindstøj på en forbrændingsbil.. og altså nede i det område hvor motorlyden mangler på en elbil.
Det er optil 20 kmt mener jeg. Det er de færreste nye biler, der larmer nævneværdigt ved den hastighed, med mindre der er Brian der kører.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af SteffenR » 6. okt 2019, 17:07

HansH skrev:
6. okt 2019, 09:28

Just what I skud' til to say..

Det må være relevant at oplyse hvad referencen for sammenligning er, dvs mærke/model/årgang ... og ikke bare "any benzinbil".
Har kørt stort set den samme rute i en x1, i3 og en Zoe siden igår og x1’eren er klart den der larmede mest og i3 mindst, på samme vej samme mængde trafik og samme måde at kører på.
These users thanked the author SteffenR for the post:
jansom
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 6. okt 2019, 17:48

SteffenR skrev:
HansH skrev:
6. okt 2019, 09:28

Just what I skud' til to say..

Det må være relevant at oplyse hvad referencen for sammenligning er, dvs mærke/model/årgang ... og ikke bare "any benzinbil".
Har kørt stort set den samme rute i en x1, i3 og en Zoe siden igår og x1’eren er klart den der larmede mest og i3 mindst, på samme vej samme mængde trafik og samme måde at kører på.
Så en lille SUV og to personbiler med smalle dæk? Billede

2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af SteffenR » 6. okt 2019, 17:50

Ja, og alle med under 10k på tælleren.

Det var dog primært motoren man kunne hører, specielt ved start stop og på bispeengbuen.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af KMDTHY » 12. jan 2020, 23:37

https://www.volkswagen.dk/da/modeller/id3.html#batteri
Pro S*
Fra 344.995,-
*Pro S har plads til 4 personer.

Hvorfor fisen har den kun plads til 4 personer?? Er der grundet special stole i bag? Eller grundet batterier? Det er da lidt nitten.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af KMDTHY » 12. jan 2020, 23:39

Ah okay. Bliver diskuteret her. viewtopic.php?f=2&t=141381&start=2160#p1615841
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af fjeppe » 13. jan 2020, 01:35

KMDTHY skrev:
12. jan 2020, 23:37
https://www.volkswagen.dk/da/modeller/id3.html#batteri
Pro S*
Fra 344.995,-
*Pro S har plads til 4 personer.

Hvorfor fisen har den kun plads til 4 personer?? Er der grundet special stole i bag? Eller grundet batterier? Det er da lidt nitten.
Den samlede vægt incl. batteri, sæderne er vist de samme, de har bare fjernet selen, således at denne plads ikke regnes med i bilen vægt kapacitet. Det er vist også denne model hvor Panorama tag og cykel stativ ej heller kan tilvælges.

Det virker virkelig som om at VW har haft al for travlt med at få denne bil lanceret, også det med at der kun er 1 zonet klima i 1st udgaven, som er dyrer en de almindelige der kommer efterfølgende, hvor der er 2 zonet klima.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af KMDTHY » 13. jan 2020, 12:19

Lyder da helt sikkert som noget forhastet skidt. :?
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af fjeppe » 13. jan 2020, 15:45

KMDTHY skrev:
13. jan 2020, 12:19
Lyder da helt sikkert som noget forhastet skidt. :?
Ja, jeg hoppede også fra min pre-bookning, synes den var al for plastik fantastic og GUI’en i instrumentet og hovedskærmen ligner noget der er lavet til børn, hvorfor har de ikke taget denne del fra det de allerede har idag.

tbnilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af tbnilen » 13. jan 2020, 20:32

fjeppe skrev:
13. jan 2020, 15:45
KMDTHY skrev:
13. jan 2020, 12:19
Lyder da helt sikkert som noget forhastet skidt. :?
Ja, jeg hoppede også fra min pre-bookning, synes den var al for plastik fantastic og GUI’en i instrumentet og hovedskærmen ligner noget der er lavet til børn, hvorfor har de ikke taget denne del fra det de allerede har idag.
Ja VW har helt sikkert haft travlt med at bygge fremtidens folkevogn, men det er da lidt ærgerligt at den nye 3 generation “folkevogn” har fået flere begrænsninger: ID.3 Pro S (LR) kun 4 personer og det planlagte anhængertræk er blevet til en “cykelholderforberedelse til 4999.-” (ikke at vi bruger træk tit, men rart med muligheden) men vi beholder pre-bookingen indtil videre...
ID 4 1st.Max + krog
Billede

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af siccio » 13. jan 2020, 20:56

VW har nok haft lidt travlt, bunder nok i de EU regler omkring mærkers samlede gennemsnittelige CO2 forbrug som er trådt i kraft i år.
Vel også derfor e-Golf blev voldsomt pris nedsat da dette var bil de kunne tilbyde med hurtigere levering.
Sprang på e-Golf rent prismæssigt, da I.D 3 nok ender for dyr med ønsket udstyr, men ville da gerne have den ekstra power, samt platform 100 % el-bils lavet.
Ud fra billeder må jeg bare konstatere at I.D 3 ser lidt plastik ud, og er mere til Golf interiør.
Glæder mig dog til at se den, sidde i den og prøve den. Og i det hele taget se hvad der kommer ud af denne platform her de næste år.
These users thanked the author siccio for the post (total 3):
DanielB12HansHBrianDS
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af fjeppe » 14. jan 2020, 23:11

tbnilen skrev:
13. jan 2020, 20:32
fjeppe skrev:
13. jan 2020, 15:45
KMDTHY skrev:
13. jan 2020, 12:19
Lyder da helt sikkert som noget forhastet skidt. :?
Ja, jeg hoppede også fra min pre-bookning, synes den var al for plastik fantastic og GUI’en i instrumentet og hovedskærmen ligner noget der er lavet til børn, hvorfor har de ikke taget denne del fra det de allerede har idag.
Ja VW har helt sikkert haft travlt med at bygge fremtidens folkevogn, men det er da lidt ærgerligt at den nye 3 generation “folkevogn” har fået flere begrænsninger: ID.3 Pro S (LR) kun 4 personer og det planlagte anhængertræk er blevet til en “cykelholderforberedelse til 4999.-” (ikke at vi bruger træk tit, men rart med muligheden) men vi beholder pre-bookingen indtil videre...
Det er kun få ud af mange ting der er problemet her, jeg tror der kommer store prisdyk, netop fordi at den del der udgøre den største andel af prisen, netop batterierne, er baseret på 2019 priser, og prisen på batterier dumper år for år, og da bilen først leveres til august, ja så når prisen at være 2 år gammel, så hvis der kommer en revision i 2021 eller når de andre modeller kommer med (Seat og Skoda) så vil vi se nogen voldsomme prisfald, og det vil ramme dem der har købt blandt de første.

Og så synes jeg at platformen er voldsomt begrænset, bla. At den med blot 58kW batteri rammer en vægt grænse, så man er nød til at begrænse sig, bl.a. ved at fjerne panorama taget og en plads. Det betyder jo et sted at man allerede nu begrænser rækkevidden på de kommende modeller.

Har selv bestilt e-Golfen, da jeg synes at den er prissat helt korrekt, og derved mindre risiko og så kan jeg se hvordan det hele ser ud om 2 års tid.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 15. jan 2020, 00:11

fjeppe skrev:
tbnilen skrev:
13. jan 2020, 20:32
fjeppe skrev:
13. jan 2020, 15:45
Ja, jeg hoppede også fra min pre-bookning, synes den var al for plastik fantastic og GUI’en i instrumentet og hovedskærmen ligner noget der er lavet til børn, hvorfor har de ikke taget denne del fra det de allerede har idag.
Ja VW har helt sikkert haft travlt med at bygge fremtidens folkevogn, men det er da lidt ærgerligt at den nye 3 generation “folkevogn” har fået flere begrænsninger: ID.3 Pro S (LR) kun 4 personer og det planlagte anhængertræk er blevet til en “cykelholderforberedelse til 4999.-” (ikke at vi bruger træk tit, men rart med muligheden) men vi beholder pre-bookingen indtil videre...
Det er kun få ud af mange ting der er problemet her, jeg tror der kommer store prisdyk, netop fordi at den del der udgøre den største andel af prisen, netop batterierne, er baseret på 2019 priser, og prisen på batterier dumper år for år, og da bilen først leveres til august, ja så når prisen at være 2 år gammel, så hvis der kommer en revision i 2021 eller når de andre modeller kommer med (Seat og Skoda) så vil vi se nogen voldsomme prisfald, og det vil ramme dem der har købt blandt de første.

Og så synes jeg at platformen er voldsomt begrænset, bla. At den med blot 58kW batteri rammer en vægt grænse, så man er nød til at begrænse sig, bl.a. ved at fjerne panorama taget og en plads. Det betyder jo et sted at man allerede nu begrænser rækkevidden på de kommende modeller.

Har selv bestilt e-Golfen, da jeg synes at den er prissat helt korrekt, og derved mindre risiko og så kan jeg se hvordan det hele ser ud om 2 års tid.
Begrænsningen på vægt er måske ikke relateret til platformen, men til konfigurationen af den.
MQB har også forskellige vægtgrænser om man tager en Golf (Eller Polo på MQB-A0) eller man kommer op i Passat eller Tiguan?

Jeg synes selvfølgelig det er ærgerligt at udstyret bliver begrænset med vægten, men jeg tænker også det kan være typegodkendelser, WLTP eller lignende der sætter begrænsningen?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af fjeppe » 15. jan 2020, 02:01

BrianDS skrev:
15. jan 2020, 00:11
Begrænsningen på vægt er måske ikke relateret til platformen, men til konfigurationen af den.
MQB har også forskellige vægtgrænser om man tager en Golf (Eller Polo på MQB-A0) eller man kommer op i Passat eller Tiguan?

Jeg synes selvfølgelig det er ærgerligt at udstyret bliver begrænset med vægten, men jeg tænker også det kan være typegodkendelser, WLTP eller lignende der sætter begrænsningen?
Ikke desto mindre så har Tesla ikke de samme begrænsninger, og de kører med noget større batterier.

Jeg synes bare listen er for lang, og særligt når de forsøger at sælge nogen ligegyldige detaljer som ambiente belysning i 30 farver kontra 10 som noget der skulle få folk til at falde bagover, eller et 1st skilt.

Bilen hverken føles eller ligner en rigtig VW i min bog, den ligner en Renault, både ind og ude (Ikke at Renault er grimme, de laver pæne biler, men VW har bare haft noget specielt over sig i deres design)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 15. jan 2020, 06:36

fjeppe skrev:
BrianDS skrev:
15. jan 2020, 00:11
Begrænsningen på vægt er måske ikke relateret til platformen, men til konfigurationen af den.
MQB har også forskellige vægtgrænser om man tager en Golf (Eller Polo på MQB-A0) eller man kommer op i Passat eller Tiguan?

Jeg synes selvfølgelig det er ærgerligt at udstyret bliver begrænset med vægten, men jeg tænker også det kan være typegodkendelser, WLTP eller lignende der sætter begrænsningen?
Ikke desto mindre så har Tesla ikke de samme begrænsninger, og de kører med noget større batterier.

Jeg synes bare listen er for lang, og særligt når de forsøger at sælge nogen ligegyldige detaljer som ambiente belysning i 30 farver kontra 10 som noget der skulle få folk til at falde bagover, eller et 1st skilt.

Bilen hverken føles eller ligner en rigtig VW i min bog, den ligner en Renault, både ind og ude (Ikke at Renault er grimme, de laver pæne biler, men VW har bare haft noget specielt over sig i deres design)
Vi kender vist ikke Teslas begrænsninger til fulde, men de findes også, fx kan en Model S ikke godkende med anhængertræk.
Jeg er enig i det er træls, men personligt afventer jeg og ser, jeg skal sandsynligvis alligevel ikke have en ID.3, da den ser ud til at have for lidt plads i bagagerummet, uden der er vist et billede eller andet af netop den detalje.

Der har altid været kampagner med fjollede detaljer, sådan er det bare, 1st er en kampagne for at skyde det i gang, og for at de kan producere bilerne med færre varianter i starten.
I en bil som ID.3 ville jeg sandsynligvis ikke vælge midtersele eller panoramatag alligevel, og andre har det sikkert på samme måde, hvorfor det ikke bliver en begrænsning for alle. Og som sagt kan det skyldes eksterne godkendelser for at komme i den “rigtige” gruppe.

Om ID.3 er køn eller en “rigtig” VW kan jeg ikke afgøre ud fra billederne, jeg skal ud og se, føle og køre i den inden jeg kan afgøre min holdning til det. Mange sagde det samme da Passat 3C kom på markedet, men den fortsatte alligevel succes’en, omend den er/var knap så tidløs som 3B/3BG og B8...
Jeg tænker også at VW prøvet grænser af med ID.3 og måske satser på nye segmenter, i starten gik rygtet på at de kun ville lease/langtidsleje, så det blev en abonnementsbil, men det har de vist droppet igen.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af fjeppe » 15. jan 2020, 08:31

BrianDS skrev:
15. jan 2020, 06:36

Vi kender vist ikke Teslas begrænsninger til fulde, men de findes også, fx kan en Model S ikke godkende med anhængertræk.
Jeg er enig i det er træls, men personligt afventer jeg og ser, jeg skal sandsynligvis alligevel ikke have en ID.3, da den ser ud til at have for lidt plads i bagagerummet, uden der er vist et billede eller andet af netop den detalje.

Der har altid været kampagner med fjollede detaljer, sådan er det bare, 1st er en kampagne for at skyde det i gang, og for at de kan producere bilerne med færre varianter i starten.
I en bil som ID.3 ville jeg sandsynligvis ikke vælge midtersele eller panoramatag alligevel, og andre har det sikkert på samme måde, hvorfor det ikke bliver en begrænsning for alle. Og som sagt kan det skyldes eksterne godkendelser for at komme i den “rigtige” gruppe.

Om ID.3 er køn eller en “rigtig” VW kan jeg ikke afgøre ud fra billederne, jeg skal ud og se, føle og køre i den inden jeg kan afgøre min holdning til det. Mange sagde det samme da Passat 3C kom på markedet, men den fortsatte alligevel succes’en, omend den er/var knap så tidløs som 3B/3BG og B8...
Jeg tænker også at VW prøvet grænser af med ID.3 og måske satser på nye segmenter, i starten gik rygtet på at de kun ville lease/langtidsleje, så det blev en abonnementsbil, men det har de vist droppet igen.
Men der er ikke begrænsninger i forhold til simple ting som panorama tag eller seler bagi.

Jeg har heller intet imod at de laver en 1st, det er jo ikke anderledes end dengang de havde en Manhatten i Golf serien eller en Limited edition, det er fint nok, men det er lidt komisk når de står og forsøger at overbevise folk at det er mer-prisen værd at få et par pedaler med play og pause symboler på og noget stafering på siden af bilen.

1st tror jeg ikke bliver en unik og eftertragtet nok bil til at den kommer til at holde prisen, jeg tror derimod det modsatte, særligt med de mangler der er ved den og mulige børnefejl vi endnu ikke kender.

Det er fint nok at nogen sælgere hos VW er meget glad for den, men så fokuser på det vigtige og ikke alt det ligegyldige bling bling.

Og så er der GUI'en jeg bare endnu ikke har vænnet mig til, forstår ikke at de ikke bare har kørt videre på det eksisterende.

Billede

Billede
These users thanked the author fjeppe for the post (total 2):
BrianDSsiccio

tbnilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af tbnilen » 15. jan 2020, 08:49

fjeppe skrev:
14. jan 2020, 23:11
tbnilen skrev:
13. jan 2020, 20:32
fjeppe skrev:
13. jan 2020, 15:45


Ja, jeg hoppede også fra min pre-bookning, synes den var al for plastik fantastic og GUI’en i instrumentet og hovedskærmen ligner noget der er lavet til børn, hvorfor har de ikke taget denne del fra det de allerede har idag.
Ja VW har helt sikkert haft travlt med at bygge fremtidens folkevogn, men det er da lidt ærgerligt at den nye 3 generation “folkevogn” har fået flere begrænsninger: ID.3 Pro S (LR) kun 4 personer og det planlagte anhængertræk er blevet til en “cykelholderforberedelse til 4999.-” (ikke at vi bruger træk tit, men rart med muligheden) men vi beholder pre-bookingen indtil videre...
Det er kun få ud af mange ting der er problemet her, jeg tror der kommer store prisdyk, netop fordi at den del der udgøre den største andel af prisen, netop batterierne, er baseret på 2019 priser, og prisen på batterier dumper år for år, og da bilen først leveres til august, ja så når prisen at være 2 år gammel, så hvis der kommer en revision i 2021 eller når de andre modeller kommer med (Seat og Skoda) så vil vi se nogen voldsomme prisfald, og det vil ramme dem der har købt blandt de første.

Og så synes jeg at platformen er voldsomt begrænset, bla. At den med blot 58kW batteri rammer en vægt grænse, så man er nød til at begrænse sig, bl.a. ved at fjerne panorama taget og en plads. Det betyder jo et sted at man allerede nu begrænser rækkevidden på de kommende modeller.

Har selv bestilt e-Golfen, da jeg synes at den er prissat helt korrekt, og derved mindre risiko og så kan jeg se hvordan det hele ser ud om 2 års tid.
Det er rigtigt at batterierne falder i pris, men som ved alt så er udbud og efterspørgsel med til at pressen prisen op, (kan batteri fabrikkerne få mineraler mv. i det flow, der efterspørges).

Platformen MEB er som jeg har forstået det, ikke en fysisk platform, (se Buzz/Crozz mv.) mere en modulopbygning, hvor det der sætter begrænsningen er at ID3 er en kompakt hatchback som skal holde sig indenfor nogle mål/grænser.

E-golf har vi set prøvet og det er et super godt køb.
ID 4 1st.Max + krog
Billede

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 15. jan 2020, 10:07

fjeppe skrev:
BrianDS skrev:
15. jan 2020, 06:36

Vi kender vist ikke Teslas begrænsninger til fulde, men de findes også, fx kan en Model S ikke godkende med anhængertræk.
Jeg er enig i det er træls, men personligt afventer jeg og ser, jeg skal sandsynligvis alligevel ikke have en ID.3, da den ser ud til at have for lidt plads i bagagerummet, uden der er vist et billede eller andet af netop den detalje.

Der har altid været kampagner med fjollede detaljer, sådan er det bare, 1st er en kampagne for at skyde det i gang, og for at de kan producere bilerne med færre varianter i starten.
I en bil som ID.3 ville jeg sandsynligvis ikke vælge midtersele eller panoramatag alligevel, og andre har det sikkert på samme måde, hvorfor det ikke bliver en begrænsning for alle. Og som sagt kan det skyldes eksterne godkendelser for at komme i den “rigtige” gruppe.

Om ID.3 er køn eller en “rigtig” VW kan jeg ikke afgøre ud fra billederne, jeg skal ud og se, føle og køre i den inden jeg kan afgøre min holdning til det. Mange sagde det samme da Passat 3C kom på markedet, men den fortsatte alligevel succes’en, omend den er/var knap så tidløs som 3B/3BG og B8...
Jeg tænker også at VW prøvet grænser af med ID.3 og måske satser på nye segmenter, i starten gik rygtet på at de kun ville lease/langtidsleje, så det blev en abonnementsbil, men det har de vist droppet igen.
Men der er ikke begrænsninger i forhold til simple ting som panorama tag eller seler bagi.

Jeg har heller intet imod at de laver en 1st, det er jo ikke anderledes end dengang de havde en Manhatten i Golf serien eller en Limited edition, det er fint nok, men det er lidt komisk når de står og forsøger at overbevise folk at det er mer-prisen værd at få et par pedaler med play og pause symboler på og noget stafering på siden af bilen.

1st tror jeg ikke bliver en unik og eftertragtet nok bil til at den kommer til at holde prisen, jeg tror derimod det modsatte, særligt med de mangler der er ved den og mulige børnefejl vi endnu ikke kender.

Det er fint nok at nogen sælgere hos VW er meget glad for den, men så fokuser på det vigtige og ikke alt det ligegyldige bling bling.

Og så er der GUI'en jeg bare endnu ikke har vænnet mig til, forstår ikke at de ikke bare har kørt videre på det eksisterende.

Billede

Billede
Det kan vi godt blive enige om BilledeBillede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

siccio
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. dec 2017, 19:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 93 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af siccio » 15. jan 2020, 10:30

Jeg har personligt altid haft det stramt med de skærme i biler der ikke er integreret i interiøret.
Nogle har dog trods alt været bedre en andre.
Muligt at man har bedre overblik ved det sidder højt, men vil til hver en tid vælge Golf 7 over Audi A3 på indvendigt design p.g.a midterkonsollen på udseendet.
Det var sidespring, men jeg er fuldstændigt enig i selve speedometer visning med videre, ja så ser det mere billigt ud det de foretager sig nu med I.D 3 kontra hvad der var lavet til samtlige Vag active info display
E-Golf privat letbane, hurtigere billigere og sjovere

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af DanielB12 » 15. jan 2020, 11:31

De nye Co2-tal er kommet igår, foreløbige, men en ID.3 med 45 kWh-batteri ligger på 20,5 CO2/km kørt, hvis man ikke tager hensyn til miljøpåvirkningen når man lader. Det er cirka 100 gr mindre end i en A3 med 150 hk
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 516
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 167 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Mathiasen » 15. jan 2020, 11:56

Den er godt nok meget basic indeni udfra billederne at dømme.. Det instrument skriger jo "billigt og simpelt".. :?

For ikke at tale om logoet i rattet... :?

Og at alt skal betjenes fra den der wannabe ipad i midten er et pænt nej tak herfra..
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af BrianDS » 15. jan 2020, 11:58

Mathiasen skrev:Den er godt nok meget basic indeni udfra billederne at dømme.. Det instrument skriger jo "billigt og simpelt".. :?

For ikke at tale om logoet i rattet... :?

Og at alt skal betjenes fra den der wannabe ipad i midten er et pænt nej tak herfra..
Der er også betjening på rattet og til venstre for rattet - til forskel fra fx Tesla Model 3
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af HansH » 15. jan 2020, 12:09

Mathiasen skrev:
15. jan 2020, 11:56
For ikke at tale om logoet i rattet... :?
Det er jo sådan VW's nye logo ser ud.
Så det er ikke kun i rattet på en ID.3 du vil se det fremover.
Men det ændrer jo sikkert ikke meget på, at du ikke bryder dig om det .. :)
These users thanked the author HansH for the post:
BrianDS
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: VW ID.3 lanceret

Indlæg af Thor-thor » 15. jan 2020, 12:34

ID3 minder mig lidt om, da jeg var inde og sidde i en BMW I3 for nogle år siden.
Kvaliteten i I3 virkede sådan set ok, men den sædvanlige BMW "lækkerhed" var fuldstændig fraværende og designet virkede skrabet, med små påklistrede skærme etc. I stedet for den normale fornemmelse af en lækker kabine, der er designet til føreren/pax, fik man mere en fornemmelse af: "upersonlig-billig-delebil" (ved ikke om det giver mening?)

Virker lidt som VW har lavet det samme med ID3. Ved ikke om det skal forestille at være fremtidsdesign, men er ikke specielt imponeret....

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"