Tror ikke der er nogen der er uenige om at den daglige drift er el-bil billigst.
599 pr måned fri opladning.
Dog kommer finansiering ind over som også er daglig drift, medmindre vi snakker kontant køb, men så er pengene jo skaffet ved opsparing eller andet uanset hvad.
Så hvis man smider alt omkring reduktion, og grøn tankegang ud af ligningen, så vil man med f.eks 20.000 km pr år, aldrig vinde på at vælge e-Up økonomisk.
Men klart hvor større dyre mere tørstig benzin/diesel bil man kommer fra og med mange kørte km, ja så ser tingende anderledes ud.
Der kan være noget komfort ud over grøn tankegang, men komfort er der jo masser af, når vi hopper op i de bedre bil klasser, hvor min egen benzin Up aldrig kommer
Havde udentvivl valgt e-Up hvis forskellen i pris, dengang var mindre f.eks 150.000 for e-Up, bare for at få mere power og automat gear, eller 1 gear er det jo.
Problemet prisen var mere Polo med dsg.
Næste år kommer trillingerne kun som e-udgaver så må vi se hvad prisen bliver, vil dog gerne en tand op i klasse, da man i mine øjne får meget mere bil i en Polo.
Syntes det er fedt der kommer flere el-biler, men som skrevet af mange inklusiv undertegnede, ja så kommer det endelige gennembrud først når de økonomisk også bliver mere fordelagtige.
Sammenligner lidt med tv, OLED kostede kassen da de kom frem, og det var kun de virkelige entusiaster der hoppede med. Siden hen er prisen faldet så de fleste kan være med, og nyde godt af udvikling og forbedring.
Grunden til Tesla har solgt godt, er vel også fordi de har haft +400 HK.
Dette har jo i f.eks Audi været få forund med benzin biler.
Tror nu ikke gennemsnits danskeren havde valgt Tesla over en Audi RS hvis prisen var ens
Ud over økonomi er det da rart folk tænker grønt, og ingen tvivl om det kommer, tror bare hvis det skal gå hurtigt, kræver det vi kigger mod Norge.
Kunne da være fedt hvis de raspede momsen af en I.D 3 herhjemme så den kunne komme omkring en ca. 250.000 det ville klart booste salget.
Og ville selv udentvivl stå i køen, og ikke kigge Polo.